Nominerede til Årets Sportsnavn


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Jeg forsøgte bare at praje mig ind på DIN definition af sport.

Jeg har fremlagt en definition hvorved jeg kan forsvare ikke at definere biltrilleri som en sport. Jeg forsøger så at finde ud af hvorfor du mener at det er en sport, og hvad du mener en sport er.

Jeg mener så ikke at din defination går an! SLET IKKE endda.

DU læser ordet "fysisk" ergo så er det sport, men fortæl mig lige, der indgår altså slet ikke noget fysisk aktivitet i motorsport?? det er bare bilen der gør det hele? alle kan bare sætte sig ned og tøffe rundt?

Hvordan kan det være Schumacher eller Tom kristensen for den sags skyld, træner røven ud af bukserne når de ikke kører løb?? er det bare for sjov skyld eller tror du det er fordi man er nød til at holde sig skarp når man kører hurtige racerbiler??

Men igen ta ud og prøv en rigtig gokart (hvis du har prøvet det?) og så kør 15-20 omgange og fortæl mig så hvordan du har det bagefter, og husk nu at det kun er en sølle kart

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg mener så ikke at din defination går an! SLET IKKE endda.

DU læser ordet "fysisk" ergo så er det sport, men fortæl mig lige, der indgår altså slet ikke noget fysisk aktivitet i motorsport?? det er bare bilen der gør det hele? alle kan bare sætte sig ned og tøffe rundt?

Hvordan kan det være Schumacher eller Tom kristensen for den sags skyld, træner røven ud af bukserne når de ikke kører løb?? er det bare for sjov skyld eller tror du det er fordi man er nød til at holde sig skarp når man kører hurtige racerbiler??

Men igen ta ud og prøv en rigtig gokart (hvis du har prøvet det?) og så kør 15-20 omgange og fortæl mig så hvordan du har det bagefter, og husk nu at det kun er en sølle kart

Jeg mener så ikke at din defination går an! SLET IKKE endda.
Så kom med din egen, plz?
men fortæl mig lige, der indgår altså slet ikke noget fysisk aktivitet i motorsport??

Ikke nogen relativ nævneværdig IMO.

det er bare bilen der gør det hele? alle kan bare sætte sig ned og tøffe rundt?
Har jeg sagt det, man kan self være øvet og talentfuld til biltrilleri, ligesom skak.
Hvordan kan det være Schumacher eller Tom kristensen for den sags skyld, træner røven ud af bukserne når de ikke kører løb?? er det bare for sjov skyld eller tror du det er fordi man er nød til at holde sig skarp når man kører hurtige racerbiler??

Jeg ved ikke noget om hvordan de træner ved siden af.

Men en god kondition skulle eftersigende være en fordel i koncentrations discipliner som fx skak.

Men igen ta ud og prøv en rigtig gokart (hvis du har prøvet det?) og så kør 15-20 omgange og fortæl mig så hvordan du har det bagefter, og husk nu at det kun er en sølle kart
Hvad har det med noget som helst at gøre ?
Link to comment
Share on other sites

Så kom med din egen, plz?

Ikke nogen relativ nævneværdig IMO.

Har jeg sagt det, man kan self være øvet og talentfuld til biltrilleri, ligesom skak.

Jeg ved ikke noget om hvordan de træner ved siden af.

Men en god kondition skulle eftersigende være en fordel i koncentrations discipliner som fx skak.

Hvad har det med noget som helst at gøre ?

Jeg HAR givet dig MIN defination, gider ikke blive ved med at gentage mig selv, læs ovenstående.

Ja det kræves særdeles god fysik at kører racerbil, da din krop bliver udsat for lidt af hver, men jeg har allerede skrevet det i flere indlæg i denne tråd så gider ikke skrive det igen.

Grunden til jeg ber dig om at prøve en Gokart, er så du evt bare kunne få en SMULE indblik i hvad det egentlig vil sige at kører motorsport, for du er åbenbart en af dem der bare mener det er ligetil og enhver kan da klare den form for udfoldelse.

PS jeg har også arbejdet som mekaniker i en ganske alm gokarthal, med et par sløve gokarter, jeg så gang på gang at alm mennesker ikke kunne klare at køre sølle 30 min uden stop, tror du så ikke det kræver en form for fysisk aktivitet når folk ikke engang kan klare det?? forestil dig 4 timer i træk i et Lemans??

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Jeg HAR givet dig MIN defination, gider ikke blive ved med at gentage mig selv, læs ovenstående.

Ja det kræves særdeles god fysik at kører racerbil, da din krop bliver udsat for lidt af hver, men jeg har allerede skrevet det i flere indlæg i denne tråd så gider ikke skrive det igen.

Grunden til jeg ber dig om at prøve en Gokart, er så du evt bare kunne få en SMULE indblik i hvad det egentlig vil sige at kører motorsport, for du er åbenbart en af dem der bare mener det er ligetil og enhver kan da klare den form for udfoldelse.

Jeg HAR givet dig MIN defination, gider ikke blive ved med at gentage mig selv, læs ovenstående.
Gider du ikke for min skyld at quote din fulde definition af hvad en sport er ?
Grunden til jeg ber dig om at prøve en Gokart, er så du evt bare kunne få en SMULE indblik i hvad det egentlig vil sige at kører motorsport, for du er åbenbart en af dem der bare mener det er ligetil og enhver kan da klare den form for udfoldelse.

Jeg mener ligenetop ikke at det er ligetil at trille rundt i en bil der kan opnå sindsyge hastigheder, Tom er da helt sikkert en af de bedste i verden til det han foretager sig, og Karparov er/var en af de bedste i verden til det han foretager/foretog sig.

Kan du ikke spare på nedtalelserne til mig som om jeg er et imbicilt individ der ikke forstår motor"sport" som du så skal have ondt af?

Alt hvad jeg har bedt om er din definition af hvad sport er, det eneste du har skrevet er at biltrilleri er en sport.

For at uddybe mit spørgsmål yderligere:

Hvad er din generelle definition af sport? (Du må gerne quote dig selv hvis du allerede mener at du har skrevet det.)

Link to comment
Share on other sites

Men lad os glemme denne tåbelige diskussion, for det er da godt at Racerløb BLIR betragtet som sport, og at Tom kristensen vandt den afstemning der var. Mere behøver jeg sådan set ikke at forklare mig end hvad jeg allerede har gjort.

Nope, men du protesterede mod at jeg ikke antog biltrilleri for værende en sport, så man kunne anspores til at antage at du kunne have en interesse i at overbevise mig.

Link to comment
Share on other sites

Du blir ved hva, du mener ikke Motorsport er en fysisk aktivitet?? korrekt? ergo her er du galt på den, for det ER det!

Motor sport ER en konkurrencesport! er vi enige??

ergo defination, fysisk aktivitet samt konkurrence = Sport??? = Motorsport er det fint nok???

Hvorfor hedder det MotorSPORT????

Link to comment
Share on other sites

Du blir ved hva, du mener ikke Motorsport er en fysisk aktivitet?? korrekt? ergo her er du galt på den, for det ER det!

Motor sport ER en konkurrencesport! er vi enige??

ergo defination, fysisk aktivitet samt konkurrence = Sport??? = Motorsport er det fint nok???

Hvorfor hedder det MotorSPORT????

Kan du ikke starte med at svare på mit ENE spørsmål først ?

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke starte med at svare på mit ENE spørsmål først ?

Lad nu være med at være dum? er det med vilje??

Du kan finde svar på ALT i tråden, jeg har givet svar på det ene og det andet men alligevel blir du ved med at påstå jeg ikke har defineret hvad sport er. læs mit sidste indlæg igen.

Har du prøvet at køre nogen former for motorsport???

Link to comment
Share on other sites

Lad nu være med at være dum? er det med vilje??

Du kan finde svar på ALT i tråden, jeg har givet svar på det ene og det andet men alligevel blir du ved med at påstå jeg ikke har defineret hvad sport er. læs mit sidste indlæg igen.

Har du prøvet at køre nogen former for motorsport???

Hvad er din generelle definition af sport? (Du må gerne quote dig selv hvis du allerede mener at du har skrevet det.)
Link to comment
Share on other sites

Jeg spørger igen har DU kørt nogle former for motorsport?????
Irrelevant.

Casper T

Så vidt jeg kan forstå er konkurrenceelemtet plus den fysiske aktivitet med til at definere "sport". Altså kan man ikke være uenig i at motorsport er en sportsgren. Simpelt ikke.

Havde DU ikke skrevet det flere gange?

Cookie

Nej, det er ikke en fysisk aktivitet på højde med 100 m løber, vægtløftning, maraton, fægtning etc. IMO
LP
Det kan vi så godt blive enige om, men er det et krav for hvor meget fysisk aktivitet der er, for at det kan kaldes sport??

Cookie

Ikke nødvendigvis for dig, men for mig.
-------------

Cookie:

Hvad er din generelle definition af sport? (Du må gerne quote dig selv hvis du allerede mener at du har skrevet det.)

Hvis du er færdig med at kalde mig dum og andre ting, bør du på ovenstående quotes kunne se hvorfor JEG ikke anerkender biltrilleri statusen sport, konkurrence ja, men sport nej.

Synes stadig at det kunne være interessant at kende din definition af en sport, og vide hvorvidt du mener at skak er en sport, men det virker som om du har mere travlt med at kaste med ord som dum og spørgmåls og udråbttegn i en kvantitet der er en pige i pupertets alderen værdig, til at føre en egentlig diskusion, fred være med det. Ærgeligt, men sådan skal det vel være.

Hvis du genlæser sidste side ser du ud over dine udbrud mod min person at jeg argumenterer for hvad der er MIN mening. Du har ret til at synes at biltrilleri er en sport, men at du mener det mens du kalder mig dum ændrer altså ikke på min mening, velgennemført moden argumentation ville have en bedre chance.

For at opsumere:

Jeg synes ikke biltrilleri er en sport, fordi det fysiske aspekt ikke har en tilstrækkelig størrelse til at jeg vil definere det som så. Den kropslige udfoldelse er ikke stor nok.

En racerkører er IMO ikke en atlet. IMO!

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg prøver igen, for du har åbenbart svært ved at forstå, du har aldrig prøvet at kører nogle former for motorsport går jeg udfra siden du har valgt ikke at svare, hvordan kan du så udtale dig om at det ikke er en fysisk udfoldelse??

Casper T´s defination rammer vist hovedet på sømmet ik? derfor smider jeg den lige ind. Det kan være du tar hans defination for gode varer når der åbenbart er intet af det jeg skriver der trænger ind.

Jeg har skrevet flere gange at det kræver altså noget fysisk at kører racerbil og der er konkurrence ergo det er en SPORT!!! modbevis det endelig hvis du kan???

Vær så venlig at forklar hvorfor det blir kaldt MotorSPORT?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vælger at stoppe diskusionen her, da jeg ellers bliver nødt til at nedsætte mig til dit niveau.

Du besvarer ikke mine spørgsmål og er gået i selvsving, så ser ikke grund til at fortsætte.

Et eksempel på dit selvsving:

Jeg har skrevet flere gange at det kræver altså noget fysisk at kører racerbil og der er konkurrence ergo det er en SPORT!!! modbevis det endelig hvis du kan???

Hvis du læser mit sidste indlæg, hvori jeg quoter tidligere indlæg, kan du se, hvis du anstrenger dig bare lidt, hvorfor JEG ikke mener at det er en sport.

Vær så venlig at forklar hvorfor det blir kaldt MotorSPORT?

Fordi nogle IMO fejldefinerer det som en sport

IMO = In My Oppinion, det virker som om at du ikke er klar over det.

Casper T kommer ikke med en generel definition af en sport, han argumenterer for hvorfor han mener biltrilleri er en sport

DU har på snart to sider ikke formået at svare på to simple spørgsmål, men jeg stopper altså her, gider ikke sidde foran min computer og kaste med skældsord og !/? hele natten.

Vi er uenige om noget, men problemet er at vi ikke kommer videre, fordi DU ikke vil føre debatten videre.

Du nægter at fortælle mig om du anser skak for værende en sport, og du nægter at komme med din definition af en sport, ergo kommer vi ikke videre.

Link to comment
Share on other sites

Det er fair nok du endelig har indset at du ikke kan bevise at MotorSPORT ikke ER sport, og så længe du ikke kan det, ja så kommer vi jo ikke meget længere, husk hvad du selv skrev

an active diversion requiring physical exertion and competition

der er både fysisk aktivitet i, og der er Ihvertfald også konkurrence i. så må det jo være en sport i henhold til hvad du selv har googlet lidt på, der stod også noget andet

the occupation of athletes who compete for pay: tjaa det får ihvertfald en rimelig fed hyre, så igen må det jo være en sport!

det er sgu sikkert derfor det hedder Motorsport

En mere

Sport occurs in an organized, structured and competitive environment where a winner is declared

Hmm tjja men må da sige at Formel 1 er rimelig organiseret, struktureret og er et Konkurrencemiljø, hvor der til sidst blir kåret en verdensmester! altså IGEN må det være en sport

Rart vi endelig blev enige...

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Det er fair nok du endelig har indset at du ikke kan bevise at MotorSPORT ikke ER sport, og så længe du ikke kan det, ja så kommer vi jo ikke meget længere, husk hvad du selv skrev

an active diversion requiring physical exertion and competition

der er både fysisk aktivitet i, og der er Ihvertfald også konkurrence i. så må det jo være en sport i henhold til hvad du selv har googlet lidt på, der stod også noget andet

the occupation of athletes who compete for pay: tjaa det får ihvertfald en rimelig fed hyre, så igen må det jo være en sport!

Rart vi endelig blev enige...

Er dejligt at du kan fortælle mig hvad JEG mener, mange tak :rudolph:

OMFG!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tillader mig lige at blande mig lidt i jeres diskussion..

Ikke at jeg vil sige, at "Motor"sport ikke har nogle sportslige elementer, eller at det ikke vil være en fordel at være i god fysisk form, som driver,

men så kan jeg ikke lade være med at tænke på en som Jason Watt, han vandt DTC mens han var lam fra brystet og ned???

Det må være begrænset hvad han kan lave af fysiske udfoldelser i fritiden.....

Link to comment
Share on other sites

Til tilhængerne af motorsport, er i enige i nedenstående og er det i så fald ikke problematisk i vurderingen af en motorsportsudøver.

hvis det dårligste formel1 hold og det bedste byttede biler, så ville det givetvis betyde drastiske ændringer i begge holds placeringer
Link to comment
Share on other sites

:an active diversion requiring physical exertion and competition

der er både fysisk aktivitet i, og der er Ihvertfald også konkurrence i. så må det jo være en sport i henhold til hvad du selv har googlet lidt på, der stod også noget andet

:the occupation of athletes who compete for pay:

tjaa det får ihvertfald en rimelig fed hyre, så igen må det jo være en sport!

det er sgu sikkert derfor det hedder Motorsport

:Sport occurs in an organized, structured and competitive environment where a winner is declared

Hmm tjja men må da sige at Formel 1 er rimelig organiseret, struktureret og er et Konkurrencemiljø, hvor der til sidst blir kåret en verdensmester! altså IGEN må det være en sport

Link to comment
Share on other sites

Der er jo ingen der siger jeg er enig i de definitioner du googler :wink:

Er skak en sport, LP ?

Du blir ved med skak, jeg gider ikke svare på om skak er en sport, slå det op på nettet, hvis du vil vide det! vi diskutere MotorSPORT så kom igen når du har nogle argumenter for at motorsport ikke er en sport!

husk nu du skrev selv, at var der noget fysisk involveret og var der konkurrence, jamen så var det en sport!! men det mener du måske ikke idag???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share