Nominerede til Årets Sportsnavn


Squatfather
 Share

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du blir ved med skak, jeg gider ikke svare på om skak er en sport, slå det op på nettet, hvis du vil vide det! vi diskutere MotorSPORT så kom igen når du har nogle argumenter for at motorsport ikke er en sport!

husk nu du skrev selv, at var der noget fysisk involveret og var der konkurrence, jamen så var det en sport!! men det mener du måske ikke idag???

Har svaret en 2-3 gange at jeg ikke synes det fysiske fylder nok, plz læs indlæggene.

Hvis jeg antager motor"sport" er en sport ifølge dine definitioner medfører det at ting som skak, poker og andet også er sport, hvilket er en absurditet i min verden, ergo kan motorsport ikke defineres som en sport.

See det jeg lige er kommet med kaldes et argument, overvej det en dag, vh Jeppe

Link to comment
Share on other sites

Har svaret en 2-3 gange at jeg ikke synes det fysiske fylder nok, plz læs indlæggene.

Men da du ikke har prøvet kan du ikke udtale dig om det!! derfor ber jeg dig om at prøve bare en Gokart!! og nu smutter jeg til træning. MotorSPORT ER en sport.

Happy weekend

Link to comment
Share on other sites

Jamen så fortæl mig hvordan DU definere "RIGTIG" sport???? :blink:

Min personlige holdning (vi dropper lige forkortelsen IMO for en stund for at undgå forvirring :tongue: ) ligger meget tæt op ad den definition cookie fandt på google. Med særlig tung vægt på det fysiske aspekt.

Fordi det kræver åbenlyst ingenting at køre racerbil, det er jo "bare" at sætte sig ned og trykke på speederen!!?? :blink:
Jeg har ikke skrevet det er nemt. Jeg synes heller ikke det er nemt at lave mad, men jeg vil sgu ikke kalde det en sport af den grund, selvom min gamle mor ville føle det som en fornem anerrkendelse :tongue:
Det kunne SLET IKKE tænkes at det krævede en super god fysik, reaktionsevne, koncentrationsevne, evne til at bevare overblikket ved overhalinger med over 300 km/t?? NEJ slet ikke det er jo bare at sætte sig ned og køre rundt på en bane, det kan alle da :laugh: :4thumbup:

Som pioneer skrev, så er det vel begrænset, hvor mange lange ture en mand som Jason Watt for løbet ved siden af tiden i bil, men alligevel vandt han DTC-serien. Derudover er der flere kørere, som klarer sig godt i motor"sport", på trods af det er tydeligt for en hver, at de næppe lever som en TdF-rytter eller lignende eliteidrætsudøvere. Nogle af dem er endda så godt oppe i årene, at det ville være umuligt for dem at hænge med i toppen, hvis ikke det var fordi at ens fysiske formåen er af mindre betydning. Det er lidt ligesom med ridning. Hvis det var så fysisk krævende, som mange ryttere påstår, ville halvgamle mænd næppe kunne være med på topplan. Dermed ikke sagt, at ens fysik slet ikke spiller nogen rolle, for det gør den sikkert. Den er bare ikke af nær så stor betydning som i "rigtige" sportsgrene (altså rigtige efter min mening).

IGEN vil jeg sige til folk, prøv at tage ud bare på en Kartingbane (udendørs) og så prøv en rigtig konkurrence-gokart, prøv at kør bare 15 omgange, og tæl så hvor mange gange du kører galt, og mærk så lige dagen efter hvor øm du er rundt omkring, og nu snakker vi "KUN" Gokarter, der er et MEGET stort spring op til feks Lemans biler og Formel 1 biler. Ik nok med det så kører chaufføren nogengange op til 4 timer i træk i et lemans, og jeg læste at John nielsen smed ca 7-8 kg på et par timer i cockpittet, under et lemans

Det er da klart, man er øm dagen efter, hvis man er kørt galt en masse gange :tongue::smile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Du glemmer ligesom en vigtig detalje, som så mange andre, du er en af dem der tror at Bilen vinder af sig selv, men det er det ikke!! det er Køreren der skal sætte bilen op, og så han kan sætte hurtigere og hurtigere tider, han fortæller sin mekaniker hvordan den reagere i svingene ved nedbremsninger osv osv, og han fortæller hvordan han gerne VIL ha bilen skal reagere, køreren skal også finde de rette dæk, det rette dæktryk, og han skal kunne finde ud af at køre stærkt, ta en mand som schumacher han ville kunne, køre hvilket som helst team op, men det er ikke noget man gør over en nat!

og så lige MIN mening Håndbold stinker og er røvsygt, og der er fandme ikke andet end kedelig damehåndbold i flimmeren efterhånden. men det var da godt som squatfather nævner at de fandt den rigtige vinder, nemlig Tom Kristensen :4thumbup:

Bare lige et hurtigt spørgsmål:

Formel 1 vindere:

1995 - Michael Schumacher - 33 point ned til Damon Hill.

1996 - Var et meget interessant år: 1. Damon 'WHO?' Hill 2. Jaques Villeneuve. Begge Williams-Renault... Schumacher treer.

1997 - Jaques Villeneuve

1998 - Mika Hakkinen

1999 - Mika Hakkinen (Så vidt jeg husker var "Schumi" Racerbøsse ude en stor del af sæsonen med en skade. Korrekt?)

2000 - Michael Schumacher

2001 - Michael Schumacher

2002 - Michael Schumacher

2003 - Michael Schumacher

2004 - Michael Schumacher

2005 - Fernando Alonso???

Hvordan kan det være at Michael Schumacher gik fra at være den suverænt bedste kører i 1995 til kun at blive treer i 1996. Hold da kæft, hvor må Damon Hill og Jaques Villeneuve have pumpet meget jern den vinter!!!

Schumacher skiftede til Ferrari, som i en årrække ikke havde været specielt dominerende, og VUUUUUUUUUPTI! På blot fem år tog 'VERDENS BEDSTE RACERKØRER' holdet op på toppen af tinderne. Men det havde ikke noget at gøre med materialet.

Det havde heller ikke noget at gøre med at Schumacher tog sine yndlingsmekanikere fra Benetton med til Ferrari! Det var rent og skær Michael Schumacher. Men, hov! Hvorfor vandt han så ikke allerede i 1996??? Hvis det ikke skyldes materiel, så må det betyde at Schumacher ikke har været motiveret, eller også GAD han måske ikke lige være verdens bedste de år.

Tidligere Le Mans vindere...

1997 - Tom Kristensen (Porsche)

2000-2005 - Tom Kristensen (Audi, men har han ikke også vundet i en Bentley et år?) Hvad med de mellemliggende år?

Hvorfor vandt fænomenet Tom Kristensen ikke Le-Mans der???

Disse statistikker underbygger min holdning om at MOTORsport i allerhøjeste grad har noget at gøre med materiel!

Jeg anerkender 100% at Tom Kristensen er en dygtig RACERKØRER! Manden har gjort noget INGEN har formået at gøre før ham. Hats off. Der er jo også en grund til at det netop er HAM, der bliver proppet ned i den bedste bil hvert år.

Men for en person, der ved hvor meget det kræver at stå før en konkurrence og vide at den kan falde ud til alles fordel (hvis altså de deltagenes resultatniveau er jævnbyrdigt!) er det kreperligt at se en mand som Tom Tristensen (her hentyder jeg til det tøj han har haft på ved de sidste to års prisuddelinger!) gå op hvert år og hente en eller anden form for pris som årets SPORTSmand i Danmark.

Det lugter igen af denne forfærdelige boldmentalitet vi har i dette land! Hvis dem med bolde ikke kan præstere noget ordentligt, så lad os give BT's Gulv (stavefejlen er bevidst, for indtil i år har man igennem de sidste fem-seks år ikke kunnet bruge den pris til andet end at spilde på og tørre røv i!) eller 'Årets sportsnavn' til en mand som har gjort hvad alle forventede han ville gøre. (jeg ved godt han SAGDE at han ikke var favorit i år!)

Jeg foreslår ikke at Joachim B. Olsen skulle have haft nogle af priserne, selvom mange nok tænker den tanke det øjeblik de ser hvem, der skrevet dette indlæg. Jeg er glad for at Michael Maze vandt BT's Guld. Det var velfortjent. EM-guld og VM-bronze.

Jeg appellerer til samtlige danske sportentusiaster: Giv Tom Kristensen en eller anden form for hæder! Men hold ham fra sportspriserne, for jeg så ham i et af disse her, 'lad-os-tage-nogle-sportsstjerner-kører-dem-igennem-noget-de-ikke-kan-finde-ud-af-og-se-dem-falde-på-halen-for-det-er-godt-fjernsyn' programmer og han kunne løbe langt. Ikke så hurtigt, men langt. Han fik baghjul af Morten 'Hvalpefedt' Bjerre og Ian Marko 'Tollund-mandens morfar' Fog. Sportsmand er han sgu ikke!

Hil Tom Kristensen! Uden ham ville denne diskussion aldrig have fået liv. Giv Cæsar hvad Cæsars er: BT's Guld. Tom Kristensen er ikke, bliver aldrig og har aldrig været, Cæsar!!!

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

Jeg vælger at stoppe diskusionen her, da jeg ellers bliver nødt til at nedsætte mig til dit niveau.

Du besvarer ikke mine spørgsmål og er gået i selvsving, så ser ikke grund til at fortsætte.

Et eksempel på dit selvsving:

Hvis du læser mit sidste indlæg, hvori jeg quoter tidligere indlæg, kan du se, hvis du anstrenger dig bare lidt, hvorfor JEG ikke mener at det er en sport.

AMEN!!!

Det kræver også fysisk aktivitet at gå ned på det lokale pizzaria og bestille en nummer 19 med ekstra ost. Er det så sport?

Det kræver fysisk aktivitet at gå på toilettet. Er det så sport?

Det kræver fysisk aktivitet at skrive dumme indlæg på MOL. Er det så sport?

Skakbrikker der skal flyttes, kort og jetoner der skal flyttes. Er det så sport?

Når jeg piller næse bevæger min finger sig - finger+bevægelse=fysisk aktivitet. Er det så sport? SVAR PÅ Cookies spørgsmål!

Det kræver fysisk aktivitet at blive rød i hovedet af raseri når man læser noget på MOL man ikke er enig i. Er det så sport?

Til sidst en undskyldning til hele Hvidovre Styrkeløft Klub. Det er åbenbart blevet taget ilde op det jeg skrev tidligere i 2005 om at nogle personer godt kunne lide at få sig en øl efter træning i denne klub. Det skulle have været sagt med et glimt i øjet. Hvis dette er blevet misforstået er jeg ked af det. Det er rigtigt at jeg ikke har været i klubben i et par år, og jeg kender ikke tingenes tilstand nu. Jeg bøjer mig i støvet og siger undskyld!

Hov! At bøje sig i støvet er fysisk aktivitet. Er det så sport? :wink:

Nej, det er det vel ikke, for konkurrencemomentet når jeg sidder og trykker er altså ikke det store. (Dog vil jeg nævne at min personlige rekord på en toilettur er et vægttab på 1,9 kg :wink: )

Det er dog sjældent ret organiseret, men det er mit bussemandspilleri til gengæld. Det er dog ikke noget jeg tjener penge på endnu. :wink:

Men Poker tjener jeg penge på! Så hvis jeg tager min computer med på WC og spiller online-poker med den ene hånd og piller næse med den anden hånd mens jeg dajmer, er det så sport?

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

SHOT--->Øhhh hvad er meningen med dine 2 indlæg??? for jeg forstår slet ikke hvad det er du prøver at påpege??

Er det fordi Joachim B Olsen ikke blev valgt at du har ondt i røven, og titlen gik til en SPORTSmand som har skrevet sig ind i historiebøgerne???

Det er sørgeligt at du mener at det ikke kræver noget at kører Lemans, men det viser jo at du blot er uvidende, Forklar mig venligst hvorfor de fleste folk ikke engang kan køre en sølle Gokart 30 min, uden at holde pause?? hvad er det der gør at de ikke kan det?? er det fysikken? eller hvad er det???

Men jeg vil nu endnu engang gerne ha i kommer med en del bedre argumenter, for at motorsport ikke er sport end dem i er kommet med der!

Med hensyn til Schumacher så ER han verdens bedste racerkører, og det er først og fremmest pågrund af HAM!!! at ferrari kom så langt, uden ham var de ikke en skid!! han byggede teamet op omkring sig, tog de mekanikere med sig som han skulle bruge, og som han kunne samarbejde med.

Link to comment
Share on other sites

SHOT--->Øhhh hvad er meningen med dine 2 indlæg??? for jeg forstår slet ikke hvad det er du prøver at påpege??

Er det fordi Joachim B Olsen ikke blev valgt at du har ondt i røven, og titlen gik til en SPORTSmand som har skrevet sig ind i historiebøgerne???

Det er sørgeligt at du mener at det ikke kræver noget at kører Lemans, men det viser jo at du blot er uvidende, Forklar mig venligst hvorfor de fleste folk ikke engang kan køre en sølle Gokart 30 min, uden at holde pause?? hvad er det der gør at de ikke kan det?? er det fysikken? eller hvad er det???

Men jeg vil nu endnu engang gerne ha i kommer med en del bedre argumenter, for at motorsport ikke er sport end dem i er kommet med der!

Med hensyn til Schumacher så ER han verdens bedste racerkører, og det er først og fremmest pågrund af HAM!!! at ferrari kom så langt, uden ham var de ikke en skid!! han byggede teamet op omkring sig, tog de mekanikere med sig som han skulle bruge, og som han kunne samarbejde med.

Jeg tror Cookie har ret! Du læser overhovedet ikke hvad folk skriver.

L^P: JEG RÅBER HØJST! DE ANDRE KAN IKKE OVERDØVE MIG, SÅ JEG FÅR RET!!!

Mit andet indlæg går ud på at vise HVOR LATTERLIGT det er at diskuterer hvad der er sport og hvad der ikke er sport. Mit første indlæg har du lige underbygget med følgende sætninger:

'Med hensyn til Schumacher så ER han verdens bedste racerkører, og det er først og fremmest pågrund af HAM!!! at ferrari kom så langt, uden ham var de ikke en skid!! han byggede teamet op omkring sig, tog de mekanikere med sig som han skulle bruge, og som han kunne samarbejde med.'

Uden ham var de ikke en skid. Nej, men de valgte at lave en satsning med 'Schumi'. Indrømmet, de valgte den bedste, og nu er han så blevet for gammel til at køre racerbil. Ellers havde Alonso jo ikke vundet i år!

'SHOT--->Øhhh hvad er meningen med dine 2 indlæg??? for jeg forstår slet ikke hvad det er du prøver at påpege??

Er det fordi Joachim B Olsen ikke blev valgt at du har ondt i røven, og titlen gik til en SPORTSmand som har skrevet sig ind i historiebøgerne???'

Øhh... Er det fordi du ikke læser indlæggene, eller er du bare ikke videre begavet?
Jeg foreslår ikke at Joachim B. Olsen skulle have haft nogle af priserne, selvom mange nok tænker den tanke det øjeblik de ser hvem, der skrevet dette indlæg. Jeg er glad for at Michael Maze vandt BT's Guld. Det var velfortjent. EM-guld og VM-bronze.

Når man laver bænk skal vægtstangen til brystet, ikke hårdt til hovedet!

Link to comment
Share on other sites

SHOT--->Nu når du åbenbart VED hvad sport er, så Definer sport!! og søg du bare på google efter en defination og så kom tilbage når du har svaret.

Om du mener det er sport at gå ud på toilettet med din pc og skide, så fred være med det! men hvor er konkurrence elementet i det??

jeg vil foreslog dig at læse de definationer, som jeg fandt på nettet en gang til, så kan det være du vil forstå hvad sport er!

Måske kan du svare på hvorfor Motorsport hedder MotorSPORT!!?

PS jeg synes denne tråd, er gået en smule over gevind, der er åbenbart et par stykker herindeder ikke mener at motorsport er krævende, og det ikke er sport, men det er da godt at der er et flertal der åbenbart mener noget andet, men fred være med det! men ellers kan i jo klage til DASU og sige til dem at de ikke skal bruge ordet "sport" i deres navn da det jo intet har med sport at gøre.

at smide 7 kg under en køretur i lemans, er selvfølgelig heller ikke krævende for fysikken og det psykiske aspekt da du jo nærmest er fuldstændig dehydreret, men at du stadig skal bevare fokus på banen, da der selvfølgelig ikke er plads til fejltagelser. nej selvfølgelig er motorsport da ikke sport, der er INTET fysisk aktivitet i, der er ingen vindere, intet konkurrence ingenting, det er bare røvsygt

Happy newyear

JEG ER UDE AF DENNE DISKUSSION!!!

Link to comment
Share on other sites

JEG ER UDE AF DENNE DISKUSSION!!!

Du har aldrig været del af en diskusion, nærmere en monolog, i en diskusion kommer man med feedback og argumenter og svar, intet af det har du formået.

Måske kan du svare på hvorfor Motorsport hedder MotorSPORT!!?

Har jeg svaret på, men du læser jo ikke indlæggene, så hvad hjælper det ?

Link to comment
Share on other sites

Du har aldrig været del af en diskusion, nærmere en monolog, i en diskusion kommer man med feedback og argumenter og svar, intet af det har du formået.

Måske kan du svare på hvorfor Motorsport hedder MotorSPORT!!?

Har jeg svaret på, men du læser jo ikke indlæggene, så hvad hjælper det ?

HAR du svaret på det??? eller gættede du bare! for så vidt jeg kunne forstå så skrev du, at det måtte være fordi folk definerede sport forkert, men hvis du ikke kan definere sport, så sig det istedet for!

var det ikke dig selv der kom med denne Defination som du fandt frem på nettet?

an active diversion requiring physical exertion and competition

Fortæl mig hvor motorsport ikke passer ind i denne sammenhæng???

Sport occurs in an organized, structured and competitive environment where a winner is declared.

Fortæl mig hvor motorsport ikke passer ind i denne sammenhæng?

Og lige en ting hvorfor skriver du ikke til DASU, og ber dem lave om i deres navn, da der jo indgår ordet sport?? det har jo intet med sport at gøre i din lille snævertsynet verden

Link to comment
Share on other sites

hehe, sjovt at falde over denne "diskussion" en sen nattetime..

Anyway, dart, billiard, skak osv er selvfølgelig alle sportsgrene, accepter det.

Det er da helt hen i skoven at skulle til at bestemme hvornår en aktivitet er "hård" nok til den er en sport. Hvordan skal de defineres - kuglestøderens puls på 90 slag, vil jeg gætte på er lige så lav som skakspillerens..

Personen der skrev golf ikke er en sport - tsk tsk tsk..

Golf, dart, bowling osv kaldes præcisionsspil, hvis i skulle være i tvivl.

(Hvis i er i tvivl om postens hensigt, prøver jeg blot at sige, at motorsport selvfølgelig er en sport)

Link to comment
Share on other sites

Til sidst en undskyldning til hele Hvidovre Styrkeløft Klub. Det er åbenbart blevet taget ilde op det jeg skrev tidligere i 2005 om at nogle personer godt kunne lide at få sig en øl efter træning i denne klub.

hvis det bare var det du havde skrevet, altså vi drak en enkelt øl efter træning, så ville jeg nok ikke ha brokket mig, men nu blev formuleret lidt anderledes så vidt jeg erindrer :laugh:

men nok om det og tak for det. godt nytår btw

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Der er en grund til at det netop hedder MOTORsport. Hvis det bare hed sport kunne det sidestilles med de andre sportsgrene. Det hedder jo heller ikke ATLETIKsport eller FODBOLDsport, vel?

Tag ordet i munden L^P, smag på det, M-O-T-O-R+S-P-O-R-T! To ord sat sammen.

At du googler ordet sport kan jeg kun små-le af. Jeg ved ikke om du har tænkt på hvor mange tosser der har hjemmesider derude?

Man skal ikke tage alt hvad man læser på nettet for gode varer.

Jeg respekterer Tom Kristensen og de andre racerkører 100% som jeg også tidligere har skrevet i et af de indlæg du ikke har læst. Men for mig er motorsport ikke sport, for deltagerne har ikke lige vilkår.

Tennis er måske lige undtagelsen på en sportsgren, som jeg ser som sport hvor alle ikke har lige vilkår. Men jeg synes trods alt at Kenneth Carlsen har gjort det godt. Jeg mener: Udover at han har brugt alle sine Team Danmark-kroner på rav, så er det som tennisspiller meget svært at være venstrehåndet når man har to højrearme!

I et lille land som Danmark er det vel fair nok at Tom Kristensen ind i mellem kan snuppe prisen som årets sportsmand for trods alt at give manden noget anerkendelse for det han har præsteret. Men at han hiver en eller anden pris hjem hvert år er det jeg har ondt i røven over. Ikke at Joachim B. Olsen ikke har vundet det endnu. Selvom jeg synes han havde fortjent det, (hvilket jeg ikke synes! <--- LÆS DEN SÆTNING L^P!!! MEGET VIGTIG!!!!) så er det ikke derfor jeg er utilfreds med at Tom Tristensen vinder hvert år. Han har ligesom Michael Schumacher har i Formel 1, gjort Le Mans røvkedeligt og forudsigeligt at se på! (Det er hvad jeg synes! <---- Vigtig sætning igen!!!)

Link to comment
Share on other sites

hehe, sjovt at falde over denne "diskussion" en sen nattetime..

Anyway, dart, billiard, skak osv er selvfølgelig alle sportsgrene, accepter det.

Det er da helt hen i skoven at skulle til at bestemme hvornår en aktivitet er "hård" nok til den er en sport. Hvordan skal de defineres - kuglestøderens puls på 90 slag, vil jeg gætte på er lige så lav som skakspillerens..

Personen der skrev golf ikke er en sport - tsk tsk tsk..

Golf, dart, bowling osv kaldes præcisionsspil, hvis i skulle være i tvivl.

(Hvis i er i tvivl om postens hensigt, prøver jeg blot at sige, at motorsport selvfølgelig er en sport)

TAK!! :smile:

Link to comment
Share on other sites

HAR du svaret på det??? eller gættede du bare! for så vidt jeg kunne forstå så skrev du, at det måtte være fordi folk definerede sport forkert, men hvis du ikke kan definere sport, så sig det istedet for!

var det ikke dig selv der kom med denne Defination som du fandt frem på nettet?

an active diversion requiring physical exertion and competition

Fortæl mig hvor motorsport ikke passer ind i denne sammenhæng???

Sport occurs in an organized, structured and competitive environment where a winner is declared.

Fortæl mig hvor motorsport ikke passer ind i denne sammenhæng?

Og lige en ting hvorfor skriver du ikke til DASU, og ber dem lave om i deres navn, da der jo indgår ordet sport?? det har jo intet med sport at gøre i din lille snævertsynet verden

Hvis jeg antager motor"sport" er en sport ifølge dine definitioner medfører det at ting som skak, poker og andet også er sport, hvilket er en absurditet i min verden, ergo kan motorsport ikke defineres som en sport.

Du har stadig ikke responderet på dette. Hvis du synes skak er en sport, kan jeg forstå hvorfor du mener racerløb er en sport.

Det ændrer selvfølgelig ikke på min mening.

Link to comment
Share on other sites

hvisd det bare var det du havde skrevet, altså vi drak en enkelt øl efter træning, så ville jeg nok ikke ha brokket mig, men nu blev formuleret lidt anderledes så vidt jeg erindrer :laugh:

men nok om det og tak for det. godt nytår btw

Jeg kender Marc Larsson fra folkeskolen og havde et par dage i forvejen set at han havde en profil herinde. Det var lidt en stikpille til ham. Ikke et forsøg på at svine Hvidovre Styrkeløft til. Jeg smækker konsekvent ikke med døre hvor jeg går medmindre der er noget jeg er meget uenig i.

Det kunne jo tænkes at jeg fik lyst til at lægge min sti om og blive styrkeløfter en dag, os så ville det jo være lidt fjollet hvis man ikke kunne komme i Hvidovre på grund af et tåbeligt indlæg som selvforskyldt (herfra) blev misforstået.

Link to comment
Share on other sites

hehe, sjovt at falde over denne "diskussion" en sen nattetime..

Anyway, dart, billiard, skak osv er selvfølgelig alle sportsgrene, accepter det.

Det er da helt hen i skoven at skulle til at bestemme hvornår en aktivitet er "hård" nok til den er en sport. Hvordan skal de defineres - kuglestøderens puls på 90 slag, vil jeg gætte på er lige så lav som skakspillerens..

Personen der skrev golf ikke er en sport - tsk tsk tsk..

Golf, dart, bowling osv kaldes præcisionsspil, hvis i skulle være i tvivl.

(Hvis i er i tvivl om postens hensigt, prøver jeg blot at sige, at motorsport selvfølgelig er en sport)

Hvor langt presser du den?

Hvis skak er en sport, er poker så også ? Hvad med ludo ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender Marc Larsson fra folkeskolen og havde et par dage i forvejen set at han havde en profil herinde. Det var lidt en stikpille til ham. Ikke et forsøg på at svine Hvidovre Styrkeløft til. Jeg smækker konsekvent ikke med døre hvor jeg går medmindre der er noget jeg er meget uenig i.

Det kunne jo tænkes at jeg fik lyst til at lægge min sti om og blive styrkeløfter en dag, os så ville det jo være lidt fjollet hvis man ikke kunne komme i Hvidovre på grund af et tåbeligt indlæg som selvforskyldt (herfra) blev misforstået.

iorden. Og du kigger da bare derned hvis du skulle få lyst

Link to comment
Share on other sites

Hvad er lige vilkår i sport ??

skal vi så også til at ensarte folks hæmatokritværdi i cykelsporten, så de konkurrerer på samme niveau, skal de udstyres med de samme cykler ??

Skal vi have vægt/højdeklasser i alle idrætsgrene ? Og hvad med de der kommer fra Kenya, har de ikke en genetisk fordel fremfor de andre i langdistance løb, det er vist ikke helt fair, løbene bliver bare SÅ forudsigelige når de er med..

Har i hørt om de der der kalder sig DGI ?? :nissetunge: Det er da vist nogle af deres værdier i leder efter, jeg tror de er enige i, at nogle ikke skal have lov til at have hurtigere biler end de andre. :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Der er en grund til at det netop hedder MOTORsport. Hvis det bare hed sport kunne det sidestilles med de andre sportsgrene. Det hedder jo heller ikke ATLETIKsport eller FODBOLDsport, vel?

Tag ordet i munden L^P, smag på det, M-O-T-O-R+S-P-O-R-T! To ord sat sammen.

Hvorfor så ikke MotorLøb? jeg dyrker motorløb? fordi det kan da ihvertfald ikke hedde MotorSPORT når det jo intet har med sport at gøre?? :blink:

og igen så burde i klage til DASU Dansk automobil SPORT union, og brok jer over at de bruger ordet sport i deres navn :wink:

PS--du nævner at det ikke er retfærdigt, da alle ikke køre i ens biler, det kan jeg give dig ret i, men hvad så hvis der blir stillet feks 20 identiske Gokarts til rådighed? som de jo gør ret tit til løb i italien? er det så fair? og kan kaldes for sport?

og har du tænkt på at det er dem der er bedst til at sætte bilen op, (LÆS SCHUMACHER MEGET VIGTIGT!!) som somregel gør det bedst?

det er ikke altid dem med den største pengepung der vinder, for så burde Toyota ha vundet for lang tid siden, og da Renault vandt, må det jo være fordi at Alonso og hans team bare var bedre end alle andre

Kan i hygge jer allesammen L^P er på vej i seng, jeg vender evt tilbage efter nytår, og ser hvad der ellers er skrevet, af gode definationer, argumenter på hvorfor motorsport ikke har noget med sport at gøre og hvad ved jeg!

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt presser du den?

Hvis skak er en sport, er poker så også ? Hvad med ludo ?

presser den skam lige så langt som jeg har lyst til (udøverne har lyst til)

Hvis ludospillerene får sig et forbund, begynder at tage sporten seriøst, evt bliver optaget i DIF, så accepterer jeg dem for deres sport...

Ret skal være ret, personligt synes jeg sport skal have noget med fysisk aktivitet at gøre, men nu er det heldigvis ikke mig der bestemmer det, så ovenstående kan jeg sagtens acceptere. Efter min mening er en god sportsmand nødvendigvis ikke kun en der er i super fysisk "form"!

Thomas Bjørn er da en dygtig sportsmand i mine øjne, for at eksemplificere det lidt (ludoen er lidt urealistisk)

Link to comment
Share on other sites

Meget sødt gæt, det med de 90 slag i minuttet for kuglestødere...

Jeg har fået målt min puls i konkurrence, og selvom jeg ikke mener pulsen i sig selv afgører hvad der er sport og hvad der ikke er det, så var min puls efter en personlig rekord oppe på den anden side af 120...

Jeg siger ikke at det ikke er anstrengende at køre racerbil. Jeg siger bare at alle ikke har de samme vilkår og derfor er det svært at sammenligne og få et præcist billede af hvem der er den bedste.

Sportsdans, skihop, skøjteløb, nogle gange boksning er i mine øjne heller ikke sport.

En subjektiv vurdering er ikke målbar. Mikkeline Kierkegaard kommer ved et uheld til at hælde te ned over den østrigske dommer. Så får Mikkeline nok ikke topkarakterer til lige netop DEN konkurrence.

HESTEsport

MOTORsport

sportsDANS

Kan I se hvor jeg vil hen? Det er for svært at vurdere den nøjagtige styrkeforskel mellem deltagerne objektivt. Fordi et andet element end den menneskelig fysik spiller ind. Bilen i MOTORsport, Hesten i HESTEsport og Dommerne i sportsDANS.

I kuglestød for nu at tage et eksempel som jeg kender bedre end de fleste andre ting: Jeg støder, kuglen lander. Enten har jeg overtrådt. Det giver ikke noget resultat, eller også har jeg ikke overtrådt. Stødet bliver målt til 15,35 meter. Joachim støder: Hans stød bliver målt til 21,28 meter. Vi kan altså konstatere at Joachim er en hel del bedre end mig! SURPRISE!

Formel 1: Fernando Alonso vinder, men Schumacher er den bedste. Så er det jo ikke den bedste der vinder. Så har du fjernet min definition af sport:

Den bedste vinder, fordi han eller hun er den bedste. Ikke fordi hestens røv er lidt mindre eller fordi den ene hest er bedre DRESSERET!?!?!! end den anden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share