Nominerede til Årets Sportsnavn


Squatfather
 Share

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror nu i hidser jer op over ingenting. :blink: Hans næste sætning er jo netop "spøg tilside" :wink::laugh:

Hidser mig nu ikke op, langt fra endda, men fortæller bare hvordan landet ligger, der er sgu mange der tror at dem der kører Formel 1 osv det er noget man bare gør!! :blink: det er det absolut ikke, det kræver mange års træning, HÅRD træning, både på racerbanen og i træningslokalet, bare se nicolas Kiesa, da han kom tilbage til F1 efter han havde været ude, han kunne ikke engang holde sit eget hoved i svingene og hans arme var som gele, det er skam ikke bare at sætte sig ned og trykke på sømmet :smile: man skal også rundt på banen uden at slå sig ihjel :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig pænt ligelgad med titlen, det eneste den gør er år efter år at minde mig om hvor elendig elitesport Dk er.

Dog forarges jeg over det fucking kvindelandshold får al den opmærksomhed, come on, det er satme næsten en større nichesport end curling - HADER kvindehåndbold. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er da hver 4 år der er VM :)

Tastefejl, er rettet. :blush:

Listen bærer jo præg af, at det har været ret ringe sportsår for Danmark. Joakim har haft et middelår og skuffede lidt til VM men bliver nomineret. Michael Maze har trods alt heller ikke vundet guld internationalt i år (jeg kan ikke huske om han har vundet medaljer). Og så er motorsport slet ikke sport i min verden.

Brydning tror jeg ikke engang er en internationalt større sport end damehåndbold medlemsmæssigt.

Joachim B. Olsen har haft et middelår? Han har rent faktisk haft sin mest stabile sæson nogensinde, hvilket medførte at han vandt verdensranglisten.

Hvordan brydning ligger medlemsmæssigt ved jeg ikke. Men det er under alle omstændigheder en sportsgren med væsenlig større international konkurrence end damehåndbold. Sporten er meget stor i nordamerika, balkan og østeuropa. For dem der fulgte Mark O. Madsens VM på Eurosport kan der ihvertfald ikke være nogen tvivl om, at det er en sportsgren hvor kampen om finalepladserne er ekstremt hård. :wink:

Jeg har postet den før og gør det igen. Nedenfor kan ses de mest sete sportsbegivenheder i nyere tid.

1. 2002 FIFA World Cup Final (1.3 billion viewers)

2. Euro 2004 Soccer Final (153 million viewers)

3. 2004 Olympic Games: opening ceremony (127 million viewers)

4. 2004 Olympic Games: closing ceremony (96 million viewers)

5. 2004 Super Bowl (95 million viewers)

6. 2004 Olympic Games: men's 100m metres (87 million viewers)

7. 2003 Champions League (67 million viewers)

8. 2004 Olympic Games: men's 200m freestyle swimming (66 million viewers)

9. 2004 Formula One: Monaco Grand Prix (59 million viewers)

10. 2004 Basketball: NBA finals (25 million viewers)

Tour de France er ikke at finde på den liste. Af årlige begivenheder er vel både NFL, Formel 1, champions league og NBA vel større end Tour de France. Tour de France rammer vel kun bredt i Vesteuropa.

Dine seeretal ændre ikke på, at Tour de France er den årlige begivenhed der får mest TV-dækning. :smile:

Tour de France er iøvrigt ikke kun et vesteuropæisk fænomen. Østeuropæerne har også en stor tradition for cykling idet sporten selv under kommunismen blev promoveret stærk pga dens plads på det olympiske program. Efter jerntæppets fald har der været masser østeuropæiske ryttere fra lande som Rusland, Ukraine, Polen og Letland med stor succes. Også ryttere fra den asiatiske del af det tidligere Sovjet har haft stor succes i sporten. Kazakhstan er feks. blandt verdens 10 bedste nationer i cykling.

Amerikanerne tog løbet til sig allerede i 80erne, da Lemond havde sin storhedstid. Derefter var de ved at miste interessen, men løbet fik et stort comeback med generationen med Julich, Armstrong, Hincapie og Hamilton. Cykelsporten er i dag en af de hurtigst voksende i USA og amerikanerne har i David Zabriskie, Saul Raisin, Christian Vandevelde og Tom Danielson også næste generation klar.

Desuden er cykling i nogle af sydamerikas bjergrige lande som feks. Colmbia og Venezuela en af de absolut førende sportsgrene. :smile:

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Egentlig sjovt at kvindelandsholdet har kunne vinde 3 gange, når fodbold landsholdet ikke fik prisen for at vinde EM i 1992 :blink:

haha korrekt.. den eneste gang danmark har præsteret at leverer et godt resultat i fodbold så får de den ikke engang..

Link to comment
Share on other sites

Kvindehåndbold er en ligegyldig sport

DET VED ALLE!

så godt de ikke er nomineret....

2 målmænd med str. XXXXL sweatre og joggin busker som for luna's teltfrakke til at ligne noget wee man kunne passe.

de resterende 12 spillere på banen er omvandrende reklamesøgler der tuder hver anden gang de falder til jorden. DET ER INDISKUTABELT!!!!!!!

Og hvis de partyskiner til dommere kendte reglerne så ville streg- og fløjspillere slet ikke blive sat på banen da 60% af deres MÅL er overtråd fordt de lander i felte før de slipper bolden.....

RING EFTER BS

Aaaaaaaaaaaaaarghhh!!!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Historisk i forhold til hvor ringe dansk fodbold er: JA

Historisk bedrift: NEJ.

Såvidt jeg husker så vandt Bank og Co. Back-to-Back guldmedaljer i 88 og 92. Det er en betydeligt større bedrift end EM guld.

Jeg kan brække mig over, hvor højt dansk fodbold generelt vægter hos den generelle befolkning.

Jeg tog mig selv i at holde med Tyrkiet, da jeg var indlagt (til en fest) til at se Danmark-Tyrkiet tidligere i år. Ku' vi dog bare slippe for alt det middelmådige danske fodbold i fjernsynet og andre medier og få noget bredere sportsdækning i stedet. Hvis danskerne i det mindste var gode til fodbold, så kunne jeg måske acceptere det.

Simpelt spørgsmål om udbud/efterspørgsel. Fodbold og håndbold må betegnes som værende DKs nationalsport(er). Kan ikke se hvorfor flertallet ikke skal kunne se den sport de efterspørger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tastefejl, er rettet. :blush:

Joachim B. Olsen har haft et middelår? Han har rent faktisk haft sin mest stabile sæson nogensinde, hvilket medførte at han vandt verdensranglisten.

Jeg ved at han fører verdensranglisten, og har haft en stabil sæson. Men stabilitet er trods alt ikke det bedste kriterie og han floppede i det ene stævne, som virkelig betød noget. Så han kan nomineres fordi han generelt er bedre end vores andre udøvere, men ikke fordi han har haft en supersæson.

Hvordan brydning ligger medlemsmæssigt ved jeg ikke. Men det er under alle omstændigheder en sportsgren med væsenlig større international konkurrence end damehåndbold. Sporten er meget stor i nordamerika, balkan og østeuropa. For dem der fulgte Mark O. Madsens VM på Eurosport kan der ihvertfald ikke være nogen tvivl om, at det er en sportsgren hvor kampen om finalepladserne er ekstremt hård. :wink:

Dine seeretal ændre ikke på, at Tour de France er den årlige begivenhed der får mest TV-dækning. :smile:

I berlingerens top 100, ligger Mark O Madsen blot som nr 97... efter ligegyldigheder som Johnny Albertsen og Thorkild Thyrring. Listen bygger ikke udelukkende på folks sportslige præstationer, men den fortæller, at han ikke står højt i danskernes bevidsthed.

Jeg mener i øvrigt stadig ikke, at motorsport bør nomineres. En sport, hvor udstyret er vigtigere end udøveren er i mine øjne ikke interessant (hvis det dårligste formel1 hold og det bedste byttede biler, så ville det givetvis betyde drastiske ændringer i begge holds placeringer). Derudover er det mere kedeligt at se på end damehåndbold :tongue:

Top10-listen over seertal, tager ikke højde for, at der er ca 20 etaper, som hver har mange millioner seere, hvor de fleste nævnte begivenheder er overstået på højst et par timer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener i øvrigt stadig ikke, at motorsport bør nomineres. En sport, hvor udstyret er vigtigere end udøveren er i mine øjne ikke interessant (hvis det dårligste formel1 hold og det bedste byttede biler, så ville det givetvis betyde drastiske ændringer i begge holds placeringer). Derudover er det mere kedeligt at se på end damehåndbold :tongue:

Totalt enig, at det er en udøver af motor"sport", der løber med sejren, er fandme ærgerligt.

Og så er damehåndbold som regel ikke ret kedeligt, men lige dette VM var da forfærdeligt ringe. Havde DK alligevel vundet, ville de i mine øjne have været oplagt kandidat til titlen igen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener i øvrigt stadig ikke, at motorsport bør nomineres. En sport, hvor udstyret er vigtigere end udøveren er i mine øjne ikke interessant (hvis det dårligste formel1 hold og det bedste byttede biler, så ville det givetvis betyde drastiske ændringer i begge holds placeringer). Derudover er det mere kedeligt at se på end damehåndbold :tongue:

Du glemmer ligesom en vigtig detalje, som så mange andre, du er en af dem der tror at Bilen vinder af sig selv, men det er det ikke!! det er Køreren der skal sætte bilen op, og så han kan sætte hurtigere og hurtigere tider, han fortæller sin mekaniker hvordan den reagere i svingene ved nedbremsninger osv osv, og han fortæller hvordan han gerne VIL ha bilen skal reagere, køreren skal også finde de rette dæk, det rette dæktryk, og han skal kunne finde ud af at køre stærkt, ta en mand som schumacher han ville kunne, køre hvilket som helst team op, men det er ikke noget man gør over en nat!

og så lige MIN mening Håndbold stinker og er røvsygt, og der er fandme ikke andet end kedelig damehåndbold i flimmeren efterhånden. men det var da godt som squatfather nævner at de fandt den rigtige vinder, nemlig Tom Kristensen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

han fortæller sin mekaniker hvordan den reagere i svingene ved nedbremsninger osv osv, og han fortæller hvordan han gerne VIL ha bilen skal reagere, køreren skal også finde de rette dæk, det rette dæktryk

Ovenstående har da ikke noget med sport at gøre (i hvert fald ikke efter min personlige definition), selvom det da uden tvivl er flot at være dygtig til de ting, du nævner. Lidt ligesom det også er fint at være dygtig til at hækle eller spille golf, men det bliver altså ikke mere en rigtig sport af den grund.

Og lur mig om ikke løbets førende kører ville have svært ved at bevare positionen, hvis han byttede bil med løbets bundpropper. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ovenstående har da ikke noget med sport at gøre (i hvert fald ikke efter min personlige definition), selvom det da uden tvivl er flot at være dygtig til de ting, du nævner. Lidt ligesom det også er fint at være dygtig til at hækle eller spille golf, men det bliver altså ikke mere en rigtig sport af den grund.

Og lur mig om ikke løbets førende kører ville have svært ved at bevare positionen, hvis han byttede bil med løbets bundpropper. :wink:

Jamen så fortæl mig hvordan DU definere "RIGTIG" sport???? :blink:

Fordi det kræver åbenlyst ingenting at køre racerbil, det er jo "bare" at sætte sig ned og trykke på speederen!!?? :blink:

Det kunne SLET IKKE tænkes at det krævede en super god fysik, reaktionsevne, koncentrationsevne, evne til at bevare overblikket ved overhalinger med over 300 km/t?? NEJ slet ikke det er jo bare at sætte sig ned og køre rundt på en bane, det kan alle da :laugh: :4thumbup:

IGEN vil jeg sige til folk, prøv at tage ud bare på en Kartingbane (udendørs) og så prøv en rigtig konkurrence-gokart, prøv at kør bare 15 omgange, og tæl så hvor mange gange du kører galt, og mærk så lige dagen efter hvor øm du er rundt omkring, og nu snakker vi "KUN" Gokarter, der er et MEGET stort spring op til feks Lemans biler og Formel 1 biler. Ik nok med det så kører chaufføren nogengange op til 4 timer i træk i et lemans, og jeg læste at John nielsen smed ca 7-8 kg på et par timer i cockpittet, under et lemans

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Jamen så fortæl mig hvordan DU definere "RIGTIG" sport???? :blink:

Fordi det kræver åbenlyst ingenting at køre racerbil, det er jo "bare" at sætte sig ned og trykke på speederen!!?? :blink:

Det kunne SLET IKKE tænkes at det krævede en super god fysik, reaktionsevne, koncentrationsevne, evne til at bevare overblikket ved overhalinger med over 300 km/t?? NEJ slet ikke det er jo bare at sætte sig ned og køre rundt på en bane, det kan alle da :laugh: :4thumbup:

IGEN vil jeg sige til folk, prøv at tage ud bare på en Kartingbane (udendørs) og så prøv en rigtig konkurrence-gokart, prøv at kør bare 15 omgange, og tæl så hvor mange gange du kører galt, og mærk så lige dagen efter hvor øm du er rundt omkring, og nu snakker vi "KUN" Gokarter, der er et MEGET stort spring op til feks Lemans biler og Formel 1 biler. Ik nok med det så kører chaufføren nogengange op til 4 timer i træk i et lemans, og jeg læste at John nielsen smed ca 7-8 kg på et par timer i cockpittet, under et lemans

Synes du skak er en sport ?

Det kræver jo at man kan koncentrere sig i mange timer.

Link to comment
Share on other sites

Synes du skak er en sport ?

Det kræver jo at man kan koncentrere sig i mange timer.

Definer sport!!!??? eller er det kun sport som DU synes er interessant der skal nomineres???

Alt med konkurrence i og hvor man foretager sig en eller anden præstation er det sport?? eller hvordan og hvorledes?? du må meget gerne lige hjælpe mig her??

og når jeg snakker koncentrationsevne ved motorsport så mener jeg, at den MINDSTE fejltagelse den mindste smule uopmærksomhed, så er du af banen, for når man kører med over 300 så er der ikke plads til fejltagelser, og det kan i værste fald slå dig ihjel. Men jeg vil gerne lige høre hvad sport er?? det er åbenbart kun hvis man er 22 mand som render rundt med en bold

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Definer sport!!!??? eller er det kun sport som DU synes er interessant der skal nomineres???

Er vel ikke op til mig at definere, men google definerer det således:

an active diversion requiring physical exertion and competition

Det med fed ligger jeg særlig stor vægt på, derfor er skak, biltrilleri og andet IMO ikke en sport

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke op til mig at definere, men google definerer det således:

Det med fed ligger jeg særlig stor vægt på, derfor er skak, biltrilleri og andet IMO ikke en sport

OKAY så det at køre en Formel 1 bil er altså IKKE en fysisk aktivitet???? :blink: HAHAHHAHAHA sig mig tar du pis på mig nu eller hvad!!???? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er ikke en fysisk aktivitet på højde med 100 m løber, vægtløftning, maraton, fægtning etc. IMO

Det kan vi så godt blive enige om, men er det et krav for hvor meget fysisk aktivitet der er, for at det kan kaldes sport??

Der er jo en grund til at kørerne skal igennem et benhårdt træningprogram, og at de ikke bare kan lalle rundt, fordi det er altså ikke for hvem som helst at køre et lemans, det kræver et stort mentalt og også et fysisk overskud at blive udsat for de G-påvirkninger samt, væsketab osv osv

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

jeg vil ikke tage stilling til skak! jeg tar stilling til Motorsport, hvilket diskussionen går på, det var DIG der bragte Skak ind i det hele

Jeg forsøgte bare at praje mig ind på DIN definition af sport.

Jeg har fremlagt en definition hvorved jeg kan forsvare ikke at definere biltrilleri som en sport. Jeg forsøger så at finde ud af hvorfor du mener at det er en sport, og hvad du mener en sport er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share