Sport kan give "hængebryster"


Waits
 Share

Recommended Posts

Den originale pressemeddelse

http://www.port.ac.uk/newsandevents/news/a...e,43532,en.html

Med en uddybbende pdf http://www.port.ac.uk/media/Media,43533,en.pdf

Fra Daily mail

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...ge_id=1798&ct=5

Fra jp

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3491234/

Sport kan give "hængebryster"

Af ULLA NØRBY

Træning uden en special-bh kan give kvinder varige strækproblemer med deres bryster, viser ny britisk forskning.

Sportsaktiviteter sætter kvinders bryster under et stort pres. Huden og vævet kan blive strakt uden mulighed for at få brysterne løftet op på plads igen.

Det viser et forskningsprojekt på universitetet i Portsmouth ifølge Daily Mail.

Allerværst kan det gå, hvis en kvinde træner helt uden bh. At bruge en almindelig brystholder forebygger en del af strækskaderne, hvorimod en egentlig sports-bh er den bedste beskyttelse.

Projektet foregik på den måde, at en gruppe kvinder i alderen 18-35 år blev overvåget, mens de trænede på en stepmaskine.

De trænede uden bh, herefter med en almindelig bh og sidst med en udpræget sports-bh.

Forskerne målte de hop, som brysterne foretog og omregnede det til "samlet længde".

Konklusionen blev, at brysternes hop blev reduceret med i gennemsnit 38 pct., når kvinderne brugte en almindelig bh. En sports-bh formindskede hop-problemet med 74 pct.

Forskningsleder Dr. Joanna Scurr:

-Forsøget viser, at når brysterne bevæger sig meget op og ned, gør det ikke bare ondt. Det øver et stærkt pres på brysternes skrøbelige struktur.

Kvinder skal derfor sørge for at holde brysterne fast på plads, hvad enten de løber, jogger eller træner i maskiner.

Ellers risikerer de at stå i en ung alder med et "hængebryst"-problem.

Link to comment
Share on other sites

censur-organ? det burde sgu da være noget man forlængst havde forsket i!!!

hvis man finder ud af at det er sandt må sports-bh-forskningen da få et boost! - og det med en god grund!

hallo, findes der kvinder der kan træne uden bryst støtte? blir de ikke slået ihjel? :crazy::blink:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg sagde til min kæreste, at hun skulle huske at bruge en god sports-bh til sin Body Combat, sagde hun, at hun ikke troede på det med, at sport kunne give hængebryster.

så tror hun måske på det den dag hun vasker gulvet med patterne og du står i døren med pakket taske og vinker sødt :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Hængebryster af sport eller ej - jeg har kendt en eneste kvinde i mit lange træningsliv, der kunne træne uden sportsbh og hun havde ingen barm (og nej her var ikke bare tale om små bryster men om slet ingen bryster). Ellers kan der da ikke være mange kvinder, der for alvor synes det er behageligt at løbe rundt med fritsvævende bryster. Det er ganske enkelt meget lidt behageligt. Jeg er langt fra barmfager, men jeg har da aldrig bevæget mig ud på en løbetur uden sportsbh :blink: det gør da ondt og alt muligt, ja det kører i det hele taget overhovedet ikke :dry:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
hehe ja okay :blush:

har set billederne på din hjemmeside? Jeg er virkelig imponeret :4thumbup: (altså ikke af brysterne, men din trænet krop :blink: )

Tak tak... og hvis du havde set bare bryster et eller andet sted ville jeg gerne lige vide det :w00t: for så var det en fejl :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hvad kommer det så af?

Blærebetændelse er en bakterie-infektion, årsagen kan være rigtigt rigtigt rigtigt mange, for det dækker egentlig bare over en irritations/infektions-tilstand omkring urinrøret og op i blæren.

Eksempler på årsager:

- bakterier indføres via afføringen i urinrøret (piger der tørrer sig den forkerte vej, hehe)

- Tilstande, hvor man ikke kan tømme blæren helt ved vandladningen. Den lille sjat urin, der altid står tilbage, kan give grobund for bakterier.

- misdannelser i urinvejene

- og mange andre årsager :)

Grunden til at piger langt hyppigere har blærebetændelse skyldes at deres urinrør er meget kortere end drenges urinrør, hvorfor bakterier nemmere kan "kravle op" i blæren.

Desuden gør pigers anatomi at det er "lettere" for piger at indføre bakterier i urinrøret, når man tørrer sig efter at have lavet stort.. (det er LIDT svært for fyr at ramme urinrøret når han tørrer sig i måsen, ehhe)..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share