Hver anden dag, er en gang om ugen.


tjr
 Share

Recommended Posts

Du har ikke brug for deload :smile: Jeg synes derimod du skal til at squatte noget mere. Meget mere :smile:

Og godt stemt dér.

Som udgangspunkt er jeg enig. Desværre skal jeg også kunne løbe og ben/dødløft sidder altså i kroppen noget tid efter.

Tak tak. Der var overraskende godt til i top settet.

Link to comment
Share on other sites

Hvad ville jeg få ud af at øge frekvensen? Jeg har stor tillid til at mit nuværende program nok skal gøre mig både flot og stærk henover sæsonen, uden at påvirke præstationen på banen for meget.

Link to comment
Share on other sites

CrossFitTM Halløj

Inspireret af, og til ære for, vores allesammens Maxpower

WOD

21-15-9 reps af:

- KB Snatch højre 24kg

- KB Snatch venstre 24kg

- Burpees

Tid: 11:23

Shit, så var jeg også brændt af. Allerede ved 'opvarmingen' med lidt lala-snatch flåede jeg et stykke hud af håndfladen. Dog ikke værre end jeg kunne fortsætte og det ser ikke ud til det giver nogen problemer.

Snatch blev taget ud i én køre (kort pause ved håndskift), burpees blev delt i 3, undtagen sidste set.

Jeg tror forresten jeg har fundet ud af hvorfor mine underarme har været balrede på det sidste og det gør ondt når jeg curler... FUCKING KETTLEBELLS :laugh:

Jamen dog, en træning tilegnet mig og så helt uden at jeg opdager det. :laugh:

Og ja, den var rigtig hyggelig, synes du ik'?

Hvis du kørte alle snatches i streg, så må du da have givet dig meget god til til burpees, for jeg bed da andet sæt snatches over og havde lige nogle sekunders hvil ved håndskift.

Snatch-teknikken skal bare trænes op så den sidder lige i skabet hver gang, forstået på den måde at du skal "gribe" kuglen på underarmen når kuglen stadig er på vej op, så den ikke får lov at falde ned på underarmen, for så giver det blå mærker. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jamen dog, en træning tilegnet mig og så helt uden at jeg opdager det. :laugh:

Og ja, den var rigtig hyggelig, synes du ik'?

Hvis du kørte alle snatches i streg, så må du da have givet dig meget god til til burpees, for jeg bed da andet sæt snatches over og havde lige nogle sekunders hvil ved håndskift.

Snatch-teknikken skal bare trænes op så den sidder lige i skabet hver gang, forstået på den måde at du skal "gribe" kuglen på underarmen når kuglen stadig er på vej op, så den ikke får lov at falde ned på underarmen, for så giver det blå mærker. :bigsmile:

Jeg har gået spændt og ventet på at nogen ville kommentere på det, hvorfor jeg liiige blev nødt til at gøre mig opmærksom i din log :laugh:

Ja, jeg holdt alt for meget pause i burpee-delen. For det første fordi det er den hårdeste del af WOD'en (for mig) og fordi jeg var usikker på hvor meget jeg skulle holde igen for at kunne gennemføre.

Jeg synes sådan set min snatch-teknik er solid nok, jeg har det bare med at blive doven med hip-drive ind i mellem. Det giver meget at 'cork-screwe' den ned fremfor den mere 'ballistisk' måde.

Problemet er nok nærmere at jeg har pik-hud på fingrene men det tager SAID sig af med tiden.

Et Dan John citat går noget i retning af: "If you're 240 pounds, lying down and standing up 10 times is a workout" :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Jeg melder mig også banen og smider en kommentar.

Jeg tror jeg kaster mig ud i WO i eftermiddag. Burpees handler vel i bund og grund om at hive hovedet under armen og langsomt mærke hvordan fuck-det faktoren bliver højere og højere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg melder mig også banen og smider en kommentar.

Jeg tror jeg kaster mig ud i WO i eftermiddag. Burpees handler vel i bund og grund om at hive hovedet under armen og langsomt mærke hvordan fuck-det faktoren bliver højere og højere.

Helt sikkert.

Jeg kan mærke jeg er lidt skuffet over mig selv og den pussy-ness jeg lagde for dagen hvad burpees angik.

Mental toughness is making your body do something your mind doesn't want to do

http://www.tmuscle.com/free_online_article_issue/issue_628#more-man-than-you

Link to comment
Share on other sites

Så er det bare at fortsætte :superman:

Mit nuværende program er ikke særligt godt i VL-øjemed.

Jeg fortsætter lige lidt i samme rille for at lege Djævlens Advokat; Hvad er det der er så fantastisk ved at træne ben evigt og altid? Hvilke resultater giver det som et program á la mit (lav frekvens, kedeligt langsom planlagt progression med submaksimale vægte) ikke giver?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 25MAJ2010 @ Tietgen

Lidt BB! fordi jeg var en doven kusse der ikke tog til rugby.

Alle sets blev lavet lidt hulter til bulter oven i hinanden - Giant Set måske?

Edit: Nå ja. Jeg har også fået en irriterende dum smerte i højre AC-led (igen, igen, igen). Den her kan spores tilbage til en omgang bænk-dips. Jeg er i tvivl om hvad der har gjort det værre på det sidste. Shrugs hjalp i hvert fald ikke på det...

Power Shrugs

10x60kg - stropper

10x80kg

10x100kg

10x120kg

-Work Sets-

10x137,5kg

10x137,5kg

10x137,5kg

10x137,5kg

Her lykkedes det mig så - på trods af dygtig brug af både magnesium og stropper - at flå godt og grundigt hul i huden under venstre ringefinger. Jeg var ellers overbevist om at jeg 'prehabbede' mine hænder grundigt nok...

Face Pulls

20x40

20x40

20x40

Laves på dobbelt dobbelttrisse så jeg er i tvivl om belastningen.

Rear Delt Row på træktårn

10x60kg

10x60kg

10x60kg

10x60kg - stropper

Der kommer en dum irriterende smerte på indersiden af venstre albue ved denne øvelse.

Dagens Soundtrack

http://www.youtube.com/watch?v=8qRVNyot34o

Pantera - Walk

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Mit nuværende program er ikke særligt godt i VL-øjemed.

Jeg fortsætter lige lidt i samme rille for at lege Djævlens Advokat; Hvad er det der er så fantastisk ved at træne ben evigt og altid? Hvilke resultater giver det som et program á la mit (lav frekvens, kedeligt langsom planlagt progression med submaksimale vægte) ikke giver?

Det skulle gerne give dig en langt bedre grundform, da du ganske enkelt vænner kroppen til mere arbejde, oftere.

Jeg kan ikke fortælle dig ret meget fra personlig erfaring, men håber naturligvis min gode fremgang fortsætter lineært fra nu og ind i evigheden, ahem. Dog kan jeg nævne at jeg efter mindre end to måneder med relativt høj frekvens, volumen og intensitet ( jeg forsøger at øge på alle tre så ofte det er mig muligt) ikke længere føler den vilde ømhed og sådan set også lader til at få hurtigheden hurtigere tilbage til at lave f.eks træk.

Lad os se, hvordan mit 'eksperiment' kommer til at gå fremover, så kan det være mine ord får noget mere vægt bag sig. Gerne 200 :w00t:

Link to comment
Share on other sites

De sidste 7 dage har været rimeligt ufede træningsmæssigt...

Tirsdag havde jeg for travlt til at tage til rugby. I stedet rev jeg et stort hul i min hånd under noget BB! (se log-indlæg).

Onsdag lykkes det mig at banke hovedet ned i asfalten og få hjernen rystet ud af fatning.

Torsdag blev tilbragt i sengen pga. den rystede hjerne.

Fredag OFF

Lørdag var der 'El Classico' i dansk rugby, hvilket vil sige FRK vs. CSR. Vi tabte desværre 7-19. Positivt er det dog at vi spiller bedre og bedre som sæsonen går. Jeg startede inde som loose-head prop og spillede hele kampen. Jeg synes ikke min indsats var specielt prangende - slet ikke i klyngerne hvilket skyldes manglede rutine både som første række generelt og især som loose-head - jeg har det bare bedre som tight-head. Det lykkedes én eller anden idiot at jokke godt og grundigt på min ankel, så jeg var nervøs for om noget var brækket.

Søndag havde jeg heldigvis ikke tømmermænd, selvom jeg tror en del af Old-Boys truppen havde hovede på efter en sjov lørdag aften på Zulu med nøgenbadning i vandkunsten og en lettere irriteret barejer ... Tilgengæld har jeg ikke været så smadret i ryggen siden en udekamp mod Aalborg sidste sommer.

Mandag er jeg stadigvæk enormt øm i ryggen. Der er intet overskud til noget som helst, men jeg klarede da næsten det der stod på papiret og intet andet (se log-indlæg).

Tirsdag (altså nu) ser jeg mig nødsaget til at melde fra til aftenens træning pga. foromtalte ankel, som jeg ikke tør løbe på.

Alt i alt 7 fede dage :sneaky2:

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Mandag 31MAJ2010 @ Thor

Cyklus 9, uge 1

Squat

5x20kg

5x40kg

5x60kg

5x80kg

-work sets-

5x95kg - bælte herfra

5x100kg

5x105kg

5x100kg

5x95kg

Bænk

5x20kg - håndledsbind herfra

5x40gk

5x60kg

-work sets-

5x72,5kg

5x77,5kg

4x82,5kg

4x77,5kg

Stoppede her. Burde have haft et sidste set på 5x72,5kg

Som I kan se står der "4" i stedet for "5". Dette er ikke meningen. Teknikken kørte overhovedet ikke og jeg vælger derfor at se en fejl i teknikken fremfor manglende styrke jvf. den smadrede ryg nævnt ovenover. Indtil videre foretager jeg ingen ændringer i programmet.

Link to comment
Share on other sites

Nederen uge du havde der. Det var aldrig sket, hvis du squattede noget mere :tongue:

God bedring kriger :superman:

Jeg er sikker på at alt her i livet - på én eller anden måde - relaterer til éns evne til veludførte benbøj.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 02JUN2010 @ Thor

Cyklus 9, uge 1.

Stem

5x20kg - bælte herfra

5x30kg

5x30kg

5x40kg

-work sets-

5x47,5kg

5x50kg

4x52,5kg

OK, endnu engang lykkedes det mig ikke at få de foreskrevne reps. Jeg antager min progression (antal kilo der øges fra cyklus til cyklus er for høj). Der skal rettes i regnearket.

Frivend

T-Max: 85kg for ~3 singles.

Dødløft

5x100kg

-work sets-

5x110kg

5x117,5kg

5x125kg

Pendlay Rows

5x40kg - bælte herfra

5x60kg

5x60kg

5x70kg

5x70kg

3x80kg

Dejlig øvelse.

Rulle på bold/PVC rør + udstrækning + rev. inc. crunches.

Link to comment
Share on other sites

football_training_hill_sprints-300x225.jpg

Torsdag 03JUN2010

@ Ørestad Nord

Tæt på kollegiet ligger der masser af dejlige træningsmuligheder. Tættest på er der en kombineret legeplads/træningspavilion/fodboldbane. Fodboldbanen er dimensioneret til 7-mands fodbold og er af kunstgræs. På denne kunstgræsbane kegler jeg rundt og forsøger at øge min lineære hastighed:

Sprint fra mållinien til midtbane

4 stk. med liggende start

3 stk. med faldende start.

Den tredje med faldende start var sløv og formen brød sammen så jeg stoppede. Jeg kunne nok godt have holdt lidt længere pauser, men jeg var lidt forsinket da jeg havde en aftale om at mødes med Michael-med-Stavefejl ved den store bakke på Amagerfælled;

@ Amagerfælled

Hill Sprints, NordNordVest-siden

5 ture op og ned.

Det virkede som tilpas mange gange. Det er begrænset hvor meget løb jeg har brugt til conditioning, så jeg starter lidt blidt ud.

På vejen tilbage til kollegiet var vi forbi en mindre bakke der ligger ud til Ørestads Boulevard. Den er knapt så stejl og jeg tror den er god til at øve teknik på, mens den klamme store fucker ude på 'fælledet er bedre til at få lungerne til at hænge ud af halsen på én.

@ Tietgen

Jeg tænkte jeg ville lave lidt TKE, stå på vikkebrættet og tæve en sandsæk (den slags til boksning). Det blev ikke rigtigt til noget. Vi prøvede at flytte indholdet af sandsækken, så den ikke bare var tung i bunden. Det gik heller ikke særligt godt. Til gengæld er det sjovt at suplex'e sandsække i græsset udenfor så det morede jeg mig med.

Jeg var selvfølgelig så dum at liiige inkludere nogle spark til sækken, hvilket resulterede i en øm højre ankel - jeg VIL bare ikke lære det.

Så spiste jeg noget dejlig mad med dejlig kaffe og dejlig saftevand og hoppede på min cykel. På vejen spiste jeg en Kæmpe Eskimo.

@ FIA

Rugby-træning. Lørdagens kamp mod Wolves er aflyst, så den stod på conditioning i stedet. Jeg kan afsløre for læserne at hill sprints ikke er fordelagtigt inden træning. Jeg var i hvert fald godt og grundigt udsolgt.

Men så tog jeg også hjem og spiste kødsalat (majt PALEO)

Link to comment
Share on other sites

Mandag 07JUN2010 @ Thor

Cyclus 9, uge 2.

Squat

5x20kg

5x50kg

3x60kg

3x80kg

3x90kg

-work sets-

3x98kg - bælte herfra

3x104kg

3x110kg

3x104kg

3x98kg

Bænkpres

5x20kg - håndledsbind herfra

5x40kg

3x50kg

3x60kg

3x70kg - tandbeskytter herfra

-work sets-

3x77kg

3x82kg

3x86kg

3x82kg

3x77kg

-Jeg er rigtigt glad for at jeg fik samtlige foreskrevne reps.

Floor Press

10x40kg

Bent Over Rows, OHG

10x40kg

Her kom der så en flok douchebagbasketballspillere (D3BS eller DBBBS) og ville låne racket til at køre ulideligt grimme squats i. Det fik de lov til. Hvorfor kunne de ikke bruge de andre benbøjningsstativer? Det ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke hvorfor jeg ikke bare sagde nej. Måske fordi jeg i virkeligheden ikke gad lave Floor Press.

A1: Incline Leg Raises

@ Nederste ribbe

8xBW

8xBW

8xBW

A2: Good Mornings

10x20kg

6x40kg

5x50kg

5x50kg

A3: Strækkere til høj bænk

10xBW

10xBW

10xBW

10xBW

A4: Bent Over Rows, UHG

5x60kg - bælte herfra

5x60kg

5x60kg

5x60kg

5x60kg

Link to comment
Share on other sites

post-9807-127611156098_thumb.jpg

Onsdag 09JUN2010 @ Thor

BEAST MODE!

Cyklus 9, uge 2.

Jeg havde glemt min logbog, så jeg var ikke sikker på hvad jeg skulle køre, så jeg gættede mig lidt frem. Jeg ramte næsten rigtigt :laugh:

Sjip

5 'set' Double Unders. Jeg gik efter 10 stk. per set, men fik kun 6-8 stk. Det er OK taget i betragtning hvor meget ro torvet har haft på det sidste.

Stem

5x20kg - bælte og håndledsbind herfra

5x30kg

5x30kg

5x40kg

-work sets-

3x45kg (burde være 49kg)

3x50kg (burde være 52kg)

3x55kg (ramte rigtigt)

3x50kg

3x45kg

-Jeg tror spring på 5kg mellem set er en god ting. Det fortsætter jeg med.

Frivend

3x60kg

3x70kg

3x75kg

3x80kg - hyperekstendere totalt på den sidste

3x75kg

3x70kg

Dødløft

3x100kg

3x100kg

-work sets-

3x110kg (burde have været 116kg)

3x125kg (burde have været 124kg)

3x140kg (burde have været 131kg)

3x125kg

3x110kg

-Hold da kæft det tunge set trak tænder ud.

Pendlay Rows

5x60kg - bælte herfra

5x60kg

5x65kg - stropper herfra

5x65kg

5x70kg

Lean Away 1-KB Shrugs

1x20/20x32kg - med stropper

Hill Sprints @ Amagerfælled

6 ture (+1 siden sidst) op og ned af NNV-siden. Jeg var helt færdig da jeg kom op på toppen efter den sidste. Jeg vil tro jeg havde 1 minuts pause mellem gentagelser.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 10JUN2010 @ FIA

Så lykkedes det mig at få en fibersprængning i låret. Jeg er sikker på der er tale om rectus femoris. Det er altid noget det ikke er i baglåret.

Jeg var taget tidligt til træning for at øve korte sprint, og skaden skete på første 'rep'. Pga. dette blev resten af træningen lidt forkølet.

Om aften var jeg på Kulørbar og fyre den af med gutter og gutinder, i 'anledning' af at vores kære udvekslingsstuderende Dani reste hjem til Spanien. Virkelig fed aften.

post-9807-127643948068_thumb.jpg

Forklaring på Team Easy-On trøjen: På én af de andre gange på kollegiet har de den her trøje som man kan 'vinde' fra de andre, ved at slå dem i en udfordring. Således fik jeg den fra Mikkjal ved at smadre isterninger med panden, tabte den til Jacob i chin-ups og vandt den fra Christian ved en simpel bund-en-øl udfordring som han dog gav op i på forhånd. Good times.

Fredag 11JUN2010 @ Refshaleøen

Med tømmermænd i kroppen tog jeg ud til Copenhell, en 2-dagens metalfestival. Mikkjal og jeg havde armbånd da vi var frivillige om tirsdagen. MegaDeth skuffede, Napalm Death var vel OK for den slags musik og Deftones var fede.

Jeg købte en flot t-shirt.

Lørdag 12JUN2010 @ Jens Jessens Vej

FRK v. Speed - 18-40

Hold da kæft. Den havde vi ikke set komme. Som sædvaneligt var vi ikke ON! før 10 minutter inde i kampen, hvilket gav Speed to alt for nemme tries. Det lykkedes os at kæmpe os tilbage ind i kampen og vi var foran på et tidspunkt (18-17??), men så faldt det hele fra hinanden. Kæft en pose lort. Jeg blev skiftet ind istedet for Jesper som loose-head med ~15min igen.

Kløveret v. Speed II - 19-79

Startede inde som tight-head. Mange nye spillere på vores hold. Jeg tror vi var 12 spillere og Speed II én eller to flere (man er normalt 15). En rigtig sjov kamp, hvor jeg rigtigt havde mulighed for at agere general som én af de mere erfaren blandt forwards.

Herefter tog vi på Bartof og drak øl og pastice. Det var Maliks sidste kamp inden han tager hjem til Papillon, så planen var at tage i byen om aftenen og banke den af. Jeg havde dog ikke sovet nok om aftenen og drukket for mange øl på Bartof, så da jeg kom og havde spist ville jeg tage en lur og tage afsted. Jeg vågnede kl. 2 med tømmermænd og droppede det :nonono:

Godt trænet dér. Du kan presse godt.

Det shot er indbegrebet af stolt dødsforagt med et stænk hovmod altsammen i fast forward.

Stem er totalt ynglingsøvelsen for tiden. Jeg glæder mig til der er 100kg på stangen. Det kommer til at tage noget tid :laugh: Men den nuværende progression ca. 3 år :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var god griner. Dejligt sted at holde fest :laugh: Det er bestemt nye takter fra min side at takke nej til en tur på bodega - man er vel seriøs sportsmandstræningsmands :innocent:

Som det fremgår var jeg der meget, meget lidt til Copenhell. Jeg kom midt i MegaDeth og gik før Deftones var færdige. Det havde nok set anderledes ud hvis jeg ikke havde tømmermænd fredag, ikke skulle spille kamp lørdag og ikke var smadret lørdag aften :devil:

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share