Jorchim B Olsen


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

Her på MOL bliver der så tit talt om styrke ifm med anden sport. En mand som virkelig gør brug af dette er den danske kuglestøder Jorchim B Olsen!

Har lige læst et interview med ham i idrætsliv, og det er sgu nogle vilde stats han har:

Højde: 184 cm

Vægt: 130 kg

Fedtprocent: 18!! (det synes jeg fanme er en vildt lav fedt% for så stor en mand!!)

Overarm: 50 cm

Lår: 77 cm

Antal kg i dyb benbøjning (squat) 285 kg (uden brug af bælte, dragt og knæbeskytter!!)

Antal kg i bænkpres: 235 (hvilket efter sigende ville ha givet ham en 8.plads til vm sidste år!?)

En rigtig god atlet efter min mening :)

Link to comment
Share on other sites

Joakim er en stærk dreng, specielt i ben. Hans 235 i bænk ligger nok langt fra at kunne blive godkendt i styrkeløft, og der var kun 8 deltagere i VM i hans klasse. (nr.8 løftede 230kg.)

Joakim har sikkert spist af mange kagedåser, men det har nu ikke været steroider. Han testes jævnligt af Anti-doping Danmark ( de har sågar været i USA og teste ham) og han har altid været ren.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkt selv på om det ville være et løft som kunne blive godkendt - og det er det jo så sikkert ikke! Dog stadig et rigtig flot løft!!

Klausjensen > Jeg tror absolut heller ikke på at han har gjort brug af doping, især ikke når man læser hans synspunkter omkring doping!

Med et dagligt kalorieindtag på 5000 kunne han da nok spise et par kager, men jeg tror ikke på doping!

Link to comment
Share on other sites

DBM, hvor har du fået de tal fra?? For 2 år siden kunne joachim tage 275 i dybe ben, så mon ikke han kunne tage mere end 285 i dag?? bænkpres passer udemærket jvf. det jeg har hørt. Mht. det med doping, er det en lidt vild påstand at komme med, idet han aldrig er blevet taget med krudt i årene, og er blevet testet negativ i hver eneste dopingtest han har deltaget i !! Hans bænkpres er jo desuden uden trøje eller noget som helst. Jeg siger selvfølgelig dette for at forsvare min sport, men Joachim B. olsen har aldrig været dopet...!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er noget pis at så tvivl om en person har brugt doping... Det er jeg lidt ked af, hvis jeg fik gjort.

Jeg var sikker på, det var den danske kuglestøder, der blev taget for doping... Eller var det en hammerkaster? Var der ikke en dansk atlet, der blev nappet for doping for 2-3 år siden?

Anyway, man kan læse om Joachim B Olesen's holdning til doping her.

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus

Jeg tror, at det du mener at kunne huske, faktisk var omvendt. Ved OL år 2000 (mener jeg det var), havde han i en chat et par dage efter konkurrencen skrevet noget om, at den finske vinder var dopet. Da dette nåede ud til offentligheden, blev han sendt hjem.

Han undskyldte senere, og er vist blevet 100% tilgivet. ;)

Sidste år blev Blerim Polesi (tror jeg det staves) til gengæld taget for doping. han var den næstbedste kuglestøder i Danmark. Måske var det ham.

Link to comment
Share on other sites

Hurtigløber>> jeg har tallene fra artiklen i idrætsliv 7-8/02, og jeg kan selvfølgelig ikke be - eller afkræfte om de er rigtige. Man må dog formode, at de er nogenlunde korrekte, da det er et personligt interview. Hvorfor skulle han sige han løftede mindre end han gjorde?

Crawdaddy>> Jeg er enig i at de 18% lyder ret lavt, og som du selv siger kan det afhænge af målingsmetoden. Dog skal man huske på at manden har et ret veludviklet muskelmasse, som selvfølgelig giver en mindre fedt%

interesseret kan evt prøve at finde bladet på biblioteket. (det findes vist desværre ikke i fuld længe online)

Link to comment
Share on other sites

DBM> jeg får bladet tilsendt, og læser det normalt aldrig. Men jeg blev for engang skyld interesseret da jeg så Joachims store fjæs på forsiden. Ganske imponerende vægte han smider med. Men kuglestøddere har nu såmen altid ganske imponerende styrke. Dog er deres form i bænkpres ikke altid noget at råbe hurra for. Jeg har sågar læst om kuglestøddere som med vilje har lagt noget gummimateriale på brystet for at få glæde at bounce effekten, og udvikle større hastighed og eksplosion. Nu siger jeg ikke Joachim træner sådan, men generelt er det mere sloppy form. Men tilgengæld er deres squat ofte olympisk ass to the grass squat, uden udstyr, så her er hans squat vægt vanvittigt imponerende.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 7 years later...

Hej chris27 du har skrevet noget om mig på den her side som jeg ikke kan lige at folk nævner mit navn når man ikke har noget med sagerne at gøreeee,jeg har snaket med lars nilsen om den sage så nu vil jeg have et snak med dig om hvad fanden du har haft gang i den gang du skrev det her.

Hej Klaus

Jeg tror, at det du mener at kunne huske, faktisk var omvendt. Ved OL år 2000 (mener jeg det var), havde han i en chat et par dage efter konkurrencen skrevet noget om, at den finske vinder var dopet. Da dette nåede ud til offentligheden, blev han sendt hjem.

Han undskyldte senere, og er vist blevet 100% tilgivet. ;)

Sidste år blev Blerim Polesi (tror jeg det staves) til gengæld taget for doping. han var den næstbedste kuglestøder i Danmark. Måske var det ham.

Edited by Blerim
Link to comment
Share on other sites

Hej chris27 du har skrevet noget om mig på den her side som jeg ikke kan lige at folk nævner mit navn når man ikke har noget med sagerne at gøreeee,jeg har snaket med lars nilsen om den sage så nu vil jeg have et snak med dig om hvad fanden du har haft gang i den gang du skrev det her.

Ved ikke om du er klar over det, men det er næsten 8 år siden han skrev det.

Link to comment
Share on other sites

Joakim er en stærk dreng, specielt i ben. Hans 235 i bænk ligger nok langt fra at kunne blive godkendt i styrkeløft, og der var kun 8 deltagere i VM i hans klasse. (nr.8 løftede 230kg.)

Joakim har sikkert spist af mange kagedåser, men det har nu ikke været steroider. Han testes jævnligt af Anti-doping Danmark ( de har sågar været i USA og teste ham) og han har altid været ren.

/Niels

Jeg elsker din avatar!

EDIT: Nå for den

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share