Los - 2006


Morten D
 Share

Recommended Posts

  • Replies 158
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

blanco: jep, der skulle være plads til drastisk forbedring.

Kenneth: i lige måde. :smile:

Klaus: ja, det var i kælderen. Det var okay, men der mangler et anlæg. Den insisterende summen fra cardio-maskinerne var ikke helt så motiverende som hård tråd eller et godt trance-beat. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Her følger lidt højdepunkter fra de seneste dages træning:

Lørdag - 01.07.2006

Jeg var til polterabend og havde fået lov til at arrangere Highland Games. Det var stort! :4thumbup:

Vi lavede træstamme-kast (feeed disciplin), præcisionskast med 3 kg. mukkert, kast med greb, sømislåning og ølstafet (okay, de sidste 2 var måske ikke så skotske...)

Derefter var vi ude i en skov hos et firma ved navn Rezultat og lave noget teambuilding/klatre op i noget højt-værk. Det var fedt - jeg elsker højder. :4thumbup:

Vi sluttede med en tur i F16-simulator o.lign.

Onsdag - 05.07.2006

Trænede med vægte og øgede en del i alle øvelser. Kørte f.eks. 10x70 i bænken uden problemer, men jeg tager det stille og roligt fremad.

Faldt også over en C2-romaskine. Tog en semipresset 500 meter på 1:47, så den regner jeg med at kvadre næste gang. :smile:

Torsdag - 09.07.2006

10 min. Pullup Challenge (overhånd)

80 reps - ny PR med 2! :devil:

Rating: 9/10

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - 08.07.2006

MTB

Distance: ca. 30 km. (+10 km. transport)

Tid: Godt 2 timer

Terræn: skov

Var en tur i Marselisskoven på Århus MTBs åbne lørdagstur. Vi var 15 på alle niveauer.

Jeg prøvede at følge med de forreste i starten, men måtte snart lægge mig midt i feltet. Til sidst var mine lår godt pumpede...

Jeg var meget imponeret af en gut, der mødte op på en citybike og det til trods fulgte ganske godt med hele vejen rundt. :blink: :4thumbup:

Nå, men det var en lækker tur, og al nervøsitet over at skulle køre mtb i skoven er borte nu. :smile:

Rating: 9/10

Link to comment
Share on other sites

I går blev det til en del pullups i fingrene, da min 10 min. Challenge i torsdags kostede en del hud i hænderne... :dry:

Mandag - 10.07.2006

Vægttræning og Concept2

Concept 2

Distance: 500 meter

Tid: 1:37,1 PR!

Ikke specielt godt disponeret, men jeg er fint tilfreds med tiden. Jeg burde kunne komme under 1:30 inden længe. Det er god opvarmning!

Bænkpres

9 x 60; 8 x 70; 7 x 75; 6 x 80

Rumænsk DL

3 sæt á 7 x 65

DB Military

10 x 12; 8 x 14; 10 x 16

Barbell Hacksquat

3 sæt á 7 x 65

Jeg har haft en totalt sløvsindsdag og jeg var også mega umotiveret til træningen. Derfor er jeg svært tilfreds med alligevel at få fyret en okay træning af med fremgang på alle fronter (hvilket selvfølgelig er let nok under et comeback, but still... :smile:):

Rating: 7/10

Edited by Los
Link to comment
Share on other sites

Concept 2

Distance: 500 meter

Tid: 1:37,1 PR!

Ikke specielt godt disponeret, men jeg er fint tilfreds med tiden. Jeg burde kunne komme under 1:30 inden længe. Det er god opvarmning!

"Ikke specielt godt disponeret", og så laver du lige en super tid efter kun at have kørt den ganske lidt :devil:

Godt at se, det går den rigtige vej ellers :smile:

Link to comment
Share on other sites

"Ikke specielt godt disponeret", og så laver du lige en super tid efter kun at have kørt den ganske lidt :devil:

hehe, jeg har ikke rigtig fornemmelse for, hvad en god tid er i C2, men jeg ved dog, at jeg lagde for hårdt ud. Gik død på de sidste 100 meter, så der må være sekunder at hente i bare at disponere lidt mere fornuftigt.

Link to comment
Share on other sites

Træningsmæssige højdepunkter - uge 28

KV-træning

Fremgang i One Arm Pushups m. 6 på højre og 5 på venstre

Vægte

5 x 85 i bænk

Cykling

Var afsted et par dage på landevej med let rygsæk. Den ene dag kørte jeg 80-85 km. (Det skulle egentlig kun have været 65, men nogle bønder havde flyttet rundt på cykelrute-skiltene! :crazy::laugh: )

Uge-rating: 7/10

Link to comment
Share on other sites

Træningsmæssige højdepunkter - uge 29

KV-træning

Okay uge med et godt stykke over 200 pullups

Vægte

Fin fremgang med 5 x 87½ og 3 x 90 i bænk

Cardio

2 længere (og fede, omend meget varme) ture på mtb'en.

Mandag cyklede jeg til Silkeborg, delvist ad vandreruten (decideret mtb-terræn) og delvist af cykelruten - ca. 70 km.

Torsdag cyklede jeg til Ahl (v. Ebeltoft) ad cykelruten (landevej med ca. 5 km offroad) og tilbage igen, altså 110 km. (2 x 55). 2:19 ud og 2:10 hjem.

Træning 5 af ugens 7 dage og god fremgang i både kondi og styrke giver uge-rating: 8/10

Og så lige et glimt af ugens lavdepunkt:

post-253-1153684879_thumb.jpg

Edited by Los
Link to comment
Share on other sites

Og så lige et glimt af ugens lavdepunkt:

Haha, når jeg punkterer, kan cyklen stå på den måde der i ugevis, og så kan du da glæde dig over, at det denne gang ikke kom som en overraskelse, at cyklen pludselig havde bunden i vejret :wink::tongue:

Ellers ser det godt ud med styrken også. Kan se, at jeg også snart får baghjul der igen :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Højdepunkter - uge 30

KV-træning

Er begyndt at målrette min træning mere mod at kunne lave en One-arm Pullup - dels fordi det er sejere end sejt at kunne, og dels fordi jeg er ved at være lidt træt af reps og egentlig okay tilfreds med at være nået op på 80. :smile:

Derfor har KV-træningen mest bestået i hjælpeøvelser til One-arm's. Jeg forsøger at lave Comedowns, men for s**** det er svært at sænke små 90 kg. langsomt. :laugh:

Vægte

Værd at nævne er bænkpres med 5 x 90 og 4 x 92½

Cardio

2 fede ture på mtb i skoven med KasperKS, den første ca. 2 timer og den næste knap 3. Jeg stiller op til det her Rivette Marselisborg MTB på lørdag, så jeg håber formen og teknikken er ved at være nogenlunde.

Desuden fik jeg roet 2000 meter i C2'eren. Det tog 7:34,9, og dataene viste en god disponering.

Træning 7 af ugens 7 dage og nogle gode oplevelser giver

Uge-rating: 8/10

Link to comment
Share on other sites

Fedt med C2'eren og good luck lørdag! :superman:

Takker. Med al den regn de lover, får jeg nok brug for det...

Gregers: ja, det var faktisk den tråd, der pustede til en længe ulmende glød.

Jeg har for nogle år siden forsøgt at træne mig op til det, men det lykkedes aldrig helt. Dengang var tilgangen en masse Weighted Chin-ups, men denne gang vil jeg satse mere på Comedowns og de andre øvelser, der er beskrevet i den nævnte tråd.

Link to comment
Share on other sites

Rivette Marselisborg MTB

Man skal som bekendt rejse sig, hvor man er faldet. I dag var så dagen, hvor jeg for alvor skulle bevise for mig selv, at sidste års brækkede nakke ikke... tjah: kunne få mig ned med nakken (pun intended).

Jeg havde tilmeldt mig 54 km.-ruten med en meget vag fornemmelse for, hvordan jeg ville holde på den distance. Jeg har aldrig kørt mere end 30 km. i skov før, så jeg havde bare som ultimativt mål at komme i mål før den første på 105 km-ruten (Nordisk Mesterskab i MTB bl.a.) og gerne en tid i nærheden af 3½ time.

Strategien

Strategien var at ligge stille og roligt ud, og så fyre den af på sidste halvdel, hvis benene var til det. Men tjubang chokolademand - jeg blev grebet af stemningen fra start og benene føltes ualmindeligt gode (nok ikke mindst pga. adrenalinen fra at køre sit første løB), så jeg fulgte KasperKS's vise ord fra den anden dag: 'hellere dø i front end komme hjem med overskud!'. :4thumbup:

Starten

Vi kørte de første 4 km. med pace-bil. Det var fedt at køre midt i den insisterende summen fra små 100 mtb'eres dæk mod sommervarm asfalt. Allerede på den første bakke kunne jeg mærke, at de bagerstes tempo var alt for langsomt, så jeg kørte mig op og var med nogenlunde fremme da pace-bilen gav løbet frit.

Over evne

Efter små 10 km. smed min trofaste låge kæden på vej opad en bakke. Det gav lige en lille pause, hvor jeg heldigvis fik mærket efter og konstateret, at jeg nok var ved at køre over evne. Derfor satte jeg farten lidt ned og holdt et tempo, som jeg håbede at kunne holde hjem.

Allerede efter 30 km. begyndte mine lægge at småkrampe, men jeg klemte ballerne sammen og fortsatte ufortrødent.

De sidste 10 km.

Den sidste del af ruten var teknisk ret svær og med nogle modbydeligt stejle opkørsler. Jeg sørgede for at drikke og spise godt undervejs, og det redede mig nok. Jeg var ved at være rigtig godt stegt, da jeg kørte op ad den tilsyneladende uendelige grusvej mod målområdet, men samtidig var jeg mentalt ovenpå og tænkte 'ja sq! For 8 måneder siden rendte jeg rundt med et metalstativ boret i kraniet - nu giver jeg den gas i skoven igen!' :firebounce:

Mål

Jeg rullede over målstregen efter ca. 3 timer og 4 minutter, hvilket jeg er ovenud tilfreds med. Jeg gav alt, hvad der var i mig, og samtidig fik jeg nydt den flotte natur (i hvert fald de første 40 km.). Fed, fed oplevelse. :smile:

Rating: 10/10

Link to comment
Share on other sites

Uge 31

KV-træning

Har fået trænet et par gange med fokus på One-arm Pullups. Comedowns går lidt bedre og jeg kan nu også køre reps, hvor jeg kun holder med 1 finger på den ene hånd.

Vægte

Ikke i denne uge, hvor al fokus var på gårsdagens MTB-race. Nu, hvor det er vel overstået, vil jeg dog til at smide lidt masse på rammen og løfte lidt tungere vægte. :smile:

Cardio

Et par trilleture på landevej, og så selvfølgelig den store oplevelse i går med Rivette Marselisborg MTB. :4thumbup:

Det næste stykke tid bliver cardio nok noget mere sporadisk end de seneste uger.

Uge-rating: 10/10 pga. løbet i går.

Link to comment
Share on other sites

DBM og Blanco: takker og bukker. :smile:

Uge 32

Jeg holder ferie, så træningen er halvvejs på vågeblus. Lidt er det dog blevet til:

KV-træning

En hel del OAPU og diverse kropshævninger

Cardio

En del lange gåture ved Vesterhavet.

I dag løb jeg min første tur i lang tid for at mærke, hvordan hoften har det. Jeg løb 4,5 km. fuldstændig upresset (bortset fra Djævlebakken!) med 4:47/km (så grundformen kan ikke være helt ringe) og hoften brokkede sig slet ikke. :4thumbup:

Uge-rating: 5/10 fordi jeg trods alt har lavet lidt, når jeg har holdt pause fra at spise flødeskum.

Link to comment
Share on other sites

Hej Morten. Jeg "faldt" lige over din logbog. Det ser sgu da super godt ud med din træning og dit netop overståede MTB løb :devil: Jeg er selv ved at prøve at få lidt stuktur på lidt vægt-, løbe- og cykel (MTB)-træning, så det er ret motiverende at se, hvordan det virkelig kører for dig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share