De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Hvordan foregår det med karakter-givning i forbindelse med den afsluttende samtale?

Får man den af vide inden man går hjem?

Jeg har fået af vide, at jeg skal sætte hele dagen af, vil det sige, at man sidder en masse ansøgere og venter på sin tur?

På forhånd tak.

Brian

Den afsluttende samtale ( også kaldet kommisionen ) består af en medarbejder fra personaleafdelingen, en politimester og en fra politiforbundet.

Kommissionen er en opsamling over hele ansøgningsforløbet. Det er hvad man skrev i sit ansøgningsbrev, hvad ens dataliste indeholdt. Desuden kigger kommissionen på, hvordan prøverne gik. Hvis man i sine unge dage har fået bøder for overtrædelse af f.eks færdselsloven, så kan man godt risikere, at der kommer spørgsmål vedrørende dette.

Det er vigtigt, at man optræder naturligt og optræder værdigt. For under kommissionen bliver man selvfølgelig også vejet og målt.

Efter kommissionen er prøvelserne færdige. Så er det bare at gå hjem og vente på svaret. Du modtager senere et brev fra politiet om du er kommet ind eller om du er soteret fra. I brevet er der også en karakter fra kommisionen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Den afsluttende samtale ( også kaldet kommisionen ) består af en medarbejder fra personaleafdelingen, en politimester og en fra politiforbundet.

Kommissionen er en opsamling over hele ansøgningsforløbet. Det er hvad man skrev i sit ansøgningsbrev, hvad ens dataliste indeholdt. Desuden kigger kommissionen på, hvordan prøverne gik. Hvis man i sine unge dage har fået bøder for overtrædelse af f.eks færdselsloven, så kan man godt risikere, at der kommer spørgsmål vedrørende dette.

Det er vigtigt, at man optræder naturligt og optræder værdigt. For under kommissionen bliver man selvfølgelig også vejet og målt.

Efter kommissionen er prøvelserne færdige. Så er det bare at gå hjem og vente på svaret. Du modtager senere et brev fra politiet om du er kommet ind eller om du er soteret fra. I brevet er der også en karakter fra kommisionen.

...Bare en mindre rettelse.

De skriver om du er blevet erklæret egnet eller sorteret fra. Du ved først noget senere om du kommer ind jvf. godt 200 ventende individer lige nu..:)

Link to comment
Share on other sites

...Bare en mindre rettelse.

De skriver om du er blevet erklæret egnet eller sorteret fra. Du ved først noget senere om du kommer ind jvf. godt 200 ventende individer lige nu..:)

Da jeg blev optaget, fik et stykke papir tilsendt, hvorpå der stod en karakter og om jeg var egnet eller ikke egnet.

Link to comment
Share on other sites

Har i set sidtse nyt på siden www.blivpolitibetjent.dk?

Ca. 100 ansøgere vil en af de kommende dage modtage et brev om, at de er ansat som politibetjent på prøve den 1. december 2006.

Der er stadig en del ansøgere, der er ved at gennemgå prøverne ved den tidligere ansættelsesprocedure. Rigspolitiet vil blandt andet derfor vente til medio oktober 2006 med at fastsætte det samlede antal af ansættelser den 1. december 2006, så de fleste herefter indgår i udvælgelsen til ansættelse den 1. december 2006.

Derfor må en del ansøgere væbne sig med tålmodighed 3-4 uger endnu med at få svar på, om de er ansat 1. december 2006 eller ej.

Der er planlagt yderligere 11 korte prøveforløb i 2006. afviklingen vil dog være afhængig af antallet af ansøgninger.

Held og lykke gutter

Link to comment
Share on other sites

Jamen det er jo vanvittigt. Så kan man risikere at få lov at vente yderligere en måneds tid. Og ens i forvejen ringe odds i den situation bliver lige yderligt forringede i og med de lige kaster 11 hold mere ind i konkurrencen. Hehe, de er sgu ikke ked da det.

Jeg synes det er for voldsomt. Så hellere et svar i morgen til alle, ja eller nej. Jeg kunne have nået at søge ind igen 2 gange med det nye system. Det er sgu for ringe!

Link to comment
Share on other sites

Efter at mange af mine kammerater har været igennem optagelsesproceduren (og ventet LÆNGE) er jeg slet ikke overrasket over at de konstant rykker fristen for svar....Den metode som de bruger pt er helt hul i hoved efter min mening. Skyd fx prøverne af på 3 dage i rap (eller mindre) og få det overstået!

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Efter at mange af mine kammerater har været igennem optagelsesproceduren (og ventet LÆNGE) er jeg slet ikke overrasket over at de konstant rykker fristen for svar....Den metode som de bruger pt er helt hul i hoved efter min mening. Skyd fx prøverne af på 3 dage i rap (eller mindre) og få det overstået!

Rommel

Præcis det er jo latterligt det her.

Link to comment
Share on other sites

Vi har desværre ikke fået noget at vide endnu, hvilket er dybt frustrende. Men igen, der er ikke andet for end at væbne sig med tålmodighed. Hørte at de sidste der blev ansat til augustholdet fik det at vide 14 dage før de skulle starte..

en lille side bemærkning...

Årsagen til at mange ikke kender deres tjenestesteder er, at den egentlige fordeling ikke er helt på plads. Det er jo kommet bag på dansk politi, at når man i flere år har sendt personale, ung som gammel, til Jylland og øerne, så mangler der pludselig personale i storkøbenhavn. :nonono:

Derfor skal 80 - 90 % af alt nyt politipersonale, stationeres ti storkøbenhavn.. hurra hurra. Samtidig er der "lukket" for personale på østsjælland, at søge til resten af Danmark( i faste stillinger)

ovennævnte har jeg bare hørt ude i byen.

håber denne lille "klumme" kan give svar på tiltale for alle jer MOL'er.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Den med at man får at vide at man skal starte 14 dage før man skal stille er jo desværre god nok. Jeg kender en del der har været ude for det. Og hvad kan man sige andet end, at det simpelthen er for gyseligt ringe at behandle folk på den måde. Det bærer virkelig præg af at de er vant til at der altid er tonsvis af ansøgere, som de kan behandle som de vil. Nu er jeg selv i den heldige situation, at jeg bor i KBH og har et meget fleksibelt job/arbejdsgiver; men hvis jeg boede i Nordjylland og arbejdede for en stjernepsykopat, havde jeg da et stort problem med den korte frist. Ordenlig mandskabsbehandling er åbenbart ikke noget man sætter så vanvittigt højt i den afdeling af politiet. :dry:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

en lille side bemærkning...

Årsagen til at mange ikke kender deres tjenestesteder er, at den egentlige fordeling ikke er helt på plads. Det er jo kommet bag på dansk politi, at når man i flere år har sendt personale, ung som gammel, til Jylland og øerne, så mangler der pludselig personale i storkøbenhavn. :nonono:

Derfor skal 80 - 90 % af alt nyt politipersonale, stationeres ti storkøbenhavn.. hurra hurra. Samtidig er der "lukket" for personale på østsjælland, at søge til resten af Danmark( i faste stillinger)

ovennævnte har jeg bare hørt ude i byen.

håber denne lille "klumme" kan give svar på tiltale for alle jer MOL'er.

/CountySheriff

Det med de 80-90 % der skal til København er kun rygter. Ingen ved endnu hvordan fordelingen bliver. Der skal jo bruges utroligt mange betjente i hele landet, da kredsene bliver større..

Men det er klart, når ingen ved besked, så kommer rygterne !

Link to comment
Share on other sites

Det med de 80-90 % der skal til København er kun rygter. Ingen ved endnu hvordan fordelingen bliver. Der skal jo bruges utroligt mange betjente i hele landet, da kredsene bliver større..

Men det er klart, når ingen ved besked, så kommer rygterne !

Det er nu ikke kun rygter.. Du er PG1 elev ikke?? spørg bare din klasselærer. Personalesituation i storkøbenhavn er for tiden rimelig håbløs, og på nogle stationer lever den enkelte kollega med, at han m/k kun kan få fri hver 3. eller 4. weekend.

Måske har personaleafdelingen fortalt dig og din klasse noget andet i det indledende foredrag på PG1, men jeg sætter da gerne en chokoladebar på højkant omkring personalefordelingen i 2007/2008 :4mewantfood: :bigsmile:

Go' vind og velkommen i klubben :4thumbup: , og som den gamle gadebetjent sagde engang; "lade dem hade, blot de frygter os"

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Ja for fanden. Det håber jeg også!

Selvf kommer du ind.

Hox.

Jeg ved snart ikke... Jeg bliver 30 år her i okt., og har "kun" fået 3 i fysik, 3 i holdopgave, men har til gengæld en god skriftlig (11,10,9 og 17 rigtige). Jeg skal til samtale d. 18. okt.

Hvorfor tror du du blev valgt frem for andre?? (alder, erhvervserfaring eller andet)

Hilsen

Brian

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved snart ikke... Jeg bliver 30 år her i okt., og har "kun" fået 3 i fysik, 3 i holdopgave, men har til gengæld en god skriftlig (11,10,9 og 17 rigtige). Jeg skal til samtale d. 18. okt.

Hvorfor tror du du blev valgt frem for andre?? (alder, erhvervserfaring eller andet)

Hilsen

Brian

Jeg tror ikke du må se dig alt for blind på karakterene. Jeg fik selv 3-3-3. Men jeg kan tilgengæld oplyse at jeg "kun" er 23, hvis det overhovedet har noget at skulle have sagt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du må se dig alt for blind på karakterene. Jeg fik selv 3-3-3. Men jeg kan tilgengæld oplyse at jeg "kun" er 23, hvis det overhovedet har noget at skulle have sagt.

uhhhh det bliver en LANG dag. Jeg sidder her på arbejde og VED der ligger et brev til mig derhjemme............................. fri kl 17.

Og jeg har også fået 3-3-3. nasty shit.

Edited by Debil Emil
Link to comment
Share on other sites

Det er nu ikke kun rygter.. Du er PG1 elev ikke?? spørg bare din klasselærer. Personalesituation i storkøbenhavn er for tiden rimelig håbløs, og på nogle stationer lever den enkelte kollega med, at han m/k kun kan få fri hver 3. eller 4. weekend.

Måske har personaleafdelingen fortalt dig og din klasse noget andet i det indledende foredrag på PG1, men jeg sætter da gerne en chokoladebar på højkant omkring personalefordelingen i 2007/2008 :4mewantfood: :bigsmile:

Go' vind og velkommen i klubben :4thumbup: , og som den gamle gadebetjent sagde engang; "lade dem hade, blot de frygter os"

/CountySheriff

Må jeg spørge hvor du ved det fra ? Flere fra skolen har ringet ind til personaleafdelingen, og de ved desværre ikke noget endnu, men bekræfter at det IKKE er sandt, at alle skal til København.

Jo, jeg er PGI elev nu.

Tillykke herfra Hoxer, og velkommen i korpset !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share