De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Jeg har set listerne for de optagede for april og august sidste år, og de fleste er fra årgang 79-82. Meget få lå i 85-84 enden.

Årets første udgave af "Dansk Politi" har en side med 5 af de nye elever. Alderen for dem er 27,29,28,21 og 28.

Men det er satme svært. Det kan jo også være at mange af de unge overvurdere deres evner ved den fysiske prøve...? Andre lignende forhold har måske også noget at sige.

Rent træningsmæssigt bakser jeg stadig med det sidste i bænkpres, kan tager 5-6 med 50kg. Men jeg håber da at jeg kan nå det sidste på tiden fra jeg sender ansøgningen til jeg skal op til prøverne.

Der skal satme mere til, meget mere. På skolen forventes det at man som udgangspunkt kan tage 25 reps.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er i den anden ende af skalaen. Jeg er lige blevet 27. Har barn, hus og kone. jeg har meget erhvervserfaring, men er nervøs for om de synes at jeg er for "sat". Når man læser her på siderne ser det dog ud som om at både "gamle" og unge optages. Jeg træner kropshævninger som en sindsyg. Jeg kan på nuværende tidspunkt tage en med 10 kg i reduktion, men startede for en måned siden med 45 kg i reduktion, så det hjælper heldigvis på det.

Burde ikke være noget problem. Tværtimod kan det, såfremt du formår at vende det til noget positivt at du har en familie, samt får tydeliggjort at du er afklaret omkring dit valg og din situation, være en fordel for dig at være "sat".

Hæng i med vægttræningen allesammen - med lidt struktur, burde ALLE kunne træne sig op til at tage +8 hævninger og +25reps med 50kg i bænken.

Link to comment
Share on other sites

Der skal satme mere til, meget mere. På skolen forventes det at man som udgangspunkt kan tage 25 reps.

Tja, det går skam også hurtigt fremad, men sålænge prøven kræver 10x50 så er det jeg går efter som start. Hvis det var en selvfølge at kunne tage 25x50 så havde de vel skrevet det ind i prøven...

Ydermere vil jeg have 5 måneder til at gå fra 10 til 25, hvilket ikke er umuligt.

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Tja, det går skam også hurtigt fremad, men sålænge prøven kræver 10x50 så er det jeg går efter som start. Hvis det var en selvfølge at kunne tage 25x50 så havde de vel skrevet det ind i prøven...

Ydermere vil jeg have 5 måneder til at gå fra 10 til 25, hvilket ikke er umuligt.

Det skal du nok også kunne, men jeg kan kun kraftigt opfordre til at du er i overskud - både ved prøven og på skolen. Dette er sagt så mange gange før, men hvis du kun lige kan tage x antal gentagelser, f.eks. 10 til prøven, ja så vil din karakter også blive uddelt derefter, hvilket i sidste ende kan betyde at du ikke klare "cuttet".

Det ville sgu være dumt ,at man er i gennem det hele, men ryger til fordel for en anden, fordi man kun lige trænede mod de 10 reps.

Link to comment
Share on other sites

Det skal du nok også kunne, men jeg kan kun kraftigt opfordre til at du er i overskud - både ved prøven og på skolen. Dette er sagt så mange gange før, men hvis du kun lige kan tage x antal gentagelser, f.eks. 10 til prøven, ja så vil din karakter også blive uddelt derefter, hvilket i sidste ende kan betyde at du ikke klare "cuttet".

Det ville sgu være dumt ,at man er i gennem det hele, men ryger til fordel for en anden, fordi man kun lige trænede mod de 10 reps.

Jep ved det godt, går også efter at have så meget overskud så muligt. Ved de andre øvelser har jeg det allerede, kan tager de 9-10 kropshævninger, løber til et pænt 4 tal, ingen problemer ved mavebøjningerne osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv 21 (85'er) og skal starte pr. 1/4-2007, så det er bestemt muligt. Jeg har et par små jobs og så min værnepligt hos Den Kongelige Livgarde ellers ikke andet udover mig selv :innocent::smile:

Der skal satme mere til, meget mere. På skolen forventes det at man som udgangspunkt kan tage 25 reps.

Hvad er kravene egentlig når man starter på skolen??? Altså f.eks. 25x50kg i bænk osv.

Og ligger de stor vægt på dette? Kan ikke helt se det smarte i at måle ens styrke gennem denne metode i hvertfald.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv 21 (85'er) og skal starte pr. 1/4-2007, så det er bestemt muligt. Jeg har et par små jobs og så min værnepligt hos Den Kongelige Livgarde ellers ikke andet udover mig selv :innocent::smile:

Hvad er kravene egentlig når man starter på skolen??? Altså f.eks. 25x50kg i bænk osv.

Og ligger de stor vægt på dette? Kan ikke helt se det smarte i at måle ens styrke gennem denne metode i hvertfald.

Det er ikke et krav du kan bænke 25x50kg, det kan langtfra alle når de starter. Men en del af den fysiske træning involverer bænken i nogen grad, hvorved de fleste med tiden vil opnå dette.

Bænkpres med 50kg indgår som en del af forhindringsbaneeksamen, hvorved man kan skære sekunder af sin sluttid, eller sætte sekunder til, alt afhængigt af hvor mange reps du tager over/under 25 i løbet af 1 min.

Om det er smart som styrkemål er en anden diskussion :smile:

Link to comment
Share on other sites

Okay.

Ja det har du helt ret i.

Kan du ellers fortælle om noget der er værd at træne op til (ud over selvfølgelig de krav vi kender fra de fysiske prøver)

Nej, rent fysisk er man godt dækket ind, hvis man har en vis styrke, og besidder en vis aerob kapacitet (løber nogenlunde habilt). Selvforsvar indgår dog som en ret stor del af de fysisk timer, hvorved aspiranter med en baggrund indenfor judo, jiu-jitsu (eller lignende) vil have en fordel. Dog er undervisningen helt fra bunden, så alle kan være med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev kasseret til session men har en udtalelse fra en fysioterep. at min ryg er i orden. Er der nogen der ved om det er et stort minus ikke at have aftjent værnepligt?

Ang. bænkpres så har jeg oplevet at der er forholdsvis nemt at træne sig op til kravet. Jeg startede for ca 2 måneder siden med 30kg og bænker nu uden problemer 10x60, så hæng bare i, pludselig går det stærkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev kasseret til session men har en udtalelse fra en fysioterep. at min ryg er i orden. Er der nogen der ved om det er et stort minus ikke at have aftjent værnepligt?

Ang. bænkpres så har jeg oplevet at der er forholdsvis nemt at træne sig op til kravet. Jeg startede for ca 2 måneder siden med 30kg og bænker nu uden problemer 10x60, så hæng bare i, pludselig går det stærkt.

Ja, det kan jeg mærke. Jeg kan godt tage 15x65kg i bænken hvor den ikke er frit-hængende(ved ikke hvad det hedder), så det er nok bare et spørgsmål om en 2-3 uger så sidde de 15x50kg der! :)

"Jeg er selv 21 (85'er) og skal starte pr. 1/4-2007, så det er bestemt muligt. Jeg har et par små jobs og så min værnepligt hos Den Kongelige Livgarde ellers ikke andet udover mig selv "

Super! Altid godt at høre når en med de ca. samme kvalifikationer som en selv er kommet ind.

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Nej, da. Og det sker da forhåbentlig heller ikke! Men mindre de laver en squat og frivends liste...

Rommel

Du kunne jo prøve at få trumfet det igennem... :tongue:

Styrke eller ej, så skal du i hvert fald besidde en vis af den, for at lave 55 gentagelser eller mere. Jeg ved godt du kan træne dig op til at være mere udholden, men styrken skal også være der. Så kan vi selvfølgelig også diskutere hvad styrke som begreb er.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo prøve at få trumfet det igennem... :tongue:

Styrke eller ej, så skal du i hvert fald besidde en vis af den, for at lave 55 gentagelser eller mere. Jeg ved godt du kan træne dig op til at være mere udholden, men styrken skal også være der. Så kan vi selvfølgelig også diskutere hvad styrke som begreb er.

Ja, men jeg SKAL jo være besværlig... :innocent:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Don Pedro, jeg er bare nysgerrig, nu du er så stor tilhænger af forhindringsbanen.. Hva er din bedste tid på den og med hvor mange gentagelser i bænk er det?? Spørger bare, da jeg endnu ikke har fået den samme kærlighed for banen som dig.. Og er du så på listerne for kropshævninger og bænk også? Tror selv jeg vil kæmpe mig på listen for kropshævninger.. :superman:

Mvh

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har lidt spørgsmål til dem der allerede er på skolen....

Hvilket niveau forventer de at man løber på i starten... Hvor hurtigt skal man kunne løbe en 5 km...

Jeg løb 4,8 km på 20 min idag, så har ca. 1 måned endnu... Jeg vil træne en masse intervaltræning.... Når man løber på skolen, hvor længe og hvor mange intervaller løber man så.... ??

............. På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har lidt spørgsmål til dem der allerede er på skolen....

Hvilket niveau forventer de at man løber på i starten... Hvor hurtigt skal man kunne løbe en 5 km...

Jeg løb 4,8 km på 20 min idag, så har ca. 1 måned endnu... Jeg vil træne en masse intervaltræning.... Når man løber på skolen, hvor længe og hvor mange intervaller løber man så.... ??

............. På forhånd tak

De forventer bare at man er på nogenlunde samme niveau som man var på til prøven. :smile: Det man typisk løber på skolen er intervaller med en ca. 6 km i total distance. Jeg har gået på skolen siden 4. dec og vi har ikke løbet nogle rigtig slemme intervaller endnu, men det kommer nok meget an på hvem ens instruktører er. Så slap bare af og nyd det....

Rommel

Link to comment
Share on other sites

JUNKER..........

Hvor mange gentagelser skal man tage for at komme på de før omtalte lister for Bænk og kropshævninger....

Hej Odense, for listen på krophævninger skal man lave over 18 i øjeblikket, bænkpres skal man lave over 55 gentagelser. Rekorderne er naturligvis noget større. Mener det er de 10 bedste resultater, der kommer på listen... Bænkpres er dit max-antal med 50 kg, krophævninger er i bom, hvor hagen skal helt op over.. :4thumbup:

Junker

Link to comment
Share on other sites

jeg ved det heller ikke.jeg har løbet konstant hele tiden og fulgt militær programmet som forresten giver utrolig kondi.Men sidst jeg var ude og "teste" mig selv løb jeg den fandme på 13!!!!!ikke godt overhovedet.ellers kunne jeg sagtens løbe den på 10:30.

MMMMEEENNN hvad mener du med at løbe mere?Kan jeg sætte tempoet højere end hver anden dag løb?så det bliver hverdag?

Hvis du bruger 13 minutter på 2400 meter, bruger du mere end 5 minutter pr km. Mit råd er at du løber i intervaller. Du skal altså løbe en kortere afstand med højere hastighed. Fx 6 gange 800 meter, hvor du løber i et højere tempo end du ville gøre i den 2400-meter test du skal løbe ved politiprøven. hvis du holder dig til 800-meter intervaller skulle du nok kunne løbe 3 min og holde 2 min pause (meget stille løb/jogging). På den måde bliver du bedre til at løbe i et højere tempo, og dit kondital (iltoptagelsesevnen) bliver hutigere højnet, end ved løb af længere distancer.

God fornøjelse

Link to comment
Share on other sites

Don Pedro, jeg er bare nysgerrig, nu du er så stor tilhænger af forhindringsbanen.. Hva er din bedste tid på den og med hvor mange gentagelser i bænk er det?? Spørger bare, da jeg endnu ikke har fået den samme kærlighed for banen som dig.. Og er du så på listerne for kropshævninger og bænk også? Tror selv jeg vil kæmpe mig på listen for kropshævninger.. :superman:

Mvh

Junker

Da jeg gik på skolen, var min bedste tid på forhindringsbanen: 11:55 (dog ikke eksamen, der var 12:13) Antal bænkpress var 50 reps på 55 sek, så jeg lige havde lidt tid, til at slappe af i :4thumbup:.

Max antal bænkpres i maxtest var 53 og kropshævninger var 23. Så jeg havde fornøjelsen af at ligge nr. 1 på kropshævningslisten i ca. 2 uger, så kom der vist nok en PG III'er og tog 32 reps. :mad::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey Don Pedro, du har tydeligvis gjord det ganske godt, så har jeg lidt at gå efter. Har selv kun løbet FH-banen en enkelt gang og fik kæmpet mig ind på 14.10. Regner med at gøre det noget bedre næste gang.

Er du ude på PG2 nu eller ??? Og hvor henne?? Jeg skal til Vestegnen. Glæder mig sateme..

Go arbejdslyst.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share