De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Endeligt svar, hvis du kommer ind............

Hvis du ligger i pulje til holdet til dec. får du også det at vide.....

Hvis ikke de mener du er egnet, får du også det at vide....

Udvælger de alle de egnede til oktober holdet på en gang eller bliver det over flere gange? For jeg fik nemlig afvide at de ville kører et mere hold igennem(efter mit) inden oktober holdet blev valgt. I såfald vil skal det gå hurtigt...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Får man ikke svar hurtigt hvis man ikke er egnet? Hvis man f.eks er dumpet samtalen skal man så vente flere måneder med at få det at vide?

I forbindelse med samtalen, modtager du et brev cirka en uge efter denne, hvor der enten skrives at du blev vurderet egnet til samtalen eller det modsatte. Er du blevet erklæret egnet, medfølger der en helbredsattest der skal udfyldes af både dig og din læge.

Hvis du også vurderes egnet ud fra denne helbredsundersøgelse, får du endnu et brev, hvor karaktererne fra de samtlige prøver opridses. Ydermere skal du her tage stilling til hvilken politikreds du vil i praktik i, hvis du kommer ind.

Mvh.

/Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der ved om man må have handsker på når man laver kropshævningerne? Det svier som sindsygt i mine hænder når jeg træner dem.

Der vil være mulighed for at putte talkum på hænderne. Ved ikke helt med handsker...

Link to comment
Share on other sites

Der vil være mulighed for at putte talkum på hænderne. Ved ikke helt med handsker...

Det var der ikke, da jeg var oppe, mon ikke det varierer fra sted til sted.

Til gengæld tror jeg ikke, instruktørene har noget imod du bruger hansker, men spørg først.

En helt anden ting er at jeg slet ikke kan forstå du har det problem, holder du ikke ordentlig fast??

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være jeg skal klemme hårdere om stangen. Det virker som jeg glider lidt når jeg laver dem, og det giver en slags brændende fornemmelse i hænderne. Jeg er heller ikke særlig god til kropshævningerne endnu. jeg kan tage 3 gode nu. Måske bliver det bedre med tiden.

Jeg sender min ansøgning i starten af Juni så der er lidt tid endnu.

Plejer der at være nogen prøver i Juli og August?

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være jeg skal klemme hårdere om stangen. Det virker som jeg glider lidt når jeg laver dem, og det giver en slags brændende fornemmelse i hænderne. Jeg er heller ikke særlig god til kropshævningerne endnu. jeg kan tage 3 gode nu. Måske bliver det bedre med tiden.

Jeg sender min ansøgning i starten af Juni så der er lidt tid endnu.

Plejer der at være nogen prøver i Juli og August?

Der er prøver hele tiden - Så snart de har ansøgere nok, gennemfører de et optagelsesforløb.

Mht. kropshævningerne, så er der kun een ting der hjælper....... Flere gentagelser, oftere og flere gentagelser igen..... Der er ingen nem vej til at øge antallet, og ja - Det gør ondt i både hænder, håndflader, arme, nakke, ryg osv. Sådan er det bare, men du du virkelig vil ind, så er det her den mindste prøvelse, fordi det er så nemt at kunne klare prøven, det kræver bare en masse gentagelser. Før jeg kom på skolen tog jeg ca. 50 gentagelser om dagen. Hvis du kan tage 3 gentagelser nu, så tager du bare 3 kropshævninger 15 gange om dagen.... Hvor du lige kan komme til det (bustoppestedet, garagen, træningscenter, tagrenden osv.) når der så er gået en uge, kan du gå op og tage 4 gentagelser 12 gange om dagen i en uge. Og ugen efter 5 gentagelser 10 gange om dagen. Så går der ikke lang tid, før du kan tage de 6 det kræver til prøven.

Det virkede for mig...........

Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der på skolen?

Lidt af hvert og alting.

I sidste uge, var vi på den første uge af køreuddannelsen - Det er klasse! Fuld hammer, med køreinstruktør!

I denne uge var vi så på skydebanen for første gang - Også høj klasse!

Ellers går dagene med, fysisk træning, forhindringsbane, undervisning i færdselsloven, dansk, engelsk, strafferet, samfundsfag og psykologi.

Det er ganske enkelt helt i top........

Link to comment
Share on other sites

Hej fabian, ang kropshævninger skal det helt sikket bare trænes. Da jeg i sin tid var til prøven, troede jeg bommen var forhekset, fordi mange var så skidt kørende i den øvelse. Og dem der ikke klarede den godt, fik jo altså så bare en noget lavere karakter. Træn træn træn.

En anden ting. Vi tog kropshævningerne i en bom. På den synes jeg selv det er nemmere, end på en normal stang eller tagrende. Håndfladerne hviler lidt på bommen, og man behøver ikke holde så stramt. Flere i min klasse er enig, men smag og behag, hvad man synes om.

Klø på, og held og lykke.

Junker.

Og Palland, glæd dig til K2, nok en af de fedeste uger på PG1.

Link to comment
Share on other sites

Palland - Det lyder så fedt, med den kombination af fysisk og bogligt. Fedt at høre at uddannelsen er spændende og det går godt for dig. Skriv endelig mere når du får tid, vi er nogen der skal holde dampen oppe herude med forberedelserne :)

Link to comment
Share on other sites

Kan lige poste lidt lir fra skolen:

Vi var på skydebanen i dag og blev delt ind i 2 halvdele: Dem der HAR bestået kravskydningerne og dem der ikke havde bestået dem alle. Jeg var på det første hold og vi gik straks igang med nogle cowboylignene skydninger: skydning med den forkerte hånd, skydninger startende med ryggen til skiverne, reaktionsskydninger hvor 4 skud skulle afgives på 5 sekunder incl træk fra hylster og endelig enhåndsskydning. :smile: Vi fik desuden stillet i udsigt at vi skal være momenter for AKS på et tidspunkt OG at mange af os ville "dø" i den proces.... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Er det hver dag man skal tage 15-20 sæt kropshævninger, eller skal kroppen have lov at hvile et par dage om ugen?

Super dejligt med noget hjælp :4thumbup:

Med denne metode er det bedst at gøre det hver dag, så mange gange du kan. Så kan du da tage en ugentlig fridag måske.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer lige med et måske lidt dumt spørgsmål :tongue:

hvis man nu klarer den fysiske prøve men har lidt for meget på sidebenene, er det så noget der kan gøre at man ikke går videre?

jeg har altid været lidt for tyk, og lige meget hvor meget jeg træner så ser jeg stadig buttet ud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer lige med et måske lidt dumt spørgsmål :tongue:

hvis man nu klarer den fysiske prøve men har lidt for meget på sidebenene, er det så noget der kan gøre at man ikke går videre?

jeg har altid været lidt for tyk, og lige meget hvor meget jeg træner så ser jeg stadig buttet ud.

Jamen det hele kommer an på en samlet vurdering, men din kropsbygning dumper du ikke på. Hvis bare du for 3 eller der over.

Link to comment
Share on other sites

PUHa!! så er jeg mere rolig :tongue:

Er der nogen der kommer ind med eks. 2 i fysik? Eller skal man have min 3?

Tror den bedste måde du kan få en idé om det, er ved at kigge igennem denne tråd og læse fra nogen af de mange andre der fortæller hvad de har fået. Generelt kan det siges, at der er folk der er kommet ind med meget forskellige karakterer. Nogen har blot lige bestået men er kommet ind alligevel. Andre har ret høje karakterer men er alligevel blevet afvist.

Det skyldes at det i sidste ende er en vurdering af personlighed, og der kan man ikke 'snyde' eller forberede sig til.

Et samlet 2-tal i fysik vil gøre at du er meget svært stillet til resten af prøverne, så det må nok anbefales at du stræber efter mindst 3.

Link to comment
Share on other sites

Ikke nogen der har fået brev ang. ansættelse til næste hold?

Vi fik afvide(såvidt jeg husker) at det først ville være omkring august vi ville få endeligt svar, altså de der 2 måneder før ca.

Nogen der ved hvor lang tid der går fra helbredsundersøgelsen er afsendt til man får afvide om man er egnet?

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Vi fik afvide(såvidt jeg husker) at det først ville være omkring august vi ville få endeligt svar, altså de der 2 måneder før ca.

Nogen der ved hvor lang tid der går fra helbredsundersøgelsen er afsendt til man får afvide om man er egnet?

Jeg fik brev fra Rigspolitiet i starten af denne måned, efter at have bestået alle prøver og helbredsundersøgelsen. Heri stod der bla., at jeg ville få endeligt svar senest 1. juni trods ændringerne af ansættelsesterminerne - så ved snart ikke hvad man skal tro? Hehe..

Link to comment
Share on other sites

Jeg venter også på svar om optagelse.

Rigspolitiet skrev i sidste brev den 20 april, at jeg vil høre nærmere senest den 1. juni.

(Jeg tror næsten ikke, at den deadline overholdes. Det ville være for godt til at være sandt! :bigsmile: )

Det sidste jeg har hørt på skolen er at den deadline holder, for dem der kommer ind....

Der vil muligvis også være nogen der får besked på at holdet med start 1/10 ikke er fyldt op, og de stadig er i betragtning til holdet........

Og så er der nok også nogen der får besked på at de ikke kommer ind........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share