De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Som der står lige ovenfor - Skal du være opmærksom på, at der ikke bliver ansat nogen til august......

Det næste hold starter d. 1/10........

Bare til info.......

Jep, havde netop planlagt efter d. 1 august, men nu hvor det er ændret bliver der 2 måneder uden et job, hvis jeg altså kommer ind.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm... Jeg syntes godt det kan virke lidt underligt.. For jeg kan ikke rigtigt læse mig frem til, om det betyder at de har tænkt sig at ansætte flere betjente, eller om de bare "rykker rundt" på fordelingen..?... Hmm.. O'well.. Jeg håber stadigt at jeg kan komme ind til December (eller Februar)... ;)

God--> Jeg følger i dine fodspor.. Så må vi se hvad der sker... ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Jeg syntes godt det kan virke lidt underligt.. For jeg kan ikke rigtigt læse mig frem til, om det betyder at de har tænkt sig at ansætte flere betjente, eller om de bare "rykker rundt" på fordelingen..?... Hmm.. O'well.. Jeg håber stadigt at jeg kan komme ind til December (eller Februar)... ;)

God--> Jeg følger i dine fodspor.. Så må vi se hvad der sker... ;)

Jeg tror ikke antallet bliver markant ændret, det er nok mere en spredning af mængden.

"For at få en mere hensigtsmæssig fordeling af ansættelserne ændrer Rigspolitiet på ansættelsesterminerne."

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da opvarmningen til de fysiske prøver ved politiet også bliver vurderet, håber jeg, at nogle evt. kan fortælle mig hvilke koordinationsøvelser der kan indgå..?

På politiets hjemmeside står der:

Din koordinationsevne vurderes gennem de øvelser, der stiller særlige krav til balance, rytmefornemmelse, reaktionsevne og rumlige orientering.

Men hvilke øvelser er dette helt konkret? Hvilke øvelser kom i igennem ved optagelsesprøven?

På forhånd tak...

Link to comment
Share on other sites

Da opvarmningen til de fysiske prøver ved politiet også bliver vurderet, håber jeg, at nogle evt. kan fortælle mig hvilke koordinationsøvelser der kan indgå..?

På politiets hjemmeside står der:

Men hvilke øvelser er dette helt konkret? Hvilke øvelser kom i igennem ved optagelsesprøven?

På forhånd tak...

Da jeg var oppe til fysisk prøve lavede vi en del koord-øvelser, for de flestes vedkommende var de svære. Men det er jo svært at forberede sig på, da der nok ikke er mange opvarmninger som er ens. Jeg dyrker kampsport og det tror jeg er en fordel, da man så har lidt øvelse i at svinge armen den ene vej mens benene kører modsat.. :bigsmile: Vi var 23 til prøven og alle fik 3 i opvarmning..

glæder mig bare til at få svar på om jeg er optaget til 1. oktober. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey...har fulgt tråden længe og tænkte at det nu er på tide at jeg joiner....

Har lige sendt min ansøgning (omk. d. 4/4-07) og er blevet screenet, dermed klar til prøverne. Venter bare på en dato.... Har et par kammerater, der har været oppe til prøve fornyligt, og nogle der allerede går på skolen, som jeg har fået en masse fif fra! Så skal prøve at fortælle det jeg ved!! Endvidere har jeg selv en bachelor i Idræt så det fysiske skulle der være styr på... :cool:

Ang. opvarmning har jeg hørt mht. koordinationsøv. at der bl.a. er blevet lavet sprællemænd og skihop, hvorefter man blander de to øvelser så man f.eks. kører "sprællemandsarme" og "skiben" eller omvendt...

Endvidere ved jeg at man også får øvelser, hvor de tjekker om man kan forstå en forklaring til en fysisk øvelse. Eks. Løb baglæns, vend dig om og løb derefter forlæns i samme retning.... i tror det er løgn, men ham der fortalte mig det, sagde at der var mange der så løb baglæns hvorefter de løb forlæns samme vej som de kom fra....altså fuldstændig misforstod!!!! :nonono: Så der skal spidses ører!!!

Øvelser kunne også være møllesving, hvor armene kører hver sin vej. Øv f.eks. at skifte mellem den ene og den anden vej....

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Nu begynder det at hjælpe med mine chinups. Jeg kan nu tage 2 gode og 1 "næsten" god. Jeg startede med 50kg i reduktion og troede aldrig jeg skulle komme til at tage bare en, men nu lysner det.

Jeg ville lige høre om der nogen der har et forslag til hvordan jeg bliver hurtigere på de 2400m. Jeg er stadig alt for langsom (omkring 12.15). skal jeg løbe lange ture, kun2400m, eller interval?

Er det realistisk at skære ca 2min af løbet, og at nå 6 gode chinups på ca 2,5 måned? Jeg har orlov fra mit arbejde og skal kun koncentrere mig om at træne.

Håber der er nogen der gider hjælpe. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede med 50kg i reduktion og troede aldrig jeg skulle komme til at tage bare en, men nu lysner det.

Det der forstår jeg ikke, medmindre du selvfølgelig træner i et af de der "tårne" hvor man står på en plade?

Hvis du gør så stop det, og begynd på egen kropsvægt.

Med hensyn til løb, så gælder det om i min erfaring at have afveksling i sit løb.

Mit løbe program: Mandag : Tur i skov 4.8km med fuld gas op af alle bakkerne, og så roligt ned. Onsdag : 8-10km, evt med fartleg. (8x100m spurt undervejs) Fredag : Interval

Det er lidt vigtigt at til den fysiske prøve ligger løb til sidst, og der er 2 ting som gør sig gældende, 1. Man er ved at være lidt træt. 2. Er i mange til selve prøven, når man at blive kold/stiv i benene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg statede med at træne i et tårn der hjalp med vægt, men nu kan jeg næsten 3 uden hjælp (2 gode og 1 der ikke er pæn med min egen kropsvægt)

Er 3 gange løb om ugen nok?

Hvis du bare varierer i dit løb, vil jeg mene 3 gange er fint. Men altså har du tid til mere, så er 4x da ikke noget problem.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg læst alle siderne herinde, og det er jo spændende at følge med i:)

Jeg skal til prøve her på onsdag i Brøndby, og har forberedt mig over lang tid. Jeg har været opppe før, og ved derfor af erfaring at jeg har svært ved den almene prøve. Jeg har støvet nogle prøver op hos bekendte som har gennemført politiforskolen, men kunne godt tænke mig at vide om der er nogle der har været oppe til den skriftlige for nylig som kan huske nogle af spørgsmålene i den almene prøve.

Den fysiske frygter jeg ikke, da jeg mener jeg er godt rustet til den.:)

Mvh Malene:)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg læst alle siderne herinde, og det er jo spændende at følge med i:)

Jeg skal til prøve her på onsdag i Brøndby, og har forberedt mig over lang tid. Jeg har været opppe før, og ved derfor af erfaring at jeg har svært ved den almene prøve. Jeg har støvet nogle prøver op hos bekendte som har gennemført politiforskolen, men kunne godt tænke mig at vide om der er nogle der har været oppe til den skriftlige for nylig som kan huske nogle af spørgsmålene i den almene prøve.

Den fysiske frygter jeg ikke, da jeg mener jeg er godt rustet til den.:)

Mvh Malene:)

Hej Malene

Held og lykke m. prøven i morgen! Gi' den max gas!!! :superman:

Du må endelig skrive hvordan det gik!!! Og om du evt. kan huske nogle af spørgsmålene til den skriftlige (almen viden!!!)... har som tidligere også søgt og skal forhåbentlig også snart til prøven...

Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

Er der andre herinde som afventer svar til senest 1. Juni? Iden forbindelse vil jeg blot høre, om der er nogen der, mht. politiets omlægninger, ved om svaret bliver skubbet 2 måneder frem - altså ligesom ansættelsen gør det fra august til oktober...

Hejsa!

Svaret er ikke rykket - Besken falder stadig væk den 1. juni...............

Link to comment
Share on other sites

Tak for opbakningen, jeg skal gøre mit bedste :4thumbup:

Jeg er faktisk bare nervøs for den almene test, da jeg ved jeg ikke er så sikker der. Men jeg har terpet længe nu, så det skal bare lykkedes:)

Jeg skal nok skrive hvordan det er gået imorgen. Nu vil jeg kaste et sidste blik på det materiale jeg har liggende:)

Malene

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Jeg vil nødig ende som de andre "klassikere" i denne tråd (bhsand, rommel, sheriffen, lucky luke osv.) - der er begyndt på skolen, men har forladt denne tråd :tongue:

Til de af Jer, der forbereder Jer til prøverne - Gi den gas, for der er virkelig noget at give den gas for........ Det er intet mindre end verdesklasse på skolen.

Vi har været der en måned nu og ugerne flyver afsted. Vi har engelsk, dansk, samfundsfag, psykologi, idræt, edb, selvforsvar, beredskab og polititeori - Bare lige for at nævne lidt af det som vi bliver kastet rundt i.

Det er super fedt og en hverdag, der er omskiftelig og fuld af afveksling.......... Så sidder man lidt på skolebænken og så pisker man rundt i Brøndby skoven timen efter........... Det er super fedt...........

Så de af Jer, der virkelig vil det - Bare giv den gas, I bliver ikke skuffede..........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share