De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Peterpalland :

Godt at høre fra dig, og det går godt. Det lyder superfedt med al den afveksling og udfordringer. Håber vi får flere opdateringer, evt. nogen sjove episoder. Det er god motivation når man stadig har mange måneders forberedelse foran sig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Peterpalland: Fedt at høre lidt om hverdagen på skolen....kan kun gi' eatsam ret....motiverer virkeligt!!! Så fyr bare løs....

Så er datoen for hvornår jeg skal til prøve også kommet. 30. maj skal slaget stå!!! Så nu står den på seriøs træning fysisk og skriftligt!!! Kunne være sjovt at høre om der var andre MOL'ere der skal op samme dag? Skal op i Århus!

Håber du har sparket røv idag Malene!!!! Skriv endelig om dine erfaringer fra prøven, så vi andre kan få glæde af det....

Og lige et spr. til jer andre: Hvis nu jeg består prøverne med et godt resultat, er der så en chance for at starte 1 okt. eller 1.dec. Ved godt det kommer an på ens karakterer, men hvad tror i...?

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Jeg vil nødig ende som de andre "klassikere" i denne tråd (bhsand, rommel, sheriffen, lucky luke osv.) - der er begyndt på skolen, men har forladt denne tråd :tongue:

Til de af Jer, der forbereder Jer til prøverne - Gi den gas, for der er virkelig noget at give den gas for........ Det er intet mindre end verdesklasse på skolen.

Vi har været der en måned nu og ugerne flyver afsted. Vi har engelsk, dansk, samfundsfag, psykologi, idræt, edb, selvforsvar, beredskab og polititeori - Bare lige for at nævne lidt af det som vi bliver kastet rundt i.

Det er super fedt og en hverdag, der er omskiftelig og fuld af afveksling.......... Så sidder man lidt på skolebænken og så pisker man rundt i Brøndby skoven timen efter........... Det er super fedt...........

Så de af Jer, der virkelig vil det - Bare giv den gas, I bliver ikke skuffede..........

Så glæd dig til PG2, det er 1000 gange federe. Jeg er lige kommet hjem fra nattevagt. Og jeg læser skam stadig med i tråden.

Link to comment
Share on other sites

Har længe fulgt med i denne tråd, og besluttede mig så endelig for også at give mit besyv med.. :smile:

Jeg har været alle prøverne igennem, og venter på nuværende tidspunkt også svar omkring d. 1. juni.

Til de der har været prøveforløbet igennem; hvilke karakterer fik I i de forskellige prøver?

Til de af jer der skal til at i gang med prøverne - held og lykke!

Mvh.

/Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Har længe fulgt med i denne tråd, og besluttede mig så endelig for også at give mit besyv med.. :smile:

Jeg har været alle prøverne igennem, og venter på nuværende tidspunkt også svar omkring d. 1. juni.

Til de der har været prøveforløbet igennem; hvilke karakterer fik I i de forskellige prøver?

Til de af jer der skal til at i gang med prøverne - held og lykke!

Mvh.

/Mikkel

Jeg fik 11-Diktat, 11-Matematik, 7-Referat - havde 5 fejl almenviden. 3 fysisk med 4 i kropshævninger, 4 spurt ellers 3 resten. fik 5x3 i

samarbejde (altså samlet 3 tal) 3 sidste samtale.

Held og Lykke :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så er prøven overstået, desværre ikke som forventet.

Diktat 9, matematik 8, referat 10 og almen viden 5 fejl.

Fysisk gik ikke som forventet, de dumpede mig på opvarmningsprogrammet pga. manglende koordinering hvilket jeg står helt uforstående overfor. Jeg fik 4 da jeg var oppe for halvandet år siden. De andre prøver gik som forventet 3 og 4 hele vejen igennem.

Lige nu er jeg meget bitter, da alle prøverne var bestået med 3 og 4. Der var andre der gik igennem med et 2 tal i gennemsnit, Kan den virkelig vægte så meget den opvarmningstest..

Puha det var min 3. gang og nok sidste gang. Jeg orker næsten ikke at prøve længere.

Held og lykke til alle jer andre:0)

Malene

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik 11-Diktat, 11-Matematik, 7-Referat - havde 5 fejl almenviden. 3 fysisk med 4 i kropshævninger, 4 spurt ellers 3 resten. fik 5x3 i

samarbejde (altså samlet 3 tal) 3 sidste samtale.

Held og Lykke :bigsmile:

Okay - så må man da sige, at det ser ganske lovende ud! - Held og lykke til dig også!

Selv fik jeg 10 i diktat, ni i referat, otte i matematik og tre fejl i almen videnstesten. I den fysiske slap jeg afsted med et samlet fire-tal (Opvarmning tre, kropshævninger fem, kropsbøjninger fire, sprint fire, dukkeløft tre, bænkpres fem og løbetest fire).

Holdopgaven gav et tre-tal, og i den afsluttende samtale blev jeg vurderet til et fire-tal.

Grunden til hele denne smørre er den, at jeg meget gerne vil høre fra nogle af de, der er kommet ind, og hvordan I vil mene jeg står i forbindelse med optagelse? - bliver nødt til at have et eller andet at fordrive den uudholdelige ventetid med.. :smile:

Malene; det var da noget skidt.. :/ Lyder i min øren også en kende mærkværdigt - især hvis du tidligere har præsteret at opnå et fire-tal i opvarmningstesten.. Hmm..

/Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Malene prøv at skriv et brev til politiet, mener det er personaleafdelingen, det lyder urimeligt.

Jeg har kendskab til 2-3 andre som er blevet dumpet, hvorefter de har skrevet til dem, og så fået lov til at gå videre.

Bl.a. en som skrev Hans Kramer Mikkelsen, i stedet for Jens Kramer Mikkelsen, som Københavns tidligere overborgmester. Og en anden som dumpet en diciplin i fysisk prøver, kan ikke lige huske hvad.

Så når du fik 4 tal sidste gang, kan de jo se du kan finde ud af det.

Held og lykke.

ps. og lige et eksempel mere. Det hjælper virkelig at kæmpe for sagen, det sætter politiet pris på, så viser du også du har den rigtige mentalitet. Jeg var nærmest kaseret på forhånd med skæv ryg, da jeg var blevet kasseret på session med det, men jeg kom ind alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Okay - så må man da sige, at det ser ganske lovende ud! - Held og lykke til dig også!

Selv fik jeg 10 i diktat, ni i referat, otte i matematik og tre fejl i almen videnstesten. I den fysiske slap jeg afsted med et samlet fire-tal (Opvarmning tre, kropshævninger fem, kropsbøjninger fire, sprint fire, dukkeløft tre, bænkpres fem og løbetest fire).

Holdopgaven gav et tre-tal, og i den afsluttende samtale blev jeg vurderet til et fire-tal.

Grunden til hele denne smørre er den, at jeg meget gerne vil høre fra nogle af de, der er kommet ind, og hvordan I vil mene jeg står i forbindelse med optagelse? - bliver nødt til at have et eller andet at fordrive den uudholdelige ventetid med.. :smile:

Malene; det var da noget skidt.. :/ Lyder i min øren også en kende mærkværdigt - især hvis du tidligere har præsteret at opnå et fire-tal i opvarmningstesten.. Hmm..

/Mikkel

Hmm. Med de karaktere tror jeg ikke du skal frygte noget!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Okay - så må man da sige, at det ser ganske lovende ud! - Held og lykke til dig også!

Selv fik jeg 10 i diktat, ni i referat, otte i matematik og tre fejl i almen videnstesten. I den fysiske slap jeg afsted med et samlet fire-tal (Opvarmning tre, kropshævninger fem, kropsbøjninger fire, sprint fire, dukkeløft tre, bænkpres fem og løbetest fire).

Holdopgaven gav et tre-tal, og i den afsluttende samtale blev jeg vurderet til et fire-tal.

Grunden til hele denne smørre er den, at jeg meget gerne vil høre fra nogle af de, der er kommet ind, og hvordan I vil mene jeg står i forbindelse med optagelse? - bliver nødt til at have et eller andet at fordrive den uudholdelige ventetid med.. :smile:

Malene; det var da noget skidt.. :/ Lyder i min øren også en kende mærkværdigt - især hvis du tidligere har præsteret at opnå et fire-tal i opvarmningstesten.. Hmm..

/Mikkel

Med de karaktere vil jeg mene at du allerede er så godt som optaget. For f..... 5 i kropshævninger, var det ikke den der var umulig, satme godt klaret!

Er selv gået videre, og skal snart i til samarbejdsprøven.

Link to comment
Share on other sites

Med de karaktere vil jeg mene at du allerede er så godt som optaget. For f..... 5 i kropshævninger, var det ikke den der var umulig, satme godt klaret!

Er selv gået videre, og skal snart i til samarbejdsprøven.

Hehe :bigsmile::bigsmile:

Glæd dig til samarbejdsprøven, den er spas.....

Link to comment
Share on other sites

Så er prøven overstået, desværre ikke som forventet.

Diktat 9, matematik 8, referat 10 og almen viden 5 fejl.

Fysisk gik ikke som forventet, de dumpede mig på opvarmningsprogrammet pga. manglende koordinering hvilket jeg står helt uforstående overfor. Jeg fik 4 da jeg var oppe for halvandet år siden. De andre prøver gik som forventet 3 og 4 hele vejen igennem.

Lige nu er jeg meget bitter, da alle prøverne var bestået med 3 og 4. Der var andre der gik igennem med et 2 tal i gennemsnit, Kan den virkelig vægte så meget den opvarmningstest..

Puha det var min 3. gang og nok sidste gang. Jeg orker næsten ikke at prøve længere.

Held og lykke til alle jer andre:0)

Malene

Åhh, har SÅ ondt af dig. Synes det er så unfair at man dumper nogen på opvarmingen. Jeg kender en med nøjagtig samme problem. 3-4 taller i alle prøver, men dumpet pga. manglende koordinering. Jeg ved godt det er din 3. gang og det føles lidt håbløst osv. Men op på hesten, du ved jo at du kan bestå alle prøverne, hvis du er kommet igennem opvarmningen de 2 andre gange.

Jeg kæmper selv med de forskellige koordineringsøvelser, armene hver sin vej, tumlinger, de forskellige former for sprællemand osv. men har 4 mdr. indtil jeg sender min ansøgning, så der skulle være tid til at få det på plads.

Ikke for at træde i det, men hvad dumpede du i de forrige to gange?

Held og lykke med det næste gang! :o)

Link to comment
Share on other sites

Med de karaktere vil jeg mene at du allerede er så godt som optaget. For f..... 5 i kropshævninger, var det ikke den der var umulig, satme godt klaret!

Er selv gået videre, og skal snart i til samarbejdsprøven.

Jo tak! - har øvet de kropshævninger til bevidstløshed, så blev også glad da det lykkedes at hive en femmer i land.

- og tillykke med de første prøver! Glæd dig til holdopgaven - det er ganske underholdende.

/Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Og til dem som ikke har været oppe til den fysiske prøve og som er nervøse for opvarmningen vil jeg berolige. "Opvarmningen" bestod af 80% koordinationsøvelser og 20% egentlig hård opvarmning. Man kommer til at svede, men man hiver ikke efter vejret.

Men det kan selvfølgelig være at det skifter fra instruktør til instruktør. Vores var i hvertfald helt vild med små danse moves, fremfor spurt og strækkere.

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Tak, jeg føler også jeg må gøre et eller andet.

Selvom der nu er gået et par dage siden prøven, og jeg har fået tænkt nogle ting igennem, så står jeg stadig helt uforstående overfor det. Han sagde endda at min fysiske grundform var rigtig god, meeeeeen at jeg skulle arbejde på koordineringen i opvarmningsprogrammet, fordi der var store mangler. Det lyder jo næsten som om jeg er motorikspasser!! Jeg har dyrket springgymnastik i mange år, styrketræner, løber og har samtidig gået til funk. Feks i Funk og springgymnastik der kræver det at man da har en smule koordinering.

Så nu venter jeg på brevet med mine karakterer, og så kontakter jeg dem for jeg synes virkelig at det var for tamt et grundlag.

Malene

Link to comment
Share on other sites

Tak, jeg føler også jeg må gøre et eller andet.

Selvom der nu er gået et par dage siden prøven, og jeg har fået tænkt nogle ting igennem, så står jeg stadig helt uforstående overfor det. Han sagde endda at min fysiske grundform var rigtig god, meeeeeen at jeg skulle arbejde på koordineringen i opvarmningsprogrammet, fordi der var store mangler. Det lyder jo næsten som om jeg er motorikspasser!! Jeg har dyrket springgymnastik i mange år, styrketræner, løber og har samtidig gået til funk. Feks i Funk og springgymnastik der kræver det at man da har en smule koordinering.

Så nu venter jeg på brevet med mine karakterer, og så kontakter jeg dem for jeg synes virkelig at det var for tamt et grundlag.

Malene

Håber du finder en løsning på det, for det er da surt når dine karakterer ellers ser fine ud, og du netop har den vedholdelhed du viser ved at søge 3 gange.

Bliv ved med at kæmp hvis du virkelig mener det!

Link to comment
Share on other sites

Og til dem som ikke har været oppe til den fysiske prøve og som er nervøse for opvarmningen vil jeg berolige. "Opvarmningen" bestod af 80% koordinationsøvelser og 20% egentlig hård opvarmning. Man kommer til at svede, men man hiver ikke efter vejret.

Men det kan selvfølgelig være at det skifter fra instruktør til instruktør. Vores var i hvertfald helt vild med små danse moves, fremfor spurt og strækkere.

Det var så lige det modsatte af beroligende, da det er koordinationsøvelserne jeg frygter :-) Hvilke øvelser lavede I?

Link to comment
Share on other sites

Det var så lige det modsatte af beroligende, da det er koordinationsøvelserne jeg frygter :-) Hvilke øvelser lavede I?

Startede med at løbe i ring og lavede lidt gadedrenge hop og den slags, ikke noget avanceret. Efter dette skulle vi så stå på stedet og lave nogle bevægelser med arme, eller lave nogle slags dansetrin hvor man f.eks. krydsede ben med et trin til den ene side og derefter rettede dem ud og derefter gjorde det til den anden side. Det er svært at forklare.

Men der var intet som var vildt avanceret, de fleste kunne uden for meget besvær følge med. Og stemningen fra instruktørenes side var ret afslappet, men mon ikke de holdt skarpt øje med os alle.

Men jeg tror nu at det gyldne tip om at man under hele seancen skal skyde brystet frem og se så værdig ud i ansigtet så muligt er god :)

Er der egentlig nogle andre som har nogle tal for hvor mange som dumpede til de striftlige/fysiske i odense/kbh/ålborg osv.? Og hvor mange der gik videre?

peterpalland:

Hvordan er undervisnings timerne i de forskellige fag? Minder undervisningsformen om hvad man havde dengang i gymnasiet eller det mere som under værnepligten?

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Hvordan er undervisnings timerne i de forskellige fag? Minder undervisningsformen om hvad man havde dengang i gymnasiet eller det mere som under værnepligten?

Undervisningen er ret afslappet og hippie-agtig. Der er ikke meget kæft, trit og retning over det ihf. Men det fungerer fint - alle er jo motiverede for at lære noget, så det er heller ikke nødvendigt.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg sgu også igennem holdopgaven, og det gik da meget godt. Et fint 3 tal, med et par 4 taller i "underkarakterene" for overblik og initiativ(tror jeg det var).

Det er svært at give gode råd til hvordan det skal gøres, men jeg oplevede det som en god ting at man turde tage diskussionen med betjenten som "afhørte" os, hvis man altså er sikker i sin sag. Det går hurtigt, og han er tiltider hård, men så gælder det om at holde hovedet koldt og ikke snuble i formuleringerne. Men som det før er blevet sagt, vær jer selv. Og pas på ikke at være for ivrig.

Og vær ikke beskeden når I skal bedømme jer selv og de andre i gruppen.

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share