De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Vi fik afvide(såvidt jeg husker) at det først ville være omkring august vi ville få endeligt svar, altså de der 2 måneder før ca.

Nogen der ved hvor lang tid der går fra helbredsundersøgelsen er afsendt til man får afvide om man er egnet?

Ca. 1 uge efter at helbredsundersøgelsen var sendt af sted fik jeg besked.

I brevet var der også et skema, hvor jeg skulle tage stilling til, hvilken politikreds jeg kunne tænke mig at arbejde i.

Det er kun få dage siden jeg modtog dette brev, og der stod at jeg ville modtage nærmere information senest 1. juni 2007.

Så jeg går stærkt ud fra at deres deadline holder.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg håber eder-spank-suseme godt nok at den deadline holder... Har ventet siden oktober på at få endeligt svar...

begynder sgu snart at blive nervøs med alle dem som skal have svar her til 1. Juni.. :( Men hvordan kan du have ventet fra oktober, når der både har været et December og April hold?

Link to comment
Share on other sites

Så er ansøgningen skrevet, bassinprøven bestået og de træningsmål man satte sig for 1 år siden nået.

Er der nogle der er i samme situation kunne det være sjovt at følge jeres prøver osv på siden...

Held og lykke til dem der søger...

Link to comment
Share on other sites

begynder sgu snart at blive nervøs med alle dem som skal have svar her til 1. Juni.. :( Men hvordan kan du have ventet fra oktober, når der både har været et December og April hold?

Jeg var til afsluttende samtale i oktober, så derfor nåede jeg ikke at komme i pulje til december. Fik så senere brev om, at jeg ikke var kommet med på april-holdet men stadig var i betragtning her til næste udvælgelse, så jeg er spændt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til afsluttende samtale i oktober, så derfor nåede jeg ikke at komme i pulje til december. Fik så senere brev om, at jeg ikke var kommet med på april-holdet men stadig var i betragtning her til næste udvælgelse, så jeg er spændt...

Hvad fik du af karaktere?

Link to comment
Share on other sites

Lidt motivation til ansøgere... :innocent:

Endnu en dejlig dag på skydebanen i hus:

I dag stod den på "motions-skydninger". Første skydning skulle vi lade op med 13 bønner i hvert magasin og stille og med ryggen mod skiverne med front mod vores instruktør med ladte og hylstrede pistoler. Han sagde herefter "GO" og så skulle vi sprinte ned til enden af banen og tilbage til 8 m mærket igen. Herefter skulle der afgives 2 skud mod den røde skive - et stående og et knælende. Dette fortsatte indtil vi havde skudt tomt. Det var pænt svedigt til sidst.

I anden skydning skulle vi placere 10 bønner på et stykke filt foran skydepladsen. Herefter løb vi på skydelederens signal ned til skydebanens ende og tilbage. Herefter adskildte vi pistolen i hoveddele, holdt piben i vejret og blev godkendt af skydelederen, hvorefter vi samlede våbnet, ladte de 10 skud op og afgav dem hurtigst muligt fra knælende. Hele øvelsen måtte max tage 80 sekunder.

Nøj, hvor er det godt at være panser.... :smile:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

MMMmmmMMMmm en dejlig uge på skolen! helligdag mandag, hinterbahn tirsdag, prøve i strafferet onsdag, maxtest torsdag og sugning fredag! :D Du vil ikke se andet end mine små korte ben ude i horisonten i morgen Rommel:P

Link to comment
Share on other sites

MMMmmmMMMmm en dejlig uge på skolen! helligdag mandag, hinterbahn tirsdag, prøve i strafferet onsdag, maxtest torsdag og sugning fredag! :D Du vil ikke se andet end mine små korte ben ude i horisonten i morgen Rommel:P

Du kan umuligt vinde over mig i morgen. Jeg er jo den bedste løber i klassen. :innocent:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Lidt motivation til ansøgere... :innocent:

Endnu en dejlig dag på skydebanen i hus:

I dag stod den på "motions-skydninger". Første skydning skulle vi lade op med 13 bønner i hvert magasin og stille og med ryggen mod skiverne med front mod vores instruktør med ladte og hylstrede pistoler. Han sagde herefter "GO" og så skulle vi sprinte ned til enden af banen og tilbage til 8 m mærket igen. Herefter skulle der afgives 2 skud mod den røde skive - et stående og et knælende. Dette fortsatte indtil vi havde skudt tomt. Det var pænt svedigt til sidst.

I anden skydning skulle vi placere 10 bønner på et stykke filt foran skydepladsen. Herefter løb vi på skydelederens signal ned til skydebanens ende og tilbage. Herefter adskildte vi pistolen i hoveddele, holdt piben i vejret og blev godkendt af skydelederen, hvorefter vi samlede våbnet, ladte de 10 skud op og afgav dem hurtigst muligt fra knælende. Hele øvelsen måtte max tage 80 sekunder.

Nøj, hvor er det godt at være panser.... :smile:

Rommel

Hehe var det med Mølgaard ham selv? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Til dem der ikke har set det, nyt på blivpolitibetjent.dk

Jobinformationsmøder

Du kan se alle efterårets jobinformationsmøder i landets politikredse inden udgangen af juni måned. Husk at tilmelde dig ved f.eks. at anvende mail adressen til kontaktperson.

Nye prøver

Der er pr. 1. maj 2007 taget nye prøvesat i brug ved den skriftlige prøve. Prøverne er af samme sværhedsgrad, men spørgsmålene i almen viden er ændret fra 20 spørgsmål til 30 spørgsmål. Du skal svare rigtigt på mindst 20 spørgsmål. Vi anvender stadig 13 skalaen ved karaktergivning i orddiktat, referatøvelse og regneprøven.

Ansættelsessituationen

Vi har skrevet til en del ansøgere, der har gennemført alle prøver og er vurderet egnet til ansættelse, at de ville få nærmere besked senest 1. juni 2007. Brevene vil blive sendt i løbet af næste uge. De endelige antal ansættelser for de forventede ansættelser den 1. oktober og 1. december 2007 er ikke fastsat endnu. En del ansøgere vil derfor få besked om, at de er ansat den 1. oktober 2007, mens de øvrige vil få besked om, at de vil få nærmere besked senest den 31. august 2007.

Med venlig hilsen

Kaj Verner Larsen, politikommissær,

leder af Ansættelsesafsnittet,

Rigspolitiets Personaleafdeling.

31. August ligger fjernt!

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Hehe ja han er sej nok. Prøv at sige "move it" til ham næste gang, det er mega sjovt. :laugh:

HA - God humor!

Vi var også på skydebanen med Mølgaard ham selv i denne uge!!!!!!!!!!

Han blev ved med at sige "du skal gøre hvad jeg siger..... Du gør jo slet ikke som jeg siger..:..." - Jeg har aldrig i mit liv koncentreret mig så meget som jeg gør på skyde banen, så han skal lige tage en slapper....... Men han er fin nok, han er en dygtig instruktør og hvis man gør hvad han siger, så rammer man plet......

Link to comment
Share on other sites

Mølgaard = tyk fætter med overskæg? :smile:

Tyk, ja. Overskæg, nej. Frank Mølgård omtaler altid sig selv i 3. person som "Mølgård" og ynder at sige "move it, move it" på skydebanen. Hvis andre drister sig til at sige "move it" bliver det påtalt med at det KUN er Mølgård, der siger "move it" når der skydes. :laugh: Men han er en dygtig skydeinstruktør skal det siges.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Under en idrætstime med Staalanden aka Michael Staal, skulle vi selvfølgelig spille hans fine Staal Yazhy(stave). I mens min gruppe lå og lavede armbøjninger kom Mølgaard forbi, og kom med nogle sjove provokerende udtalelser om vores fysiske formåen. :laugh:

Så sagde en fra min gruppe: "Mølgaard hvorfor har du så små fødder?" Mølgaard tænkte lidt. så sagde ham fra min gruppe: " Det er fordi at der ikke er noget som kan vokse i skyggen? :laugh: hehe

Men han kan sagtens tage noget sjov, men lige i den situation blev han godt nok mundlam. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej skulle lige hører hvad der bliver undersøgt til den helbredstest ved doktoren, det samme som da man skulle have kørerkort eller hva?

Mvh SKytte

Højde, vægt, kropsbygning (spinkel, normal, kraftig) urin prøve, syns prøve, ryg test og lidt andet.. Ikke noget der er hver at betale den formue for det koster.. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Rommel: Han har nok vokset snotbremsen siden jeg optrådte på skydebanen, det er over 4 år siden :smile:

Højde, vægt, kropsbygning (spinkel, normal, kraftig) urin prøve, syns prøve, ryg test og lidt andet.. Ikke noget der er hver at betale den formue for det koster.. :tongue:

Lægers tid er dyrekøbt :shades: Ta' en kiks eller søg ind til Forsvaret i stedet (her er lægeundersøgelserne gratis) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Rommel: Han har nok vokset snotbremsen siden jeg optrådte på skydebanen, det er over 4 år siden :smile:

Lægers tid er dyrekøbt :shades: Ta' en kiks eller søg ind til Forsvaret i stedet (her er lægeundersøgelserne gratis) :wink:

Jeg har været i forsvaret (mening, sergent og officer)

Desuden har jeg betalt for min lægeundersøgelse, og fint nok at en læge skal have penge for sit arbejde som jeg har respekt for.. Men 650kr for små 20mins arbejde er stadig i overkanten synes jeg....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share