De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Jeg har været i forsvaret (mening, sergent og officer)

Desuden har jeg betalt for min lægeundersøgelse, og fint nok at en læge skal have penge for sit arbejde som jeg har respekt for.. Men 650kr for små 20mins arbejde er stadig i overkanten synes jeg....

Puha det var en dyr omgang! Det kostede kun 320kr hos min læge nede i ghetto'en.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Alle Sammen

Jeg er helt ny her i tråden. Har efterhånden læst tråden igennem en to tre gange, den er godt nok lang efterhånden :crazy:

Jeg skal til at begynde træningen så jeg forhåbentlig kan blive optaget. Regner med at søge ind om et års tid.

Ville bare lige høre om der er nogle der har nogle rigtig gode ideer til et træningsprogram, taget i betragtning at jeg først skal søge ind medio 2008.

Håber i har nogle gode råd, og tak for den spændende diskussion hele tråden igennem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle Sammen

Jeg er helt ny her i tråden. Har efterhånden læst tråden igennem en to tre gange, den er godt nok lang efterhånden :crazy:

Jeg skal til at begynde træningen så jeg forhåbentlig kan blive optaget. Regner med at søge ind om et års tid.

Ville bare lige høre om der er nogle der har nogle rigtig gode ideer til et træningsprogram, taget i betragtning at jeg først skal søge ind medio 2008.

Håber i har nogle gode råd, og tak for den spændende diskussion hele tråden igennem :smile:

Hejsa og velkommen til.

Man skulle måske tro du havde fået lidt ideer hvis du har læst tråden igennem? :smile:

Altså.. der er ikke den store hokus-pokus. Øvelserne til de fysiske prøver skal trænes igennem igen og igen og igen. Her er det oftest kropshævningerne der volder de største problemer. Dette er dog belyst grundigt gennem denne tråd.

Løb er en vigtig part, der skal lægges fokus på. For et nærmere program her foreslår jeg du kigger igennem 'konditionstræning' delen af forummerne. Der findes masser af hjælp til at planlægge løbetræning.

Generelt tror jeg man kan sige at 1 år i forvejen ikke er spor for tidligt at spore sin træning og tankegang i det hele taget ind på optagelsesprøverne. Til prøverne vil dommerne se det overskud og den mentalitet der kun findes hos en person der har foreberedt sig grundigt.

Mit forslag er at du holder dig igang mindst 5 dage om ugen. Evt:

dag 1: Styrketræning

dag 2: Hvile

dag 3: Svømning

dag 4: Løb

dag 5: Styrketræning

dag 6: Hvile

dag 7: Løb

Dette er på ingen måde en endelig løsning, blot et oplæg til at du strukturer din træning på en lignende måde.

Desuden bør du gennemføre de fysiske prøver i deres helhed ca. hver 2.-3. måned for at måle dit fremskridt og føle hvordan det er for kroppen.

Ved ikke om det var noget af det du ledte efter.

Link to comment
Share on other sites

Hehe Ja man må da sige at det er svært at læse det hele igennem uden at at få ideer.

Men takket være tråden her har jeg også fået masser af input til hvordan de forskellige ting skal trænes. Både kropshævningerne, løbet og bænkpresset har jo været oppe mange gange.

Men tak for rådet, det var nemlig noget i den stil jeg manglede, en samlet oversigt over hvordan jeg skal gribe det an, og der er kodeordet nok struktur og planlægning.

Kan også godt se ideen i at gennemprøve hele prøven ofte for at følge fremgang og holde øje med om der er noget der halter bagefter.

Nu er det jo bare at komme i gang :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe Ja man må da sige at det er svært at læse det hele igennem uden at at få ideer.

Men takket være tråden her har jeg også fået masser af input til hvordan de forskellige ting skal trænes. Både kropshævningerne, løbet og bænkpresset har jo været oppe mange gange.

Men tak for rådet, det var nemlig noget i den stil jeg manglede, en samlet oversigt over hvordan jeg skal gribe det an, og der er kodeordet nok struktur og planlægning.

Kan også godt se ideen i at gennemprøve hele prøven ofte for at følge fremgang og holde øje med om der er noget der halter bagefter.

Nu er det jo bare at komme i gang :bigsmile:

Ja det er det, og et godt forslag er at du nedskriver din træning. Det er alletiders motivation, og godt til at holde overblikket. Lav eventuelt en logbog herinde på siden.

Link to comment
Share on other sites

Så er både den fysiske prøve og holdopgaven overstået....

Fik et 4'tal i begge....for fedt! :4thumbup:

Held og lykke til alle der søger/følger med i tråden!

Flotte karakterer, tillykke! Så er du vist godt på vej i den rigtige retning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så er både den fysiske prøve og holdopgaven overstået....

Fik et 4'tal i begge....for fedt! :4thumbup:

Held og lykke til alle der søger/følger med i tråden!

Er der nogen som har modtaget brev, angående optagelse til Okt holdet??????

Link to comment
Share on other sites

Håber jeg, men hvis politiet har så travlt, så får 50% af oktober holdet nok bare brev om at svaret er udskudt til August.. :(

Synes det er irriterende at man ikke ved, hvordan polititet udvælger dem der bliver ansat. Hvis man får brev om at man hører nærmere til 31 august, er det så fordi de har for travlt til at behandle ansøgningerne til tiden eller måske fordi der ikke er plads og man så ryger længerefrem i køen til næste hold eller hvordan...?

Link to comment
Share on other sites

Håber jeg, men hvis politiet har så travlt, så får 50% af oktober holdet nok bare brev om at svaret er udskudt til August.. :(

Det er utrolig så lagsom en process det er.... det er til at blive skør over.

Men omvendt sådan er det jo med det offentlige hehehehe :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Synes det er irriterende at man ikke ved, hvordan polititet udvælger dem der bliver ansat. Hvis man får brev om at man hører nærmere til 31 august, er det så fordi de har for travlt til at behandle ansøgningerne til tiden eller måske fordi der ikke er plads og man så ryger længerefrem i køen til næste hold eller hvordan...?

Altså jeg vil da gerne indrømme, at selv om jeg har nogenlunde karakterer fra prøverne, så er jeg stadigvæk nervøs, fordi jeg synes alle andre har klaret det bedre end mig. Men det er jo selvfølgelig en samlet vurdering, hvor de private oplysninger også indgår.

Jeg ved ikke om de har for travlt, men der er jo et stort pres på skolen i øjeblikket fordi der så mange PG1 og PG3 på den, det skal de jo også tænke over. Men ja, det er rigtig træls at vente på det brev, det drejer sig jo om min/jeres fremtid og det er svært lige at hoppe til noget (seriøst) andet, før man ved besked.. Mange er jo erklæret eget, og har bestået med fine karakterer, så kommer man ikke ind nu eller næste hold, skal der søges igen, og der bliver resultatet måske ikke lige så godt....

Men imorgen! Der må det brev jo ankomme.. :bigsmile: For min skyld måtte der gerne stå jeg først var optaget til December, jeg er ligeglad, bare jeg fik svar så jeg kunne komme videre! Brev med "Du for nærmerer info til 1. August" ville bare være så øfferen at få.

Link to comment
Share on other sites

Jeps - har fået brev idag, jeg skal vente til 1. oktober med næste svar. Er ikke kommet ind i denne pulje.. :unhappy:

Jeg er lidt i tvivl om hvor længe man kan blive holdet hen med et " Du er erklæret egnet, men vi har besat de ledige stillinger, så du indgår i puljen til 2007 og 2008"

Jeg syntes ikke at det er fair, at man bliver holdt hen i uvished og kan ikke forstå at de ikke kommer ud med et svar, som man kan bruge til noget.

Jeg har det personligt sådan, at jeg heller ville have et afslag end det brev jeg fik i dag. Så har jeg da i det mindste en chance for at bruge tiden på noget, som kan for høje min chance til at få nogle bedre karaktere til en eventuel ny ansøgning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det personligt sådan, at jeg heller ville have et afslag end det brev jeg fik i dag. Så har jeg da i det mindste en chance for at bruge tiden på noget, som kan for høje min chance til at få nogle bedre karaktere til en eventuel ny ansøgning.

Hvilke karakterer fik ud da, Peaak?

Jeg har heller ikke fået brev i dag og venter spændt på, at det engang kommer.

Men nu er de da i gang med at sende breve ud, så det er jo bare at vente…

Link to comment
Share on other sites

Så for fanden i helved! Jeg blev sgu optaget, brevet med den dejlige sætning: "Det glæder Rigspolitiet at meddele dig, at du er ansat som politibetjent på prøve den 1. oktober 2007" kom her i dag :4thumbup:

Nå men videre til mine karaktere før I spørger:

Diktat: 8

Referat: 7

Regning: 10

Orientering: 15 rigtige

Fysisk prøve;

Opvarming: 3

Kropshævninger: 3

Kropbøjninger: 3

Hurtighedstest: 2

Dukkeløft: 3

Bænkpres: 3

Løbetest: 3

Samlet: 3

Holdopgave:

Initiativ: 3

Overblik: 4

Selvstændighed: 3

Social adfærd: 3

Kommunikation: 3

Samlet: 3

Afsluttende samtale:4 :bigsmile:

Min helbredsundersøgelse var uden nogen anmærkninger udover lidt protein i urinen, men det er hvad der sker.

Helbredsundersøgelsen sendte jeg ind for lidt over 2 uger siden, så det kom som noget af en overraskelse at de ikke bare gav mig besked om at vente på et endeligt svar d. 31 august. Men jeg klager ikke! :)

Men for f...... hvor er man lettet nu!

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også lige modtaget brevet om, at jeg er optaget på politiskolen 1 okt!

NICE!!! :4thumbup: Har også lige bestået min mc-køreprøve for et par timer siden! :4thumbup:

Mine karakterer:

Diktat: 10

Referat: 7

Regning: 10

Orientering: 15 rigtige

Fysisk prøve;

Opvarming: 3

Kropshævninger: 5

Kropbøjninger: 3

Hurtighedstest: 4

Dukkeløft: 3

Bænkpres: 3

Løbetest: 3

Samlet: 3

Holdopgave:

Initiativ: 4

Overblik: 3

Selvstændighed: 3

Social adfærd: 3

Kommunikation: 3

Samlet: 3

Afsluttende samtale: 4

Min helbredsundersøgelse var uden nogen anmærkninger!

Link to comment
Share on other sites

JA, TAK! Så kom brevet endelig, og jeg er også blevet optaget på politiskolen fra 1. oktober 07. :4thumbup:

Tror posten er næsten lige så glad for det brev som mig. Nu slipper han i det mindste for, at jeg kommer styrtende ud hver gang jeg ser ham… :tongue:

Også stort tillykke Kusk og CorvusCorax!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share