De fysiske prøver til La policia


Pedro_smoke
 Share

Recommended Posts

Det er fandme en god dag for os 3, og forhåbenligt en god røvfuld andre i landet :)

Er der nogen af jer som var til optagelse med mig i århus her for 1 måned eller 2 siden, kan ikke rigtigt kende jer på jeres motion-online alias.

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er fandme en god dag for os 3, og en god røvfuld andre i landet :)

Er der nogen af jer som var til optagelse med mig i århus her for 1 måned eller 2 siden, kan ikke rigtigt kende jer på motion-online navnet.

Jeg var til alle mine prøver i Ålborg... :smile: Har ventet på endelig svar siden 9. maj.

Link to comment
Share on other sites

Det er fandme en god dag for os 3, og forhåbenligt en god røvfuld andre i landet :)

Er der nogen af jer som var til optagelse med mig i århus her for 1 måned eller 2 siden, kan ikke rigtigt kende jer på jeres motion-online alias.

Jeg var til holdopgaven og samtalen i Århus, men det var i midten af marts.

Jeg havde den skriftlige og fyskiske i Aalborg.

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke yil alle jer der er kommet ind :4thumbup:

Nu er min ansøgning sendt. Den røg afsted i fredags.

I dag er jeg endelig kommet under de 12 min på løbet. Jeg løb på 11.35 og der er selvfølgelig ikke godt nok, men for mig var det en kæmpe sejr.

Jeg håber jeg kan komme ned på ca 10.30 inden prøven som nok ligger engang i August. Er det urealistisk??

Link to comment
Share on other sites

Wauw.. stort tillykke til alle jer der er blevet optaget. Spændende at se de præcise karakterer. Kan virke som om den individuelle samtale absolut vægter tungt, som vi selvfølgelig også ved. Men der er da tydelig grund til virkelig at tænke over sine argumenter til den snak.

Kunne være spændende også at se de sidstes karakterer også, hvis de har lyst til at dele dem.

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke yil alle jer der er kommet ind :4thumbup:

Nu er min ansøgning sendt. Den røg afsted i fredags.

I dag er jeg endelig kommet under de 12 min på løbet. Jeg løb på 11.35 og der er selvfølgelig ikke godt nok, men for mig var det en kæmpe sejr.

Jeg håber jeg kan komme ned på ca 10.30 inden prøven som nok ligger engang i August. Er det urealistisk??

Det kan du helt sikkert godt, du skal bare fortsætte træningen og fokusere på målet.

Edited by eatsam
Link to comment
Share on other sites

Når i skriver i har fået 15 rigtige i orientering så er det almen viden eller hvordan?

og er det 15 rigtige af 20 eller 30 spørgsmål?

Skal nemlig også selv søge ind på et tidspunkt her i efteråret, og frygter seriøst

testen i almen viden... Det virker bare så tilfældigt om man kan svarene på de

spørgsmål der bliver stillet...

Link to comment
Share on other sites

Når i skriver i har fået 15 rigtige i orientering så er det almen viden eller hvordan?

og er det 15 rigtige af 20 eller 30 spørgsmål?

Skal nemlig også selv søge ind på et tidspunkt her i efteråret, og frygter seriøst

testen i almen viden... Det virker bare så tilfældigt om man kan svarene på de

spørgsmål der bliver stillet...

Ja der menes almen orientering.

For mit vedkommende var det ud af 20 spørgsmål.

De 30 spørgsmål er jo en ny regl.

Link to comment
Share on other sites

Når i skriver i har fået 15 rigtige i orientering så er det almen viden eller hvordan?

og er det 15 rigtige af 20 eller 30 spørgsmål?

Skal nemlig også selv søge ind på et tidspunkt her i efteråret, og frygter seriøst

testen i almen viden... Det virker bare så tilfældigt om man kan svarene på de

spørgsmål der bliver stillet...

J

Man skal ikke være så nervøs over den, men et godt tip er at huske de forskellige vigtige tal. Altså hvor mange regioner deres er, hvor mange politikredse der er, lande i eu, osv. osv.

Men hvordan den nye prøve med 30 spørgsmål er, kan jeg selvfølgelig kun gætte på.

Edited by Kusk
Link to comment
Share on other sites

J

Man skal ikke være så nervøs over den, men et godt tip er at huske de forskellige vigtige tal. Altså hvor mange regioner deres er, hvor mange politikredse der er, lande i eu, osv. osv.

Men hvordan den nye prøve med 30 spørgsmål er, kan jeg selvfølgelig kun gætte på.

Jeg har plads på en politiforskole her i midten af august, så jeg håber jeg kan komme lidt efter det der. Har ikke haft hovedet i en bog siden gymnasiet for fire år siden, så jeg er lidt rusten...

Jeg skulle mene jeg har baggrunden i orden så det er bare den skide aleme prøve jeg er så nervøs for...

Link to comment
Share on other sites

Nogen der har noget erfaring eller ved noget mht. at finde lejlighd i kbh?? Hvordan gør man det "smartest"??

Jeg har hørt noget om at man bare skal ringe til Brøndby kommune, de vil nemlig mægtig gerne have betjente til at bo rundt omkring i kommunen. Men det kan være det bare er rygter.

Link to comment
Share on other sites

Nogen der har noget erfaring eller ved noget mht. at finde lejlighd i kbh?? Hvordan gør man det "smartest"??

Jeg har hørt noget om at man bare skal ringe til Brøndby kommune, de vil nemlig mægtig gerne have betjente til at bo rundt omkring i kommunen. Men det kan være det bare er rygter.

Link to comment
Share on other sites

Juhu!

Jeg fik brev i går, og er også optaget pr. 1. oktober. Nøj, det lettede.. Skønt!

- og mange gange tillykke til jer andre der også er optaget!

Karakterer:

Regning: 8

Diktat: 10

Rererat: 9

Almen videnstest: 17

Opvarmning: 3

Sprint: 4

Bænkpres: 5

Kropshævninger: 5

Dukkeløft: 3

Løb: 4

Kropsbøjninger: 4

Samarbejdsprøven: en samlet 3'er

Afsluttende samtale: 4

Nu glæder jeg mig bare til oktober, hehe.

Mvh.

/Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Et STORT tillykke til alle jer der er ansat pr. 1. okt.

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænkte mig at høre hvad I har af tidligere erhvervserfaringer. Militær, uddannelse, job ect. ???

Jeg selv regner med at sende min ansøgning til september og føler efterhånden at jeg har rimelig styr på både de fysiske og skriftlige prøver. Jeg kan pt kun lige tage de 6 kropshævninger, men mit mål inden prøven er at nå op på 10 sådan at jeg kan vise lidt overskud og det samme gælder løb, hvor jeg pt kan løbe de 2400 på 9 min. men det er selvf uden 20-30 min opvarmning + de andre fysiske prøver, så målet må være 8.30. Håber i hvert fald det er tids nok når jeg først sender min ansøgning i sep. og så går der vel også noget tid inden man skal til prøverne.

Endnu engang tillykke til de nyansatte :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ønsker ikke mere at få en email hver gang der bliver skrevet i denne tråd, hvordan framelder jeg dette ?

'

Gå op i toppen af denne side, og tryk på instillinger > følg dette emne > og så kommer du til en ny side hvor du kan vælge det fra.

Link to comment
Share on other sites

Et STORT tillykke til alle jer der er ansat pr. 1. okt.

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænkte mig at høre hvad I har af tidligere erhvervserfaringer. Militær, uddannelse, job ect. ???

Jeg selv regner med at sende min ansøgning til september og føler efterhånden at jeg har rimelig styr på både de fysiske og skriftlige prøver. Jeg kan pt kun lige tage de 6 kropshævninger, men mit mål inden prøven er at nå op på 10 sådan at jeg kan vise lidt overskud og det samme gælder løb, hvor jeg pt kan løbe de 2400 på 9 min. men det er selvf uden 20-30 min opvarmning + de andre fysiske prøver, så målet må være 8.30. Håber i hvert fald det er tids nok når jeg først sender min ansøgning i sep. og så går der vel også noget tid inden man skal til prøverne.

Endnu engang tillykke til de nyansatte :4thumbup:

skole til og med 9, 3 års htx, halvt års arbejde, 4 måneder værnepligt, halvt års arbejde, 3 måneder på rejse, halvandet års arbejde. Alt arbejde er i ufaglærte jobs(butik osv.)

Men held og lykke med ansøgningen!

Link to comment
Share on other sites

'

Gå op i toppen af denne side, og tryk på instillinger > følg dette emne > og så kommer du til en ny side hvor du kan vælge det fra.

Så skriver den følgende:

Board Message

Sorry, an error occurred. If you are unsure on how to use a feature, or don't know why you got this error message, try looking through the help files for more information.

The error returned was:

You are already subscribed to this topic or forum.

Hvad skal det betyde ??! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

Spændende og motiverende læsning (tog ca. 3 timer)

Jeg er i øjeblikket i gang med at træne til optagelseprøven. Regner med at sende min ansøgning en gang efter sommerferien. Jeg får hjælp af en personlig træner (mod betaling), til mit træningsprogram. Ved ikke om det er lidt overdrevet, men han har i hvertfald styr på sagerne, hans kone er politibetjent.

Pt. ligger mit løb på omkring 10.30.

Kropshævninger ca. 8 gode

Bænk 10 x 50 uden problemer.

Jeg fortsætter med træning ca. 5 gange om ugen.

Mine problemer er min fortid (er 23 år). Har i forbindelse med sygdom, samt nært dødsfald i familien haft en mindre depression, som jeg fik medicin for. Derudover er jeg opereret i begge ben for Kronisk Kompartment Syndrom (idrætsskade), men har dog hørt om folk, der er kommet ind på politiskolen med sådan en skade. Derudover er jeg bare rådden svømmer, selvom jeg tager i svømmehallen 1-2 gange ugentligt.

Holdopgaven er min største bekymring. Vil gerne lige se folk an, inden jeg indleder mig i større diskutioner.

Glæder mig, og håber jeg snart er klar til at sende min ansøgning :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle.

Spændende og motiverende læsning (tog ca. 3 timer)

Jeg er i øjeblikket i gang med at træne til optagelseprøven. Regner med at sende min ansøgning en gang efter sommerferien. Jeg får hjælp af en personlig træner (mod betaling), til mit træningsprogram. Ved ikke om det er lidt overdrevet, men han har i hvertfald styr på sagerne, hans kone er politibetjent.

Pt. ligger mit løb på omkring 10.30.

Kropshævninger ca. 8 gode

Bænk 10 x 50 uden problemer.

Jeg fortsætter med træning ca. 5 gange om ugen.

Mine problemer er min fortid (er 23 år). Har i forbindelse med sygdom, samt nært dødsfald i familien haft en mindre depression, som jeg fik medicin for. Derudover er jeg opereret i begge ben for Kronisk Kompartment Syndrom (idrætsskade), men har dog hørt om folk, der er kommet ind på politiskolen med sådan en skade. Derudover er jeg bare rådden svømmer, selvom jeg tager i svømmehallen 1-2 gange ugentligt.

Holdopgaven er min største bekymring. Vil gerne lige se folk an, inden jeg indleder mig i større diskutioner.

Glæder mig, og håber jeg snart er klar til at sende min ansøgning :4mewantfood:

Nu vil jeg naturligvis ikke ødelægge dine forventninger, men jeg synes du skulle ringe/maile til politiets personale afdeling, og spørge dem om den operation, for det tror jeg bestemt ikke de bliver glad for, og der er jo ingen grund til du går og spilder din tid, hvis du alligevel for nej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share