Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Torsdagstræning:

BJJ - 2timer

Vi øvede nogle judokast og nedtagninger. Derefter gik vi på gulvet og øvede knee on belly og forsvar mod dette.

Derefter gik vi ned og lavede spefik rul startende med den ene part på knæene ved siden af modstanderen. Det gik sådan lidt blandet afhængig af hvem jeg var sammen med. Vandt mine positionskampe på nær Denis der fik mig mountet efter en halv lang omgang. Synes min udholdenhed lackede lidt. Sikkert pågrund af onde DOMS fra træningen igår.

Derefter alm. rul. En kamp mod Daniel blåbælte og en kamp mod Kristian hvidbælte. Derefter lidt meget let sparring mod en hel ny gut hvor vi stoppede op undervejs og fik ham guidet lidt til noget fornuftigt.

Udmærket træning som var en smule præget lidt manglende udholdenhed fra min side pga. DOMS.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Bjj - 2timer

Denis var træner idag og vi startede ud med at øve en nedtagning. Derefter et ret fedt setup til en triangle som vi fik drillet en del. Tilsidst øvede vi en Gi choke fra sidekontrol med egen gi.

Derefter blev der rullet. Fik bl.a 2-3 runder mod Salar. For hulan hvor er han svær at rulle mod og han tog mig flere gange. Men supergodt for alt andet end selvtilliden :4thumbup: Han får mig virkeligt til at ligne en fuldstændig N00b nogle gange :blush:

Link to comment
Share on other sites

Krafthelvede er et godt udtryk :smile:

God log - hvad er Tabata Hillclimbers?

Lyder ondt... men for hvad?

**

Nemlig. Super udtryk med masser af kraft og pondus :4thumbup:

Tabata er en form for interval træning som er defineret ved

20sek arbejde

10sek hvilke

Laves i 4 min. Dvs. 8 intervaller ialt.

Hillclimbers kan ses her (Han kalder dem dog moutain jumpers)

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstrænings i Lifestyle fitness gym:

Fight gone bad - 3 runder af 5min. 1min pause mellem hver runde.

Pullups

Ab Wheel

Jumping Lunges

Sumo High Pulls med 40kg

Military/Pushpress med 40kg

Skiftede bend over rows ud med Sumo High pulls. Det var en succes. Pulsen kom højere op og hele kroppen fik tæsk.

Step / Crosstrainer ting - 15min (Sveden drev af mig)

Superduper runde. Mødte iøvrigt igen Mass'kinen der reppede 10-15reps med 120kg i skulderpress så let som ingenting :devil:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

BJJ - 1½time

Ikke ret mange til træning idag. Kun 2 blåbælter og 4 hvidbælter så meget af det var repetition fra sidste gang. Derudover lidt ekstra sweeps.

I vanlig tro rullede vi tilsidst. Mest specifik rul hvor den laveste gradueret eller den der havde trænet kortest tid skulle starte fra lukket guard. Rullede kun mod hvidbælter der havde trænet kortere tid end mig så det var ganske fint for selvtilliden at kunne få en masse ting til at fungere. Crossfit Jacob er dog rigtig stærk og i vejer faktisk lidt mere end mig så det er super at rulle mod ham :smile:

Lavede desuden en masse rotatorcufftræning da jeg havde lidt pauser på arbejdet.

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

'Fight gone bad':

Øvelser:

Renegade Rows med 12kgs håndvægte

Dumbell Thrusters med 12kgs håndvægte

Triangle drill (se.omkring 1.19. Dog uden den gay bevægelse han laver tilsidst)

Concept II roergometer

Turkish getup situps med 12kgs håndvægt

3runder af 1min ved hver station. 1min pause mellem runder.

Crosstrainer - 15min

Lidt let disko/pump til armene tilsidst.

Rigtig fed træning med masser af overskud. Nice nice :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

BJJ - 1½time

Vi var 5 til træning. Efter opvarmningen rullede vi 5-6min runder. Nåede vidst kun 6-7runder. Måtte sidde en runde over da jeg slog min dårlige tommel op igen så jeg måtte ise den. Kunne dog tape den op så jeg kunne rulle videre. Var dog meget afholdende da jeg var lidt bange for at slå den igen. Men så kunne jeg fokusere på teknikken som jeg faktisk synes var ok idag.

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

En tur i svømmehallen. Svømmede 4 baner og ellers bare afslapning i boblebad, Sauna, Dampbad og varmvandsbassin :4thumbup:

Mandagstræning:

Fight Gone Bad -

Dumbell Thrusters - 2x14kgs håndvægte

Renegade Rows - 2x14kgs håndvægte

Concept II roning

Pushups

Triangle drill

(3runder)

Kørte fint. Var en kende hårdere idag da pushups er hårdere en turkish getup situps samt at jeg startede ud med thrusters så pulsen kunne godt op fra starten af.

Derefter:

Hyper extension - 3sæt x 20reps (Man laver utroligt meget mave og generelt torso flex i BJJ så laver dem for at skadesforebygge.)

Sofa Cykel - 15min (5min opvarmning -> 5min fuld knald -> 5min nedkøling)

Link to comment
Share on other sites

BJJ - 2timer

Stor vægt på nedtagninger idag. 4 forskellige kast/nedtagninger alle udsprunget fra Pommel. Temaede op med Crossfit Jacob og synes vi fik drillet alle kastene rigtigt godt. Derefter skulle vi selvfølgelig også kæmpe fra stående af 6min kampe. Første kamp var mod Crossfit Jacob og næste var mod Denis. Havde fint styr på Jacob men Denis var lidt svær så han tog den vel 6mod3 kast eller sådan noget. Men ikke helt skidt.

Derefter alm. rul. Først mod træner Morten som kørte tiden ud uden submissions. Jeg fik ham i sidekontrol og havde egentligt ok styr på ham der men blev lidt utålmodig og åbnede mig så han kom rundt og var så på toppen det sidste stykke af kampen.

Derefter 2 kampe mod et par af de relativt nye. Var måske lidt ond da jeg submittede løs idag, da jeg bare skulle ha' det øvet. Gør jeg normalt ikke men teknikkerne skal jo prøves på mindre gode inden man kan bruge dem på de mere erfarne.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

BJJ - 1½time

Tog op og rullede med Denis her til morgen. Super at få rullet istedet for bare at lave kondition/vægttræning som jeg plejer at gøre om onsdagen. Vi startede let ud med at rulle helt let hvor man hele tiden gav den anden lov til at lave sin teknik. Efter 10-15mins tid med den slags skruede vi tempoet op og rullede rigtigt.

Super måde at starte dagen på :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Bjj - 1½time

Rigtig hård opvarmning idag med en masse barske øvelser. Derefter drillede vi helt basic ting. armbarre fra guard og sweep fra guard. Det ene sweep var faktisk nyt for mig og yderst brugbart :4thumbup: Det kommet jeg helt sikkert til at bruge en masse.

Derefter en masse sparring. Kørte rimeligt hårdt på og fik submittet en hulens masse. Røg dog en enkelt gang i en guilliotine på hvidbælte Kristian. Fik mig til at kører ret hårdt på efterfølgende og submittede ham 5-6gange på 3-4min efterfølgende. Jeg bliver simpelthen nød til at komme op i det gear hvis jeg skal være klar til stævnet her den 20ende feb.

Vi træner også i morgen og tager til Aarhus til Masterclass med Joao Pedro Santos lørdag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

BJJ - 1½time (No-Gi)

Denis, hvidbælte Kristian og Crossfit Jacob samt undertegnede var til dagens træning. Startede med hel let teknik rul hvor folk fik lov til at lave deres teknikker. Derefter 6 kampe af 5min så man rullede 2 gange med hver person til træning. Gik nogenlunde men var ikke oppe i samme gear som igår og synes godt nok jeg manglede Gi'en når der skulle submittes. Men fin runde hvor armtriangle samt armbarre var mine primære våben.

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

BJJ Masterclass i Aarhus - 4½time :crazy:

Der var til forvirring om hvorvidt det skulle starte kl 11 eller kl 12 i Aarhus fik os der ankom kl 11 lige en times ekstra træning. Sådan set super cool men puha hvor var jeg bare slidt tilsidst.

Teamet var hovedsagligt guardpassing. Derudover en sweep og et par ganske cool armbarre.

Da vi skulle ha' stående kamp faldt jeg forkert ned på min venstre fods stortå så jeg måtte sidde med Is på. Idag er den hævet og jeg humper rundt :unhappy:

Jeg ville dog ikke gå glip af resten af træningen så tapede skidtet op og fortsatte. Den sidste halve time hvor vi skulle rulle var jeg dog ikke særligt meget værd. Min styrke er når jeg er ovenpå men med min tå var jeg ikke særlig hurtig i det offensive game så trak ofte guard og prøvede at kører kampen derfra.

Rullede mod 2 blåbælter og en hvidbælte der skulle stille op til Danish Open og en Polak mener jeg han var.

Men super træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

BJJ - 1½time

Mine storetå har været noget rigtig lort efter skaden i lørdags så har humpet rundt. Så var påpasselig med den til dagens træning.

Denis var træner og det betød i vanlig stil HÅRD opvarmning. Kunne faktisk være medt til det hele på nær en enkelt øvelse jeg modereret for at skåne tåen. Vi lavede basis ting igen idag. Sweep og armbarre fra guarden.

Tilsidst rullede vi. Positionsrullede med Niklas derefter alm. rul med en af de nyere hvidbælter som faldt lidt forkert ned på skulderen efter jeg havde lavet en armbarre på ham. Så Denis tog over. Derefter rullede jeg med Judo Sortbælten Marcus og vi startede stående. Han lavede lynhurtig en flyvende Japaner på mig :superman: men på trods af dette tog jeg ham i en slags armbarre. Han er meget eksplosiv men ikke specielt tight i hans groundgame så nice nok at jeg kunne tage ham på en dag hvor kroppen ikke var 100%.

Derefter rullede jeg med Denis. Kørte bundgamet og fik da trukket fuld guard på ham og så stoppede tiden.

Ganske fornuftig træning på trods af at kroppen ikke er helt i top. Mest pga. storetåen selvfølgelig og en tommel og en hofte der også driller lidt. Laver noget kondition og let styrketræning imorgen og så ellers får 8-9timers søvn hver nat samt masser af fiskeolie og lidt ibuprofen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i lifestyle fitness Gym:

Fight Gone Bad -

Øvelser:

Pullups

Pushups

Air Squat

Sumo Highpull med 50kg

Pushpress med 50kg

Puha dada den var hård idag. Var lige ved at gi' op efter runde 2 men mandede mig op og fik også kørt sidste runde igennem. Ville ha' lavet jumping lunges istedet for air squats men det kunne jeg ikke pga min tå.

Rear Delts i maskine - 4sæt x 10-12reps

Laterels i maskine - 4sæt x 10-12reps

Biceps - 8sæt fordelt på 2 forskellige øvelser mellem 6-12reps

Highrep Leg adduktion / Leg abduktion / Leg ekstension - 3-4sæt af 20reppere i hver maskine. I et forsøg på lidt rehab for den hofte der driller lidt.

Ab Wheel - 1sæt x 30reps

Pullups - 1sæt x 10reps (Jane fonda style med bredt greb)

Cardio:

Arc Trainer - 30min (Nice omgang cardio. Efter 20min gav jeg den fuld gas i 3min men det lykkedes mig kun lige at få pulsen op på 163 som det højeste. Tror sgu ikke min max puls er meget højere end 170 :blink: )

Superduper omgang træning oppe i krudthulen.

Vi er iøvrigt begyndt at lave buttwalks til træning. Kæft det er hårdt :crazy: Og så må det gi' crazy abs :devil:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Bjj - 1½time

En af de ringeste træninger lang tid. Var ganske enkelt ugidelig. Under tekniktræningen gad jeg ikke gå i detalje. Under den fysiske træning smøg jeg udenom og under sparring valgte jeg bevidst lette modstandere og tullede lidt rundt med dem :dry:

Godt nok ikke nogen god optakt til Danish Open om lidt over en uge..

Vigtigst er det dog nu at få min tå i så god forfatning som muligt. Udover almindelig ugidelighed idag så var jeg også meget hæmmet af at jeg bare ikke ville slå min tå ind i noget.

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning i Lifestyle fitness gym:

Arc Trainer - 30min (Kunne vride T-shirten bagefter)

Sofa Cykel - 10min (Noget interval program der faktisk fungerede fint)

Concept II Roergometer - 500meter (1min og 36sek)

Forsiden af Biceps - 8sæt

Bagsiden af Biceps - 8sæt

Dejlige runde. Fik svedt igennem og pulsen højt op og så kom der lidt pump på de små piverensere :4thumbup:

Sporer en lille fremgang med tåen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdags cardio:

Concept II Roergometer:

Inverval: 5 x 200meter med 30sek mellem hvert interval (Holdt et gennemsnit omkring 37sek pr.200meter...Hårdt)

Tabtata Roning: 8x20sek arbejde med 10sek pause mellem intervaller

Kondicykel (Tabata) - 4min

I aften står den på BJJ. Så skal tåen testes uden at gå helt amok. Men skal lidt igang med det stående passing game igen som jeg ikke har kunne lave i sidste uge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share