Ømme Brystvorter


Molleally
 Share

Recommended Posts

Kan ikke rigtig finde noget nogen steder, selvom jeg er overbevist om andre (nok fyre) har været ude for noget lignende..

Er lige kommet hjem fra en dejlig løbetur, og pludselig lægger jeg mærke til at mine brystvorter "svier". Ved nærmere eftersyn bløder de en smule. Har fra tid til anden været ude for at de "svier" efter motion, men aldrig før at de bløder. Jeg går ud fra at det har noget at gøre med, at den t-shirt jeg løber med ikke er "blød" nok i stoffet, og derfor ved hvert "hop" slider på. Hvis det er tilfældet er svaret vel bare at jeg må købe noget "rigtigt" løbegear. Men i dette øjeblik er skaden jo sket, smører man vaseline eller lotion e.l. på?

Help please, det gør herre-naller!

Link to comment
Share on other sites

Lidt spøjst indlæg :wink: !! Men kan godt forstå du er træt af problemet. Kan du evt se mærket efter slid på dine brystvorter fra din løbetrøje? eller bløder der indefra ? Hvis det er tilfældet skal du straks søge læge og få ham/hende til at undersøge dig..

Link to comment
Share on other sites

Vidste ikke helt hvor jeg skulle gøre af det, syntes skader var lidt overdrevet...

Det er helt og aldeles tydeligt at der er tale om rifter, dvs. "overfladeskrammer". Og jeg er mere eller mindre overbevist om at det har noget at gøre med kvaliteten af det tøj jeg løber i. Men jeg tænkte nogen andre måske havde oplevet noget lignende...

Link to comment
Share on other sites

Det er et meget almindeligt problem - særligt i forbindelse med de lidt længere ture. Du kan evt. sætte et stykke sportstape eller plaster på inden træningen for at undgå at dine brystvorter bliver slidte og ømme. Hvis du løber i en bomuldstrøje kan dette muligvis forværre problemet - særligt, hvis du sveder meget. Det samme kan en trøje der sidder dårligt. Du kan også købe særlige produkter til bestyttelse, men det er nok et overkill og jeg ville personligt kun bruge det under f.eks. et marathonløb. Ved de særlige plastre kunne jeg forestille mig at de sidder bedre fast - derfor foreslaget til marathonløb.

Jeg plejer bare at smøre en fed creme når problemet er opstået og så går det over efter en dag eller to.

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Kan ikke rigtig finde noget nogen steder, selvom jeg er overbevist om andre (nok fyre) har været ude for noget lignende..

Er lige kommet hjem fra en dejlig løbetur, og pludselig lægger jeg mærke til at mine brystvorter "svier". Ved nærmere eftersyn bløder de en smule. Har fra tid til anden været ude for at de "svier" efter motion, men aldrig før at de bløder. Jeg går ud fra at det har noget at gøre med, at den t-shirt jeg løber med ikke er "blød" nok i stoffet, og derfor ved hvert "hop" slider på. Hvis det er tilfældet er svaret vel bare at jeg må købe noget "rigtigt" løbegear. Men i dette øjeblik er skaden jo sket, smører man vaseline eller lotion e.l. på?

Help please, det gør herre-naller!

Hejsa..

Nu har du jo fået et par gode svar, men..

Min bror fik det meget i forbindelse med marathontræning og især under marathonet, da hans t-shirts "sled" hans hud.

Men altså, han brugte vaseline, mens han løb. Altså et godt lag på brystvorterne (nu ved jeg ikke hvor langt du løber, men ellers lidt med i en lille bøtte - noget du kan holde ud at have i lommen).

Bomuldsbluser er ikke gode, da de bliver våde og klæber. Du skulle måske anskaffe dig en tætsiddende, svedtransporterende bluse - de er lidt dyre, men det er det vær.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

:w00t:

Bedste genoplivning af en tråd i lang tid. :4thumbup:

BTW: Sportstape virker fint. Det klæber ikke nær så voldsomt som almindelig, gennemsigtig "pak gave ind"-tape, og gør derfor ikke så ondt at rive af igen hvis der er dømt 'David H'-måtte. Jeg bruger selv det tape når jeg spiller basket, da vores kamptrøjer er af et underligt kunststof, som mine sarte patter ikke harmonerer så godt med. :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share