Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

Thnx, man!

Jeg tager så mange jeg kan i hvert sæt, og holder så kort pause jeg kan. Dvs. at jeg typisk tager 10-12 stykker i første sæt og 4-8 i sættene derefter. Ideén er at gennemføre hurtigst muligt, så i princippet kan man tage 1 pullup ad gangen. :cool:

Ok..

Jeg bliver helt tændt på at prøve at køre et par af de crossfit øvelser! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ok..

Jeg bliver helt tændt på at prøve at køre et par af de crossfit øvelser! :smile:

Just do it!!! :4thumbup: Man bliver hurtig klar over sine "svage" sider, så man får noget at arbejde med.

Movement preparation:

- Arbejde med hofte mobilitet

- Spear pushups

- Tactical Squats

- Tactical Get ups

- Et par 40m sprints

Dagens WOD:

50 ring dips

400m løb (1min 35sek)

50 ring pushups

400m løb (1min 40sek)

50 handstand pushups (modificerede så jeg lavede dem i ringene, men med fødderne løftet. Helt klart en styrkedeficit der.)

400m løb (1min 50sek)

Total: 24min 30sek

Handstand pushups tog alt tiden i dag. Dips og pushups kørte fint, og selvom løbet ikke er på toppen så kan jeg mærke a konditionen forbedres.

Afslutningsvis lavede jeg nogle flere sprints, lavede lidt teknik på muscle-up til handstand på ringene og lavede lidt flyers i ringene.

I morgen står den på Helte-træning opkaldt "Jason". Forklaring tilgår. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Opvarmning a la Crossfit:

3 x

Samson stretch 30 sek BTB

OH Squat 15 reps med kosteskaft

SPEAR pushups 30 reps

SPEAR Situps 30 reps

WOD:

"Jason"

100 squats

5 muscle ups

75 squats

10 muscle ups

50 squats

15 muscle ups

25 squats

20 muscle ups

Tid: 20:03

S01 (SEAL) Jason Dale Lewis was killed by an IED while conducting combat operations in Southern Baghdad July 6, 2007. We name this workout "Jason" in honor of his life, family, and courage. Donna, Jack, Max, and Grace, we'll forget neither your husband and father nor your sacrifice and loss. Fair winds, Jason.

316259436999a2fa960bpz2.jpg

Link to comment
Share on other sites

hej musashi.

Jeg har lige et noob spoergsmaal, foer jeg koeber powerrings.... hvordan filan haenger man dem fast? kan man justere laengden? er det f.eks. muligt at tage dem med ud i skoven og lige hurtigt saette dem op i et trae?

Din traening er kaempe inspiration!!!

W :superman:

Link to comment
Share on other sites

Lækker træning. Skal helt klart arbejde mere med min teknik i diverse olympiske løft. Kombinationen af eksplosiv styrke, smidighed, koordination og timing er super fed. Er gået meget tilbage i dødløft, men synes der rimeligt hurtigt kommer KG på indtil den lander omkring de 180kg efter en måneds tid, så mon ikke det er der jeg skal satse på at være til TSC.

med mindre du kan få reel instruktion i OL løft så er det en dårlig ide at øve sig selv. Man får simpelthen lært sig for mange uvaner på den måder. Og det er et helvede at få lappet bagefter, hvis man skal lære det "rigtigt" - trust me :laugh:

beskidte træninger i øvrigt

jeg er ved at få tiltusket mig adgang til svanemølle kasernes idrætsanlæg, så det kan være vi kan tage en tur derude engang...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
hej musashi.

Jeg har lige et noob spoergsmaal, foer jeg koeber powerrings.... hvordan filan haenger man dem fast? kan man justere laengden? er det f.eks. muligt at tage dem med ud i skoven og lige hurtigt saette dem op i et trae?

Din traening er kaempe inspiration!!!

W :superman:

Dem jeg har fra fra ringtraining.com tager 2 min at hænge op over alt hvor der er noget de kan hænge i og kan justeres i længden efter forgodtbefindende :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hej musashi.

Jeg har lige et noob spoergsmaal, foer jeg koeber powerrings.... hvordan filan haenger man dem fast? kan man justere laengden? er det f.eks. muligt at tage dem med ud i skoven og lige hurtigt saette dem op i et trae?

Din traening er kaempe inspiration!!!

W :superman:

Tusind tak!!

De kan hænges alle steder hvor du har en bar eller et par kroge at hænge dem i. De kan nemt justeres i længden og de kan fint sættes op i et træ eller lignende. Har hængt dem op i alt fra træer til pansrede mandskabsvogne så ingen problemer der.

Hygge

Link to comment
Share on other sites

med mindre du kan få reel instruktion i OL løft så er det en dårlig ide at øve sig selv. Man får simpelthen lært sig for mange uvaner på den måder. Og det er et helvede at få lappet bagefter, hvis man skal lære det "rigtigt" - trust me :laugh:

beskidte træninger i øvrigt

jeg er ved at få tiltusket mig adgang til svanemølle kasernes idrætsanlæg, så det kan være vi kan tage en tur derude engang...

Aaaargg, jeg ved det godt, men tak for sparket bag i. :innocent: Jeg har planer om at finde noget kyndig vejledning indenfor den nærmeste fremtid, men det er lige med at komme ud af røret.

Jeg har adgang til Svanemøllen, så vi kan godt finde tid til at lave noget sjovt derude en dag. Så kan jeg også få lidt guldkorn, og få pillet min "teknik" fra hinanden af dit trænede øje.

Link to comment
Share on other sites

Har du fået trænet i går og i dag som dikteret fra hovedkvarteret? Jeg holder et vågent øje med dig :blink::laugh:

Nix, har ikke trænet siden "Jason", da jeg ha været på udflugt med familien så det er kun blevet til hill sprints, pistos, OAP osv.

Jeg er på vognen i dag, men tager på Skanderborg Festival i morgen, så den hellige ild må stå og blafre lidt i vinden indtil mandag.

Mine ben er i øvrigt stadigt kvæstet fra "Jason" og de 259 squats.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har været lidt bagefter de sidste par dage men har udført de WODs jeg har manglet, og er tilbage på sporet..... Sweeeeet!

WOD:

1,7 km løb (7min)

100 pullups

200 Pushups

300 Squats

1,7 km løb

Samlet tid: 42min 30sek

Pullups, pushups og squats var BW+10kg og blev udført som som 1 pullup-2 pushups-3 squats-2 pullups-4pushups osv...

Super nasty workout hvor jeg flere gange var tæt på at få besøg af pukie the clown. Fightede ham indtil det sidste interval hvorefter jeg kollapsede på gulvet i 2 minutters tid...

Link to comment
Share on other sites

Har været lidt bagefter de sidste par dage men har udført de WODs jeg har manglet, og er tilbage på sporet..... Sweeeeet!

WOD:

1,7 km løb (7min)

100 pullups

200 Pushups

300 Squats

1,7 km løb

Samlet tid: 42min 30sek

Pullups, pushups og squats var BW+10kg og blev udført som som 1 pullup-2 pushups-3 squats-2 pullups-4pushups osv...

Super nasty workout hvor jeg flere gange var tæt på at få besøg af pukie the clown. Fightede ham indtil det sidste interval hvorefter jeg kollapsede på gulvet i 2 minutters tid...

Det er jo helt sort så hurtigt du gennemførte en Murph - og så med +10 kg. :crazy: Respekt!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo helt sort så hurtigt du gennemførte en Murph - og så med +10 kg. :crazy: Respekt!

Det var heller ikke med det store overskud eller tid til at sludre mellem sættene!!!

Dagens WOD:

3 runder af

850m løb af rute med masser af hjørner, trapper og fodgængere:

50 back extensions

50 sit ups

Tid: 26:23

Var totalt knust fra start til slut. Er bestemt ikke i nærheden af at være på toppen efter Murphy i går eller mandagens psyko-træningspas. Mine mavemuller gør av-av... Piv piv.. Og alt det løb der bliver kastet på banen for tiden har rystet krigeren lidt. Det er jo ikke blevet til så meget løb efter Afghanistan.... Baaahhh, træning er vejen frem. Spændende at se hvad det her vil føre til.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Stærkt at du gennemførte selvom at du var kvæstet. Jeg synes også at der har været lige lovligt meget løb på det seneste, lad os håbe at den står på nogle tunge løft i morgen i stedet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

3 timer+ mountainbiking med Guarden og Christian. Supercool at få indviet min "jomfru"-cykel med en kaontur igennem mudder, åer, bakker osv. Det fedeste er at man glemmer hvor presset man er i lår og åndedræt, når koncentrationen konstant bliver udfordret.. In short: I'm hooked!!!

Herefter Crossfit WOD:

21-15-9 x

Handstandpushups (Full ROM udført på 2x32kg KB) :wub: ..Shit det er en nasty øvelse......

Ring dips Too easy

1-arm pushups (kørt som 11-8-5 BTB) Efter at have lyttet til Mr. G. i en times tid om hvor sissy almindelige strækkere og air-squats er :laugh::wink: ..

Corpus i almindelighed og armene i særdeleshed er godt brugt nu. Rart at der er hviledag i morgen, så må vi se på hvad det alligevel bliver til i løbet af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

3 timer+ mountainbiking med Guarden og Christian. Supercool at få indviet min "jomfru"-cykel med en kaontur igennem mudder, åer, bakker osv. Det fedeste er at man glemmer hvor presset man er i lår og åndedræt, når koncentrationen konstant bliver udfordret.. In short: I'm hooked!!!

Herefter Crossfit WOD:

21-15-9 x

Handstandpushups (Full ROM udført på 2x32kg KB) :wub: ..Shit det er en nasty øvelse......

Ring dips Too easy

1-arm pushups (kørt som 11-8-5 BTB) Efter at have lyttet til Mr. G. i en times tid om hvor sissy almindelige strækkere og air-squats er :laugh::wink: ..

Corpus i almindelighed og armene i særdeleshed er godt brugt nu. Rart at der er hviledag i morgen, så må vi se på hvad det alligevel bliver til i løbet af dagen.

Heheheheh. Iiiih, gik der en hel time med det. Føltes som om jeg kun talte om det i 5 min :laugh::tongue:

Men super fed dag, vi skal klart ud snart igen Hannibal :superman:

Sejt med handstandpushups på kanonkugler, jeg vil sku lige prøve en dag om jeg ikke kan rive den der 15 rep i ringe ud. Ville være blæret nok :king:

Ses kriger, godt at se dig igen..

Link to comment
Share on other sites

Heheheheh. Iiiih, gik der en hel time med det. Føltes som om jeg kun talte om det i 5 min :laugh::tongue:

Men super fed dag, vi skal klart ud snart igen Hannibal :superman:

Sejt med handstandpushups på kanonkugler, jeg vil sku lige prøve en dag om jeg ikke kan rive den der 15 rep i ringe ud. Ville være blæret nok :king:

Ses kriger, godt at se dig igen..

Lige over, Sifu. Det er sgu altid spas. Og ang. den challenge om de 15 så er jeg sgu efterhånden overbevst om at hvis nogen kan, kan du!!! Så ROCK ON!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

I dagens WOD, laver du så 21 rep HSPU, 21 dips, osv. 15 hspu osv...?

Jep, deler så eks. de 21 rep op i så mange sæt som kræves. I HSPU var jeg nød til at køre det i sæt mellem 1-5 rep og så gå rundt og ryste armene til de var klar igen. Træningen skulle have været på tid, men valgte at fokusere på at få nogle solide rep i stedet for.

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod egentlig på restitution, hvile og MAD, men for at forberede mig på civilisationens sammenbrud sendte Guarden, Hence forth to be referred to as Dark Lord of Functional Training, mig følgende challenge:

-----Guarden's Clash Of Titans-----

10 min Snatch med 24 kg:

5 min pusten luft ind og ud af lungerne

15 min supersæt mellem high pulls (32kg) og 2H nyhow (2x24kg)

5 min pusten lidt mere

15 min supersæt mellem OAP og pistols (BW)

altid rart med en udfordring og efter at have samlet mod det meste af dagen gav jeg mig i kast med opgaven:

SSST: 198reps

High pulls: 30reps

2HAH: 20reps

OAP: 60reps

Pistols: 64reps

Nasty omgang!!! The retaliation will be swift and unexpected!!! Muhahahaha

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share