Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Der hvor jeg kommer fra udgør det våde element blot endnu en udfordrende faktor :devil: ..

Tja, men forhindringsbanen bliver sgu farlig i vådt føre, og udfordringen skulle jo gerne ligge i en semibevistløs tilstand, tunge ben og blodsmag i munden forudsaget af maksimal indsats på banen og ikke i at skulle undgå at brække ankler og andre knogler på grund af en glat bane... :wink:

Sikkerhed og præstation er to sider af samme sag!! :innocent:

Men du behøver ikke tage mit ord for det.. Tag da et par gennemløb for fuld gas oppe på banen i Aalborg. Så vidt jeg husker egner den sig fortrinligt i vådt føre... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der hvor jeg kommer fra udgør det våde element blot endnu en udfordrende faktor :devil: ..

Tja, men forhindringsbanen bliver sgu farlig i vådt føre, og udfordringen skulle jo gerne ligge i en semibevistløs tilstand, tunge ben og blodsmag i munden forudsaget af maksimal indsats på banen og ikke i at skulle undgå at brække ankler og andre knogler på grund af en glat bane... :wink:

Sikkerhed og præstation er to sider af samme sag!! :innocent:

Men du behøver ikke tage mit ord for det.. Tag da et par gennemløb for fuld gas oppe på banen i Aalborg. Så vidt jeg husker egner den sig fortrinligt i vådt føre... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Efter dagens aflysning af hinderbahn var der en masse energi, der skulle fyres af. Således følgende træningspas:

Opvarmning:

16kg KB work circuit: 10/10 x military press, squats, swings, OH squats, snatches, military press, figure 8, cleans, snatches.

Muscle ups (fra L-sit) med overgang til tucked handstand i toppen: 5 sæt af 5 reps

Pauserne blev til en masse leg med 2pood'en, clubbell swipes, round the body swings med 16kg i et tov, agility burpees osv.

Sluttede af med nogle serier i ringene bestående af L-sit til handstand press (et par press i toppositionen) og tilbage til L-sit.

Jeg kan stadig ikke holde håndstanden i toppen uden at støtte med fødderne på kablerne... :dry: What to do?

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Efter dagens aflysning af hinderbahn var der en masse energi, der skulle fyres af. Således følgende træningspas:

Opvarmning:

16kg KB work circuit: 10/10 x military press, squats, swings, OH squats, snatches, military press, figure 8, cleans, snatches.

Muscle ups (fra L-sit) med overgang til tucked handstand i toppen: 5 sæt af 5 reps

Pauserne blev til en masse leg med 2pood'en, clubbell swipes, round the body swings med 16kg i et tov, agility burpees osv.

Sluttede af med nogle serier i ringene bestående af L-sit til handstand press (et par press i toppositionen) og tilbage til L-sit.

Jeg kan stadig ikke holde håndstanden i toppen uden at støtte med fødderne på kablerne... :dry: What to do?

Du er fandme en maskine!!!!!!!! :superman::devil::king::chopper:

Det er imponerende at se dig i ringene!!! Du er godt nok blevet en stridert til dem, jeg er dybt imponeret over dine tricks hver gang!!! :4sport: :tongue4::crazy_pilot::clap:

Jeg glæder mig til den anden side af jul, hvor jeg kan fokusere lidt på at lære nogle tricks af dig :4thumbup:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Hvordan er din håndstand på gulv?

Den er fornuftig, selvom jeg stadig har lidt probs når armene strækkes igennem. Med let bøjede arme har jeg ingen problemer med at regulere balancen. Som sædvanlig kompencerer jeg for manglende mobilitet i skudrene med ekstra styrke :dry:

Min håndstand på gulvet kan helt klart forbedres, men jeg prøver ikke at træne den for meget af hensyn til mine håndled, som lige skal være parate til den type belastning. Sidst jeg trænede håndstand sagde venstre håndled stop i 3 uger.

Jeg tror at vejen frem bliver øvelse, øvelse og øvelse i håndstand og håndstands stem i ringene, så skal balancen nok komme. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du er fandme en maskine!!!!!!!! :superman::devil::king::chopper:

Det er imponerende at se dig i ringene!!! Du er godt nok blevet en stridert til dem, jeg er dybt imponeret over dine tricks hver gang!!! :4sport: :tongue4::crazy_pilot::clap:

Jeg glæder mig til den anden side af jul, hvor jeg kan fokusere lidt på at lære nogle tricks af dig :4thumbup:

Thanx Buddy

Du kommer hurtigt efter det til den tid. Det er jo dig, der plejer at være gøglerkongen med flags, jackknife pushups og den slags :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Den er fornuftig, selvom jeg stadig har lidt probs når armene strækkes igennem. Med let bøjede arme har jeg ingen problemer med at regulere balancen. Som sædvanlig kompencerer jeg for manglende mobilitet i skudrene med ekstra styrke dry.gif

Grunden til at det hedder hånd-stand er vel at balancen bør reguleres i hænderne/fingrene, men jeg misforstod måske det du skrev? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at det hedder hånd-stand er vel at balancen bør reguleres i hænderne/fingrene, men jeg misforstod måske det du skrev? :smile:

Du har ret, hvilket også er grunden til at jeg arbejder hen imod en stabil håndstand med strakte arme. Balancen skal dog ikke kun reguleres af hænderne, men også ved at flytte kroppens tyngdepunkt frem og tilbage. Dette kan gøre ved at skyde benene frem og tilbage. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fedt du er blevet så vild til alle de ring tricks, skyder du ik snart lidt video gejl så vi ka se lidt mere til det??

Er selv begyndt og kigge lidt på iron cross, daamn man ska ik kimse af de ring gymnaster :crazy: ..

Jeg må se om ikke der er nogen, der kan filme til morgentræning en dag. Redskabsgymnaster er efter min mening de stærkeste atleter, når det kommer til 3-dimensionel overkropsstyrke.

Dagens træning:

Fandt en superfed hal i Grøndalscenteret, som er fyldt med gymnastikudstyr. Her fik jeg rig lejlighed til at lave spas i ringene og i barren. Så det blev til en del muscle ups, handstands, dips/iron cross hybrid plus en masse afsæt fra ring og barre ned en springgraven. Alt for fedt at kunne sætte fra og prøve noget lir. Det har jeg ikke haft løg til på hårdt underlag. Det blev også til lidt tovklavring.

Underviste en time i kettlebells i Hvidovre Bokseklub og en time i CSA. Begge steder blev der tid til lidt træning; snatch, zercher squats osv.

Nu skal kroppen heales lidt :wolverine:

Link to comment
Share on other sites

Var der fri adgang eller har du kontakter derude, ud over CSA? :smile:

Man skal vist være medlem, men da jeg smed trøjen og spurgte den kvindelige instruktør (ca. 23 år) om det var i orden at jeg legede lidt med nogle øvelser, var der ikke noget problem :laugh:

Der er nogle meget fede hold i hallen derude, som jeg lige må se om jeg har tid/kræfter til at deltage på i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

90 minutters livredning plus fridykning

Styrketræning:

Back squat:

10 x 60kg

3 x 100kg

3 x 100kg

3 x 110kg

3 x 120kg

3 x 120kg.. TUNGT :crazy:

Kødløft:

5 x 120kg

4 x 130kg

3 x 140kg

2 x 150kg

11 singler x 160kg

singlerne blev supersættet med

Pullups

5 x 15kg

3 x 25kg

1 x 30kg

1 x 35kg

1 x 40kg

1 x 45kg

1 x 40kg

4 singler x 35kg

Unilateralt military press:

1/1 x 30kg

1/1 x 34kg

5 x 1/1 x 38kg

Dragonflags:

3 x 3

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

90 minutters livredning plus fridykning

Styrketræning:

Back squat:

10 x 60kg

3 x 100kg

3 x 100kg

3 x 110kg

3 x 120kg

3 x 120kg.. TUNGT :crazy:

Kødløft:

5 x 120kg

4 x 130kg

3 x 140kg

2 x 150kg

11 singler x 160kg

singlerne blev supersættet med

Pullups

5 x 15kg

3 x 25kg

1 x 30kg

1 x 35kg

1 x 40kg

1 x 45kg

1 x 40kg

4 singler x 35kg

Unilateralt military press:

1/1 x 30kg

1/1 x 34kg

5 x 1/1 x 38kg

Dragonflags:

3 x 3

Grrrrrrrrrrrrrr, no need to comment :devil:

IFI imorgen kl. lort?? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Med de stærke chinups må du næsten også kunne nappe de 48 kg som kræves i the beast challenge, så i al fald den del af udfordringen er klaret, men det har du måske allerede gjort? :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvis i mødes, og der er plads til flere deltagere, hvad tid er kl. lort så? Kan ikke huske om det er 6 eller 7. Hvis det er kl. 6 er jeg på, hvis det er kl. 7 kan jeg desværre ikke nå det.

Link to comment
Share on other sites

Med de stærke chinups må du næsten også kunne nappe de 48 kg som kræves i the beast challenge, så i al fald den del af udfordringen er klaret, men det har du måske allerede gjort? :devil:

Jeg har en meget gammel PR på bw+50kg og mon ikke en beast pullup kan fyres af. Pistol +48kg er ikke noget problem, men det er military press til gengæld. 38kg ser fornuftigt ud, men festen stopper meget resolut ved 40kg, og jeg kan ikke rigtig komme igennem den.

Guarden: Yes sir.. Ready for some Dark Side Destruction!!! :wolverine:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag:

Morgentræning:

Stille og roligt, lidt rebklavring, ringe og joint mobility.. Var grundigt smadret..

Redskabsgymnastik: Masser af spring, kip, swing og godt arbejde i parellel barrer..

Torsdag:

Løbetest: 7,2km på 32min 15sek

90min livredning

Reskabsgymnastik: Som tirsdag

Fredag:

Motion og fitness, lektion 1: Stille og roligt, noget gøgl med kropsvægt, plus lidt back squat til sidst: 110kg 5x5

Klatring og funktionel styrke med Guarden: 80min klatring +

Supersæt:

Dips

10 x bw

5 x bw+15kg

5 x bw+20kg

5 x bw+25kg

5 x bw+30kg

5 x bw+35kg

4 x bw+40kg

10 x bw

Pullups

10 x bw

5 x bw+10kg

5 x bw+15kg

5 x bw+20kg

5 x bw+25kg

5 x bw+30kg

5 x bw

Så var der udsolgt i armene!!

Link to comment
Share on other sites

Poetry Corner

"If"

by (Joseph) Rudyard Kipling

If you can keep your head when all about you

Are losing theirs and blaming it on you;

If you can trust yourself when all men doubt you,

But make allowance for their doubting too;

If you can wait and not be tired by waiting,

Or, being lied about, don't deal in lies,

Or, being hated, don't give way to hating,

And yet don't look too good, nor talk too wise;

If you can dream - and not make dreams your master;

If you can think - and not make thoughts your aim;

If you can meet with triumph and disaster

And treat those two imposters just the same;

If you can bear to hear the truth you've spoken

Twisted by knaves to make a trap for fools,

Or watch the things you gave your life to broken,

And stoop and build 'em up with wornout tools;

If you can make one heap of all your winnings

And risk it on one turn of pitch-and-toss,

And lose, and start again at your beginnings

And never breath a word about your loss;

If you can force your heart and nerve and sinew

To serve your turn long after they are gone,

And so hold on when there is nothing in you

Except the Will which says to them: "Hold on";

If you can talk with crowds and keep your virtue,

Or walk with kings - nor lose the common touch;

If neither foes nor loving friends can hurt you;

If all men count with you, but none too much;

If you can fill the unforgiving minute

With sixty seconds' worth of distance run -

Yours is the Earth and everything that's in it,

And - which is more - you'll be a Man my son!

Et af mine absolutte favoritter:

Invictus

by W.E. Henley

Out of the night that covers me,

Black as the Pit from pole to pole,

I thank whatever gods may be

For my unconquerable soul.

In the fell clutch of Circumstance

I have not winced nor cried aloud.

Under the bludgeonings of Chance

My head is bloody, but unbowed.

Beyond this place of wrath and tears

Looms but the Horror of the shade,

And yet the menace of the years

Finds, and shall find me, unafraid.

It matters not how strait the gate,

How charged with punishments the scroll,

I am the master of my fate:

I am the captain of my soul.

Og lidt stemning fra Helmand. Filmen er sat sammen af en af mine konstabler. Rimelig gungho i stilen, men viser et lille billede af stemningen i Dødens Dal.

Fandt lige en fin en fra søstereskadronens tur sidste sommer.

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

1 times undervisning i Bokseklubben.. Fik banket et par bottom up TGUs af med 24'eren..

1 times undevisning i CSA..

1 times styrketræning a la idrætsgymnastik. Masser af muscle ups, håndstand, swing i parellel barer, kipping pullups, front lever pullups osv.. :4thumbup:

"The first question which you will ask and which I must try to answer is this, 'What is the use of climbing Mount Everest?' and my answer must at once be, 'It is no use'. There is not the slightest prospect of any gain whatsoever. Oh, we may learn a little about the behavior of the human body at high altitudes, and possibly medical men may turn our observation to some account for the purposes of aviation. But otherwise nothing will come of it. We shall not bring back a single bit of gold or silver, not a gem, nor any coal or iron. We shall not find a single foot of earth that can be planted with crops to raise food. It's no use. So, if you cannot understand that there is something in man which responds to the challenge of this mountain and goes out to meet it, that the struggle is the struggle of life itself upward and forever upward, then you won't see why we go. What we get from this adventure is just sheer joy. And joy is, after all, the end of life. We do not live to eat and make money. We eat and make money to be able to enjoy life. That is what life means and what life is for."

--George Leigh Mallory, 1922

Aris-Cliffhanger.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share