Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

Morgentræning:

7 cirkler af:

KB snatch: 32kg 7 reps BTB

Clubbell swipe: 2x12,5kg 15 reps

Medicine ball plyometrics: 5kg MEDBALL x 15-20 reps

Ring pullups: 5 stk

Herefter ring deadhang: BW + 52kg, 5 x 10 sekunder

God høj puls med et fint overskud i teknik og styrkeudholdenhed

Eftermiddagstræning:

Pullups: BW+32kg x 5 singles + BW+40kg x 1 single

Pistols: singles med 40kg og 32kg

Bent press: 44kg x 5 singles

Til slut blev maven tævet med masser af evil wheel + hanging leg raises + swiss ball crunches... Nasty :crazy:

Super fin lille træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ond ond styrketræning du holder dig, men hvor bliver løbetræningen af? :sleepy:

Tak for dit gode svar forresten :4smartass:

Godt set og et godt spørgsmål uden noget godt svar :nonono: ... Har noget rimeligt OK anarob og aerobe pas, men ofte bliver det til kettlebells, sjipning eller lignende. Planen er 3 x løb om ugen men jeg er ikke god til at få skoene på for tiden... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Testosteron Fredag.... :4band:

Super træning i selskab med KAUF, DMB, CANDYGIRL, MAXPOWER, TINAPIGEN og ROSA-VIOLA.

Træningen blev initieret omkring klokken 1700, og efter lidt parlementeren om det bedste sted at line de rå mængder grej op, der var samlet til lejligheden, blev der etableret et lille stykke af træningshimlen ved siden af skateboard-banen...

Af grej var der til rådighed:

COCs #1,2 og 3

2 x Clubbells af 12,5kg

Kettelbells til og med 40kg

Dipstativ m bælte

Pullupstativ m bælte

Sledge m tov

Sweeeeet Sledgehammer i rustfrit stål af 12,5kg.

Et par hundrede kg sand

Evil wheel

4 x vægtvest af 10kg

25kg håndvægt

25kg ekstra vægt

Af træning blev det til:

Kettlebell snatch: 32kg x 20reps BTB plus det løse

Lidt Bent press: 40kg singles

Clubbell double swipes

Clubbell mills

Evil wheel

Chin up: BW +40kg :superman:

Pullup: BW +32kg

Bar Muscleup Superfed øvelse, som for alvor lykkedes i går. Den sad lige i skabet et par gange

Masser af sledgehammer vs sandbunke

Slegdepulling med Candygirl + det løse

Masser af burpees med og uden vægtvest. Den øvese er også rigtig rar :wub:

Lidt dips: BW+40kg Det var med vægtvest så ROM var væsentligt forkortet, men det så sjovt ud :w00t:

Noget COC 1 og et par anstændige forsøg på COC 2 uden den ville give sig de sidste par millimeter.

Tovtrækning

Sjipning med en eftersigende overordentlig komisk afslutning, da jeg i mit forsøg på at fremstå sem den velkoordinerede kriger jeg jo er, får fanget min ene fod på vej ud af torvet ender med en tur på knæ og albuer igennem legepladsens eneste mudderhul. :blush::laugh::laugh:

Supersjov og hyggelig træning i godt selskab, hvilket medførte en god del bla bla. Undervejs cementerede Tina lige sin status som MOL's chin/pullup dronning ved bla. at chinne bw+40kg. :blink:

Herefter grill og hygge i fælledparken med efterfølgende salsa-intro af Dansemeistro Kauf. Rigtig sjovt, så mon ikke Sarah og Jeg skal igang med noget Tanzen ind over sommeren. :wootdance::wootdance:

Helt sikkert et arrangement, som tåler gentagelse. Næste gang kan vi jo hver især forberede nogle workouts hjemmefra, som vi kan "glæde" de andre med. :devil: Plus at vi skal have DMB og Queenpearl på banen så vi kan læke noget brazilliansk kungfu eller hvad det nu er de kan :tongue:

Link to comment
Share on other sites

MANDAGSMORGENTRÆNING

Mandag morgen klokken 0700 er der rendevouz ved indgangen til Svanemøllen kasserne. Træningen bliver dikteret lidt af vejret, men såfremt der er gunstige forhold står den på forhindringsbaneløb (militær eller marinefemkampsvarianten).

Derudover er der mulighed for en masse andet spas, herunder rebklatring, gymnastikringe, sandsæktræning, tovtrækning og traditionel vægttræning.

Foreløbig er følgende på:

Undertegnede

Kauf

Maxpower

Link to comment
Share on other sites

Kan desværre ikke mandag.... Står den også på morgentræning i juli? - så er jeg frisk!

Dine Bar Muscleup var for vilde. Imponerende!! :superman:

Helt klart vi skal morgentræne i juli.. Ser frem til at have dig med på holdet...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Morgenløb:

7 x 400m interval på en god "street"-bane med masser af skarpe sving og zigzag.

5x 200m tunnelløb - Løb igennem vejunderførsel med 5m fald over 50m og 5m stiging over 30m.. Nice

4x 100m sprint

Superlækkert at komme igang med noget løb, og god intensitet.

Underviste en time i Kettlebells i CSA. Fik fyret lidt clean n press, TGU og KB armbar. Fik noget fin feedback trukket ud af en af de faste deltagere. Min undervisning kan helt klart fintunes i forhold til "civile" elever. Ser frem til at undervise på mere regelmæssig basis.

Til slut...

God Sankt Hans... med lækkert vejr.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er en KB armbar??? Har umiddelbart svært ved at se hvordan man skulle øve sig på armbars vha en KB... :laugh::tongue:

Hehe, det er nu også nærmere en øvelse brugt til at styrke skuldrene og øge fleksibilitet, så man formentlig er bedre stillet, hvis man kan sige det, skulle man ende i en armbar

Du starter i udgangspositionen til TGU med kuglen i strakt arm liggende. I stedet for at rejse dig som i TGU roterer du overkroppen så skulderen søger imod gulvet imens kuglen holdes lodret i strakt arm.

Cotter har også en god gennemgang af den i Encyclopedia of Kettlebell Lifting. En meget vigtig pointe er at kuglen ikke kommer til at hænge i skulderen, hvilket vil ske hvis armen ikke er lodret.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det er nu også nærmere en øvelse brugt til at styrke skuldrene og øge fleksibilitet, så man formentlig er bedre stillet, hvis man kan sige det, skulle man ende i en armbar

Du starter i udgangspositionen til TGU med kuglen i strakt arm liggende. I stedet for at rejse dig som i TGU roterer du overkroppen så skulderen søger imod gulvet imens kuglen holdes lodret i strakt arm.

Cotter har også en god gennemgang af den i Encyclopedia of Kettlebell Lifting. En meget vigtig pointe er at kuglen ikke kommer til at hænge i skulderen, hvilket vil ske hvis armen ikke er lodret.

Ååååååååhhhh nu er jeg med :wink:

Interessant - fik lige prøvet den (1/1, det er vist dagens motion! :crazy::blink: )

Må indrømme at jeg ikke helt kunne mærke noget, eller måske ved jeg bare ikke hvad jeg skal mærke... :laugh:

Det eneste er at det var svært at holde i balance hvis man kiggede mod gulvet istedet for mod KB'en.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

KB armbar er egentlig ikke så meget en styrkeøvelse som det er et stræk af brystmuskelen, og en stabiliserende øvelse for skulderen. Jeg synes den er god til at give skulderen mulighed for at arbejde med ekstern vægt i en yder position, og samtidig få et super behageligt stræk i brystet :smile:

Link to comment
Share on other sites

MANDAGSMORGENTRÆNING

Mandag morgen klokken 0700 er der rendevouz ved indgangen til Svanemøllen kasserne. Træningen bliver dikteret lidt af vejret, men såfremt der er gunstige forhold står den på forhindringsbaneløb (militær eller marinefemkampsvarianten).

Derudover er der mulighed for en masse andet spas, herunder rebklatring, gymnastikringe, sandsæktræning, tovtrækning og traditionel vægttræning.

Foreløbig er følgende på:

Undertegnede

Kauf

Maxpower

Kauf

Cat + 1 (Troels)

Jakob Suhr

Yeah :superman::devil::cheer::firebounce:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Du giver den gas for tiden, mester! :4thumbup:

Er du tilbage i strandform efter udsendelsen? :innocent:

God Skt. Hans herfra!

Ja, det begynder at se fornuftigt ud. Er ved at have en anstændig styrke og udholdenhed igen, så nu kan jeg snart begynde at arbejde hen imod en rigtig grundform :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg fik ødelagt min venstre fod af en ninja i weekenden så jeg må hellere springe over i morgen, det lyder ellers rigtig cool, håber at arrangementet gentager sig i snarlig fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik ødelagt min venstre fod af en ninja i weekenden så jeg må hellere springe over i morgen, det lyder ellers rigtig cool, håber at arrangementet gentager sig i snarlig fremtid.

Do not be troubled, matey!! It most certainly will :yo: .. skidt mæ foden. Heal fast, kriger!!!

Link to comment
Share on other sites

I går:

Hviledag... Aaaaarrrghhhh.. Sweet nice rest :bigsmile:

I dag:

Morgenkassernetræning

Feat. Kauf, Cat, MaxP, Troels og Jacob

Mødtes klokken 0700 sharp, klar til løjer på Center for Idræt ved Svanemøllen Kasserne. Vi lagde ud med en kort intro til den militære forhindringsbane, og et enkelt let gennemløb. derefter kørte vi en halv bane 3 frem og to tilbage. Super god træning med et par skarpe løbere, som helt sikkert blive lynsnappe med lidt træning.

Herefter træning i Gymnastiksalen inkl. bl.a. rebklatring og dips med 10kg vægtvest, træk/skub af sandsække med tove i og lidt andet alternativ træning.

Så var klokken blevet mange og holdet drog afsted. Super med så mange deltagere. Alle er selvfølgelig velkommen igen onsdag morgen samme tid og sted!

Herefter blev jeg inviteret til at deltage i 1½ times nærkampstræning med tre befalingsmænd, som er igang med at udvikle forsvarets nærkampspensum. Lækkert at få lov at træne noget krav maga, og minsanten om de ikke spurgte om jeg ville være med når de trænede fremover. :4thumbup: .. Så skal jeg bare have fundet ud af hvilken kampsportsklub, der bedst dækker mine behov, så jeg kan komme igang med at træne noget kampsport også.

Efter denne forrygende morgen tog jeg ud i min nye lejlighed og flyttede en masse tunge ting i kælderen (med 2x10kg vægtvest), og malede 6 timer (også emd vægtveste)... Nu er jeg træt... Rigtig træt.... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at du ikke har en skrue løs ? :tongue:

Ej, imponerende at du kan holde til det :bigsmile: ...

Tak for træningen, det var super spas - så jeg møder op kl 7 igen onsdag (hvis jeg da kan få Kauf med til tiden :devil::4whip: )...

:cheer: Cat

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at du ikke har en skrue løs ? :tongue:

Ej, imponerende at du kan holde til det :bigsmile: ...

Tak for træningen, det var super spas - så jeg møder op kl 7 igen onsdag (hvis jeg da kan få Kauf med til tiden :devil::4whip: )...

:cheer: Cat

Det lyder godt. Det var fedt at have jer alle sammen med i dag.

Det med vægtvestene var heller ikke min lyseste idé, men så fik jeg da prøvet det. Minder lidt om den fornemmelse man har i kroppen efter en rigtig laaaang marchtur..

Link to comment
Share on other sites

BWAAHAHAHAA!!!! :laugh: :laugh:

Du er fandme en freak :crazy_pilot:!!! En MEGET STÆRK MASKINE FREAK!!!! :devil: :devil:

Når nu du har boostet din manliness helt op i det røde felt er du forhåbentlig ikke for træt til at knalde tøsen - for så er det hele jo spildt :wink:

Fandme ellers pissefedt at du skal igang med ninjatræningen igen :ninja:

Congrats - du ved nu hvordan du vil have det, hvis du var 20 kg. overvægtig!! :crazy: For satan altså... hehe... det er sejt, det holder MAXXXX!!! :4thumbup: :king:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share