Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fed Morgenkassernetræning med Mester Kauf:

"Opvarmning": 3 runder på hindernbarhn.. Så var systemet ligesom oppe og dampe...

Lidt cirkler med:

Sledgehammer, 2x24kg KB frontsquat og pullups

Double clean n press, pullups og double snatch

Back toss, Open palm clean n throw

Som altid supersjovt i selskab med gale mr. Kauf, selvom træningen sikkert kunne have været mere intensivt :tongue: Next time, bro!!!

Link to comment
Share on other sites

Første gang på crossfit vognen:

20 runder af:

5 pullups (på 3 tommers bar)

10 pushups

15 squats

Tid: 23:30

Supercool og hård workout. Det hårdeste er disciplinen til at kaste sig ud i det næste sæt når kroppen brænder af iltgæld :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvor tit er det lige der er Morgenbrændermedtungenudafhalsenkassernetræning?

Det er lidt improviseret for tiden, men med tiden håber jeg på mandag, onsdag, fredag (sikkert med IFI som lokation og Guru Guarden som vært ind imellem).... Fik ikke lige adviseret dig i tide :blush: .. Det skal ikke ske igen...

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Første gang på crossfit vognen:

20 runder af:

5 pullups (på 3 tommers bar)

10 pushups

15 squats

Tid: 23:30

Supercool og hård workout. Det hårdeste er disciplinen til at kaste sig ud i det næste sæt når kroppen brænder af iltgæld :devil:

God tid :superman: Skal igennem samme helvede om lidt selv. Jeg er temmelig hooked på Crossfit efter netop at have været ovre og træne hos dem i San Francisco, så jeg er klar på nogle WOD's hvis det er noget du har tænkt dig at fortsætte med :smile:

Link to comment
Share on other sites

God tid :superman: Skal igennem samme helvede om lidt selv. Jeg er temmelig hooked på Crossfit efter netop at have været ovre og træne hos dem i San Francisco, så jeg er klar på nogle WOD's hvis det er noget du har tænkt dig at fortsætte med :smile:

Det er planen at hoppe på vognen, så godt jeg kan. Det er en fed måde at blive bredt dækket. Helt sikkert vi skal fyre nogle workouts af... Og hinderbahn er jo lige i crossfit ånden... :devil: Er vildt misunderlig på din tur i øvrigt... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

2. Dag på Crossfit. Den stod på 5x5 front squat, men da der ikke lige var en barbell til rådighed stod den på kettlebells.

Kettlebell front squat: 2x32kg 5x5reps Tungt!!! Kan godt mærke at jeg ikke gør så meget i andre squats end pistols.

Kettlebell military press: 2x24kg 5x5reps Easy.

Kettlebell hang cleans: 2x32kg 5x5reps Tungt og med en god pause i rack for at få lidt fornemmelse for følelsen i Long Cycle. Hænderne er hærgede efter den seneste tids balistiske træning.

Kettlebell swings: 40kg 5x10reps Super flow og i hovedhøjde med alle reps.

Evil wheel, stående: 5x5 Arbejder på at forøge ROM lige så stille.

Lækker træning i godt vejr i "haven". Ser frem til at få hængt min klatrebjælke, ringe og pullupbar op et sted; så bliver terrassen et rigtigt fedt lille hot spot.

Link to comment
Share on other sites

Dagens modificerede Crossfit:

3 runder af:

10kg medicinbold kast og grib (Avg: 30 kast)

2x16kg KB High Pull (Avg: 30stk) :blink: Auuch

60cm hækkehop (Avg: 15stk)

2x16kg push press (Avg: 15stk)

32kg KB snatch (Avg: 20stk) :devil:

Hver øvelse kørte 1 minut og 1 minuts pause efter hver runde.

F..... hell, det trak monstersøm ud.

Sluttede af med at lege lidt med nogle burpees med medicinbold, og en masse mixed grip pullups (ca. 50stk).

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Movement preparation med fokus på at åbne hofterne og skuldrene.

Styrkedel:

Bent press med yielding press: Singles med 32kg, 40kg, 44kg (32+12) og 48kg (32+16). Teknikken kørte godt idag. Ser frem til at få adgang til et center og køre den med vægtstang så den kan blive rigtig tung. Lige nu ligger begrænsningen i at jeg ikke kan fastholde et godt greb om to så store bells (eks. 40+12).

Dagens Crossfit Workout:

3 runder for tid:

400m løb

21 x overhead swing med 24kg KB

12 pullups

Tid: 12:06

Lavede pullups strict selvom det egentligt er tilladt at lave kipping. Tror jeg skal køre noget teknik på kipping pullups, da der er meget tid at hente der.

Link to comment
Share on other sites

Grrrrrrr, fedt med dit crossfit experiment, og bent-press :devil:

Du kunne altså godt lige have punket mig sidste år, og fået mig til at se værdien af 2-hands anyhow lidt før.

Nytter jo ikke noget at jeg har misbrugt min træningstid de sidste 28 år uden dette pragteksemplar af en øvelse :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Grrrrrrr, fedt med dit crossfit experiment, og bent-press :devil:

Du kunne altså godt lige have punket mig sidste år, og fået mig til at se værdien af 2-hands anyhow lidt før.

Nytter jo ikke noget at jeg har misbrugt min træningstid de sidste 28 år uden dette pragteksemplar af en øvelse :w00t:

Hahaha... Host host, det nytter jo ikke at jeg giver dig tips på de få øvelser, hvor jeg har lidt edge... :laugh: .. Jep, det er en kongeøvelse.

Link to comment
Share on other sites

for fanden hvor ser dine crossfit workouts haarde ud :devil:

Problemet er at det ofte er svaert at have adgang til alle redskaberne :cry3:

I know. Jeg har skrabet sammen igennem de sidste to år, så jeg kan lave det meste, men jeg mangler adgang til et anstændigt squatrack, reb osv. men egentlig er det jo bare piv, for jeg kan komme til de fleste redskaber på cykel indenfor 30 minutters tid. Men indtil nu har de workouts jeg har lavet været vildt fede, specielt dem som har fokus på cardio synes jeg er strikket godt sammen. De føles i hvert fald særdeles effektive :devil: , og teorierne bag lyder fornuftige i mine øre :blush: .

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Movement preparation: Mobilitetsøvelse med fokus på skuldre og hofte - OH squat

Crossfit WOD: Push Jerk 70kg 3 reps x 7 sæt

Teknik-træning: OH-Squat (30kg), Clean, Snatch, Front squat

Dødløft: 140kg x 3 reps x 7 sæt

10 supersæt:

Back extensions: 12 reps vs.

Pullups: 12 reps.

Lækker træning. Skal helt klart arbejde mere med min teknik i diverse olympiske løft. Kombinationen af eksplosiv styrke, smidighed, koordination og timing er super fed. Er gået meget tilbage i dødløft, men synes der rimeligt hurtigt kommer KG på indtil den lander omkring de 180kg efter en måneds tid, så mon ikke det er der jeg skal satse på at være til TSC.

Link to comment
Share on other sites

Hey Master Morfar :tongue:

Tusind tak for en alletiders super fantastisk mega feeee' træning i dag :4thumbup: :4thumbup: :king: :king: :king:

Håber at du fik sovet godt :wink:

Lige over, Champ... Og Yiiiiess, det var superfed træning... Og en lige så god middagslur... :blush:

Link to comment
Share on other sites

På den igen...!!!

Efter først at have reddet mig en gang hold i nakken, som skulle fikses, og derefter at have lagt mig med psyko-forkølelse er krigeren ved at være på benene igen:

Dagens Crossfit:

800m løb (3min)

40 L-sit pullups (thick bar)

800m løb (3min 10 sek)

40 strict pullups (thick bar)

800m løb (3min 15sek)

40 kipping pullups (i ringe)

400m løb (1min 40sek)

40 ringdips

Samlet tid: 32min :crazy:

Nasty WOD men kroppen skulle jo også straffes efter at have ligget brak i et par dage.

På den civile side kan jeg meddele at krigeren er blevet "tilbudt" en studieplads ved Institut for Idræt med start 20. august. Det bliver superfedt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

På den igen...!!!

Efter først at have reddet mig en gang hold i nakken, som skulle fikses, og derefter at have lagt mig med psyko-forkølelse er krigeren ved at være på benene igen:

Dagens Crossfit:

800m løb (3min)

40 L-sit pullups (thick bar)

800m løb (3min 10 sek)

40 strict pullups (thick bar)

800m løb (3min 15sek)

40 kipping pullups (i ringe)

400m løb (1min 40sek)

40 ringdips

Samlet tid: 32min :crazy:

Nasty WOD men kroppen skulle jo også straffes efter at have ligget brak i et par dage.

På den civile side kan jeg meddele at krigeren er blevet "tilbudt" en studieplads ved Institut for Idræt med start 20. august. Det bliver superfedt :4thumbup:

Damn et vildt træningspas! :devil:

Hvordan deler du dine pullups op? Hvis du da overhovedet splitter dem... :blink:

Tillykke med optagelsen!

Link to comment
Share on other sites

Damn et vildt træningspas! :devil:

Hvordan deler du dine pullups op? Hvis du da overhovedet splitter dem... :blink:

Tillykke med optagelsen!

Thnx, man!

Jeg tager så mange jeg kan i hvert sæt, og holder så kort pause jeg kan. Dvs. at jeg typisk tager 10-12 stykker i første sæt og 4-8 i sættene derefter. Ideén er at gennemføre hurtigst muligt, så i princippet kan man tage 1 pullup ad gangen. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share