Return of the Rogue Warrior


Musashi
 Share

Recommended Posts

Lækker krigertræning.

MarineFHB lyder fedt, hvordan skal det tolkes? Kunne godt lokkes til en omgang marinebane. Ud fra tekst kan jeg se, at du befinder dig på Østerbroområdet er det korrekt?

Krigerhilsner :4thumbup:

Du skal være velkommen en morgen derude. MAR FHB er en 300m lang forhindringsbane lavet til Marine femkamp og inkl. "forhindringer" man kan møde ombord på et skib, heriblandt opspring og balnce på bom, kommando-"kravl", swing i reb, tovklatring, håndgranatkast gennem skibsdør osv. Superfed bane med masser af Pirat-stemning og gode forhindrnger som kræver lige dele koordination, råstyrke, eksplosion og udholdenhed. Vildt fee' :4thumbup:

Jeg flytter til Emdrup indenfor ganske kort tid, men har indtil da ophold i Danmarks svar på Sydafrika; Greve. Træner tit på Østerbro på enten IFI eller CFI med de herrer Guarden og Kauf.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 823
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fandme godt der ikke sket noget kriger :superman: , og jeps skivebremser er effektive :4thumbup: :4thumbup:

Ja, jeg takkede også alle de guder jeg lige kunne komme i tanke om i et stykke tid efter ... :bigsmile: Men billige lærepenge fra Da Gooood Old School of Da Hard Knocks :4thumbup:

Cykler du Dustcup på Onsdag? :cool:

Link to comment
Share on other sites

GRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!! :devil::w00t:

Tak for en fed træning og rundvisning i morges :4thumbup:

For helvæ da, det var sgu godt at du kom hel igennem - men igen, der skal mere til en en tur i asfalten for at rive op i den densitet du render rundt med :4flex:

Jeg er stadig høj på træningen i morges, glæder mig sgu' til vi giver den rigtigt gas!! :king:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hvaaaa'... Hva' sker der her, for hælvæ'???

Hvor er premiereløjtnantkaptainofchaosanddoomandevil henne?????

Ohøj, Skipper!! :bigsmile: .. Har lige haft hænderne fulde med at få arbejdet afviklet de sidste par uger, men nu skulle den hurdle være passeret, så mon ikke soldaten med sin ny-vundne civil-status snart er at finde på MOL med en noget højere frekvens. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Lækkert at der sker noget her igen.. læste lige loggen igennem og ser at du kører muscle-ups, det kunne jeg rigtig godt tænke mig at overvære en dag i håb om at lære noget, det er aldrig lykkedes mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Patrick snakkede godt om at du ville droppe forsvaret og søge Uni og læse noget træningsrelateret? Howcome?

Der er rigtig mange faktorer bag den beslutning. Kort fortalt savner jeg udfordringer, som forsvaret ikke kan give mig, kombineret med at forsvaret i disse dage bevæger sig væk fra at være den arbejdsplads jeg holdt af.

Arbejdet og uddannelsen som soldat og officer har lært mig rigtig, og jeg er glad for de mange gode oplevelser jeg har fået. Nu er det på tide at prøve kræfter med en civil uddannelse og et civilt miljø, hvilket vil give mig mulighed for en stabilitet og et familieliv, som jeg har savnet i mange år.

Jeg vil ikke afvise at jeg på et tidspunkt vender tilbage til det grønne tøj, men lige nu glæder jeg meget til at kaste mig ud i et helt nyt miljø og til at stå over for en helt ny type udfordringer.

Link to comment
Share on other sites

Lækkert at der sker noget her igen.. læste lige loggen igennem og ser at du kører muscle-ups, det kunne jeg rigtig godt tænke mig at overvære en dag i håb om at lære noget, det er aldrig lykkedes mig :smile:

Det er også en konge-øvelse. Arbejder på at lave den på en pullup-bar, men den er nu også super-lækker i ringene. Jeg demonstrerer gerne en dag til morgentræning på IFI.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Clean n' press: 45kg sandsæk 5x5

Pullups i ringe: 5 x 5, singles med 12 - 16 -24kg

Plus

Assisterende øvelser til One-arm-pullup: Støtte med elastik, lock offs og skift af vægt fra en arm til den anden.

Bent press/overhead squat kombo: 40kg x 5 singles

Evil wheel: 5x5 stående

Sjippe-intervaller: 2 min plus 1 minuts pause x 10

Grundig udstrækning af psoas

God lille omgang uden den store intensitet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

4 cirkler med -

Clean n' press (24-32 kg x 1-5 reps) - Ring pullups (5-10 reps) - Pistols (24-32kg x 1-5reps)

Swing cirkel med 16kg x 30 reps - 24kg x 20 reps - 32kg x 16 reps - 40kg x 10 reps Nasty nasty

Hanging leg raises: 5 x 5

Link to comment
Share on other sites

........kombineret med at forsvaret i disse dage bevæger sig væk fra at være den arbejdsplads jeg holdt af.

Kan jeg få dig til at uddybe lidt? Jeg må indrømme, at jeg havde gået og håbet lidt på, at du stadig ville være ved opklaringsbataljonen når jeg engang, forhåbentligt, søger derover næste år. Kunne have været fedt at have en som dig at kende og træne med. Vil du stadig overveje patruljekursus osv?

Men ellers regner jeg med at give dig kamp til stregen 1. juli i fredericia :devil:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Kan jeg få dig til at uddybe lidt? Jeg må indrømme, at jeg havde gået og håbet lidt på, at du stadig ville være ved opklaringsbataljonen når jeg engang, forhåbentligt, søger derover næste år. Kunne have været fedt at have en som dig at kende og træne med. Vil du stadig overveje patruljekursus osv?

Men ellers regner jeg med at give dig kamp til stregen 1. juli i fredericia :devil:

Jeg vil uddybe så godt jeg kan. Forsvaret er inde i en gennemgribende omstilling lige nu, samtidig med at man fastholder et internationalt engagement, som ligger vel over hvad forsvaret reelt kan håndtere. Nogle bruger billedet at man "prøver at skifte hjul på en kørende bil", hvilket jo som bekendt som regel ender galt. Dette betyder at man i mangel på hænder, skynder folk igennem uddannelser, som endnu ikke har fået en tilstrækkelig kvalitet til at f.eks. nyudnævnte sergenter kan løfte de opgaver de står over for i en proffesionel styrke. Eks. uddannes sergenter ikke længere til instruktører, hvilket lægger et kæmpe arbejdspres på enedens øvrige kadre af oversergenter og officerer. Kvalteten af eks. oversergenter styrtdykker i disse år også, hvor jeg har været vant til at netop denne grad er de dygtigste soldater i enheden, bliver unge sergenter nu sendt på VUT-I (videreuddannelse til oversergent) indenfor 2 år af deres udnævnelse til sergent. De besidder kort sagt ikke de kompetancer som er nødvendige i de stillinger de skal ud og fungere i. Således sker det ofte at unge sergenter og oversergenter sendes hjem akut fra missioner pga. stress afført af manglende fundamentale kvaliteter.

Til dette hører også at jeg efterhånden har indset at det i forsvaret hander mere om hvem de kender og hvordan du sælger dig selv, end det handler om dine evner. Uden at stikke nogen konkret har jeg oplevet at officerer, som på officersskolen blev bedømt uegnet til at være chef, blev underafdelingschef under særdeles skarpe missioner, og da de kom hjem blev ført frem som de store krigere på trods af at det modsatte var tilfældet.

Jeg vil helst ikke afskrække dig fra en karriere eller et forløb i forsvaret. Jeg har været meget glad for min tid og de mange oplevelser jeg har haft mulighed for at få heriblandt; faldskærmskursus ved JGK, patruljekursus ved Specialstyrkeskolen i Tyskland, ridekursus ved Husarregimentet, diverse militære idrætsstævner, baller på Frederiksberg Slot, udvekslinger til Norge og Balticum, utallige øvelser i mange lande osv. Og jeg vil bestemt ikke afvse at jeg giver mig i kast med patrulje/aspirantkursus på et tidspunkt, men lige nu har jeg seriøst brug for luftforandring. Og bare rolig! Der vil altid være masser af gode krigere ved opklaringsbataljonen. Det er en unik enhed i det danske forsvar, som alt andet lige vil give nogle unikke oplevelser og det suverænt bedste afsæt for en karriere som officer, befalingsmand eller specialstyrkesoldat.

1. Juli!!!! Håber jeg kan deltage. Er nu sikker på at du render fra mig i sidste ende, men mon ike jeg kan give dig lidt modstand i et par af de andre discpliner. :4thumbup:

Edited by Musashi
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Til dette hører også at jeg efterhånden har indset at det i forsvaret hander mere om hvem de kender og hvordan du sælger dig selv, end det handler om dine evner.

Hvor er det IKKE sådan? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det IKKE sådan? :smile:

Good point :sneaky2:

Det ved jeg ikke, men pointen for mig har været at når det er kammeraters og ens eget liv, der er indsatsen, vil man gerne have at dem som skal træffe de afgørende beslutninger sidder i den funktion fordi de er dygtige, ikke fordi de tilfældigvis har været dygtige til at blive gode buddies med en eller anden general... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Morgentræning feat. KRRAAAAUF og Mr. Jacob Suhr

3 runder på Hinderbahn... Nice :devil: ... Næste gang tror jeg vi skal lave noget interval-agtigt...

Tre cirkler med:

Hammerslag

Bear squats med tung sandsæk

Clean n press med semitung sandsæk

Kørt mere eller mindre uden pause... :devil::blink:

Lidt pusten af i solen :gal:

Så begyndte det sjove:

4 omgange træk/press af sandsække med to tove i. Efter hver runde smed vi en ekstra sandsæk på.. Blev pæææænt hårdt til sidst.

I pausen mellem sæt lidt ballade i ringe: muscle-ups, "evil-wheel"-roll outs og lidt andet gøjl.

Super fed træning i godt vejr :shades: og bedre selskab :sun:

Så smuttede jeg forbi kæresten og spiste morgenmad med masser af bla bla bla og fluks videre til den nye lejlighed, hvor der blev brugt lidt kalorier og knofedt på de indledende manøvre til istandsættelse. Soon there will be paint and stuff...

Her til aften blev det så til 6km fartleg med kæresten plus evil wheel i vildskab. Det kører sgu godt den øvelse, så nu skal maveskindet bare strammes op så mullerne kan komme frem i sollyset....

Link to comment
Share on other sites

Virkelig lækker træning, som altid.

"blablabla" og "fartleg med evil wheel i vildskab", is that what you young people call plain ol' fashion banging nowadays?

Mr. Jacob Suhr skulle vel aldrig have været arkæologi-studerende i tidernes morgen?

Link to comment
Share on other sites

Virkelig lækker træning, som altid.

"blablabla" og "fartleg med evil wheel i vildskab", is that what you young people call plain ol' fashion banging nowadays?

Mr. Jacob Suhr skulle vel aldrig have været arkæologi-studerende i tidernes morgen?

Hmmm... Det skulle jeg mene, jeg kan ikke huske hvilken af de ... ologi-studier han startede med - dog er Mr. Suhr nu igang med at afslutte sit speciale i Etnologi :wink:

Gode gamle kammerat fra Næstved :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share