BB billeder!!


Lagoon
 Share

Recommended Posts

Zane blev kaldt "The chemist" fordi han rent faktisk er uddannet kemiker :wink: Ikke at han ikke har brugt kemi, men det er nok tvivlsomt at det var til en sådan grad at det skulle kunne give ham det tilnavn :smile:

Mht. artiklen, så er jeg da enig i en stor del af det, bort set fra to ting:

1) Jeg synes ikke BB er "Gay" fordi folk er smurt ind i olie og har små poseringsbukser på. De to ting synes jeg er lidt latterligt at forbinde. Ville udspringere så også være "gay" hvis de var smurt ind i olie? Hvis det er den definition man går efter, så må brydning være den ultimative gayness sport :laugh: To svedige gutter, der ruller rundt ovenpå hinanden. Hvis den ene ryger i gulvet ligger den anden sig oven ham og så kører den igen. Hvis det er hans definition på "gayness", så kan jeg kun sige :laugh:

2) Jeg synes som Squattie heller ikke at BB døde efter Arnold og Zane. Jeg genså Mr O fra 88 forleden og der var det normen at man vejede mellem 80-100kg i form. Altså et gigantisk spring ift idag, hvor folk generelt er 20kg tungere. Men dengang kunne en mand som Bob Paris og en masse andre godt konkurrere med en vægt på 90-95kg samt at de større BB'ere lå på omkring de 100kg. Efter min mening, så det langt bedre ud end BB'erne i Mr O i år.

Link to comment
Share on other sites

Zane blev kaldt "The chemist" fordi han rent faktisk er uddannet kemiker :wink: Ikke at han ikke har brugt kemi, men det er nok tvivlsomt at det var til en sådan grad at det skulle kunne give ham det tilnavn :smile:

Jeg er udemærket klar over, at Zane var kemilærer. Men han er nu også kendt som en af pionerene idenfor brug af vanddrivende midler.

1) Jeg synes ikke BB er "Gay" fordi folk er smurt ind i olie og har små poseringsbukser på. De to ting synes jeg er lidt latterligt at forbinde. Ville udspringere så også være "gay" hvis de var smurt ind i olie? Hvis det er den definition man går efter, så må brydning være den ultimative gayness sport :laugh: To svedige gutter, der ruller rundt ovenpå hinanden. Hvis den ene ryger i gulvet ligger den anden sig oven ham og så kører den igen. Hvis det er hans definition på "gayness", så kan jeg kun sige :laugh:
Ja, i så fald BB er "Gay" ud fra de kriterier, så kan man da hurtigt liste en række sportsgrene op der kan få samme stempel ud fra andre kriterier.
2) Jeg synes som Squattie heller ikke at BB døde efter Arnold og Zane. Jeg genså Mr O fra 88 forleden og der var det normen at man vejede mellem 80-100kg i form. Altså et gigantisk spring ift idag, hvor folk generelt er 20kg tungere. Men dengang kunne en mand som Bob Paris og en masse andre godt konkurrere med en vægt på 90-95kg samt at de større BB'ere lå på omkring de 100kg. Efter min mening, så det langt bedre ud end BB'erne i Mr O i år.

Mr. O 88 er bare en klassiker. Der er så mange fantastiske bodybuildere på den line-up. :4thumbup:

Ikke mindst en Berry DeMey som fremviser en utrolig velbalanceret fysik i kombination med en fantastisk god form. Manden er jo streget overalt. Og så var han konkurrencedygtig på en vægt på kun 103kg fordelt over +180cm, hvilket ville være en umulighed med de bedømmelseskriterier der er i prof. BB i dag. :smile:

post-1781-1131105961_thumb.jpg

Også Lee Labrada var helt fantastisk det år på en vægt af blot 80kg. 80erne var så sandeligt bodybuildingens storhedstid. :smile:

post-1781-1131106169_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

En helt fin Olympia det år, selvom jeg synes at Haney ike ligefrem er noget at råbe hura for. Han er god på overkroppen, men hans hamstrings og lægge er langt dårligere end de fleste andre i toppen af lineuppen.

At Gary Strydom bliver nr 5 forstår jeg heller ikke helt, da han owner haney i en del af poseringerne og er totalt tør og hakket ift. Haney der er lidt blød på bagsiden og siderne af benene.

Demey og Strydom skilte sig ud i mine øjne, men der var andre rigtig gode med og mange lå på 90-95kg, hvilket ser ud til at være en vægt hvor det både kan se massivt og harmonisk ud på samme tid.

Bob Paris leverer også en ret gennemført friposering, så selvom den stilmæssigt ikke lige er min kop te, må man tage hatten af for at den er veltilrettelagt og meget godt eksekveret.

Link to comment
Share on other sites

En helt fin Olympia det år, selvom jeg synes at Haney ike ligefrem er noget at råbe hura for. Han er god på overkroppen, men hans hamstrings og lægge er langt dårligere end de fleste andre i toppen af lineuppen.

At det ikke var Haneys bedste år bliver vi hurtigt enige om. Jeg har set samtlige Olympiaer, hvor Haney vinder og 88 er langt fra et af de år, hvor han er bedst.

At Gary Strydom bliver nr 5 forstår jeg heller ikke helt, da han owner haney i en del af poseringerne og er totalt tør og hakket ift. Haney der er lidt blød på bagsiden og siderne af benene.

Demey og Strydom skilte sig ud i mine øjne, men der var andre rigtig gode med og mange lå på 90-95kg, hvilket ser ud til at være en vægt hvor det både kan se massivt og harmonisk ud på samme tid.

Strydom var ganske rigtigt i fremragende form, men jeg syntes hans fysik havde en del mangler på daværende tidspunkt af karrieren. Hans ryg var nærmest forfærdenlig dårlig på daværende tidspunkt. Det bør så siges til Strydoms forsvar, at han senere hen fik rettet op på disse svagheder.

En anden jeg syntes der er værd at fremhæve er Gaspari. Han var dælme hård det år, men han har jo en fysik som der er mange der ikke bryder sig om.

Bob Paris leverer også en ret gennemført friposering, så selvom den stilmæssigt ikke lige er min kop te, må man tage hatten af for at den er veltilrettelagt og meget godt eksekveret.

Paris poserer meget flot, men jeg syntes det er en tand for kedeligt. Phil Hill syntes jeg også har en meget flot frirutine til musik så utraditionelt som Andrew Lloyd Webber´s "Phantohm of the Opera". Et modigt og meget specielt valg. Desuden er jeg ret vild med Gasparis frirutine til musik specielt komponeret til lejligheden af hans bror, samt Labrada´s rutine til temaet fra "Running Man". :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share