Fantastisk nyhed endelig på det danske marked


loonie
 Share

Recommended Posts

Her er en bagside fra en med blåbær, det er nogenlunde samme sammensætning som i de danske udgaver.

Naturel udgaven har til gengæld kun omkring 3,3 kulhydrat.

post-2142-1149542005_thumb.jpg

Konsistensen er lidt tykkere end youghurt, smagen med pære/banan og jordbær er mild, ikke syrlig, naturel smager mere syrlig, lidt i stil med fromage frais 0,5%. Bare bedre :smile:

Det er super post workout meal, det bliver bl.a. solgt i alle fitness centre på Island, samt i kiosker og supermarkeder. Det er min opfattelse at den ernæringsmæssigt er noget bedre end de diverse youghurt drikke! :smile:

Der står mere her (på islandsk) om naturel Naturel

Og nederst på denne side oversigt(også på islandsk). Men det giver indtryk af hvordan det er sammensat.

De små bøtter koster 10 kr. i Irma City København. (dyr biks). Jeg har lige skrevet til Thise mejeri og efterspurgt hvor det kan købes i det ganske land!

Link to comment
Share on other sites

3. Hvor kan man købe produkterne fra Thise Mejeri.

I løbet af de sidste par år er produkterne fra Thise Mejeri blevet mere tilgængelige for forbrugere over hele landet.

Nedenfor angives med brede penselstrøg, hvilke produkter der kan købes hvorhenne:

Irma har det største og bredeste sortiment, der omfatter samtlige produktkategorier: mælk, syrnede produkter, smør, standard- og specialoste.

SuperBrugsen og Kvickly sælger mælk, ost og syrnede produkter fra Thise Mejeri, og derudover forhandler mange af butikkerne også smør og Gul Kornblomst fra Thise.

Fakta forhandler minimælk, piskefløde, smør og yoghurt.

Helsekostforretninger fører for en stor dels vedkommende også et bredt sortiment, men der er stor spredning fra forretning til forretning.

Lokal- og Dagli’Brugserne har adgang til at bestille mælk og syrnede produkter fra Thise Mejeri, og en meget stor del af butikkerne fører en del af sortimentet

Gårdbutikkerne i Holstebro, Viborg og Århus har alle et bredt udvalg af produkter fra Thise Mejeri.

Derudover forhandles der Thise-produkter hos enkelte købmænd og bagerier over hele landet.

Men skriv endelig hvis de svare tilbage med nogle butikker i Århus C.

Link to comment
Share on other sites

Endelig har et dansk mejeri fået øjnene op for et produkt som man nærmere kan kalde uundværeligt i enhver god kostplan!

Se mere her:

Klik

og her

Fantastiskt!

Loonie :smile:

det er godt nok et repost det her, men gode sager kan ikk få for lidt publicity :cool:

pr 100 gram

kcal 61

Protein 11,5

fedt 0,2

kul ?

den udgave hvis indhold jeg har skrevet, er vist den som hedder neutral eller sådan noget, så den bar elige i Irma..

Edited by korsager
Link to comment
Share on other sites

haha hvor er det fedt: http://skyr.ms.is/product.aspx?catid=309&productid=164

ersatte sine måltider med is i stedet?

500 gram vanilie IS =

Kcal 280

Protein 51,5

kulhydrat 16,5

fedt 1

hvem siger det skal være hårdt at cutte??? som det første imorgen tager jeg sku cyklen til Irma!!!!

Skyr smager lækkert - ingen tvvl om det :tongue4:, men is er det nu ikke :smile: Is kal læses som det sidste i en islandsk web-adresse: .is (som i danske motion-online.dk) :wink: .

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Har lige været i Irma og kaste penge efter et par bøtter. Jeg gav 12,5 kr. for en bøtte m. 400 gram (naturel).

Stats pr. 100 gr.:

256 kj/61 Kcal

11 g. prot

3,5 g. kulh.

0,25 g. fedt

Det smager ganske udemærket, har en temmelig fed konsistens. Irma havde derudover bøtter med jordbær samt pære/banan. Der var ca. 170 gram i, og de kostede vist 9,5 kr. Det var små bøtter m. ske, a la mini-meal, hvorfor de nok er så dyre. Dem med frugt holdt vist mellem 80-90 kcal pr. 100 gram, de indeholdt væsentligt mere kulhydrat, foruden mindre protein.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været i Fakta, men kunne ikke finde skidtet. :mad:

Any ideas, hvilke kæder der skulle sælge skidtet?

Jeg kan da også lige bemærke at jeg har været i Kvickly (Bruuns Galleri, Århus) og havde heller ikke heldet med mig...

Er det kun Irma der forhandler det? Hvis nogen skulle falde over Skyr andetsteds end Irma, så send da lige et indlæg.

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan da også lige bemærke at jeg har været i Kvickly (Bruuns Galleri, Århus) og havde heller ikke heldet med mig...

Er det kun Irma der forhandler det? Hvis nogen skulle falde over Skyr andetsteds end Irma, så send da lige et indlæg.

/Michael

Jeg prøvede SuperBrugsen - der var heller ikke noget :dry:. Til gengæld fandt jeg både jordbær, pære/banan og den neutrale i Illum's idag :4thumbup: - men det hjælper jo ikke så meget, hvis du bor i Århus.... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kontaktet Thise for at spørge efter en forhandler i Århus og blev henvist til en grossist ved navn Solhjulet. Har fået denne mail fra dem:

Tak for din mail. Der er lidt produktionsvanskeligheder, så i denne uge skal du nok ikke sætte næsen op efter dem, men byens helsekoster har dem nok alle. Thise regner med at kunne levere i næste uge igen

Jeg tager muligvis omkring Gårdbutikken nede ved havnen efter job og ser om de skulle have noget.. melder lige tilbage!

UPDATE: Jeg har været omkring Gårdbutikken og der var masser af Thise-produkter, men desværre ingen Skyr. Men jeg håber at få tid til at prøve igen i næste uge.. så må vi håbe de har fået løst deres produktionsvanskeligheder.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Jeg har muligvis misset noget midt i al euforien, men hvad er der så specielt ved SKYR?

Handler det bare om at få meget prot på få kalorier, få meget prot til billig penge, eller? For det kan vel gøres med andre produkter - som desuden er til at få fat i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også i Gårdbutikken på Kystvejen i Århus i går og ejeren lignede én der efterhånden var blevet spurgt til Skyr et par gange. Han ringede til sin leverandør der tilsyneladende ikke virkede specielt samarbejdsvillig; under alle omstændigheder ville de ikke modtage levering i denne uge, men han ville prøve at presse lidt på, så det evt. kunne komme på tale i næste.

Edited by MuPAD
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share