Doping


Strongman2006
 Share

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu er det jo ligesom en diskussion vi har herinde?

Det gør det ikke bedre af, at du taler nedsættende om brugere på et andet forum - bruger som vel og mærke også kommer herinde..

Én ting er at være imod doping, noget andet er, at svine folk til der har andre behov/lyster end en selv.

Link to comment
Share on other sites

Strongman ->

Hvis nu doping var tilladt, så var de kilo man kunne hente i den slags, vel principielt ikke meget mere 'snyd', end de styrkeløftere henter vha af div. former for udstyr.

Nu har jeg forstået, at du her anvender ordet, taber, lidt anderledes. Men mener du så at fx. Carl Lewis og Bjarne Riis er tabere?

Og hvis du vitterligt er en arv modstander af krudt/doping, hvorfor har du så valgt den avatar?

Ja, nu tør jeg jo næsten ikke lufte min holdning til udstyret i denne tråd, da det ofte ender i en udstyrsdebat :laugh: Men vil sådan set give dig ret i, at det du nævner også er snyd, men det er på en anden måde.

Bjarne Riis er for det første aldrig taget for brugen af doping, så synes at det er et dårligt eksempel. Og nej jeg synes ikke, at de er tabere.

Ja, nu har jeg et billede af Manfred, fordi han var mit store idol, da jeg var mindre, og fordi jeg godt kan lide hans måde at træne på. Han har da sikkert taget lidt at hvert, men det hyler jeg jo heller ikke ved at have et billede af ham.

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu har jeg et billede af Manfred, fordi han var mit store idol, da jeg var mindre, og fordi jeg godt kan lide hans måde at træne på. Han har da sikkert taget lidt at hvert, men det hyler jeg jo heller ikke ved at have et billede af ham.

Vi kan jo ikke vide om du sidder og hyler til hans billede, medmindre du optager en lydfil og deler den på nettet. :laugh:

Men du hylder ham indirekte... at det så kan være ravruskendes ligegyldigt er så en anden sag. Vi skal bare have noget vi kan fluekneppe og tirre dig lidt med. :devil:

:tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

Vi kan jo ikke vide om du sidder og hyler til hans billede, medmindre du optager en lydfil og deler den på nettet. :laugh:

Men du hylder ham indirekte... at det så kan være ravruskendes ligegyldigt er så en anden sag. Vi skal bare have noget vi kan fluekneppe og tirre dig lidt med. :devil:

:tongue::wink:

Haha det tænkte jeg nok. Det skulle jo nødigt ende sådan, at jeg blev nødt til at have et billede af Lille Per for at være sikker på, at personen ikke var dopet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det gør det ikke bedre af, at du taler nedsættende om brugere på et andet forum - bruger som vel og mærke også kommer herinde..

Én ting er at være imod doping, noget andet er, at svine folk til der har andre behov/lyster end en selv.

Må man heller ikke svine folk der kører spritkørsel??

Det er ULOVLIGT!!

Krudt er ikke et valg der kun angår dem selv!! Hvor mange steroidefjolser har man ikke set, som ikke ku styre deres test-agressioner og ladet det gå ud over uskyldige?

Link to comment
Share on other sites

Må man heller ikke svine folk der kører spritkørsel??

Det er ULOVLIGT!!

Krudt er ikke et valg der kun angår dem selv!! Hvor mange steroidefjolser har man ikke set, som ikke ku styre deres test-agressioner og ladet det gå ud over uskyldige?

Sviner du så også alle folk til der drikker? Også selvom de ikke kører bil??

Nu ved jeg godt alkohol ikke er ulovligt, men steroider er altså ikke gjort ulovlige fordi man bliver agressiv! Og jeg tror egentlig der er en hel del flere slåskampe der er alkoholrelaterede end steroiderelaterede.

Du kan jo ikke rende rundt og tale dårligt om folk, fordi du har en formodning om, at de vil gøre andre noget ondt.

Jeg synes det er tamt og afmagtsagtigt at rende rundt og kalde folk for 'tabere', fordi de gør ting du ikke selv ville gøre.

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Sviner du så også alle folk til der drikker? Også selvom de ikke kører bil??

Nu ved jeg godt alkohol ikke er ulovligt, men steroider er altså ikke gjort ulovlige fordi man bliver agressiv! Og jeg tror egentlig der er en hel del flere slåskampe der er alkoholrelaterede end steroiderelaterede.

Jeg synes det er tamt og afmagtsagtigt at rende rundt og kalde folk for 'tabere', fordi de gør ting du ikke selv ville gøre.

Jeg syns det rigtige er at tage afstand..

Og min empiri siger mig nu også at de fjolser der vil slås når de bliver fulde, er de samme typer som kan finde på at krudte den...

Link to comment
Share on other sites

Christian B> Altså, jeg har selv en profil derinde. Selvom jeg ikke har ødslet ligeså meget af min tid væk derinde, som jeg har her på Mol. Så er det da stadig min klare opfattelse, at der er mere end blot en god håndfuld, af profiler derinde, som magter af formulere/opfører sig mere sobert end du gør her. Desuden er jeg ikke sikker på at du har ret i at han primært hentyder til BH. Men det må han selv svare på :smile:

Strongman>>

Ja, nu tør jeg jo næsten ikke lufte min holdning til udstyret i denne tråd, da det ofte ender i en udstyrsdebat Men vil sådan set give dig ret i, at det du nævner også er snyd, men det er på en anden måde.
Ja ok - potentiel bombe :laugh:
Bjarne Riis er for det første aldrig taget for brugen af doping, så synes at det er et dårligt eksempel. Og nej jeg synes ikke, at de er tabere.

Ja ok - syntes også selv at eksemplet var lidt søgt. Dog har jeg selv brugt den spidsfindige formulering af han IKKE er blevet testet positiv. Og det er jo facts at han har haft så høje hæmatokritværdier, at det kunne give guld4'eren våde drømme. Jeg tror godt man kan sige - uden at man er ude på den store heksejagt - at odds'ne for at Riis har taget noget ulovligt, er lidt større end at gamle onkel Storm ligger og smugkrudter den lidt.

Ja, nu har jeg et billede af Manfred, fordi han var mit store idol, da jeg var mindre, og fordi jeg godt kan lide hans måde at træne på. Han har da sikkert taget lidt at hvert, men det hyler jeg jo heller ikke ved at have et billede af ham.

Well, det synes jeg så netop at du gør. Det er godt nok indirekte, men det gør samtidig (i min verden) at dine holdninger bliver inkonsistente. Hvilket mine egne iø er. Jeg er ret ambivalent overfor krudt. Det er bestemt ikke noget jeg ville anbefale, men omvendt synes jeg da at een af de allerfedeste OT-tråde er den med BB-billeder.

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg jo ikke de du kender, så du har nok ret når det kommer til dine bekendte; men min egen opfattelse er, at det langt fra afspejler normen.

Jeg tror en meget stor procentdel af de der doper sig, har truffet et helt afgørende og individuelt valg, som intet har med dårlig opvækst eller gruppepres at gøre.

Det er jo netop en meget individuel sport, og de valg folk træffer, gør de af egoistiske årsager.

Jeg ved godt, at jeg lyder meget snæversynet med mine udtalelser. Desværre er de ikke helt ved siden af :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jhx: Altså, jeg har selv en profil derinde. Selvom jeg ikke har ødslet ligeså meget af min tid væk derinde, som jeg har her på Mol. Så er det da stadig min klare opfattelse, at der er mere end blot en god håndfuld, af profiler derinde, som magter af formulere/opfører sig mere sobert end du gør her. Desuden er jeg ikke sikker på at du har ret i at han primært hentyder til BH. Men det må han selv svare på

Ja det er fuldstændigt rigtigt, og der er også mange der er inde i stofferne på meget højt niveau!

MEN- der er LANGT langt flere derinde, som hverken kan stave eller formulere sig over retard niveau, end herinde! En generalisering forudsætter jo heller ikke at ALLE skal leve op til fordommen, men at den generelle tendens er sådan!

Link to comment
Share on other sites

Doping skal bare bekæmpes med alle midler, for det går udover de personer som ønsker at vinde på ærligvis!

Hvor mange gange har jeg ikke hørt rygter om mig selv, at jeg tog doping, og hvor mange gange har jeg ikke fået "røvet" hæderen fra mig for mine resultater fordi folk ikke kan begribe hvad man kan med kroppen uden riods! Specielt i lokal samfund som det er på Mors, kan jeg tit være i byen, hvor folk kommer hen og prøver at lokke en form for tilståelse ud af en, om jeg skulle være på det ene og det andet

Jeg forstår det mølvis siger, at det skide irriterende.. Jeg er selv igang med at få lavet en dopingtest ved min læge, så jeg har et bevis jeg kan vise folk, og give til de folk som starter rygterne.. Er foreksempel blevet smidt ud af et træningscenter i Nykøbing fordi de ikke troede på at en knægt på 17år kunne løfte 160kg i bænkpress... OG ALENE ved mine løft bestemte de sig for at jeg ikke måtte være ren.. :blink::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Doping skal bare bekæmpes med alle midler, for det går udover de personer som ønsker at vinde på ærligvis!

Hvor mange gange har jeg ikke hørt rygter om mig selv, at jeg tog doping, og hvor mange gange har jeg ikke fået "røvet" hæderen fra mig for mine resultater fordi folk ikke kan begribe hvad man kan med kroppen uden riods! Specielt i lokal samfund som det er på Mors, kan jeg tit være i byen, hvor folk kommer hen og prøver at lokke en form for tilståelse ud af en, om jeg skulle være på det ene og det andet

Jeg forstår det mølvis siger, at det skide irriterende.. Jeg er selv igang med at få lavet en dopingtest ved min læge, så jeg har et bevis jeg kan vise folk, og give til de folk som starter rygterne.. Er foreksempel blevet smidt ud af et træningscenter i Nykøbing fordi de ikke troede på at en knægt på 17år kunne løfte 160kg i bænkpress... OG ALENE ved mine løft bestemte de sig for at jeg ikke måtte være ren.. :blink::crazy:

Viceværten kontaktede mig den anden dag, fordi der var blevet fundet ampuler og kanyler i affaldet. Når sådan noget sker kontakter man selvfølgelig den største i opgangen(mig), ikke fordi det siger så meget, når de fleste er over 80 :laugh: Men det viser sig så, at der en i opgangen, som krudter den. Viceværten og jeg kunne dog hurtigt blive enige om, at man ikke er den skarpeste kniv i skuffen, når man smider den slags i skraldespanden uden at pakke det ind :blink:

Nå men min historie var bare en ud af mange lige som din :wink: Men jeg synes nu ikke, at du skal gå så meget op i, at folk tror dit og dat, det vigtigste er vel, at man ved med sig selv, at man er ren.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Viceværten kontaktede mig den anden dag, fordi der var blevet fundet ampuler og kanyler i affaldet. Når sådan noget sker kontakter man selvfølgelig den største i opgangen(mig), ikke fordi det siger så meget, når de fleste er over 80 :laugh: Men det viser sig så, at der en i opgangen, som krudter den. Viceværten og jeg kunne dog hurtigt blive enige om, at man ikke er den skarpeste kniv i skuffen, når man smider den slags i skraldespanden uden at pakke det ind :blink:

Nå men min historie var bare en ud af mange lige som din :wink: Men jeg synes nu ikke, at du skal gå så meget op i, at folk tror dit og dat, det vigtigste er vel, at man ved med sig selv, at man er ren.

ja det har du ret i, men synes stadig man skal prøve at beskytte sit omdømme så godt som muligt, for det kan koste i sidste ende..

Link to comment
Share on other sites

ja det har du ret i, men synes stadig man skal prøve at beskytte sit omdømme så godt som muligt, for det kan koste i sidste ende..

Jo, men en dopingtest er jo bare penge ud af vinduet. Selv den mest krudtede person kan aflevere en negativ teste, hvis han selv bestemmer tidspunktet for testen.

Så spar du de penge :tongue:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

De dopingtilfælde jeg kender noget til, har været folk fra uheldige miljø: De der stod at røg nede foran hallen som små, tog stoffer og begik kriminalitet.

Selvfølgelig er der også folk der har haft det nemt, der kan komme ud i noget snusk, hvis de kommer i kløerne på de forkerte.

Jeg vil dog mene, at sidstnævnte er i undertal :bigsmile:

Som jeg skrev er der folk i alle samfundslag der tager doping. Men jeg kan se, at du har en del fordomme om, hvad en social taber er. Såfremt blot det at ryge en smøg i en relativ ung alder i dine øjne er indledningen på en rutschetur ned af den sociale rangstige tror jeg ikke, at jeg kender mange som du ikke vil betegne som sociale tabere. :wink:

Men jeg kender da en del der har benyttet doping igennem tiden. Nogle af dem har da været folk der kunne katagoriseres som solciale tabere. Men flertallet har nu været folk som fungerede helt fint i samfundet, både socialt og arbejdsmæssigt. Det har både været folk med en håndværksmæssig baggrund, samt folk med højere uddannelser. :smile:

Det er muligt, men de ligger ikke i midtjylland. Desuden er 'en del' jo ikke nok - som misbruger vælger man næppe et kontroleret center :wink:
Nu mener jeg jo, at det bør være op til ejeren af et privat motionscenter om der skal foretages dopingtest. Jeg syntes det er helt fint, at folk der ikke ønsker at blive udsat for en dopingtest af den ene eller den anden årsag kan træne et sted, hvor de ikke riskerer at skulle afleverer en urinprøve. Så længe de holder sig væk fra den organiserede sports klubber kan de gører som det passer dem.
Hvis man er på steroider, er man en taber, så enkelt er det. Man kan jo ikke være en vinder, når man snyder både sig selv og andre, så taber er den eneste mulighed.

Er det ikke en grov katagorisering, at dele folk op i vindere og tabere? Hovedparten af befolkningen kan næppe placeres i en af de to katagorier, men ligger i en grå masse midt imellem. Desuden er der vel mange der er vindere i nogle af livets faser og tabere i andre?

Såfremt doping ikke bruges med henblik på sport har jeg meget svært ved, at se hvem man snyder. Snyder man sig selv? I så fald må man jo have glemt, at ens resultater tildels skyldes den kanyle man har banket i balden et par gange om ugen de sidste par måneder...

Hvad er så dit syn på piger der får lavet nye bryster? Snyder de også? Og hvem er det de snyder?

I min verden er der ikke den store forskel på, at en pige får lavet silicone-implanter og det at en fyr bruger kemiske hjælpemidler for at opnå en krop der lever op til tidens seksuele idealer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er så dit syn på piger der får lavet nye bryster? Snyder de også? Og hvem er det de snyder?

I min verden er der ikke den store forskel på, at en pige får lavet silicone-implanter og det at en fyr bruger kemiske hjælpemidler for at opnå en krop der lever op til tidens seksuele idealer. :smile:

Sjovt du lige nævner det, kom selv til at tænke på det i forbindelse med denne tråd. Jeg synes heller ikke om, at piger får lavet silikonebryster, så min holdning er ikke anderledes her, men jeg synes alligvel, at der er stor forskel på de to ting.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt du lige nævner det, kom selv til at tænke på det i forbindelse med denne tråd. Jeg synes heller ikke om, at piger får lavet silikonebryster, så min holdning er ikke anderledes her, men jeg synes alligvel, at der er stor forskel på de to ting.

Jeg har svært ved at se forskelen på om man vælger kirugi eller en form for medicinsk hjælp til at opnå sit fysiske ideal. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har svært ved at se forskelen på om man vælger kirugi eller en form for medicinsk hjælp til at opnå sit fysiske ideal. :smile:

Nu har jeg ikke den store forstand på kirurgi men mon det er ligeså mange alvorlige bivirkninger ved kirurgi som ved AS? jeg tror det næppe men ret mig hvis jeg tager fejl... når det så er sagt så må folk sgu selvom hvad de vil fylde sig med sålænge de ikke holder andre for nar og/eller snyder i forbindelse med konkurrence

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke den store forstand på kirurgi men mon det er ligeså mange alvorlige bivirkninger ved kirurgi som ved AS? jeg tror det næppe men ret mig hvis jeg tager fejl... når det så er sagt så må folk sgu selvom hvad de vil fylde sig med sålænge de ikke holder andre for nar og/eller snyder i forbindelse med konkurrence

Nu er bivirkningerne ved en fornuftig omgang med AS jo også yderst begrænsede. Såfremt folk forstår, at holde sig til de korrekte stoffer, holde doserne moderate og ikke kører på non-stop ser jeg det ikke som en større helbredsrisiko end så meget andet som er socialt acceptabelt i vort samfund. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu er bivirkningerne ved en fornuftig omgang med AS jo også yderst begrænsede. Såfremt folk forstår, at holde sig til de korrekte stoffer, holde doserne moderate og ikke kører på non-stop ser jeg det ikke som en større helbredsrisiko end så meget andet som er socialt acceptabelt i vort samfund. :smile:

Det ka du have ret i, men hvor mange misbrugere tager terapeutiske doser? meget få ville mit bud være... dem jeg har kendskab til kraaadter den max men igen jeg kender hellere ikke synderlig mange der tager det så det beror selvfølgelig på fordomme og empiri

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share