før og efter?


temerario
 Share

Recommended Posts

jeg kan godt lide intentionen med indlægget, men det er er hele essensen i de sidste 4-5sider er jo at jalle2 skal forstå man ikke nødvendigvis* er på diverse ting bare fordi man vejer over 80kg.

Det er jo helt til grin at sige man er på krudt bare fordi man vejer over 80 og styrketræner.

* som i sjældent

Hehe, ja jeg havde også smidt en smiley ind til sidst, fordi det nemlig skulle forstås sådan - håber ikke vi har misforstået hinanden :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ham lalle eller jalle begynder jo selv med at skyde rundt om sig...........Så må han jo også tåle at vi andre svarer igen...............Vi kan jo ikke alle have samme sygeligt ideal billedet... :crazy:

Men som du selv skriver er han kun 19 !! så måske er der håb forude ?? hvis han altså ikke falder igennem en rist på gaden :tongue:

ved ikke om han er din fætter ?? Men som sagt begyndte han selv at skrive nedladende om andres kropsform...

Hvorfor skulle han være min fætter? Jeg kan bare godt sætte mig ind i andres situation, imodsætning til visse andre tyder det på... Og så har jeg vist gjort klart, at jeg føler, at mange tråd desværre går i den forkerte retning - mudderkastning vs. informativ formidling af træningsrelaterede emne. Jah, jeg ved godt, hvad jeg vælger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver lige en sidste gang for at prøve at udtrykke mig klart og prøve at forstå det i siger, imellem alt kritkken:

1. Hvornår har jeg sagt jeg ved alt. Hvornår har jeg ført mig frem om at jeg ved ALT om det & det hvilket overhovdet ikke er tilfælde. Jeg ved INGENTING i forhold til jer, da jeg ikke har studeret fysiske/psykologiske træningsforhold andet end læst diverse artikler rundt omkring, omkring konditionstræning. Så jeg er nok en af de eneste som ved MINDST om træning af alle her. Så fik vi vidst slået det fast med 7 tommer søm.

2. Grunden til jeg begynder at skyder vildt omkring er pga dette (Som jeg har sagt tidligere):

Jeg skrev:

Men selvom de ser tynde ud? kan de altså godt flytte sig fornuftigt over en vis strækning. Synes ihvertfald ikke der mangler explosion med disse. De behøver ikke ligne et par bulede træstammer for at kunne yde fornuftigt. De kan jo godt være stærke uden.

Så kommer Brugeren blanco og siger dette som er helt ude for rækkevidde:

For lige at knække det i jern for dig, er her et billede af min kæreste Søren W's wheels:

Pic

Jeg er ret sikker på, at han sprinter fra dine hjul - også selvom han er tyndfed fra livet og op.

Dét er jo uden sammenligning. VIRKELIG trist kommentar at slynge ud som om personen virkelig SKAL angribe, da jeg på ingen måde har sagt at mine ben er de bedste i verden eller kan tage alle super sprintere. Manglende forståelse.dk

Det eneste jeg har sagt at de ikke behøver at ligne overstående ben for at kunne flytte sig fornuftig og HVORFOR FANDEN TROR FOLK IKKE PÅ DET? Der er helt sikkert en forkert opfattelse af ordet "fornuftigt" (Som hverken betyder super eller extraordinære ben) hos SAMTLIGE brugere der har svaret i denne tråd, da man åbenbart skal have så overpumpede steriode stænger som billede viser. Helt grotesk opfattelse i mine øjne.

Det er jo det som startede det hele. Efterfølgende får man så at vide at ens ben ligner en narkomans som IGEN er uden sammenligning! Hvad sker der!? Du kan jo ikke IGEN sammenligne mine ben med nogle steroide ben for fanden. FORSTÅ DET NU! Som om i virkelig ikke vil indse at det godt kan lade sig gøre bare af at have set et billedet. Det betyder STADIG IKKE at jeg er supermand og kan løbe fra alle, men at man sagtens kan have bare nognelunde hurtige ben hvis man ikke ligner et steriode monster.

I det mindste har jeg naturlige muskler og ikke kunstige fremstillet muskler. Det er helt til grin det her. Om jeg har et sygt forhold til min krop kan i da være fuldstændig ligeglad med? Svar da bare på det jeg spørger om man.

Link to comment
Share on other sites

Pic

Jeg er ret sikker på, at han sprinter fra dine hjul - også selvom han er tyndfed fra livet og op.

Dét er jo uden sammenligning. VIRKELIG trist kommentar at slynge ud som om personen virkelig SKAL angribe, da jeg på ingen måde har sagt at mine ben er de bedste i verden eller kan tage alle super sprintere

da man åbenbart skal have så overpumpede steriode stænger som billede viser. Helt grotesk opfattelse i mine øjne.

Hvorfor mon du får alle disse kommentarer? Prøv en pænere tone i et forum hvor du er forholdsvis ny!

Held og lykke.

~ Allan Pedersen

Edited by ap1983
Link to comment
Share on other sites

jalle2

Det som folk opponerer imod er dit ønske om at blive så tynd som muligt, samtidigt med at du ytrer ønske om at være funktionel og eksplosiv. Du har i forvejen en for lav muskelmasse til at have en optimal kraft/vægt ratio, ligemeget om det er til sprint eller kampsport. Din antipati mod vægttræning kan du godt pakke væk, hvis du har nogen som helst ide om at være hurtig, specielt med din højde (og ikke dermed sagt at alle nødvendigvis skal brække jern). Hvis du kommer i en atletikklub go gerne vil være hurtig, så vil de grine af dig, hvis du siger at du ikke vil træne med vægte fordi du vil være så tynd så muligt. Bagefter vil de muligvis give dig buksevand og smide dig ud.

Iøvrigt tror jeg ikke på at din fedtprocent er så lav ud fra de billeder. Mit gæt er at den er målt på en impendansvægt, som er til at lukke op og skide i. Du ligner mere en på ca. 10.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor mon du får alle disse kommentarer? Prøv en pænere tone i et forum hvor du er forholdsvis ny!

Held og lykke.

~ Allan Pedersen

Helt uden for diskussionen, så kan jeg absolut ikke se, hvorfor en ny skal tilpasse sig den skarpe tone herinde, og han/hun ikke må "slå" fra sig eller give sine holdninger til kende.... Alle, der har været på MOL jævnligt, ved, at der er en sarkastisk/ironisk tone, og der hurtigt går personfikserede angreb i diskussionerne.

Jalle's opførsel i denne tråd ligger IMO ikke langt fra flere andres opførsel i andre tråde - forskellen ligger i, at han er ny og ikke har den store viden på området..., men skal det diktere, hvordan han skal opføre sig? Når det halve af de andre (rutinerede) brugere opfører sig som forkælede børnehavebørn?

Man skal hyle med ulvene!

Link to comment
Share on other sites

Helt uden for diskussionen, så kan jeg absolut ikke se, hvorfor en ny skal tilpasse sig den skarpe tone herinde, og han/hun ikke må "slå" fra sig eller give sine holdninger til kende.... Alle, der har været på MOL jævnligt, ved, at der er en sarkastisk/ironisk tone, og der hurtigt går personfikserede angreb i diskussionerne.

Jalle's opførsel i denne tråd ligger IMO ikke langt fra flere andres opførsel i andre tråde - forskellen ligger i, at han er ny og ikke har den store viden på området..., men skal det diktere, hvordan han skal opføre sig? Når det halve af de andre (rutinerede) brugere opfører sig som forkælede børnehavebørn?

Man skal hyle med ulvene!

Lad os alle røvkede os. . .

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver lige en sidste gang for at prøve at udtrykke mig klart og prøve at forstå det i siger, imellem alt kritkken:

1. Hvornår har jeg sagt jeg ved alt. Hvornår har jeg ført mig frem om at jeg ved ALT om det & det hvilket overhovdet ikke er tilfælde. Jeg ved INGENTING i forhold til jer, da jeg ikke har studeret fysiske/psykologiske træningsforhold andet end læst diverse artikler rundt omkring, omkring konditionstræning. Så jeg er nok en af de eneste som ved MINDST om træning af alle her. Så fik vi vidst slået det fast med 7 tommer søm.

2. Grunden til jeg begynder at skyder vildt omkring er pga dette (Som jeg har sagt tidligere):

Jeg skrev:

Men selvom de ser tynde ud? kan de altså godt flytte sig fornuftigt over en vis strækning. Synes ihvertfald ikke der mangler explosion med disse. De behøver ikke ligne et par bulede træstammer for at kunne yde fornuftigt. De kan jo godt være stærke uden.

Så kommer Brugeren blanco og siger dette som er helt ude for rækkevidde:

For lige at knække det i jern for dig, er her et billede af min kæreste Søren W's wheels:

Pic

Jeg er ret sikker på, at han sprinter fra dine hjul - også selvom han er tyndfed fra livet og op.

Dét er jo uden sammenligning. VIRKELIG trist kommentar at slynge ud som om personen virkelig SKAL angribe, da jeg på ingen måde har sagt at mine ben er de bedste i verden eller kan tage alle super sprintere. Manglende forståelse.dk

Det eneste jeg har sagt at de ikke behøver at ligne overstående ben for at kunne flytte sig fornuftig og HVORFOR FANDEN TROR FOLK IKKE PÅ DET? Der er helt sikkert en forkert opfattelse af ordet "fornuftigt" (Som hverken betyder super eller extraordinære ben) hos SAMTLIGE brugere der har svaret i denne tråd, da man åbenbart skal have så overpumpede steriode stænger som billede viser. Helt grotesk opfattelse i mine øjne.

Det er jo det som startede det hele. Efterfølgende får man så at vide at ens ben ligner en narkomans som IGEN er uden sammenligning! Hvad sker der!? Du kan jo ikke IGEN sammenligne mine ben med nogle steroide ben for fanden. FORSTÅ DET NU! Som om i virkelig ikke vil indse at det godt kan lade sig gøre bare af at have set et billedet. Det betyder STADIG IKKE at jeg er supermand og kan løbe fra alle, men at man sagtens kan have bare nognelunde hurtige ben hvis man ikke ligner et steriode monster.

I det mindste har jeg naturlige muskler og ikke kunstige fremstillet muskler. Det er helt til grin det her. Om jeg har et sygt forhold til min krop kan i da være fuldstændig ligeglad med? Svar da bare på det jeg spørger om man.

Har du snart forstået, at Kongkents indlæg var spækket med ironi? Dvs. Søren W's ben har aldrig været i nærkontakt med doping/steroider eller olie (wtf?)...

Når du gerne vil være hurtig, gik jeg ud fra, at du gerne ville være så hurtig, som det er muligt for dig at blive. Jeg troede ikke, at du havde et ønske om at være middelmådig, og derfor fik du at vide, at det ikke er vejen frem for dig at tabe dig, og at det ikke er det, der gør dig mere eksplosiv. Du skrev, at du ikke "synes", at du mangler eksplosivitet? So what, det kan godt være du føler dig rigtig stærk og eksplosiv, når du render og laver parader nede i skoven, men styrketræning og lidt mere kød på kroppen vil stadig være vejen frem, hvis du for alvor skal forsøge at realisere dit potentiale. Det skrev jeg jo også et indlæg om, førend jeg postede billedet af Søren. Illustrationen var bare for at få dig til at forstå, hvad der er tynde ben, og at lidt mere massive ben altså ikke er langsomme - dvs. tværtimod gættede jeg på, at de var en del hurtigere end dine :wink:

Yetti --> Det er fint nok, at du vil komme din fætter lidt til undsætning, men ærligt talt synes jeg godt nok du rammer langt forbi her. Der er jo ikke tale om, at en ny ikke må "give sin holdning til kende".

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

jalle2

Det som folk opponerer imod er dit ønske om at blive så tynd som muligt, samtidigt med at du ytrer ønske om at være funktionel og eksplosiv. Du har i forvejen en for lav muskelmasse til at have en optimal kraft/vægt ratio, ligemeget om det er til sprint eller kampsport. Din antipati mod vægttræning kan du godt pakke væk, hvis du har nogen som helst ide om at være hurtig, specielt med din højde (og ikke dermed sagt at alle nødvendigvis skal brække jern). Hvis du kommer i en atletikklub go gerne vil være hurtig, så vil de grine af dig, hvis du siger at du ikke vil træne med vægte fordi du vil være så tynd så muligt. Bagefter vil de muligvis give dig buksevand og smide dig ud.

Iøvrigt tror jeg ikke på at din fedtprocent er så lav ud fra de billeder. Mit gæt er at den er målt på en impendansvægt, som er til at lukke op og skide i. Du ligner mere en på ca. 10.

:laugh:

Ja okay. Så ved jeg det og behøver ikke sige mere.

Man skal træne tung styrke træning for at blive hurtig og eksplosiv. Det har jeg forstået nu.

Var det så svært at forstå?

Opret en log og skriv om din træning der. Du vil få meget mere konstruktiv kritik end du får i en tråd som denne.

Link to comment
Share on other sites

Helt uden for diskussionen, så kan jeg absolut ikke se, hvorfor en ny skal tilpasse sig den skarpe tone herinde, og han/hun ikke må "slå" fra sig eller give sine holdninger til kende.... Alle, der har været på MOL jævnligt, ved, at der er en sarkastisk/ironisk tone, og der hurtigt går personfikserede angreb i diskussionerne.

Jalle's opførsel i denne tråd ligger IMO ikke langt fra flere andres opførsel i andre tråde - forskellen ligger i, at han er ny og ikke har den store viden på området..., men skal det diktere, hvordan han skal opføre sig? Når det halve af de andre (rutinerede) brugere opfører sig som forkælede børnehavebørn?

Man skal hyle med ulvene!

Helt uden for diskussionen
Er hele den her tråd ikke allerede det?

Men jo, selvfølgelig har han ret til samme tone, det jeg mener er

overpumpede steriode stænger
er måske lige skarpt nok. Syntes der er forskel på at snakke skarpt og direkte antyde at folk tager sterioder.

~ Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Hehe... ja, jeg må hellere tydeliggøre min post en anelse. SørenW's ben ligner ikke noget der er krudtet. Det var ironisk.

Jalle > Grunden til folk er sådan efter dig, er nok at de mener du ikke lytter. Nu har du så heldigvis skrevet, at du godt forstår fidusen i, at eksplosiv muskelkraft med stor succes kan optrænes via styrketræning, naturligvis kombineret med den sportsgren man skal bruge den eksplosivitet til. Jeg vil foreslå dig at læse i nogle af de logbøger der er her på MOL. Om du træner kampsport, cykling, styrketræning, basketball, vægtløftning eller noget helt sjette, så er der helt sikkert logbøger herinde der beskriver udøveres tilgang til træningen. Du skal bruge MOL på en konstruktiv måde. Der er rigtig mange herinde der ligger inde med utrolig megen viden omkring træning og kost, og i stedet for at blive sur på dem når de forsøger at hjælpe dig, så skal du bare læse og lære, og derefter udføre det i praksis.

Jeg tror årsagen til, at tonen blev så "hård" imod dig en overgang var, at du bed fra dig med argumenter der ikke helt holdt vand. Så lugter folk blod, og nyder nærmest at drille dig. Jeg gjorde det selv, da jeg gav dig medhold i, at SørenW har taget steroider. Fordi dem der ved lidt om det, kan godt se, at hans fysik godt kan opnås helt naturligt. Det vil dog være forkert at sige at man "bare" kan træne sig til det, for det kræver naturligvis en solid omgang dedikation til såvel træning som kost. Det hele hænger sammen. :smile:

Hvis du dog gerne vil have så tynde ben som muligt, så er det måske det forkerte sted du spørger. For her er de flestes ideal ikke nødvendigvis så store ben som muligt, men så stærke og funktionelle ben som muligt. Og det er tynde ben ikke. Det er dine ben der skal bevæge dig rundt resten af dit liv. Jo stærkere de er, jo bedre. Så let er det.

Held og lykke med det. Nu vil jeg ikke spamme tråden mere, for den er way off-topic. :laugh: ... men underholdende! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ja okay kan godt se jeg er på afveje totalt! SORRY GUYS! :blush: Pinligt.

Har endelig godt vidst at man skulle have mange muskler for at have noget at gøre godt med ang hurtighed og eksplosion. Men har bare fejlagtigt holdt fast i det slanke udseende som man altså ikke bliver hurtig af. og det var dumt. I ved hvad der skal til og det har jeg måtte høre for.

En Fiat 1.0 vinder jo hellere ikke over en corvette v8er hvis vi antager at de har samme topfart selvom det ikke er tilfældet. Der skal masse og volume til at rykke vildt og voldsomt og det har jeg bare fået til at passe med at det ku lade sig gøre uden at ligne en stor træningsgut. Det er ikke tilfældet og det har jeg bare fejlagtig VILLE tro på selvom fornuften sagde noget andet. Det kan også have noget at gøre med at jeg ikke VIL træne mig stor, så kommer man på afveje mht at tænke sig ting som ikke dnaner grundlag for et realistisk synspunkt.

Så undskylder endnu engang og håber altså ikke i hader mig totalt men er indstillet på at se muligheder nu hvor jeg er kommet til fornuft og kan se jeg har været en kæmp egoistisk NAR, selvom jeg har opført mig yderst uacceptabelt på et skidt og uvidende grundlag som har været en stor fejltagelse.

Jeg bliver nød til at vælge eller ikke vælge. Vil jeg være slank og tynd må jeg fravælge at have intentioner om at blive stærk og hurtig - og hvis jeg vil være hurtig og stærk må jeg ofre min krop til vægtene og acceptere at det ER tung styrketræning der skal til hvis jeg vil have mere kraft og overskud, og komme nær de + 25 - 30 km/t min ultimative drøm er at ku løbe.

Link to comment
Share on other sites

Ja okay kan godt se jeg er på afveje totalt! SORRY GUYS! :blush: Pinligt.

Har endelig godt vidst at man skulle have mange muskler for at have noget at gøre godt med ang hurtighed og eksplosion. Men har bare fejlagtigt holdt fast i det slanke udseende som man altså ikke bliver hurtig af. og det var dumt. I ved hvad der skal til og det har jeg måtte høre for.

En Fiat 1.0 vinder jo hellere ikke over en corvette v8er hvis vi antager at de har samme topfart selvom det ikke er tilfældet. Der skal masse og volume til at rykke vildt og voldsomt og det har jeg bare fået til at passe med at det ku lade sig gøre uden at ligne en stor træningsgut. Det er ikke tilfældet og det har jeg bare fejlagtig VILLE tro på selvom fornuften sagde noget andet. Det kan også have noget at gøre med at jeg ikke VIL træne mig stor, så kommer man på afveje mht at tænke sig ting som ikke dnaner grundlag for et realistisk synspunkt.

Så undskylder endnu engang og håber altså ikke i hader mig totalt men er indstillet på at se muligheder nu hvor jeg er kommet til fornuft og kan se jeg har været en kæmp egoistisk NAR, selvom jeg har opført mig yderst uacceptabelt på et skidt og uvidende grundlag som har været en stor fejltagelse.

Jeg bliver nød til at vælge eller ikke vælge. Vil jeg være slank og tynd må jeg fravælge at have intentioner om at blive stærk og hurtig - og hvis jeg vil være hurtig og stærk må jeg ofre min krop til vægtene og acceptere at det ER tung styrketræning der skal til hvis jeg vil have mere kraft og overskud, og komme nær de + 25 - 30 km/t min ultimative drøm er at ku løbe.

Jeg tror ikke der er nogen der bærer nag :smile: Det lader til at du har fået en helt anden indgangsvinkel, og i så fald skal du nok lære en masse herinde!

Link to comment
Share on other sites

Tror næppe man kan opbygge muskelstyrke uden at opbygge muskelmasse=større muskler/større krop.

Ville være lidt ligesom at sige at 1 liter mælk ikke må fylde det 1 liter mælk nu en gang gør...

At man så kan opbygge musklerne lange og smidige eller korte og store er en anden side af sagen, har jeg fået fortalt.

Link to comment
Share on other sites

Tror næppe man kan opbygge muskelstyrke uden at opbygge muskelmasse=større muskler/større krop.

Ville være lidt ligesom at sige at 1 liter mælk ikke må fylde det 1 liter mælk nu en gang gør...

At man så kan opbygge musklerne lange og smidige eller korte og store er en anden side af sagen, har jeg fået fortalt.

Nej nej nej - here we go again... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tror næppe man kan opbygge muskelstyrke uden at opbygge muskelmasse=større muskler/større krop.

Ville være lidt ligesom at sige at 1 liter mælk ikke må fylde det 1 liter mælk nu en gang gør...

At man så kan opbygge musklerne lange og smidige eller korte og store er en anden side af sagen, har jeg fået fortalt.

Muskler af en bestemt størrelse har et bestemt potentiale. Det er ikke mange mennesker der i forvejen udnytter deres potentiale fuldt ud, men ved hjælp af træning kan man komme tættere på blandt andet ved neurale tilpasninger. Hvis du så ovenikøbet får et større muskeltværsnit vil dit potentiale selvfølgelig vokse og du vil blive stærkere.

Link to comment
Share on other sites

Tror næppe man kan opbygge muskelstyrke uden at opbygge muskelmasse=større muskler/større krop.

Ville være lidt ligesom at sige at 1 liter mælk ikke må fylde det 1 liter mælk nu en gang gør...

At man så kan opbygge musklerne lange og smidige eller korte og store er en anden side af sagen, har jeg fået fortalt.

Denne mælkeanalogi indebærer at styrken er 100% proportional med musklens tværsnitsareal, og selvom der er stor sammenhæng, spiller andre faktorer også ind.

Muskler kan ikke trænes til at være korte eller lange, heller ikke smidige, det er andre faktorer, der spiller ind.

Link to comment
Share on other sites

Tror næppe man kan opbygge muskelstyrke uden at opbygge muskelmasse=større muskler/større krop.

Ville være lidt ligesom at sige at 1 liter mælk ikke må fylde det 1 liter mælk nu en gang gør...

At man så kan opbygge musklerne lange og smidige eller korte og store er en anden side af sagen, har jeg naivt troet på uden at vide hvor forkert det er.

/fixed

Link to comment
Share on other sites

Ja okay kan godt se jeg er på afveje totalt! SORRY GUYS! :blush: Pinligt.

Har endelig godt vidst at man skulle have mange muskler for at have noget at gøre godt med ang hurtighed og eksplosion. Men har bare fejlagtigt holdt fast i det slanke udseende som man altså ikke bliver hurtig af. og det var dumt. I ved hvad der skal til og det har jeg måtte høre for.

En Fiat 1.0 vinder jo hellere ikke over en corvette v8er hvis vi antager at de har samme topfart selvom det ikke er tilfældet. Der skal masse og volume til at rykke vildt og voldsomt og det har jeg bare fået til at passe med at det ku lade sig gøre uden at ligne en stor træningsgut. Det er ikke tilfældet og det har jeg bare fejlagtig VILLE tro på selvom fornuften sagde noget andet. Det kan også have noget at gøre med at jeg ikke VIL træne mig stor, så kommer man på afveje mht at tænke sig ting som ikke dnaner grundlag for et realistisk synspunkt.

Så undskylder endnu engang og håber altså ikke i hader mig totalt men er indstillet på at se muligheder nu hvor jeg er kommet til fornuft og kan se jeg har været en kæmp egoistisk NAR, selvom jeg har opført mig yderst uacceptabelt på et skidt og uvidende grundlag som har været en stor fejltagelse.

Jeg bliver nød til at vælge eller ikke vælge. Vil jeg være slank og tynd må jeg fravælge at have intentioner om at blive stærk og hurtig - og hvis jeg vil være hurtig og stærk må jeg ofre min krop til vægtene og acceptere at det ER tung styrketræning der skal til hvis jeg vil have mere kraft og overskud, og komme nær de + 25 - 30 km/t min ultimative drøm er at ku løbe.

Der er ingen, der siger, at du det er nødvendigt at have mega masive ben for at løbe hurtigt... Som du selv har linket, så kan en for stor muskelmasse blive hæmmende for accelrationsevne og topfart... Altså kan du vælge en mellemting!

Iøvrigt kan du temmelig sikkert løbe 25-30 km/t allerede, men bare ikke i særlig lang tid... og du har vist stadig ikke sagt præcist, hvad dine mål er? Ok, bedre til kampsport, men ifht. løb snakker vi så sprintdistancer (100 m, 200, (400)), eller vil du gerne løbe længere?

Ps. Iøvrigt burde du nok åbne en anden tråd, hvis du vil have flere råd, da denne tråd vist er beregnet til et andet emne :tongue:

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Topsprintere er heller ikke særlig store i forhold til så mange andre.

Svjv er Asafa Powell ca. 190 og vejer 88 kg, og Maurice Green 176 og vejer (vejede?) ~72 kg.

De nøjagtige tal kan man vel finde på nettet, men selv Søren W vejere mere end en optimal sprinterfysik.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Okay fordi nu sidder jeg med en masse spørgsmål som jeg ikke ved om jeg skal poste her hehe. Ville folk flamme mig hvis jeg oprettede et topic om at bygge muskelmasse optimalt til en god sprinter fysik?

Yetti: Mit mål er at blive så hurtig som overhovdet muligt. Her taler jeg ikke om distance da det er ligegyldigt men KM/t. Samt kunne starte mest eksplosivt. Og det er Sprint relateret distancer så ikke noget med 400 meter hehe. Men bare Hurtigst muligt OVERHOVDET!

Så det kræver jo en rimlig god muskelmasse at kunne realisere det eller hvad?

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Okay fordi nu sidder jeg med en masse spørgsmål som jeg ikke ved om jeg skal poste her hehe. Ville folk flamme mig hvis jeg oprettede et topic om at bygge muskelmasse optimalt til en god sprinter fysik?

Nej, det tror jeg bestemt ikke. Tværtimod. Det er det det her forum er her for; vidensdeling. :smile:

Men jeg ville nok poste det spørgsmål i en tråd i det underfora der hedder "Funktionel Styrke".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share