før og efter?


temerario
 Share

Recommended Posts

Hvor ser I, at han er tynd henne?

Det er sgu'da bare en vapset, men dog spinkelt-bygget teenager - som syner tynd, fordi han ingen masse har.

Altså - der er ingen markeringer - og jeg kan satme også fremtvinge så tydelige kraveben, hvis jeg vrider hele mit skulderparti fremad. Fedtprocent på 6-8, så har man ikke så vapsede ben - og da slet ikke som løber.

Jesus - grow up kiddo'

Han er jo tynd.

Hvis man er aktiv og træner meget, så er en bmi omkring de 20 jo på grænsen til undervægt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Måske om man ikke skulle spørge Jalle2 hvad han definerer som stærk?

Ps. et eller andet sted tror jeg Jalle2 troller os. Hvis dette er tilfældet så er det fandme det bedste troll jeg har set i et stykke tid :tongue:

Edited by Gunni
Link to comment
Share on other sites

Kong kent: Hvis det ikke er ironisk så tak for ordene, da det bekræfter min mistanke 100%. Jeg har aldrig været100% sikker på om s.w.'s ben har været naturlige da de ser lige lovlig pumpet ud til det, så hvis det passer han doper sig så undrer det mig endelig ikke. Men hvis han være fuld af olie og risiki for impotens/hjerte problemer og alt det lort der følger med det skidt, så lad ham.

Undervægtig diffinerer jeg som, når det virkelig bliver alvorligt med vægten og involdende begynder at sige fra. ellers er man sund og rask så længe de ikke gør d oig man bare holder end fedtfattig sund kostplan. Jeg vejer 75 på 191 cm hvilket jeg finder meget tilpas. kan ingen problemer se idet, så hvorfor ikke tabe lidt ekstra som en stor del af mols brugere også ønsker? Jeg har et andet forhold til kroppen (Da jeg finder et tyndere udseende godt og pænt som dem der træner for at få muskler synes om deres) end en stor del af dem som snakker vægte og muskler herinde, og hvorfor kan folk ikke lade værd med at pisse på mig pga det?

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Kong kent: Hvis det ikke er ironisk så tak for ordene, da det bekræfter min mistanke 100%. Jeg har aldrig været100% sikker på om s.w.'s ben har været naturlige da de ser lige lovlig pumpet ud til det, så hvis det passer han doper sig så undrer det mig endelig ikke.

Undervægtig diffinerer jeg som, når det virkelig bliver alvorligt med vægten og involdende begynder at sige fra. ellers er man sund og rask så længe de ikke gør d oig man bare holder end fedtfattig sund kostplan. Jeg vejer 75 på 191 cm hvilket jeg finder meget tilpas. kan ingen problemer se idet, så hvorfor ikke tabe lidt ekstra som en stor del af mols brugere også ønsker? Jeg har et andet forhold til kroppen (Da jeg finder et tyndere udseende godt og pænt som dem der træner for at få muskler synes om deres) end en stor del af dem som snakker vægte og muskler herinde, og hvorfor kan folk ikke lade værd med at pisse på mig pga det?

Tidligere har du snakket meget, meget om sundhed, og om hvor sundt du lever. Men alligevel går du efter at blive så tynd som muligt. Det passer jo ikke rigtigt sammen, vel?

Desuden, ja, Søren W fylder sig selv med steroider hver dag, det er den eneste måde man kan komme op på 83 kg på når man er 178 cm. Det er en fysisk umulighed at blive så tyk, fed og ulækker uden steroider og flødeskumskager på fuldtid.

Link to comment
Share on other sites

Kong kent: Hvis det ikke er ironisk så tak for ordene, da det bekræfter min mistanke 100%. Jeg har aldrig været100% sikker på om s.w.'s ben har været naturlige da de ser lige lovlig pumpet ud til det, så hvis det passer han doper sig så undrer det mig endelig ikke.

Undervægtig diffinerer jeg som, når det virkelig bliver alvorligt med vægten og involdende begynder at sige fra. ellers er man sund og rask så længe de ikke gør d oig man bare holder end fedtfattig sund kostplan. Jeg vejer 75 på 191 cm hvilket jeg finder meget tilpas. kan ingen problemer se idet, så hvorfor ikke tabe lidt ekstra som en stor del af mols brugere også ønsker? Jeg har et andet forhold til kroppen (Da jeg finder et tyndere udseende godt og pænt som dem der træner for at få muskler synes om deres) end en stor del af dem som snakker vægte og muskler herinde, og hvorfor kan folk ikke lade værd med at pisse på mig pga det?

Det var ironisk, Søren W er ikke dopet.

Grunden til at folk kaster sig over dig er fordi du som nybegynder taler mod bedrevidende- og det med en attitude som er en invitation til at blive sat på plads..

Til alle andre- Jeg syns det er mindst lige så funny som the next guy, når det så er sagt har der ikke været nok kollektivt faceangreb nu? Tror ikke det er skide sjovt at være Jalle2 lige nu..

Typo

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor er det ike iorden at være så tynd som mig være endnu tyndere? Istedet for at angribe mig og kalde mig kz /narkoman så kunne i jo fortælle mig at jeg var på gale spor og jeg skulle gøre sådan og sådan for at få det bedste ud af min træning. Kun enkelte har kort tilføjet sådanne ting.

Fynolt: Jeg træner karate og jeg får altså gode resultater af at sparke og lave slag på en pude selvom det ikke vil gi så meget som at løfte vægte så kan ikke se hvad det er jeg laver som ikke gir noget? + at den sprint træning jeg løber styrker de forreste lår muskler som jeg selv har kunne se og mærke. det er fakta som jeg selv har kunne mærke på egen krop. ved godt jeg ville få bedre resultater af at tage lidt kilo på i centret til at styrke benene, men det er ikke umuligt uden vægte.

Ok du vil have noget konkret omkring at få det bedste ud af din træning, so here goes:

- Først en rettelse: for et par sider tilbage sammenlignede du en kampsportsudøvere med en bokser. Arghm, ikke for noget men boksning ER kampsport. Og husk lige der er forskellige vægtklasser i boksning ligesom i andre kamsport - og nogle af dem er satme hurtig til at bevæge sig!!

- Selvfølgelig får du resultater af det du laver nu (spark, slag på pude, sprint m.m.). Man får da altid et eller andet ud af det man laver!! Men sagen er bare at der er mere effektive (læs: hurtigere resultat, kortere tid) måder at gøre det på. At slå på puder m.m. er noget der hører til under din teknik træning, ikke noget som du skal bruge som "styrke" træning i sig selv. Vil du blive stærkere, skal du presse din krop til at løfte noget tungere. Så simpelt er det. Det kan være vægtstænger, sandsæk, kettlebells - men du skal presse din krop til at gøre noget og yde noget den ikke er vant til i din almindelig træning. Prøv at søge lidt rundt i Funktionel Styrketræning forum her, i div. folks logbøger, på rosstraining.com, og på crossfit.com for at få en ide om hvilken type styrketræning er optimal for kampsport.

- Vil du blive stærkere når du er så tynd (læs: lidt muskelmasse) som du er, kan det ikke undgås at du får lidt kg på kroppen i form af muskler. Men der er langt langt fra dig og til det billede af SørenW - du skulle nok tage 25kg muskel på for bare at tilnærmelsesvis ligne det. Fra et træningssynspunkt vil du kun have gavn af at tage lidt muskler på uden at det behøves være 25kg. Fra et piges synspunkt :wink: ville det klæde dig at tage noget på også. Altså, vi piger får mindreværdskomplekser af fyre som har lårbasser der måles til at være det halve af vores egne!! Men det må du selvfølgelig selv om. Og nej, jeg render ikke specifikt rundt i BB-miljøer, men faktisk i kampsportsmiljøet, hvor "normalen" for mig er fyre der er veltrænede uden at være hverken tynd eller store.

- Sundhedsmæssige skal du liiiiige tage et tjek på dit forhold til fedt. Ja, fedme er årsag til mange dårlige ting. Fedme kommer IKKE af at du som fyr har en fedt% på 10. Fedt er desuden en meget meget vigtig ting for kroppen - f.eks. er testosteron (ja, du ved, det der gør dig til en fyr) lavet ud fra kolesterol. Så fedt i kosten og i kroppen er vigtigt!!

Link to comment
Share on other sites

Sren W: Søg hjælp please. Kan ikke tage dopere seriøst da jeg finder disse mennesker uden indhold i deres liv overhovedet hvis de ikke engang kan skabe ordenlig muskler og så fabler om at jeg ikke er stærkt. You know what? Jeg har rigtige muskler. Godt nok ikke store, men de er da i det mindste ikke fyldt med olie VEL!? :mad: Næste gang jeg skal lave mad så kommer jeg bare og tapper fra dine muskler fordi du kan jo bare tanke op igen så intet problem? Fucking sygt.

Edited by Jalle2
Link to comment
Share on other sites

Sren W: Søg hjælp please. Kan ikke tage dopere seriøst da jeg finder disse mennesker uden indhold i deres liv overhovedet hvis de ikke engang kan skabe ordenlig muskler og så fabler om at jeg ikke er stærkt. You know what? Jeg har rigtige muskler. Godt nok ikke store, men de er da i det mindste ikke fyldt med olie VEL!? :mad: Næste gang jeg skal lave mad så kommer jeg bare og tapper fra dine muskler fordi du kan jo bare tanke op igen så intet problem? Fucking sygt.

1: Doping har intet at gøre med olie

2: Get your head out of your ass

Link to comment
Share on other sites

Sren W: Søg hjælp please. Kan ikke tage dopere seriøst da jeg finder disse mennesker uden indhold i deres liv overhovedet hvis de ikke engang kan skabe ordenlig muskler og så fabler om at jeg ikke er stærkt. You know what? Jeg har rigtige muskler. Godt nok ikke store, men de er da i det mindste ikke fyldt med olie VEL!? :mad: Næste gang jeg skal lave mad så kommer jeg bare og tapper fra dine muskler fordi du kan jo bare tanke op igen så intet problem? Fucking sygt.
Det var ironisk, Søren W er ikke dopet.

Grunden til at folk kaster sig over dig er fordi du som nybegynder taler mod bedrevidende- og det med en attitude som er en invitation til at blive sat på plads..

Til alle andre- Jeg syns det er mindst lige så funny som the next guy, når det så er sagt har der ikke været nok kollektivt faceangreb nu? Tror ikke det er skide sjovt at være Jalle2 lige nu..

Typo

Kan ligeså godt lade være med at pointere noget. Jalle2 er uden tvivl en troll, men han gør sgu alligevel et godt stykke arbejde! Se hvor meget spas der er kommet ud af det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Og jeg smiler over hele hoved, hver gang jeg kan se en bare lille makering/hul på armene - overkroppen som resultat af fedt tab.

Kan ikke se det sunde i at kunne se knogler og hulrum på overkroppen. Personligt synes jeg ikke det er særlig pænt, og slet ikke den måde du fremstiller det på, på billedet.

Og hvad angår det "almindelige kontordrengelook..."...steep out in the real world...Her ser folk sq ikke sådan ud..Så kom ud af dit dawsens creek, eller hvad i unge nu ser i dag....

Verden er sq mere underlig skruet sammen derude end du lige regner med. Arbejder selv på kontor, og har aldrig i mit liv set den type mennesker...

Og hvad angår sundhed...Nogle ting skal man holde styr på, men der er grænser for hvad "ekstrem sund kost" kan udrette af helbredsmirakler.

Havde en tante som levede så sundt så sundt, i stil med dig....Døde som 42 årig af kræft....

Så tror ikke at man kan værre sikker i sin sag bare ved at leve ekstremt sundt. Man skal også leve livet, nyde dets glæder. Fedt som ufedt.....

Tror desværre vi mennesker er mere komplekse end bare lev af sund mad og lev længe filosofien....

Link to comment
Share on other sites

Okay så jeg skal primært bare fokusere på øget ben styrke og intet andet? Hvad med armene? Spiller de ind i sprinten mht acc/fart?

Men så vil jeg lige høre som jeg har postet tidligere idag:

Jeg har en nuværende fedt procent på 8,8% på 191 cm og 75 kg hvilket jeg lige synes er en tand for meget. Den har tidligere været nede på 6% hvilket har været rimlig godt og tilfredsstillende. 5% kunne være endnu bedre.

Men jeg har os styrketrænet efterfølgende (Karate & Sprint) så har også fået en øgning af muskelmassen samtidig.

Mit spørgsmål:

Hænger øgning af fedt procent sammen med større muskler? Kan det virkelig ikke lade sig gøre at bibeholde en fin fedt procent og få større muskler?

Men jeg elsker mit udseende som det er og gerne skulle blive ved med at være - gerne tyndere og flere markeringer (Bekræftelse af at der er tabt fedt) = jo bedre.

Lige for at vende tilbage til tråden.. og for at rette op på din forkerte viden ang. dit mål at blive god til at sprinte..!!!!

Sprinter har store stærke benmuskler, da de skal have power og hurtighed, så dit mål om at være åletynd er helt, helt, helt forkert... Som du kan se i det billeder jeg har postet af en sprinter til højre og en maraton løber til venstre.

2runners.jpg

World Class Runners

On the left is Maurice Greene, a sprinter, and on the the right is Robert Cheruiyot, a marathon runner.

bjohnson.jpg

one of the World Class sprinters runner

Igen din viden ang. hvad du har brug for er ikke rigtig, du skal nok lige undersøge og finde nogle sprinter programmer hvor du hurtig vil finde en del eksplosiv bentræning i..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvor ser I, at han er tynd henne?

Det er sgu'da bare en vapset, men dog spinkelt-bygget teenager - som syner tynd, fordi han ingen masse har.

Altså - der er ingen markeringer - og jeg kan satme også fremtvinge så tydelige kraveben, hvis jeg vrider hele mit skulderparti fremad. Fedtprocent på 6-8, så har man ikke så vapsede ben - og da slet ikke som løber.

Jesus - grow up kiddo'

Randi, pardon my french, men sikke en omgang vrøvl.

Selvfølgelig er han tynd. "Vapset"? Fravær af markeringer er ikke vapset. Og han er netop tynd fordi han har meget lidt masse og ikke særlig meget fedt på kroppen

Han er tynd.

Mon ikke Jalle er en troll. Er han ikke, tja, så er der ikke meget andre kan stille op.

Link to comment
Share on other sites

Ps. mener også lige at have læst om en undersøgelse hvor der er dokumenteret at tunge Squat og benpress skulle fremme ens løb og hurtighed.. Og det var TUNGT bentræning så man f.eks kun kunne tage 4 gentagelser i 4 sæt..

Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog - men mener også at overkroppen har noget at sige hos en sprinter, for at accelerere skal du også have power i overkroppen, hvor du bruger armene osv.. ihvertifal sjælden man ser en sprinter være TYND..

Nu kommer der jo heldigvis snart OL- så skulle du måske sidde og studere de springers fysik.. inden du går videre med dit diæt program, som er lidt misvisende for hvad du ønsker..

Link to comment
Share on other sites

Randi, pardon my french, men sikke en omgang vrøvl.

Selvfølgelig er han tynd. "Vapset"? Fravær af markeringer er ikke vapset. Og han er netop tynd fordi han har meget lidt masse og ikke særlig meget fedt på kroppen

Han er tynd.

Mon ikke Jalle er en troll. Er han ikke, tja, så er der ikke meget andre kan stille op.

Jeg tror faktisk fejlagtigt at Randi henviser til AndersLs billede. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ding Ding...

I er da gået totalt i selvsving folkens og fokus er mistet for længst.

Overvej lige hvad det egentlig er for en diskussion i holder kørende her side efter side.

Jalle2 -> Hvad er dit formål med alt dette skriveri? Ganske kort svar helst. :smile: Det undrer mig du så gerne vil se ned på andre der har valgt at træne mere med henblik på muskelmasse end du har.

Bemærk venligst også, at formålet med denne tråd er at vise før og efter billeder. :wink:

Og stop nu alt det vrøvl om trolls, please!

mvh

MaxPower

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Hej Jalle...

Nu skal dette ikke handle om mig, men for ikke at blive stemplet som et 80kg frådende BB-monster, så vil jeg sige at jeg vejer 68kg og er 174cm høj. Det giver et BMI på 22,5, hvilket er totalt gennemsnitligt ifht. det anbefalede.

Jeg har også et mål om at blive bedre/hurtigere/mere udholden til løb, og i den forbindelse ville jeg da gerne tage et par kilo - muskelmasse på. Min fedtprocent? Kendes ikke pt, men har før fået målt den (på August Krogh Institut) til 9% - jeg tror den ligger på nogenlunde samme niveau nu.

Min pointe med denne lange ego-intro? At "ikke-BB-monstre" også kan påpege at du skal være opmærksom på den vej du bevæger dig - din tilgang til kost (og krop) er IKKE sund, som det ser ud lige nu. Det er IKKE sundt at have en fedtprocent på 5-6% hvis du samtidig har relativt lillemuskelmasse (som du har) - da du så simpelthen ikke har noget at stå imod med. Derudover vil du ikke blive synderligt mere markeret af at tabe fedt, da markeringen jo kommer af "store muskler".

Du kommer herind med en, i min mening, meget arrogant og egocentreret holdning. DU ved hvordan det hele fungerer og så snart folk stiller spørgsmålstegn ved dine idealer, går du til modangreb og påpeger at store lår og cowboybukser ikke går i spænd. Du kører den videre og så er det nemlig at folk går til "modangreb" på dig.

Du bliver ved og ved med at være fuldstændigt og aldeles uforstående overfor, at disse folk rent faktisk prøver at hjælpe dig, ved at ændre på dit (forskruede) syn på en idealkrop. Dette opfatter du personligt, og sådan er det jo slet ikke ment!

Get a grip man - og vær lidt mere ydmyg; med den attitude når du ikke langt i livet!

Sagt af et "ikke-frådende-sub-80kg-BB-monster". :blush:

Link to comment
Share on other sites

Sagt af et "ikke-frådende-sub-80kg-BB-monster". :blush:

jeg kan godt lide intentionen med indlægget, men det er er hele essensen i de sidste 4-5sider er jo at jalle2 skal forstå man ikke nødvendigvis* er på diverse ting bare fordi man vejer over 80kg.

Det er jo helt til grin at sige man er på krudt bare fordi man vejer over 80 og styrketræner.

* som i sjældent

Link to comment
Share on other sites

Kong kent: Hvis det ikke er ironisk så tak for ordene, da det bekræfter min mistanke 100%. Jeg har aldrig været100% sikker på om s.w.'s ben har været naturlige da de ser lige lovlig pumpet ud til det, så hvis det passer han doper sig så undrer det mig endelig ikke. Men hvis han være fuld af olie og risiki for impotens/hjerte problemer og alt det lort der følger med det skidt, så lad ham.

Det er sgu trist for min bror... Han er cykelrytter på DKs A hold, og har et par bombere som søren w. I bliver nok heller aldrig venner, for han har sgu for store ben. :(

Link to comment
Share on other sites

Hmm så er det da hellere ikke en forbedring jeg har kunne mærke hver gang jeg har presset min puls op på 90-95% nær svimmelhed i sprint og jeg har bestemt ikke fået bedre kondition hver gang. Vel? Stik modsat! Har kunne mærke STOR fremgang hver gang jeg har været ude på sådan en tur (Hver gang). Det jo det min træning til bedre kondition handler om: At presse mit åndedragt til det absurde , da der er mest gevinst der. er ihvertfald hvad jeg har kunne mærke på min egen krop i stor grad.

Undskyld, men er vo2 ikke ens maksimale ilt optagelse man netop kan forbedre ved at køre pulsen så langt op så den truer med at banke ud igennem halsen? eller er jeg helt forkert på den? så må der være noget jeg er blevet fejl informeret om.

Forklar venligst hvis der er noget jeg ikke ved eller burde vide ihvertfald.

Hmm jeg er er blevet lidt usikker på hvad du vil med din træning (har set flere andre spørge til om du vil løbe 100m eller marathon uden du har svaret). Mit grundlæggende problem er at du vil træne Vo2max ved sprint.

Sprinttræning kan selvfølgelig skrues sammen på mange måder, men er altid kendettegnet ved lange pauser og korte arbejdstider (sjældent over 20sek). Dårligt til Vo2max!

Hvis det du mener er at du løber alt hvad du kan i flere minuter med høj puls, så har du selvfølgelig ret i at det træner Vo2max! Det er bare ikke sprint!!!

Hvis du er interesseret i reel rådgivning om træning, så opret en ny tråd, hvor du definerer dine træningsmål. Så skal MOL ekspertisen såmen nok drysse lidt guldkorn i din retning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Et eller andet sted kan det..., men det er desværre en tone, der forekommer i mange tråde, hvilket ærger mig, da perspektivet hermed gerne bliver defensivt/offensivt fremfor konstruktivt/informativt...

Men hvis du har det fint med at skrive nedladende til en ung fyr, fordi han har nogle andre holdninger end dig, så skal du da være velkommen... :blush:

Jeg har bare svært ved at se, hvad du vinder ved det?

Ham lalle eller jalle begynder jo selv med at skyde rundt om sig...........Så må han jo også tåle at vi andre svarer igen...............Vi kan jo ikke alle have samme sygeligt ideal billedet... :crazy:

Men som du selv skriver er han kun 19 !! så måske er der håb forude ?? hvis han altså ikke falder igennem en rist på gaden :tongue:

ved ikke om han er din fætter ?? Men som sagt begyndte han selv at skrive nedladende om andres kropsform...

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share