Raw vs udstyr


Strongman2006
 Share

Recommended Posts

Såfremt Nordland blev en kæmpe succes ville der jo sikkert være andre klubber der ville afholde lignende arrangementer. Såfremt du mener, at der er plads til et stævne mere af denne slags kan du jo arbejde for det i din egen klub.

Jeg synes nu, at Nordland var en kæmpe succes i år. Det var uden al tvivl det bedste og mest spændende stævne, som jeg har set eller deltaget i :smile:

Jeg mener ikke, at der er plads til flere stævner på terminslisten. Jeg tror ikke, at min klub vil være vært ved et sådan stævne, da vi allerede har snakket om, at der ikke længere er interesse for at afholde mere end et stævne om året :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

faber <--- du løftede godt til nordland, men du fik altså "kun" de 2 af rekorderne. Squatten har Jan Thøgersen stadigvæk

synes raw rekorder er en fin ide og et raw stævne mere ville også være fint nok - det synes jeg ville være en bedre løsning end det andet.

Link to comment
Share on other sites

faber <--- du løftede godt til nordland, men du fik altså "kun" de 2 af rekorderne. Squatten har Jan Thøgersen stadigvæk

synes raw rekorder er en fin ide og et raw stævne mere ville også være fint nok - det synes jeg ville være en bedre løsning end det andet.

Jeg kan nu godt tælle til 3 :wink: Bænkpres, dødløft og total :tongue:

Link to comment
Share on other sites

faber <--- du løftede godt til nordland, men du fik altså "kun" de 2 af rekorderne. Squatten har Jan Thøgersen stadigvæk

synes raw rekorder er en fin ide og et raw stævne mere ville også være fint nok - det synes jeg ville være en bedre løsning end det andet.

Hvis der skal være et Raw-stævne mere, så bliver det nok et almindeligt bænkpresstævne og ikke 3-kamp.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo flere grunde til at løfte uden udstyr. Nu kender jeg da flere, der ikke gider stille op pga. bænkprestrøjen, men hvis man som rawløfter fik bedre forhold, så kan du godt være sikker på en øget interesse.

altså...det kan næsten ikke siges pænt, men hvis de kan lide at bænke og mener de har talent,

og så ikke GIDER pga trøjen, så fuck dem, så siger det jo noget om deres motivation

og indstilling, og så må de jo enten spille skak eller holde sig til Nordland.

Sjovt nok er det kun i bænk at man hører om folk der løfter åhh så mange kg,

og er max lee' men som bare ikke kommer til stævne pga trøjen...

det er satme sjældent at man hører om folk der squatter 300 kg raw, men

som bare ikke lige gider til stævne pga knæbindene...

Når fx en Henrik Sørensen løfter 200 kg i bænkpres RAW så får løftet ikke den opmærksom, som det fortjener. Når man ser resultatlisten vil løftet bare forsvinde i mængden til trods for, at det er det løft som alle taler om, når stævnet står på, men et år efter, så er der få, der husker at det var Raw.

her synes jeg altså at du i den grad undervurderer folk og får alle andre til at fremstå som

en flok udstyrsliderlige idioter.

Sporten er så lille at alle så godt som kender alle, og næsten alle er med til flere stævner om året,

og da Henrik lavede de 200 raw, gik der vist kun få minutter før der tikkede en sms ind og oplyste mig om det,

plus at det bliver nævnt her på MOL, plus at folk snakker om det både til træning osv..

Glemt siger du ? det tror jeg ærlig talt ikke, om det så burde fremgå af en liste skal jeg ikke kunne sige,

men vi ved jo godt hvem som er stærke raw, og de får da også fortjent opmærksomhed derefter.

Det skal man gøre, fordi at folk ikke har valgmuligheden om de de vil løfte RAW eller med udstyr. De får godt nok pistolen for panden i selskab med ordene: Hvis du vil noget i den her sport, så skal du løfte med udstyr!!!!!!! Dette er ikke et frit valg.

nej, men så må de jo tude sammen med disco-bænkerne og spille skak i stedet for...

du har så godt som ALDRIG frit valg uanset sportsgrenen, men hvorfor skal folk altid bitche over trøjen ?

da jeg spillede tennis, mødte jeg sgu da heller ikke op til kamp med en gammel møgtung

træketcher og proklamerede at jeg ville have respekt på den konto at det var mere tough og raw...

ligeledes mødte jeg heller ikke op til judotræning i en våddragt...

altså hvor mange eksempler vil du have Faber ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jamen det kunne da være megt fornøjeligt med et raw bænkpres stævne.

Har du så også nogen ide om hvor og hvornår på året det evt. skulle være?

Det kun jo f.esk være skiftevis i Århus og København.

Løft tungt & Spis sundt

ANTON

Link to comment
Share on other sites

Jamen det kunne da være megt fornøjeligt med et raw bænkpres stævne.

Har du så også nogen ide om hvor og hvornår på året det evt. skulle være?

Det kun jo f.esk være skiftevis i Århus og København.

Løft tungt & Spis sundt

ANTON

Jeg vil gerne arbejde videre med at lave et RAW bænkprestævne, hvis der er opbakning til det i min klub, da dette er en forudsætning for et godt stævne :smile: Det vil nok blive et stævne med pengepræmier for at tiltrække flere folk.

Hvis det skal være i Randers, så skal det ikke være for tæt på Er Open.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det lyder som en god ide med et pengestævne i bænk.

Det skal nok få de forskellige frem fra diverse kældre og lofter, og hvor de eller holder til.

Så jeg ønsker dig held og lykke med dine fremtidige planer for stævnet, og skulle du evt. få brug for lidt hjælp, så gider jeg godt være dig behjælpelig.

Løft ungt & Spis sundt

ANTON

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en god ide med et pengestævne i bænk.

Det skal nok få de forskellige frem fra diverse kældre og lofter, og hvor de eller holder til.

Så jeg ønsker dig held og lykke med dine fremtidige planer for stævnet, og skulle du evt. få brug for lidt hjælp, så gider jeg godt være dig behjælpelig.

Løft ungt & Spis sundt

ANTON

Tak, for det. Men lige nu tror jeg ikke, at chancen for et sådan stævne er så stor, da det ser ud til at blive meget svært at finde en dato. Der er jo stævner i alle måneder, men under alle omstændigheder bliver det i 2007, hvis det bliver til noget. Der skal jo også nogle ansøgninger osv. i orden, og det tager tid.

Hvis der er nogen, der har en ide til en dato, siger de bare til :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ah, nu er "kæmpe problem" vidst en overdrivelse...

Naturligvis. DSF kan da ikke bruge det til en skid, at folk ikke "gider" udstyret, og derfor ikke kan lave ordentlige resultater, og hvorfor skal det ske på bekostning af DSF's resourcer, at en flok spassere vil have credit for deres resultater, men ikke gider arbejde med trøjen?

Hvem er det, at du kalder spassere? Nu er alt ikke så sort og hvidt som det er i din verden. Det handler ikke om folk vil arbejde med trøjen eller ej.

Jeg forstår ikke dit behov for at tale sådan til folk, fordi de ikke deler den samme overbevisning som dig. Nu er der mere end en grund til, at nogen ikke gider stiller op med trøje.

Moos du kan måske beskylde folk for at være dovne og ikke gide arbejde med trøjen, men hvad er du så, du æder dig op i kropsvægt for at få ekstra kg på stangen. Det er vel også, fordi du ikke gider arbejde for at blive stærkere?

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Hvem er det, at du kalder spassere? Nu er alt ikke så sort og hvidt som det er i din verden. Det handler ikke om folk vil arbejde med trøjen eller ej.

Jeg forstår ikke dit behov for at tale sådan til folk, fordi de ikke deler den samme overbevisning som dig. Nu er der mere end en grund til, at nogen ikke gider stiller op med trøje.

I så fald synes jeg de burde overveje nogle af nedenstående muligheder, da de tydeligvis ikke egner sig til styrkeløft alligevel:

Link 1

Link 2

Link 3

Link 4

Man må lære at indarte sig efter den sport man dyrker, i stedet for at tro at man selv skal bestemme hvordan det foregår.

Ps. God fornøjelse med dine nye hobbyer!

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det er lidt noget sluder, som du skriver.

Eftersom der faktisk er mange, som kan bænke en hel del uden trøjen. For mit eget vedkommende vil jeg snilt kunne bænke kg. 160, og der er flere her hjemme, som kan være med uden trøje, også i de tunge vægtklasser.

Men problemet er at mange af dem, som i dag kun bænker med trøje ikke har noge råstyrke af betydning, og som følge deraf heller ikke vil have nogle chancer til et raw stævne. Da de for størstedelens vedkommende er 100% afhængig af deres tøje.

Men sådan er der jo så meget.

Så lad os støtte Faber med at få arrangeret et raw bænkpres stævne i 2007 med penge præmier.

Løft tungt & Spis sundt

ANTON

Link to comment
Share on other sites

Men problemet er at mange af dem, som i dag kun bænker med trøje ikke har noge råstyrke af betydning, og som følge deraf heller ikke vil have nogle chancer til et raw stævne. Da de for størstedelens vedkommende er 100% afhængig af deres tøje.

Men sådan er der jo så meget.

ANTON

Lige præcis det er også derfor jeg ikke er så begejstret for bænkprestrøjer. Et godt Raw fundament er efter min mening vigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Pengepræmier er en god ide, det lokker flere folk til og er ofte mere værd end en medalje.

Klart, jeg ville da også gerne have stukket en plovmand i hånden efter et stævne, men hvor har du liiiige tænkt dig at skaffe sponsorer?

Nu er dansk styrkeløft i forvejen ikke en særlig publikum-venlig sport, og der møder ikke ret mange op, og jeg tvivler på at spændingen ved et raw bænkpresstævne skulle kunne trække ret mange til, især eftersom bænkpres er, ja, mildest talt kedeligt at se på...

Link to comment
Share on other sites

Klart, jeg ville da også gerne have stukket en plovmand i hånden efter et stævne, men hvor har du liiiige tænkt dig at skaffe sponsorer?

Nu er dansk styrkeløft i forvejen ikke en særlig publikum-venlig sport, og der møder ikke ret mange op, og jeg tvivler på at spændingen ved et raw bænkpresstævne skulle kunne trække ret mange til, især eftersom bænkpres er, ja, mildest talt kedeligt at se på...

Lad nu bare det, at skaffe sponsorer, være arrangørens problem. Jeg har arrangeret ting og sager før, så mon ikke jeg kan finde en løsning på dette.

Styrkeløft er ikke særligt spændende at se på - enig, men her skiller RAW sig jo ikke ud fra det at løfte med udstyr.

Det er jo også langt fra sikkert, at det bliver til noget, da man jo ikke stabler sådan et stævne på banen ene mand :smile:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg tror nu Faber har ret.

Det vil uden tvivl få en hel del til at melde sig, og folk vil nok også synes det er kanske fornøjeligt at have mulighed for at vinde en penge præmie samt en eller anden form for medalje.

Og så vil det jo ikke være det eneste stævne i Danmark i 2007, hvor man vil kunne vinde pengepræmier, da der jo nok også skal være et trekamp stævne i Horsens Teater, hvor man kan vinde penge præmier.

Så støt op omkring Faber og hans ide.

Det kunne faktisk være hyggeligt med et sådant tilbagevændende stævne en gang om året.

Løft tungt & Spis sundt

ANTON

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu Faber har ret.

Det vil uden tvivl få en hel del til at melde sig, og folk vil nok også synes det er kanske fornøjeligt at have mulighed for at vinde en penge præmie samt en eller anden form for medalje.

Og så vil det jo ikke være det eneste stævne i Danmark i 2007, hvor man vil kunne vinde pengepræmier, da der jo nok også skal være et trekamp stævne i Horsens Teater, hvor man kan vinde penge præmier.

Så støt op omkring Faber og hans ide.

Det kunne faktisk være hyggeligt med et sådant tilbagevændende stævne en gang om året.

Løft tungt & Spis sundt

ANTON

Hvis der skal være pengepræmier, så er det klart, at dette ikke kan gives til top 3 i alle vægtklasser, men det vil nok blive afgjort på Willks-point med præmier til fx top 10 og så selvfølgelig en medalje/pokal til top 3 også.

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg må så sige, at jeg er uenig, og jeg tvivler på at det vil få folk til at melde sig. Men held og lykke med det :wink:

Jeg forventer jo ikke, at der er 200 løftere, der melder sig til. Bliver der kun 20, så skal det nok bliver hyggeligt alligevel, og jeg er nu sikker på, at der er mange fra Frem, der gerne vil stille op, kommer der ikke flere, så har vi et klubstævne :4thumbup:

Man kan ikke forvente succes det første år, sådan er det med de fleste stævner. Nordfyn Cup er dog en undtagelse her.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Giv projektet en fair chance.

Og så kan vi jo tilmelde os stævnet, så snart Faber har fået løst de praktiske ting omkring dato, dommerer, lokaler og sponsore.

Og skulle han få brug for hjælp, så kan vi jo hjælpe til.

Løft tungt & Spis sundt

ANTON

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share