Raw vs udstyr


Strongman2006
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Du skal ikke være nervøs for manglende deltagelse.

Folk skal nok tilmelde sig, så snart du har fundet en dato.

Så se du bare at komme i gang med projektet.

Løft tungt & Spis sundt

ANTON

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Giv projektet en fair chance.

Og så kan vi jo tilmelde os stævnet, så snart Faber har fået løst de praktiske ting omkring dato, dommerer, lokaler og sponsore.

Og skulle han få brug for hjælp, så kan vi jo hjælpe til.

Løft tungt & Spis sundt

ANTON

Nu tager jeg lige en ting af gangen og forventer ikke det store. Jeg vil i første omgang forsøge at få min klub til at være stævnearrangør, og så tage det derfra. Så skal der derefter findes en dato og sendes en ansøgning afsted, og når og hvis det kommer på plads, så kan selve planlægningen af stævnet begynde, men der bliver ikke noget stævne uden trin 1 og 2, så det er vigtigt at få det på plads først.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke være nervøs for manglende deltagelse.

Folk skal nok tilmelde sig, så snart du har fundet en dato.

Så se du bare at komme i gang med projektet.

Løft tungt & Spis sundt

ANTON

Ja, men meget afhænger også af datoen. Jeg tror, at det er lettere at finde deltagere til bænkpres end 3-kamp, da der er mange, der kun træner bænkpres :smile: De fleste bænkpresser også tungt RAW til træning hver uge, så det er forholdsvis let at få presset et RAW bænkprestævne ind.

Jeg tror, at der er størst chance for et sommerstævne lige inden folk tager på ferie, og så kan folk også bruge stævnet som et opvarmningsstævne til Nordland.

Der er også muligheder efter Nordland i juli måned.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det lyder fornuftigt med et raw sommer bænkpres stævne. Så har folk også noget at glæde sig til inden de skal på ferie med familien. Og så kan du jo også lige tjekke formen inden Nordland.

Og du har helt ret i at tinge skal taget i den rigtige rækkefølge.

Håber det bedste for dit projekt!

Løft tungt & Spis sundt

Anton

Link to comment
Share on other sites

Det lyder fornuftigt med et raw sommer bænkpres stævne. Så har folk også noget at glæde sig til inden de skal på ferie med familien. Og så kan du jo også lige tjekke formen inden Nordland.

Og du har helt ret i at tinge skal taget i den rigtige rækkefølge.

Håber det bedste for dit projekt!

Løft tungt & Spis sundt

Anton

Jo, tak.

Nu ser jeg lige på det her de næste uger og giver så lyd fra mig i denne tråd, når der er noget nyt, men jeg vil gør særligt meget ud af, at der kommer mange tilskuere uden for sporten, så vi kan få flere i gang. Det er til glæde for alle.

Der kunne evt. også blive lavet noget opvisning med bænkprestrøje, så folk kunne se, hvad det er for noget. Oplysning er for mig at se vejen frem.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Det kan være svært at komme fra tanke til handling med den slags projekter. Det viser sig nemlig ofte, at der er lidt flere frivllige ved tasterne (mens det er omkostningsfrit at have en holdning) end når man skal til rent faktisk at ha stablet noget på benene.

Jeg er ikke interesseret i at være med til at arrangere det, da jeg holder mig til de stævner min egen klub afholder og nogle helt få andre, men hvis stævnet bliver til noget næste år, så vil jeg gerne sponsorere de første 500kr til pengepræmierne.

Så er det bare med at klø på og få det stablet på benene.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være svært at komme fra tanke til handling med den slags projekter. Det viser sig nemlig ofte, at der er lidt flere frivllige ved tasterne (mens det er omkostningsfrit at have en holdning) end når man skal til rent faktisk at ha stablet noget på benene.

Jeg er ikke interesseret i at være med til at arrangere det, da jeg holder mig til de stævner min egen klub afholder og nogle helt få andre, men hvis stævnet bliver til noget næste år, så vil jeg gerne sponsorere de første 500kr til pengepræmierne.

Så er det bare med at klø på og få det stablet på benene.

Ja, det er netop rigtigt. Jeg ved også, hvor meget arbejde, at Erik og Jan har haft ved at arrangere Er open, og os andre med at hjælpe til før/under/efter stævnet, men jeg tror, at der er gode muligheder, fordi der er ca. 1 år til, så der er noget tid til at få styr på det hele.

Nu har jeg ikke helt styr på udgifter i forbindelse med et sådan stævne, men jeg mener, at man ikke får støtte af DSF til det, som fx DM, JM osv. får, men det burde være muligheder for at skaffe de fornødne penge. Som Jeg ser det er der udgifter til præmier, dommere og lån af diverse udstyr. Udgifter til mad og drikke må tjene sig selv ind via salg.

ja, nu må vi se om det bliver til noget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne arbejde videre med at lave et RAW bænkprestævne, hvis der er opbakning til det i min klub, da dette er en forudsætning for et godt stævne :smile: Det vil nok blive et stævne med pengepræmier for at tiltrække flere folk.

Hvis det skal være i Randers, så skal det ikke være for tæt på Er Open.

Bænk only stævner er tiltrækkende for krudtere der ikke gider hårdt arbejde. De vil bare ligge på ryggen og patte den af.

træningsplanlægning osv. er ligegyldig på 1g test.

Dertil kommer hvis der er pengepræmier og opmærksomhed + trøjen også fjernes så er den sidste indsats fjernet.

Ja jeg syntes at udstyrstræning til dels skiller fårene fra bukkene. Det koster penge at skaffe udstyret, det koster tid og smerte at køre udstyret ind.

Inden for styrkeløft handler det ikke om at holde folk væk, men det handler i høj grad om at holde krudtere langt væk fra sporten.

Et Raw bænkpresstævne med pengepræmie vil være vældigt tiltrækkende for krudtere og discopumpere.

Ja licensen er en en måde at screene på og sikre seriøsitet blandt dem der stiller op; men er det nok hvis det pludseligt gøres så spændende for krudtuglerne?

Måske virker jeg paranoid, men jeg ville hade at se et tilløb af krudtere til sporten pga et raw bænkpresstævne med pengepræmier.

Link to comment
Share on other sites

Bænk only stævner er tiltrækkende for krudtere der ikke gider hårdt arbejde. De vil bare ligge på ryggen og patte den af.

træningsplanlægning osv. er ligegyldig på 1g test.

Dertil kommer hvis der er pengepræmier og opmærksomhed + trøjen også fjernes så er den sidste indsats fjernet.

Ja jeg syntes at udstyrstræning til dels skiller fårene fra bukkene. Det koster penge at skaffe udstyret, det koster tid og smerte at køre udstyret ind.

Inden for styrkeløft handler det ikke om at holde folk væk, men det handler i høj grad om at holde krudtere langt væk fra sporten.

Et Raw bænkpresstævne med pengepræmie vil være vældigt tiltrækkende for krudtere og discopumpere.

Ja licensen er en en måde at screene på og sikre seriøsitet blandt dem der stiller op; men er det nok hvis det pludseligt gøres så spændende for krudtuglerne?

Måske virker jeg paranoid, men jeg ville hade at se et tilløb af krudtere til sporten pga et raw bænkpresstævne med pengepræmier.

Folk der stiller op skal stadig have licens, så jeg tror ikke, at der kommer en masse på krudt, der ønsker at stille op pga. pengepræmier. Jeg ser nu ikke noget problem i, at der kommer nogle diskopumpere med, så længe de ikke kører reps inde på podiet :smile:

Link to comment
Share on other sites

syntes nu heller ikke det gør noget at der kommer lidt diskopumpere til sporten, da det jo kan være de får øjnene op for sporten og os begynder at stille op til 3-kampsstævner og derved nok os begynder på at bruge udstyr...

syntes det ville være fint, hvis der os var raw rekorder, som kunne sættes til alle stævner...

Link to comment
Share on other sites

>Moos og Lunau

Jeg begriber ikke, at I ikke formår at debaterer med Faber på et sagligt niveau. Blot fordi man ikke deler mandens synspunkter kan man jo godt holde tonen anstændig. Istedet for at gører ham til grin burde i da bakke op omkring, at han tilsydenladende vil arbejde for at få endnu et stævne på benene.

>Faber

Jeg syntes det er fint såfremt du vil arbejde i din klub for at få endnu et stævne på terminslisten. At jeg så syntes knap så meget om ideen om et bænkpresstævne er en anden sag. Personligt kunne jeg bedre se formålet med et trekampsstævne som suplement til Nordland. :smile:

Link to comment
Share on other sites

>Faber

Jeg syntes det er fint såfremt du vil arbejde i din klub for at få endnu et stævne på terminslisten. At jeg så syntes knap så meget om ideen om et bænkpresstævne er en anden sag. Personligt kunne jeg bedre se formålet med et trekampsstævne som suplement til Nordland. :smile:

Jeg vil sådan set også helst have et 3-kampsstævne mere, men så må det ikke ligge for tæt på Nordland, og det er ikke så let af finde en dato. Om det bliver bænkpres eller 3-kamp er ikke til at sige endnu, det kommer an på så meget. bl.a. om, der er interesse for et 3-kamps stævne.

Men nu skal de forskellige muligheder undersøges. Jeg vil lige tage en snak med Erik og Torsten, da de kender meget til den slags.

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

>Moos og Lunau

Jeg begriber ikke, at I ikke formår at debaterer med Faber på et sagligt niveau. Blot fordi man ikke deler mandens synspunkter kan man jo godt holde tonen anstændig. Istedet for at gører ham til grin burde i da bakke op omkring, at han tilsydenladende vil arbejde for at få endnu et stævne på benene.

Du har ret Mads... jeg er mange gange for grov når det kommer til Faber og jeg burde egentlig holde min kæft... dog kan jeg på ingen måde li' knægten hans mange obskure tidligere udtalelser taget i betragtning... derudover kommer der så at jeg endnu ikke har set Faber føre en eneste af de ting han har sat sig for ud i livet, det gør det for mig at se til tom snak... at det så sker i smuk symbiose med Hr. Kraft der jo nærmest lever af at lukke lort ud, ja så bliver det næsten tragikomisk... men jeg skal selvfølgelig være den første til at tage det i mig igen hvis det bliver til noget og jeg ønsker Faber held og lykke med projektet... at jeg så ikke tror på det bliver til noget er en anden sag

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Man kan jo argumentere for at man ikke hænger nogen ud da løftene jo er offentlige, dvs. alle kan se dem og se hvad udstyr der er brugt. Det er altså intet hemmeligt, men kan have en god oplysende effekt. Det er jo bare faktuelt.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen ide i at lave de oplysninger der. Det kan godt være at udstyr er noget bavl at have med at gøre, men nu er regelsættet altså at det er tilladt. Så hvis andre ikke vil udnytte dette så er det jo op til en selv.

Hvis der var to raw stævner så burde det altså også være muligt at time det så man kunne lave en rekord. Champen var jo også kun til to stævner om året og han fik også sat rekorder :4smartass:

Faber hvis du vil forsøge at arrangere endnu et raw stævne, så vil jeg mene at et trekampsstævne vil være noget federe fremfor endnu et diskostævne. Det burde da være muligt at presse noget ind omkring jule månederne. Det er vel lige midt mellem JM/SM og DM. Da man alligevel bruger juletiden på at æde max igennem, så kan en buffet jo være en passende "incent" til løfterne. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Faber hvis du vil forsøge at arrangere endnu et raw stævne, så vil jeg mene at et trekampsstævne vil være noget federe fremfor endnu et diskostævne. Det burde da være muligt at presse noget ind omkring jule månederne. Det er vel lige midt mellem JM/SM og DM. Da man alligevel bruger juletiden på at æde max igennem, så kan en buffet jo være en passende "incent" til løfterne. :4smartass:

Jeg er enig i, at 3-kamp er klart det fedeste. Bare det, at der er 3 øvelser gør det mere spændende, og det bliver også 3-kamp, hvis vi kan finde en dato, der ikke er alt for tæt på Nordland Cup. Det er også at stor betydning, at stævnet ikke er for tæt på ER Open, så det er et svært regnestykke at få til at gå op.

Det kunne netop også være godt, hvis man kunne sætte 3-kamp rekorder til to stævner :smile:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke love nu, at der bliver et stævne, da det er nødvendigt med opbakning fra både Frem, løftere og forbundet, hvis stævnet skal blive en succes. Hvis denne opbakning ikke er der, så er der ingen grund til at forsætte projektet.

Hvis det viser sig, at folk har nok i Nordland, så er der ingen grund til at lave et stævne mere. Man laver jo heller ikke et produkt uden der er et marked for det, men nu går jeg lige et skidt videre med projektet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå de sammenligninger der bliver brugt i denne tråd:

100 meter sprint i bare tæer, hell alle GÅR jo rundt med sko til hver dag. Sko er jo næsten så 'naturligt' at det næsten er underligt at vi ikke bliver født med sandaler på. Hvis nu man sagde pigsko, eller ikke pigsko, så ville det da i det mindste give lidt mening. Og så er det jo iø sådan, at man ikke kan sætte rekorder hvis man har reel medvind. Bænktrøjer er jo netop medvind.

Tour de France på bedstemor cykel. Altså man kan jo ikke sammenligne cykelsport og styrkeløft - det sku da lige være hvis man talte om timerekorden. Styrkeløft er individets kamp mod tyngdekraften, den evige jagt på (personlige)rekorder, hvorimod cykelsport er individets kamp mod andre individer. Det er jo noget ganske andet.

Man kan - som skrevet mange gange - mene hvad man vil om udstyr. Jeg synes personligt det der dybt godnat, fordi det strider imod det som jeg synes er selve essensen af styrkeløft. Men når DSF har valgt side, så er det i det regi, den side man bør fokusere på. Stilen er at man bruger udstyr - så er den ikke så meget længere. Istedet sku man tage og starte et udstyrsfrit forbund, eller forsøge at få DSF til at afholde en stribe raw 3kamp-konkurrencer, så man der kunne laves officielle resultater.

Edited by jhax
Link to comment
Share on other sites

længere. Istedet sku man tage og starte et udstyrsfrit forbund, eller forsøge at få DSF til at afholde en stribe raw 3kamp-konkurrencer, så man der kunne laves officielle resultater.

DSF har jo valgt at være under IPF og følge deres regler, hvorfor skulle de dog bruge ressourcer på at afholde stævner med andre regelsæt. Mange gange er det også ganske interessant at se at det er folk som aldrig ville stille op til styrkeløft ligemeget om der var udstyr eller ej, det er mange gange dem som bruger mest tid på at tude over udstyret og mangel på raw løft :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Jeg kan ikke love nu, at der bliver et stævne, da det er nødvendigt med opbakning fra både Frem, løftere og forbundet, hvis stævnet skal blive en succes. Hvis denne opbakning ikke er der, så er der ingen grund til at forsætte projektet.

Hvis det viser sig, at folk har nok i Nordland, så er der ingen grund til at lave et stævne mere. Man laver jo heller ikke et produkt uden der er et marked for det, men nu går jeg lige et skidt videre med projektet :smile:

Hvor mange penge har du snart samlet sammen til stævnet Faber?

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange penge har du snart samlet sammen til stævnet Faber?

Pengene er jo ikke noget problem at skaffe, det er faktisk det mindste problem. Der er to store problemer: opbakning og en dato. Jeg gider ikke stå med det meste selv, da jeg har mange andre ting og lave. Vi havde sådan set bestemt i Frem, at vi kun ville afholde Er Open fremover, da dette stævne var en kæmpe opgave sidst. (tænke her på at det var over 2 dage, hvilket bliver til 4 med opstilling og oprydning).

Jeg så gerne, at der kom et RAW-stævne mere, men alle må forstå, at det ikke er min beslutning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share