31


No6bach
 Share

Recommended Posts

Dagens træning

Towel Chin

5x5

Viste sig at være en fejl..

Snatch

5x10/10 @ 24 kg

Det kørte fint bortset fra grebet. Lektien må være ikke at lave TC inden snatch :smile:

A1 Smadre forhammer ned i træstub

3x10

A2 Armbøjninger mellem KB's

3x10

A3 Hop på stedet

3x15

Link to comment
Share on other sites

Dagens pis

CoC

1x5/5 @ Trainer

1x5/5 @ #1

10x1/1 @ #2 (negativer)

Synes jeg oplever fin fremgang ved denne metode

TD TL Wrist Curl

4x5/5 @ 18 kg

Tanken var, at jeg ville skille grebstræningen fra den almindelige. Ved ikke helt hvad der gik galt, men efter 4. sæt WC kunne jeg mærke den var gal med højre håndled.

Det er en skade, der har ligget latent hos mig siden bænkpres dagene og det irriterer mig grænsesløst. Smerten opstår når håndfladen presses bagover. (Det er udelukkende derfor jeg ikke prøver kræfter med fx Front Squats og OAPU)

Jeg prøvede til med lidt Mili og kropshævninger, men den gik ikke :sneaky2:

Nu prøver jeg at se tiden an et par dage. Overvejer virkelig at droppe alt andet træning end cardio - i hvertfald en måned eller to.

Måske det vil hjælpe mere permanent?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter en uge på Kreta med total afslapning og Mojitos i skyggen, er jeg tilbage i kolde DK. Første gang jeg er i Grækenland og det var en virkelig positiv oplevelse. Godt nok er mange steder på Kreta meget turist præget, men det kan sgu også værer rart nok engang imellem at slå hjernen fra og bare nyde lækre strande, god mad, dejligt vejr og drinks.

Ved ikke helt hvad jeg skal synes om mit håndled. Der er ikke den store fremgang.. Om nødvendigt må det få længere pause. Det er fandme TRÆLS for at sige det på godt vestjysk :dry:

Et par stemningsbilleder

post-11633-1187356034_thumb.jpg

post-11633-1187356174_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning (Crossfit WOD)

Tre runder af:

Løb

800 m

Sit-up

50 stk

Rygstrækker

50 stk

Tid: 29.05

Det var egentlig hårdere end jeg troede. 11 dage (næsten :tonguew: :pimp: ) uden nogen form for aktivitet sætter sine spor.

Det er helt klart løberiet, der begrænser mig. Jeg er simpelthen for stor og fed :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Den endeløse mængde af cardio fortsætter :smile:

Løb

Ca. 2 km

Hill Sprints

6 stk

Med ca. 1 min pause imellem, så jeg bedre kunne koncentrere mig om "eksplosionen"

Alm. sprints

4 stk

Mit skinneben var ved at tude over at skulle løbe opad. Så de sidste fire blev på vej hjem.

Link to comment
Share on other sites

Kampen i dag var ikke ligefrem nogen skøn oplevelse. For det første tabte vi og for det andet gjorde (gør) mine quads djævelsk ondt. Føltes som om jeg havde cement i lårene da jeg startede med at løbe :4crutches:

Sjovt nok er hverken glutes eller hammies ramt. Og jeg kan da umuligt lave BW squats på en uhensigsmæssig måde :innocent:

Og hånden, tjaa..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Long time - no MOL..

Flyttede d. 1 september til Århus for at (regnede jeg med) læse på Handelshøjskolen. Det viste sig desværre at det kun kunne blive til en stand-by plads, der ikke kastede andet af sig end garant for start næste år. Så nu skal jeg altså have slået (endnu) et år ihjel med et eller andet..

Træningsmæssigt er det ikke blevet til det helt store. Et par ture i skoven, enkelte KB sessions og så er jeg for nyligt blevet indmeldt i center igen. Indtil videre er det blevet til en tre ture på moderat intensitet. Regner med at begynde med "Destoying the fat" programmen, som bla. Essensen har kørt, inden for 14 dage.

Til de teknik interesserede kan jeg sige at jeg har investeret i en Panasonic PX 71. Lækkert apperat til en drengerøvslejlighed :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har i mit narcissistiske indre besluttet mig for 5 ugers BB :smile:

Nærmere bestemt kommer det til at udmynte sig i Destroying the fat programmet af Christian Thibaudeau.

Dette skyldes slet og ret at jeg er blevet for tung og fed. Tror mine fysiske præstationer (både i dagligdagen og til sport) og mit generelle velbefindende vil have godt af et fedttab. Desuden har jeg brug for et skemalagt kick start for at komme igang igen efter flyning mv. Som en behagelig sidegevinst stiger min LGN faktor forhåbentlig også :smile:

Vægten siger pt 91.7 kg fordelt på 189 cm.

Fedt% kender jeg ikke, men den er helt sikkert for høj.

Anyways,

Dagens træning

Incline DB Press

5x5 @ 22.5 kg

SS med

Incline DB Flies

5x6-7 @ 12.5 kg

Pull-Up

5x4

SS med

Back Extension

5x8 @ 10 kg

Et minuts pause mellem sæt.

Løb

10 min på niveau 12

Mest en "lure" træning med planlægning af programmet

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

"Destroying the fat" Uge 1, Heavy lifting Chest/Back

Bænk

5x5 @ 70 kg

SS

DB Flyers

5x7 @ 12.5 kg

Føler mig godt nok utrolig dum her.. :dry:

BOR

5x6 @ 60 kg

SS

Pull Down

5x6 @ 65 "kg"

To min. pause mellem sæt

Løb

6 sprints på løbebånd

Ja, så godt som det nu kan lade sig gøre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Skulle have været "lactate inducing lifting" men mine bange anelser holdt stik. Det er ganske enkelt næsten umuligt at køre den slags træninger i mit nye center. De forskellige runder tvinger mig til at gå fra stuen til 1. salen for at lave en øvelse. Ikke alene gør det pauserne for lange, det resulterer også 9 ud af 10 gange i at redskabet er optaget når jeg kommer tilbage. Det er irriterende men jeg kan nok lige så godt se det i øjnene :mad:

Tror i stedet det bliver noget med at beholde de tunge dage, og så smide noget KB eller fuss ind på lactate dagene. Så kan der også blive plads til DL :smile:

Træningen blev lidt "træls" men det blev da til:

Chin-Up

3x4

Pull-Up

3x4

Lidt mave

Face Pulls

3x10 @ 8 blokke

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Pull-Up

3x5

Mave

3x12

Back Extension

3x10

Dødløft

2x4 @ 80 kg

1x2 @ 100 kg

1x1 @ 110 kg

1x1 @ 120 kg

3x3 @ 100 kg

Skal igang med en TJ Cyklus igen

DB Military

1x3/3 @ 25 kg

3x3/3 @ 22.5 kg

Face Pull

3x8 @ 9 blokke

Chin-Up

3x4

På trods af natarbejde, manglende mad og forkølelse blev det faktisk en udemærket træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Pull-Up

1-2-3-4

1-2-3

1-2-3

Mine PUs er så slatne. :dry:

Squat

5x5 @ 70 kg

Rolig omgang med fokus på teknik

Mave

BB Roll Out

10

6

5

SS

Plank

3x30 sek

Accentuated negative Swiss ball sit-ups

3x10

Christian T style

SS

Elevated feet sit up

3x10

DB Military

2x5/5 @ 22.5 kg

3x5/5 @ 20 kg

Dødløft (TJ's Single Cyklus Uge 1, Dag 1)

15x1 @ 85 kg

Face Pull

3x8 @ 10 blokke

Fat Man Pull-Up

3x6

Ganske god omgang. Har sat mit DL maks lidt lavt, så jeg er spændt på at se hvad det giver om 12 uger.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Let opvarmning

Tabata 2 Hand KB Swing

8x11/13 @ 24 kg

10 sek. pause imellem sæt

Det var sgu meget fedt :smile: Mine underarme var totalt ristede bagefter

KB Towel Curl

3x5/5 @ 16 kg

Besked til mig selv. Få slebet hård hud af hænderne, hvis du vil fortsætte med KB's og DL cyklus.

Link to comment
Share on other sites

Virus og bacciller i kroppen.

En træls forkølelse har udviklet sig til et (forhåbentligt) højdepunkt i dag. Da jeg skal til jobsamtale i morgen, vælger jeg at droppe træningen til fordel for et par kodier og "Der Untergang" på sofaen. Klynk!

Jeg hader det her omskiftelige vejr! Giv mig siberisk kulde eller en dejlig solskinsdag..

Af positive ting kan jeg sige, at jeg har fået samlet hjørnesofaen og fået internet radioen til at spille (Det var IKKE så nemt som det lyder) :smile: Mange store opfindere må have startet som folk, der gik hjemme og kedede sig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, det viste sig så langt fra at være højdepunktet den dag. Snarere begyndelsen til en solid omgang bihule betændelse. Hvor er det ringe at være syg!!

Nå, men heldigvis er det ved at lysne og for første gang i lang tid havde jeg lyst til en tur i hulen..

Dagens træning

Pull-Up

1-2-3-4

1-2-3

1-2

Squat

5x5 @ 60 kg

Mave

BB Roll Out

3x6

SS

The Plank

3x30 sek

DB BOR

5x5+5 @ 25 kg

Dødløft (Uge 2, Dag 1)

15x1 @ 85 kg

Back Extension

3x12

Danm, en skidt træning. Alt var med underskud. Den sygdom sidder sgu stadig i kroppen

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Pull-Up

1-2-3-4

1-2-3-4

1-2-3

Squat

2x5 @ 60 kg

2x3 @ 70 kg

3x2 @ 80 kg

Det får man for at starte med Squat i en alder af 22

Face Pull

3x8 @ whatever

Dødløft (Uge 2, Dag 2)

10x1 @ 100 kg

TUUNGT. Ved sgu ikke hvorfor :hmmm:

Swiss Ball Sit Up

3x8

Christian T style. Uhh the burn! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share