vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

10-4. Layne Norton mener der kan være noget evidens for at dosere leucine løbende, gennem dagen. Jeg ved ikke noget om det, men han plejer at være videnskabeligt orienteret.

hvis man får en stor del af sit protein fra mælkeprodukter (herunder valle og kasein protein) består 15-20 % af proteinmængden af leucin og isoleucin (som kan omdannes til hinanden i kroppen). Det vil altså sige at får man 100 g protein fra mælkeproteiner, vil 15-20 af dem være leucin eller tilsvarende... Skal man supplere leucin meget op over det med BCAA kosttilskud er man både der ude hvor det er svært at finde videnskabelige argumenter og meget, meget dyrt.

Ja, det giver mening... det er så også et argument for volumiøs træning.. og vel et svar "ja" på at smide mere volumen på for energiomsætningens og derved kropskompositions skyld forudsat man kan restituere fra det. Og det er jo netop volumen, eller kalorieforbrænding ved effektikt træningsarbejde der så er aktuelt. På restitutionskontoen koster det måske ikke alverden at køre lidt flere sæt med en lavere vægt men det giver jo øget energiomsætning.

Uden at vide det vil jeg tro at graden af systemisk udmattelse (anaerob stress og lignende) betyder mere for energiforbruget end volumen af vægttræningen i sig selv. Selvfølgelig bruger man mere energi på et george turner 10x10 end på et skrabet bill starr program, men helt generelt så er energiforbruget bare ikke voldsomt stort ved klassisk vægttræning. Man skal op og være forpustet for at det virkeligt skal koste noget. Det er desuden også et af argumenterne bag crossfit...

Link to comment
Share on other sites

Uden at vide det vil jeg tro at graden af systemisk udmattelse (anaerob stress og lignende) betyder mere for energiforbruget end volumen af vægttræningen i sig selv. Selvfølgelig bruger man mere energi på et george turner 10x10 end på et skrabet bill starr program, men helt generelt så er energiforbruget bare ikke voldsomt stort ved klassisk vægttræning. Man skal op og være forpustet for at det virkeligt skal koste noget. Det er desuden også et af argumenterne bag crossfit...

Ahaaa....det er et af problemerne med at spørge en klog person...ét svar giver anledning til 10 spørgsmål til... :tongue: well...hvis vi holder os til det praktiske - når man vurdererer at større energiomsætning giver en bedre fysik og vejen til dette - nok - er systemisk udmattelse kommer man vel ind på en svær diskussion da det arbejde man skal lave jo netop så bliver systemtakserende. Mit uuddannede bud ville være at inkludere typer af høj rep squat, høj-rep dumbbell rows, etc. i så vidt grad man kan restituere fra det?

Har du ikke et praktisk bud?

Og jeg håber det er ok jeg leger spørge Jørgen her :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg lavede lidt McKenzie øvelser i gennem træningen og så forsvandt det. Håber 7-9-13 ikke at det skal til at være noget... Har fundet noget tightness igen og følte et rigtigt godt skub igennem hele bevægelsen... Jeg må nok desværre rotere lidt øvelser, hvis lænden skal være skrøbelig, men det føles som om der er god styrke i underkroppen

Hvad er Mckenzie øvelser? Jeg har desværre selv fået lidt med lænden, efter tunge squat i lidt for udmattet tilstand, hvor jeg (antagelse) ikke kunne holde ordentligt opspænd.

Link to comment
Share on other sites

Ahaaa....det er et af problemerne med at spørge en klog person...ét svar giver anledning til 10 spørgsmål til... :tongue: well...hvis vi holder os til det praktiske - når man vurdererer at større energiomsætning giver en bedre fysik og vejen til dette - nok - er systemisk udmattelse kommer man vel ind på en svær diskussion da det arbejde man skal lave jo netop så bliver systemtakserende. Mit uuddannede bud ville være at inkludere typer af høj rep squat, høj-rep dumbbell rows, etc. i så vidt grad man kan restituere fra det?

Har du ikke et praktisk bud?

Og jeg håber det er ok jeg leger spørge Jørgen her :smile:

Det er skam ok...

Man kan jo ikke lave et program der har alt (intensitet, densitet, kvalitet, kvantitet, volumen, lokal udmattelse, systemisk udmattelse), så nogle gange må man vælge... Jeg tror at anaerobt stress og overordnet udmattelsesgrad betyder mere for energiomsætningen end volumen i sig selv (Selv om volumen bidrager til førnævnte).

En måde at gøre det på kunne være at man laver noget af sin vægttræning som cirkel- eller stationstræning. Man kunne f.eks. bygge sine træningspas op, så man i de første 2-3 øvelser laver hypertrofi/styrke træning og bagefter laver sin støttetræning som cirkel- eller stationstræning (stationstræning er nok bedst), så er arbitrær træningsdag kunne se sådan ud

Styrke/hypertrofi

Squat

3-5x4-6@80-90%

Bænkpres

3x5x4-6@80-90%

Støttetræning (hypertrofi)

Stationstræning med

Pushdown

4x8@70-80%

Læg pres

4x15@70-80%

Dips (evt. weighted)

4xmax reps (intensitet 60-75%)

Walking lunges

4xmax reps (intensitet 60-75%)

For god ordens skyld så er stationstræning i princippet det samme som gigant sæt, altså ABCD(pause)ABCD(pause) osv, hvor cirkeltræning er ABCDABCDABC osv... Så når der står at man skal lave 4 sæt af hver øvelse er det altså et sæt pushdown, et sæt lægpres, et sæt dips og et sæt lunges, pause og så forfra 3 gange mere... Når man laver denne type træning skal man ofte lige bruge noget tid på at skyde sig ind på pauselængderne, for det må ikke gå for meget ud over hvor stor en vægt man får løftet..

Håber det var til nogen hjælp

Hvad er Mckenzie øvelser? Jeg har desværre selv fået lidt med lænden, efter tunge squat i lidt for udmattet tilstand, hvor jeg (antagelse) ikke kunne holde ordentligt opspænd.

Meget groft sagt, så er det forskellige hyperextensionsøvelser. Ideen er at mange lændesmerter er betinget af af discii i ryggen forskydes bagud under løft (=ofte en grad af fleksion over lænden) og at man kan skubbe dem tilbage ved at ekstendere lænden, Mange laver dem intuitivt, fordi oplevet af det hjælper. Men før en eller anden gal fys går amok herinde, må jeg hellere sige at McKenzie dækker over meget mere end bare dét...

Link to comment
Share on other sites

Træning igen

Dagens vægt: 201

Dagens musik: ingen

Dagens tonnage: 11.3 ton

Siddende BB skulderpres (front)

2x6@45 lbs

7x6@110 lbs

let nok

Kropshævninger, smal parallel fatning

1x4@mig

7x6@mig+15 lbs

Havde noget mave DOMS der vågnede på det ondeste undervejs.. det gjorde satme naller...

Frivend

2x3@135 lbs

6x3@175 lbs

let nok, men jeg måtte droppe det sidste sæt, på grund af vabler... Nederenfor jeg ville også have kørt lidt dødløft i dag

Plate raise/stiffarm kickback supersæt

4x10@45lbs/10@100 lbs

Adduceret extern rotation

[email protected]

Ikke så meget dér.. Føler mig allerede ok stærk...

Link to comment
Share on other sites

Endnu en træning under bæltet... Vores datter, Martha, fik sin 3-måneders vaccination i mandags og har været ret sløj tirsdag og onsdag, mens jeg selv var nede i går med noget utøj...

Dagens vægt: 202 lbs

Dagens musik: Rammstein

Dagens tonnage: 8.8

Bænkpres

2x6@45 lbs

1x5@135 lbs

1x6@155 lbs

1x5@185 lbs

1x10@195 lbs

BB rows

1x8@135 lbs

1x6@155 lbs

1x10@185 lbs

OL squat

1x8@45 lbs

1x8@135 lbs

1x6@185 lbs

1x10@225 lbs

decline get up situp (h/v udført med håndvægt)

3x4/4@mig+40

Pistols (h/v)

2x4/4@mig

1x4/4@mig+10

Hammer curls

2x8@45 lbs

1x8@50 lbs

10 minutters dampbad (det var edderrådme varmt i dag)

Deværre så har jeg stadig lidt i lænden... Jeg tør ikke tage chancer, så det betyder at squatten bliver udskiftet med box squat eller front squat... Jeg ved ikke om det "er" noget, men som sagt er det ikke noget man skal gamble med

Link to comment
Share on other sites

Så blev det tid til endnu en træning... Her til aften skulle jeg tanke bilen og selv om det godt gnaver pede at bilerne her kun går 25 miles per gallon (cirka 10 kn/l), så luner det til gengæld at det koster 180 kroner at tanke slæden op...

Dagens vægt: 203 lbs

Dagens musik: Rammstein, Hatebreed og LL Cool J

Dagens tonnage: 10.0

Siddende skulderpres

2x6@45 lbs

1x6@95 lbs

5x6@120 lbs

Godt skub i mine delticles

Kropshævninger m. vægt

1x3@mig

1x4@mig

1x2@mig+35 lbs

5x6@mig+35 lbs

De var til gengæld slemme

Frivend

2x6@135 lbs

5x3@190 lbs

Rev et stykke hård hud av. avs. Vægten var overkommelig

Dødløft

1x6@135

1x6@225

2x3@315

1x2@345

Der var nogle på platformen som skulle til at køre lidt død, så jeg sprang på... Ikke det smarteste, når man har en smule knas i lænden.... Men der er vist ingen skade sket...

Seesaw press

1x8@40

1x8@45

1x6@55

Ikke så meget ballade der. Ville bare lige have noget ind med lidt sideværts stabilisering...

Og så lukkede pump room... Dampbadet var sgu også lukket, sårn noget dej... Jeg har efterhånden fået mig et par gym buddies, så der kan også blive trænet lidt kæve ind imellem...

Link to comment
Share on other sites

feck.. jeg er blevet pisseforkønet, så ingen træning til mig i dag...

Til gengæld har jeg nu oplevet midtvestens meget omskiftelige vejr. Vi var kørt til Jefferson city og det var fornuftigt vejr (omkring 60 grader fahrenheir = 14 grader celsius) og vi kunne da godt se at der trak nogle skyer op... Da skyerne var kommet tæt på, sådan omkring en kilometer, kom der lige pludselig et vindpust der var mærkbart koldere og det blev bare ved. Da vi kom ind i bilen var temperature faldet 20 grader fahrenheit og den faldt 10 mere i løbet af de næste 10-20 minutter... Sjovt at blive "ramt af en front"

Link to comment
Share on other sites

Det er skam ok...

Man kan jo ikke lave et program der har alt (intensitet, densitet, kvalitet, kvantitet, volumen, lokal udmattelse, systemisk udmattelse), så nogle gange må man vælge... Jeg tror at anaerobt stress og overordnet udmattelsesgrad betyder mere for energiomsætningen end volumen i sig selv (Selv om volumen bidrager til førnævnte).

En måde at gøre det på kunne være at man laver noget af sin vægttræning som cirkel- eller stationstræning. Man kunne f.eks. bygge sine træningspas op, så man i de første 2-3 øvelser laver hypertrofi/styrke træning og bagefter laver sin støttetræning som cirkel- eller stationstræning (stationstræning er nok bedst), så er arbitrær træningsdag kunne se sådan ud

Styrke/hypertrofi

Squat

3-5x4-6@80-90%

Bænkpres

3x5x4-6@80-90%

Støttetræning (hypertrofi)

Stationstræning med

Pushdown

4x8@70-80%

Læg pres

4x15@70-80%

Dips (evt. weighted)

4xmax reps (intensitet 60-75%)

Walking lunges

4xmax reps (intensitet 60-75%)

For god ordens skyld så er stationstræning i princippet det samme som gigant sæt, altså ABCD(pause)ABCD(pause) osv, hvor cirkeltræning er ABCDABCDABC osv... Så når der står at man skal lave 4 sæt af hver øvelse er det altså et sæt pushdown, et sæt lægpres, et sæt dips og et sæt lunges, pause og så forfra 3 gange mere... Når man laver denne type træning skal man ofte lige bruge noget tid på at skyde sig ind på pauselængderne, for det må ikke gå for meget ud over hvor stor en vægt man får løftet..

Håber det var til nogen hjælp

Ja, det var det bestemt. mange tak for det svar - det er med sikkerhed interessant for andre læsere.

- jeg skulle spørge for en ven som åbenbart er for genert til at poste her hvad din holdning var omkring excentrisk træning i forhold til muskelvækst? Klassikeren er jo, at den excentriske fase er vigtig - meget vigtigt - for vækst, og jo langsommere "desto bedre". Men Chad Waterbury henviser, tror jeg, til nogle undersøgelser der viser at HURTIG excentrisk fase skulle være bedre...?

Er du ikke også enig i den gamle traver om kontrolleret/langsom excentrisk for vækst?

Og, spørgsmål nummer 2.... læste et gammelt indlæg hvor du skrev om proteinsyntese som jo bekendt ophører efter et par døgn eller lignende (dermed ikke sagt atrofi sætter ind, eller at musklen og nervesystemet nødvendigvis er restitueret). Har du ændret holdning omkring frekvens, og kan det måske anbefales for "problemmuskler" at øge frekvensen?

Håber det giver mening.

God bedring!

Link to comment
Share on other sites

Så blev jeg rask igen og det blev tid til at træne. Jeg tror det var "jeg fucker mig selv op med dødløft"-dag i dag, for hold kæft der var mange hæslige dødløft.... For nogle af dem var det regulært DieselWeasel... Der kom en fyr (175 cm, omkring 70-75 kg, super cut), som totalt uden oopvarmning gik på totalt kran rest-pause dødløft på 190 kg... Her kørte han de her rest-pause singler nedad til 150-160 med ialt 20-25 alle uden undtagelse udført med totalt krum ryg, uden benaktivering og de fleste med lidt hitching....

Dagens vægt: 198 (dehydrering/bortfaldet kreatin bloat?)

Dagens musik: metallica - Kill'em all

Dagens tonnage: 14,1

Bænkpres

2x6@45 lbs

1x6@135 lbs

5x8@175 lbs

2x7@175 lbs

gaahh. så blev pattøjet sgu svedet af

BB rows

7x8@165 lbs

dobbelt gahh. så blev bagsiden også brændt ned

Front squat

2x5@135

7x8@175

så blev coren og benern også bragt i samme tilstand

jeg havde ikke krudt til noget støttetjavs... det var bare hjem og spise...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var det bestemt. mange tak for det svar - det er med sikkerhed interessant for andre læsere.

- jeg skulle spørge for en ven som åbenbart er for genert til at poste her hvad din holdning var omkring excentrisk træning i forhold til muskelvækst? Klassikeren er jo, at den excentriske fase er vigtig - meget vigtigt - for vækst, og jo langsommere "desto bedre". Men Chad Waterbury henviser, tror jeg, til nogle undersøgelser der viser at HURTIG excentrisk fase skulle være bedre...?

Er du ikke også enig i den gamle traver om kontrolleret/langsom excentrisk for vækst?

Og, spørgsmål nummer 2.... læste et gammelt indlæg hvor du skrev om proteinsyntese som jo bekendt ophører efter et par døgn eller lignende (dermed ikke sagt atrofi sætter ind, eller at musklen og nervesystemet nødvendigvis er restitueret). Har du ændret holdning omkring frekvens, og kan det måske anbefales for "problemmuskler" at øge frekvensen?

Håber det giver mening.

God bedring!

Der hersker ingen tvivl om at den eccentriske komponent af træningen er meget vigtig for muskelvækst og nok også vigtigere end den koncentriske. Så vidt jeg ved findes der ikke rigtigt dokumentation for at man trænere "mere eccentrisk" blot ved at udføre den eccentriske fase langsommere. Den eccentriske fase bidrager med noget muskelskade, som stimulerer ombygningen af musklen, hvor den koncentriske skaber noget metabolsk stress (langt det meste af energien brugt på vægttræning, bruges i den koncentriske fase). Ved at forlænge den eccentriske fase skaber man ikke mere muskelskade, men mere metabolsk stress, fordi muskelarbejdet tager længere tid og musklen er afklemt for blod i længere tid.

Hvis man reelt vil bruge den eccentriske fase særskilt skal man enten

1) bruge negativer, hvor man bruger vægte højere end det koncentriske max og får hjælp til at tage det meste af vægten i den koncentriske fase

2) "snyde" i den koncentriske fase og så arbejde almindeligt i den eccentriske fase. Det kan af indlysende årsager ikke bruges i alle øvelser...

Nu kan forsøg med forskellige arbejdshastigheder sættes op på mange måder og der kan drages mange konklusioner.... Koncensus er jævnfør alle de store reviews at "normal" hastighed giver lige så gode resulater som eller bedre både forcerede langsomme eller hurtige reps med hensyn til muskelvækst. Musklen eccentriske styrke er større, jo større (underforstået negativ) hastighed der er i bevægelsen, hvilket til dels betyder at man kan håndtere meget større belastninger i hurtige eccentriske belastninger, men af indlysende årsager er det ikke noget der lige lader sig implementere i almindelig træning.

Den hurtige eccentriske fase er god under omstændigheder hvor man er interesseret i at generere store kræfter, arbejde med store vægte, hvor den langsomme er god i sammenhænge hvor man vil opnå stort metabolisk stress. Hver af disse veje repræsenterer yderpunkter i måder man kan stimulere muskelvækst og jeg ville ikke turde sige at den ene er vigtigere end den anden. Jeg er af den observans at muskler sandsynligvis vokser bedst, hvis de bliver stimuleret ad begge veje. Om de så skal have begge veje i hver træning (pyramidetræning/dropsæt f.eks.), hver uge (undulation/WSB hybrid f.eks.) eller hver måned (HST f.eks.) tror jeg ikke betyder så meget.

Med hensyn til træningsfrekvens så har jeg det standpunkt at man bør stimulere musklerne cirka to gange i ugen, måske lidt mere mere for begyndere, måske lidt oftere for små muskelgrupper. Det er et synspunkt jeg synes der er både dokumenteret ret godt i litteraturen og af empirien. Nu har jeg set en del af de danske BB-konkurrencer og jeg synes det er påfaldende at den muskelgruppe der oftest falder igennem er benene... Det ser jeg lidt som en konsekvens af at de fleste BB'ere træner mangesplitstræning, hvor benene kun trænes en gang om ugen og følgeligt underdoseres...

Link to comment
Share on other sites

Damn, jeg skal love for der kommer gode lange, udførlige svar - igen, jeg takker mange gange. Godt med kvalificeret input i denne jungle of bullshit der er derude. Et mere praktisk spørgsmål, de "dropsets" du engang nævnte - The Incognito Formula - så vidt jeg husker var det en 8 "drop sets", en 8 sæt med 2 minutter imellem, samme øvelse, hvor man reducerede vægten for hvert sæt. Kan du huske detaljerne? Overvejede at afprøve denne for pec-træningen. Jeg husker dog kun vagt sæt reps og intensitets anbefalingen, men formålet med den er selvfølgelig at få:

- volumen (~8 sæt), densitet (2 minutters pause og den lettere vægt tillader dette), intensitet (ved at starte relativt højt) etc.

Obs: det er meget muligt jeg husker forkert med sæt og reps og hvile og intensitet :smile: du husker det nok bedre.

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Damn, jeg skal love for der kommer gode lange, udførlige svar - igen, jeg takker mange gange. Godt med kvalificeret input i denne jungle of bullshit der er derude. Et mere praktisk spørgsmål, de "dropsets" du engang nævnte - The Incognito Formula - så vidt jeg husker var det en 8 "drop sets", en 8 sæt med 2 minutter imellem, samme øvelse, hvor man reducerede vægten for hvert sæt. Kan du huske detaljerne? Overvejede at afprøve denne for pec-træningen. Jeg husker dog kun vagt sæt reps og intensitets anbefalingen, men formålet med den er selvfølgelig at få:

- volumen (~8 sæt), densitet (2 minutters pause og den lettere vægt tillader dette), intensitet (ved at starte relativt højt) etc.

Obs: det er meget muligt jeg husker forkert med sæt og reps og hvile og intensitet :smile: du husker det nok bedre.

det præcise antal af sæt, længden af dem og pausen imellem dem er egentlig ikke vigtig og eksemplet jeg gav var bare et eksempel på en måde det cirka passede sammen på... jeg tror det var 8 sæt, 8 gentagelser eller indtil farten i gentagelserne faldt for meget, cirka 5% fald i vægt per sæt og cirka 90 sekunder mellem start af hvert sæt (hvilket svarer til cirka 45 sekunders pause for mit vedkommende)... Man kunne sagtens bruge 5 gentagelser og trappe ned fra et 5RM eller noget helt andet, men det kræver lige et par forsøg at skyde sig ind på en kombination der passer, så det hverken bliver for let eller tungt...

Link to comment
Share on other sites

Ang. eccentrisk træning.

Ville en cheat-curl (for at øge vægten) og en kontrolleret eccentrisk fase (eller forsøg derpå), øge albueleddets evne til at modstå ekstension? Tænk at du holder en bold (se billede) og en modstander prøver at tvinge armen op.

Håber det giver mening.

det ville det nok, men jeg vil tro at trækkestyrke er ligeså vigtigt i den sammenhæng

Link to comment
Share on other sites

Så blev der trænet lidt igen. Mine forældre er kommet på besøg så der var babysitning, så kæresten var med til brænder...

Dagens vægt: 200 lbs

Dagens musik: Ingen, men den bedre halvdel var der

Dagens tonnage: 7.4

Siddende skulderpres

2x6@45 lbs

1x4@95 lbs

3x6@135 lbs

Det var en god vægt.. det var tungt, men ikke tungere end at der er lidt endnu at give af...

Kropshævninger m. vægt

2x3@mig

1x3@mig +25 lbs

2x6@mig+50 lbs

1x5@mig+50 lbs

failede lidt til sidst... det blev dælme tungt... Stangen jeg laver dem i er ikke for god

Frivend

2x3@135 lbs

3x3@205 lbs

Rumænsk dødløft

2x10@205 lbs

lige lidt hurtigt inden lukketid

1h get uo situps (h/v)

1x4/3@50 lbs

1x4/4@45 lbs

Og så blev vi smidt ud... reducerede lukketider i julen pga økonomisk krise min røv....

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg trænet igen... Det blev en presset omgang på grund af julelukketiderne... Så fandt jeg også ud af at der er 3 punds forskel mellem vores nyindkøbte digital vægt og den skydevægt jeg startede med at bruge nede i Rec center. Så de lave kropsvægte jeg har noteret de sidste par gange skyldes forskelle i vægtenes målinger.. Fruen var med igen...

Dagens vægt: 203 lbs

Dagens musik: Pink og blink 182 (tak for lort, Rec center)

Dagens tonnage. 9,9

Bænkpres

1x6@45 lbs

1x6@135 lbs

3x8@190 lbs

2x6@190 lbs

Der var rimeligt tryk i patkassen, men grundet de korte pauser, kunne jeg simpelthen ikke negle de sidste to sæt...

BB rows

5x8@170 lbs

Front squat

1x5@45 lbs

1x4@135 lbs

3x8@190 lbs

1x6@190 lbs

1x4@190 lbs

De var egentlig ikke så tunge, og jeg havde helt sikkert fået dem alle, hvis jeg kunne holde lidt længere pauser, men det kunne jeg altså bare ikke i dag. De blev gennemført på 8 minutter...

Hele træningen to under 30 minutter... det var leee

Link to comment
Share on other sites

DAgens træning, kunne lige blive klemt ind, da arbejdet i dag ikke var så omfattende.

Dagens vægt: 203 lbs

Dagens musik: Noget tilfældigt nu-metal. Egentlig bare lård

Dagens tonnage: 9,4

Siddende skulderpres

2x6@45

1x5@95

1x3@135 (føltes tung?)

1x6@145 (choochoooo, kørte super)

mål nået, endda med lidt overskuuu'... Næste bliver 5RM på 155

Kropshævninger m. vægt

3x3@mig

1x3@mig+25 lbs

1x3@mig+45 lbs

1x5@mig+65 lbs

Missede det sidste sæt... Så er spørgsmålet om man skal gå efter en højere vægt på færre gentagelser til næste gang eller om jeg skal skifte til noget andet greb og gå op i reps.

Frivend

2x5@135 lbs

1x3@185 lbs

1x3@205 lbs

1x3@225 lbs

mål nået! Det var 1x3@210 lbs.. næste omgang bliver doubler i frivend samt noget hiv

Seesaw press

1x8@45 lbs

1x8@55 lbs

1x6@60 lbs

1x6@55 lbs

Side bends

1x8@80 lbs

1x8@90 lbs

1x8@100 lbs

Laterals

3x8@30 lbs

EZ curl

3x8@90 lbs

Pushdown

3x8@80 lbs

Så fik jeg også lavet lidt disco... Og så er der et par dages julepause...

Link to comment
Share on other sites

Hvornår kommer du hjem fra The US and A? :smile:

i starten af maj, så der er længe til... Selvom USA er fedt nok, så savner jeg københavn. Den er lidt mere intim og hyggelig....

Iøvrigt har både kæresten, Gustav, Martha og jeg selv nu influenza... Kæresten og jeg selv er i bedring, mens Gustavs er blevet værre og Martha's er desværre først lige begyndt... Og hun er rigtigt syg, det lille pus - det er sgu synd...

Link to comment
Share on other sites

i starten af maj, så der er længe til... Selvom USA er fedt nok, så savner jeg københavn. Den er lidt mere intim og hyggelig....

Ja det er rigtigt. Er du i typisk amerikansk område med brede gader og masser af plads?

Iøvrigt har både kæresten, Gustav, Martha og jeg selv nu influenza... Kæresten og jeg selv er i bedring, mens Gustavs er blevet værre og Martha's er desværre først lige begyndt... Og hun er rigtigt syg, det lille pus - det er sgu synd...

Ja det er sgu noget pis. Og sygdom er dårligt for teh teztozteronez. Du må undgå at stresse for meget over det. Det er også bad for teztozteroeonez. God bedring til Gåsen og Martha :smile:

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Ja det er rigtigt. Er du i typisk amerikansk område med brede gader og masser af plads?

Nu er USA jo et stort land, så det kan være lidt svært definere hvad der er typisk amerikansk. Vi bor i midtvesten, som jo ikke ligner kysterne så meget, men nårjeg siger at jeg savner lidt intimitet og hygge, så handler det blandt om at man kan gå eller cykle til de fleste af sine ærinder og det kan man ikke her, fordi byen er simpelthen bygget op med henblik på at alle har en bil... Man kan ikke lige gå hen i kiosken og købe en cola eller hen i parken og kigge på ungpigebr... købe en is.. Og så glæder jeg mig til at drikke mig klog sammen med drengene tilbage i tjøwenrøw.

Ja det er sgu noget pis. Og sygdom er dårligt for teh teztozteronez. Du må undgå at stresse for meget over det. Det er også bad for teztozteroeonez. God bedring til Gåsen og Martha :smile:

heldigvis så er det jo oftest sådan at de kilo der går hurtigt, som regel også kommer hurtigt. Så må man bare håbe at det er den rigtige slags kilo (næppe). Jeg tager den slags ret afslappet... det skal nok komme igen... Og det går jo rimeligt med træningen, så jeg vil da tro at jeg når op i noget PR-niveau i styrke inden jeg skal hjem.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share