vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

Træning i går

opvarmning

Da martial arts rummet for en gangs skyld ikke var optaget, tog jeg 10 minutter på sækken som opvarmning. desværre kom jeg til at overstrække min højre albue ret slemt. Det er sket en del gange for mig på det seneste, på begge arme og både når jeg tæver sækken, er til BJJ og undertiden når jeg tumler med familien. Det er mærkeligt, for det har aldrig været et problem før. Tænker lidt på om det er fordi jeg har fået noget løshed efter den første gang, at det fortsat sker lettere... Men jeg holdt den varm, så jeg kunne komme gennem vægtene...

Sheiko beginners 1, uge 1, dag 1

Bænk

1x5@125 lbs

2x4@150 lbs

2x3@175 lbs

5x3@190 lbs

Kørte godt

Squat

1x5@165 lbs

2x5@200 lbs

5x5@230 lbs

Blev alle kørt som high-bar. Jeg gemmer lo-bar, til hvis jeg skulle have en dårlig dag, eller sættene bare bliver for lede. Synes de var tungere end de burde...

Bænk

1x6@125 lbs

2x6@150 lbs

4x6@165 lbs

Supersættede bænk m. lidt bisps

Hammer curl

5x6@55 lbs

Flies

4x10@30 lbs

Supersættede Flies med lidt RC træning

Extern rotator, liggende

3x10@12 lbs

Goodmornings

5x5@155

Startede lavt, da jeg ikke har så god føling med goodmornings

Min skulder klagede lidt under den anden runde bænk og flyes. Hvis det bliver ved ved må jeg vel finde på noget andet... Blev inviteret ud til en af min gym bekendtskabers hus for at træne lidt stærkmandstjuhej. En af dem er rigtig konkurrence stærkmand, men de andre laller bare lidt rundt. Det kniber godt nok lidt i forhold til arbejdet, men nu må vi se...

Her i dag har albuen været øm, men jeg tror godt jeg kan køre bænk, så jeg krydser fingre og holder pause til på lørdag...

Link to comment
Share on other sites

Træning i går

opvarmning

Da martial arts rummet for en gangs skyld ikke var optaget, tog jeg 10 minutter på sækken som opvarmning. desværre kom jeg til at overstrække min højre albue ret slemt. Det er sket en del gange for mig på det seneste, på begge arme og både når jeg tæver sækken, er til BJJ og undertiden når jeg tumler med familien. Det er mærkeligt, for det har aldrig været et problem før. Tænker lidt på om det er fordi jeg har fået noget løshed efter den første gang, at det fortsat sker lettere... Men jeg holdt den varm, så jeg kunne komme gennem vægtene...

Weee...endnu en i BJJ-vognen :wink:

Skån din albue, tap ud i GOD tid på armbars! Og ja, hvis det først er gået galt, så er der desværre rigtige mange der oplever problemer med det i lang tid efter. Pas meget på den i de næste 2-3mdr.

Link to comment
Share on other sites

Weee...endnu en i BJJ-vognen :wink:

Skån din albue, tap ud i GOD tid på armbars! Og ja, hvis det først er gået galt, så er der desværre rigtige mange der oplever problemer med det i lang tid efter. Pas meget på den i de næste 2-3mdr.

nu er jeg jo først og fremmest karatemand, men jeg synes det her rullenoget er meget sjovt. Når jeg kommer tilbage til danmark har jeg nogle kampe i knockdown karate efter sommerferien og hvis det går godt, kunne jeg godt finde på at prøve at kæmpe lidt MMA, før jeg bliver for gammel til at kunne følge med :laugh:

Men jeg synes det er sjovt og meget forskelligt fra karate. I karate/kickboxing er det relativt få teknikker man skal kunne, men man skal kunne dem godt og læse modstanderen, mens man sætter dem sammen, hvorimod BJJ i noget højere grad handler om at kunne mange teknikker.

Faktisk er det slet ikke armbars der er problemet, men mere når folk forsøger at slå/rive armene væk når jeg poster på dem eller gulvet. Du er ret god, ikke? Træner du i Brassa, CSA eller et andet sted?

Link to comment
Share on other sites

nu er jeg jo først og fremmest karatemand, men jeg synes det her rullenoget er meget sjovt. Når jeg kommer tilbage til danmark har jeg nogle kampe i knockdown karate efter sommerferien og hvis det går godt, kunne jeg godt finde på at prøve at kæmpe lidt MMA, før jeg bliver for gammel til at kunne følge med :laugh:

Men jeg synes det er sjovt og meget forskelligt fra karate. I karate/kickboxing er det relativt få teknikker man skal kunne, men man skal kunne dem godt og læse modstanderen, mens man sætter dem sammen, hvorimod BJJ i noget højere grad handler om at kunne mange teknikker.

Faktisk er det slet ikke armbars der er problemet, men mere når folk forsøger at slå/rive armene væk når jeg poster på dem eller gulvet. Du er ret god, ikke? Træner du i Brassa, CSA eller et andet sted?

Hahaha, tror ikke du skal regne med at MMA er noget man kæmper i når man er blevet for gammelt? :tongue:

Hmm...kender ikke så godt karate, men ved ikke om jeg er helt enig med dig angående at kunne mange teknikker. Ja, jeg kender en del flere teknikker end hvidebælterne - men det er stadig min timing der er vigtigst, ikke antal teknikker. Og når man har lært en del af dem, så begynder man at se at de ligner hinanden rigtig meget - det er bare nogle detaljer der gør forskellen. Der er nogle der starter og går helt amok i at se tusindvis af instruktional video'er, men det nytter ingenting før man har fået fornemmelsen for bevægelserne og timing. :nonono:

Åh ok, ja ved godt hvad du mener med at poste ud og sådan, generelt lægger BJJ bare rigtigt stort pres på ens led. Det slider på kroppen og er hårdt på en måde som styrketræning aldrig bliver. :crazy:

Ja jeg kan efterhånden ikke løbe væk fra at jeg er blevet ok til det. :smile: Træner i Check Mat (tidligere hed vi Brasa - politik og navneskift). Kom endelig forbi når du kommer hjem.

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, tror ikke du skal regne med at MMA er noget man kæmper i når man er blevet for gammelt? :tongue:

Hmm...kender ikke så godt karate, men ved ikke om jeg er helt enig med dig angående at kunne mange teknikker. Ja, jeg kender en del flere teknikker end hvidebælterne - men det er stadig min timing der er vigtigst, ikke antal teknikker. Og når man har lært en del af dem, så begynder man at se at de ligner hinanden rigtig meget - det er bare nogle detaljer der gør forskellen. Der er nogle der starter og går helt amok i at se tusindvis af instruktional video'er, men det nytter ingenting før man har fået fornemmelsen for bevægelserne og timing. :nonono:

Åh ok, ja ved godt hvad du mener med at poste ud og sådan, generelt lægger BJJ bare rigtigt stort pres på ens led. Det slider på kroppen og er hårdt på en måde som styrketræning aldrig bliver. :crazy:

Ja jeg kan efterhånden ikke løbe væk fra at jeg er blevet ok til det. :smile: Træner i Check Mat (tidligere hed vi Brasa - politik og navneskift). Kom endelig forbi når du kommer hjem.

Det er jo det jeg siger. hvis jeg skal kæmpe MMA, skal det være indenfor de næste 3-4 år.

Jeg kigger forbi i Mat check i løbet af sommeren. Er der somemrferielukket?

Link to comment
Share on other sites

Nå, var ude og træne sammen med nogle fyre jeg har mødt i Rec Centerets jernhule, som træner noget stærkmand, og et ar af dem stiller rent faktisk op. Det er 4 fyre: Sean, en stor tyk fyr, som ikke er voldsomt stærk, Dean, en lille, tøndeformet mand der er stærk på den måde som den slags kropstyper nu er (Stærk i pres og squat, men sikkert ikke så god i dødløft), Matt, en ung discopumper, og Justin som er rimeligt høj og slank men vulgært stærk.

Jeg tror nok det er Dean der bor der hvor vi var ude og han har et rimeligt awesome strongman homegym, med fustager, stoooore håndvægte, atlas stones, fat bars og så videre..

Log press (12" log, vistnok 100 lbs)

2x4@150 lbs

1x1@190 lbs

1x1@190 lbs

1x1@200 lbs

2x0@210 lbs

jeg har kun prøvet log press en gang før og der var det med en der var noget tyndere log. Når den er så tyk er det umuligt at lave et ordentligt clean og få en god stilling til pushpress. Elle sagt på en anden måde, så er man nødt til at gøre alle de ting man får at vide er forkerte til VL. Man skal have knæene frem og bruge biceps meget under cleanet og i startstillingen til presset skal man ikke hvile loggen ligeså meget på skuldrene som med stang... Justin og Dean gik helt op til 300 lbs i dag, hargh!

Yoke walks (yoken var 100 lbs)

2x15 m@280 lbs

1x15 m@460 lbs

1x15 m@640 lbs

Og så skulle jeg hjem igen... Ham Justin fyren er virkeligt uhyrligt stærk. Han er lidt lavere end mig, måske 1.89, og vejer 100 kg. Han kan bænke 450 lbs/205 kg, squatte 570 lbs/260 kg og dødløfte 670 lbs/305 kg. Squatten er 5 cm over styrkeløftergodkendt og bænken er uden stop, men derudover er det reelt nok - og uden udstyr. Jeg kan ikke lade være med at sammenligne ham lidt med Sune (Conscience) fordi han er en af de stærkeste fyre jeg kender (som jeg er rimeligt sikker på er clean), og Justin er næsten 10 cm højere, 5 kg lettere og stadigvæk stærkere... Jeg gad FANME godt vide hvad det er der gør at sådan en gut er så stærk...

Justin har desuden deltaget i en stærkmandskonkurrence sammen med Jesse Marunde, før han døde

Link to comment
Share on other sites

Træningen fra i forgårs

sheiko beginners 1, uge 1, dag 2

Dødløft

1x5@205 lbs

2x5@245 lbs

2x4@285 lbs

4x3@305 lbs

Skrå bænk

2x4@135 lbs

2x4@155 lbs

2x4@165 lbs

Jeg tror ikke jeg har kørt denne øvelse i 3-4 år, så jeg skal lige skyde mig ind. Men puny var jeg dog

Dips

1x10@mig

3x15@mig

1x10@mig

Skulle have været 5x5 med vægt, men jeg har ikke lavet dips i nogen tid, så jeg starter lige lidt let ud. Desuden havde jeg knippeltravlt. da jeg skulle tilbage til laboratoriet og ordne noget..

(pause på 30 minutter)

Dødløft fra knæ

1x5@205 lbs

2x5@245 lbs

2x4@285 lbs

4x3@325 lbs

Udfald/Lunges

4x5@135 lbs

Skulle egentlig have været 5 sæt, men jeg kunne mærke på mine baller at det var rigeligt. Det har mine doms nu iøvrigt bekræftet mig i var en god beslutning.

situps m. vægt

3x10@mig+45 lbs

Jeg fik desuden supersættet den anden halvdel sammen med nogle kropshævninger...

Kropshævninger, uhg smal fatning

8x8@mig

God træning i dag

Link to comment
Share on other sites

så fik jeg trænet lidt igen

Sheiko beginners 1, uge 1, dag 3

Bænk

1x7@125 lbs

1x6@140 lbs

1x5@150 lbs

1x4@165 lbs

2x3@175 lbs

2x2@190 lbs

2x3@175 lbs

1x4@165 lbs

1x6@150 lbs

1x8@140 lbs

1x10@125 lbs

Jeg kan ikke særligt godt lide denne struktur, men jeg har besluttet mig for at køre det igennem...

Flyes

5x10@30 lbs

Kører den stadig let. min skulder kan ikke lide den lorteøvelse..

Squat

1x5@165 lbs

2x4@200 lbs

2x3@230 lbs

5x3@250 lbs

Den kørte godt.. Føler mig stærk i squatten...

Seated goodmornings

5x5@135 lbs

Aldrig kørt denne før, så skal lige finde bevægelsen

Fransk pres

prøvede lige lidt, men min albueskade fra BJJ ville ikke være med

Efter træningen var min venstre skulder helt fucked, hvilket undrede mig, da jeg ikke rigtigt har lavet noget der skulle kunne fremprovokere det. Da jeg kom hjem snakkede jeg med min kæreste om det og hun havde bemærket at jeg natten forinden havde sovet på maven, hvor jeg normalt sover på siden... Jeg håber da godt nok p åat det bare er det for jeg gider ikke skulle til at slås med rådden skulder nu...

Når jeg er færdig med sheiko'en tror jeg at jeg vil til at køre noget tungere, men så gøre mere ud af at rotere øvelser... Jeg har også lovet mig selv at jeg skal til at lave noget forberedende træning i forhold til karate...

Link to comment
Share on other sites

Ævl og Kævl!

Superset hele pisset og brug skift af skiver som pause, så booster din workcapacity og styrke som bare fanden :gun2:

det kan man så ikke der hvor jeg er, fordi man skal sparke sig frem for knajter som bruger halvdelen af deres træning på at curle i squat racket...

Jeg forstår ikke hvad meningen er med de ekstra mange spring og ekstra lave vægte i forhold til antal reps i bænk....

Link to comment
Share on other sites

det kan man så ikke der hvor jeg er, fordi man skal sparke sig frem for knajter som bruger halvdelen af deres træning på at curle i squat racket...

Jeg forstår ikke hvad meningen er med de ekstra mange spring og ekstra lave vægte i forhold til antal reps i bænk....

Jamen, Anders.. du er jo :ninja: Du må sgu' da lige lære dem, hvor man curler og hvor man ikke curler :rocketwhore:

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke helt forstår meningen med de mange lave vægte, men jeg tager det som om man presser det sidste ud af citronen og får lidt ekstra volumen på.. Den forklaring holder ikke helt vand, men ellers ligner jeg også et stort spørgsmålstegn.

Det kan dog anbefales at køre den nedadgående del af pyramiden som dropset inden man går på stranden :4flex: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det jeg siger. hvis jeg skal kæmpe MMA, skal det være indenfor de næste 3-4 år.

Jeg kigger forbi i Mat check i løbet af sommeren. Er der somemrferielukket?

Nej, skakklubben holder aldrig lukket!! :tongue:

Og til den tid er vi flyttet til nye lokaler på 300m^2 :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jamen, Anders.. du er jo :ninja: Du må sgu' da lige lære dem, hvor man curler og hvor man ikke curler :rocketwhore:

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke helt forstår meningen med de mange lave vægte, men jeg tager det som om man presser det sidste ud af citronen og får lidt ekstra volumen på.. Den forklaring holder ikke helt vand, men ellers ligner jeg også et stort spørgsmålstegn.

Det kan dog anbefales at køre den nedadgående del af pyramiden som dropset inden man går på stranden :4flex: :tongue:

skulle jeg have valgt, havde jeg nok droppet noget af vejen ned i vægt og erstattet det med nogle ekstra worksæt. Men nu synes jeg jo at man skal følge programmer som de er skrevet første og gang og først derefter begynde at skrue på ting...

Nej, skakklubben holder aldrig lukket!! :tongue:

Og til den tid er vi flyttet til nye lokaler på 300m^2 :w00t:

ok. hvorhenne?

Link to comment
Share on other sites

Dude... jeg har længe tænkt over noget. Er du sikker på, at det hele ikke er et cover up? At du ikke i virkeligheden er i USA for at fighte UFC??? Ellers må Tamdam McCrory være din dobbeltgænger :laugh: Total look-alike!!

Link to comment
Share on other sites

Dude... jeg har længe tænkt over noget. Er du sikker på, at det hele ikke er et cover up? At du ikke i virkeligheden er i USA for at fighte UFC??? Ellers må Tamdam McCrory være din dobbeltgænger :laugh: Total look-alike!!

bwahahaaaa.. Det er sgu sjovt... Nej bare det var så vel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share