vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

Vægttræning i IFI hallen i dag

Junior havde ploaget om at vi kunne tage ned i gymnastiksalen i IFI hallen for at se om der var ledigt, så vi kunne tumle lidt, men det var der ikke, så jeg gik ned for at få overstået lidt vægttræning, men det gik slet ikke.... Jeg skulle have lavet 3x4@102,5 i bænk og 3x3@170 i dødløft, hvilket jo i sagens natur er tungt

Bænkpres

2x5@50

1x4@80

1x1@102,5

2x8@80 (korte pauser)

3x8@70 (korte pauser)

Træk til bryst

3x8@80 (korte pauser)

OL squat

2x6@50

1x6@80

1x1@110

Godt pres i hjulene, men intet pres i hovedet...

Unilaterale hip pulls

2x8@30

Jeg fik altså overhovedet ikke lavet det jeg skulle og følte mig totalt udbrændt... Forklaringen skal nok findes i alt for mange limit sæt i den seneste ting, for lidt mad og fokus på den lille ny i familien osv. Desuden har jeg også en skadei håndroden, som udelukker dips, frivend, front squat og muligvis også andre øvelser... Så the bottom line er at jeg nok liiige skal have 3-4 dages pause og så skal jeg starte op igen med nogle andre øvelser, noget mere fokus på udmattelse end intensitet og noget der er lidt mere gearet som støttetræning til karaten...

Link to comment
Share on other sites

Kæmpe tillykke med familieforøgelsen :4thumbup:

jamen endnu en gang tak

så fik jeg også trænet lidt igen

karatetræning

opvarmning

Opvarmningen var ganske original med nogle øvelse hvor vi skulle kravle rundt på hinanden, lave noget skubbedyst osv., øve os i at lave ashihara kast mod en modstander der gør modstand. Det var sjovt. Jeg blev matchet op med dagens underviser, som jeg skønsmsæssigt havde 20 cm og 30 kgs fordel på, så jeg havde lidt fordel på den konto, men han var dælme hurtig.

Teknik, stød og spark

Slagteknik af lige stød, hooks, lårspark, indersidespark på hinanden, så der var også lidt hærdning/at æde slag inde over. Fik nogle gode tricks til at passe på min tommelfingre under hooks...

Korte kombinationer (2 eller 3 teknikker) med de førnævnte

Positionskift og baglæns uranage (hovedkast). Dette blev lidt noget rod, for min makker havde ikke helt forstået at det skulle være baglæns.

Sparring

Let sparring med de foregående teknikker med roterende modstandere. En af modstanderne, en ret ung mand, gav den konsekvent ret meget gas i sparkene, lidt mere end jeg synes passede, så jeg øgede også indsatsen lidt og fik hakket ham lige i solar plexus med en lige venstre. Så gik farten lidt ned igen.

Bagefter stod på på let, fri sparring, hvor der blev givet og taget.

Efter trængingen var der fri kata træning , hvor nogle af de højere graduerede blev og hjalp med dem... Der er graduering på lørdag, nemlig.

Link to comment
Share on other sites

Karatetræning

Sensei Kasper havde meldt afbud, så det var en af brunbælterne der tog træningen.

Opvarmning

Opvarmningen var nok lidt for hård, men det var egentlig ok. Der var godt nok også noget hardcore udstrækning. Selvom jeg ville have forsvoret at lave så hård udstrækning som opvarmning, gav den nu en meget god løshed til den efterfølgende.

Kombinationer

Der var forskellige drills med udfald og parader, som gradivst blev trappet over i noget sparring. Endelig var der lidt kata træning, som sejlede totalt for mig, fordi jeg var for brændt af i hovedet. Bare jeg kan huske lortet på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

I lørdags var der graduering i karate klubben

Gradueringen bestod af noget basis

noget kata

og noget kamp

Basis gik ok, men vi skulle lave nogle øvelser spejlvendt af hvad vi normalt laver, hvilket drillede lidt. Klappen gik lidt ned under kata'erne, men jeg fik da slæbt mig igennem. Under kampene gik det fint og jeg fik delt lige så ud som jeg fik taget og fik lavet en del forsøg på takedowns og controls, og slap da også afsted med et enkelt takedown.

Jeg bestod, så jeg kan sætte endnu en dims i bæltet.. juhuu

Link to comment
Share on other sites

Hvad farve har du? Og hvilke dimser har du i det bælte?

jeg har blå med gul snip, så rent gradueringswise er jeg en rookie. Jeg har dog gået til karate ialt i 3-4 år, men jeg har bare ikke været til særligt mange af gradueringerne af forskellige grunde... In any case, så kan jeg ikke lave baglæns cirkelspark endnu, hvilket alle og enhver jo ved er det eneste ægte tegn på om man er sej eller ej (fail)

Desuden har jeg jo mine røgbomber, nunchakus, katanaer, kusarier, saier osv. i bæltet...

Link to comment
Share on other sites

jeg har blå med gul snip, så rent gradueringswise er jeg en rookie. Jeg har dog gået til karate ialt i 3-4 år, men jeg har bare ikke været til særligt mange af gradueringerne af forskellige grunde... In any case, så kan jeg ikke lave baglæns cirkelspark endnu, hvilket alle og enhver jo ved er det eneste ægte tegn på om man er sej eller ej (fail)

Desuden har jeg jo mine røgbomber, nunchakus, katanaer, kusarier, saier osv. i bæltet...

Du bør fokusere på at kunne imitere et Chuck Norris patenteret "Roundhouse Kick". Så får du sort med 20 dan øjeblikkeligt. Er det for svært, så er der også en anden hurtig vej til det sorte:

img_8.jpg

Keep it up, ninja! :ninja::bruce:

Link to comment
Share on other sites

Så er træningspausen ovre. Fik knækket lidt jern i går og var til karate

Vægttræning

Gik frem og tilbage mellem bænk og rows

Bænkpres

1x8@20

2x5@50

1x5@70

6x5@80

4x6@70

Chest-supported rows

1x8@50

1x5@60

7x5@70

4x6@60

Det gav et solidt pump i overkroppen og var ret hurtigt overstået

Jeg ville have lavet det samme med squat og weighted leg raises, men jeg indså hurtigt at det ville væøre overkill

OL squat

1x5@50

1x5@80

3x10@80

Kørte fint og hurtigt, men der er satme lang tid siden jeg har lavet 10'ere i squat... Det udløste straks ømhed

weighted leg raises

2x10@mig

2x8@11

2x8@21

Karate træning

Karate var med Sensei Kasper, så der var godt med tryk på

Opvarmning

I vanlig stil var de egentlig opvarmningsøvelserne hurtigt overstået. Det var bare nogle reaktionsøvelser efterfulgt af lidt mobilitetsdrilss og vi gik hurtigt over til basis, som fik kastet kadaveret de sidste gear op.

Takedowns

Igen øvede vi standard two-legged takedown (shoot), som begynder at sidde bedre for mig

Pudetræning

En masse hurtig pudetræning, med 2x(h+v) slag/spark med forskellige teknikker (lårspark, cirkelspark til kroppen, til hovedet, baglæns spark osv.)

Stationstræning

drill med 5 cirkelspark til kroppen til hver side og 7 reaktionsøvelser, 2x5 spark igen og 5 reaktionsøvelser, 2x5 spark igen og 3 reaktionsøvelser, 2x5 spark igen og 1 reaktionsøvelse og til sidst 2x5 spark igen

Sparring

Så stod den på sparring.. Der var ialt 4 runder á cirka 2 minutter. I anden runde røg jeg på sensei og røg på gulvet. Efter lidt boksning, kom jeg i position til at lave et godt takedown på ham og røg i sidemount, hvilket jo var godt nok. Men efter et par minutters roden rundt tog han sgu fuglen på mig alligevel.

I næste runde røg jeg ud i noget roden rundt på gulvet igen, som jeg heldigvis vandt, men så var der heller ikke mere luft. Den sidste runde var stort set ren restitution

Link to comment
Share on other sites

En sen update...

Jeg fik simpelthen så massive doms efter den sidste træning at jeg har ligget brak meget af tiden siden... Jeg skulle f.eks. have været til karate lørdag, men det blev ikke til noget på grund af mine smadrede ben...

Jeg var ude og lave lidt personlig træning fredag aften, hvor jeg fik lavet lidt military press og kropshævninger, men jeg kan ikke huske tallene. Lørdag var jeg ude og træne med kæresten og afkommene, hvor jeg fik lavet noget 1H stem og 1H pushpress med håndvægt og 1H træk til bryst... Bagefter var jeg i Roskilde til DM i BB.

Her mødte jeg vores egen bodylab rasmus og bodyman kåre, samt flere af hovederne fra BB.dk og MOL. Blandt deltagerne overraskede særligt LArs Hansen i Classic bodybuilding og Busted (fra MOL) på BB 90-. Lars var efter sigende debutant men stillede op med en meget komplet pakke, med god posering, en supergod fysik, hvor selv de klassiske weak spots (læg og hams) var super godt med. Busted var blevet blevet rætti massiv siden sidst....

Mandag aften stod den på submission igen Det blev en lidt rodet omgang, da der skulle repeteres, men vi kom omkring en masse ting, blandt andre nogle gode reversals fra guard og bottom position i mount, nogle offensive trigger drills fra mount og guard, samt til sidst lidt spas med heel hooks... Det er godt nok en beskidt teknik, sådan nogle heel hooks...

Link to comment
Share on other sites

(.........) samt til sidst lidt spas med heel hooks... Det er godt nok en beskidt teknik, sådan nogle heel hooks...

Heel hooks! :wub:

MEN... man skal passe godt på med dem. Ikke for sjovt, at de ikke er tilladt ved de fleste (begynder)stævner!

Link to comment
Share on other sites

iøvrigt kan jeg sjovt nok mærke min pause fra vægttræningen på hurtigheden.... Under pudetræningen i går var der fantastisk smæk på og specielt i stødene gav puderne de her høje smæld på de gode stød, istedet for en pfff lyd. Det er dén slags drøn man meget nødig vil æde...

Men nu fucker jeg det op ved at begynde at kaste jern jævnligt igen...

Link to comment
Share on other sites

gårsdagens træning

Vægte

jeg vil lige køre lidt højrep, kort-pause træning i en periode, for afvekslingens skyld. Jeg havde egentlig tænkt mig at jeg skulle have 5 sæt i hver øvelse, men min krop var begyndt at skrige inden jeg nåede dertil, så jeg skar ned til 3 og så må jeg trappe op til 5 senere...

Dødløft

1x5@100

1x5@110

1x5@120

1x5@130

1x5@140

1x5@150

Træk til bryst (uhg, medium bredde)

3x10@70

let, men hårdt...

Rows

3x10@60

puny

Laterals

3x10@11

Supersæt

Stående BB curl

3x10@30

puny vægt i know, men så brændt af var jeg... jeg er bare ikke en repper

Ben curl

1x10@30

2x10@40

Om aftenen stod den på karate

Karate

Opvarmning

Opvarmning var noget yoga gøgl, som vel egentlig var ok, selvom jeg synes der manglede lidt mere puls og kraftbetonet aktivitet.

Basis

Det blev til gående basis, som jeg per definition hader som pesten, fordi det intet har med funktionel karate træning at gøre.

Fysisk

Vi gennemgik de fysiske krav til 1.-2. kyu graduering, som indbefatter noget pudetræning/skyggekarate over 9 minutter nonstop, samt en cirkeldrill med 3x(20 strækkere, 20 maverulninger, 20 air squats, 10 reaktionsøvelser) på 10 minutter. Jeg synes det var hårdt, og det blev nok ikke bedre af min træning tidligere på dagen..

Link to comment
Share on other sites

Vægttræning i torsdags

De høje reps og korte pauser gør virkeligt at man kan føle sig puny...

OL squat (ca. 90 sekunders pause)

1x5@50

1x8@80

4x10@85

1x10@70

Arrgh.. det biier!!!

Bænkpres (ca 90 sekunders pause)

1x10@50

4x10@70

punyouny

Incline db pres

4x10@26

punypuny.. Hvis jeg bare skal lave 5'ere med lange pauser, kan jeg nok lave dem med 35-40 kilo, men fuck jeg var brændt af. Jeg kunne ikke engang overholde mine pauser

Fransk pres (ca 90 sekunders pause)

3x10@40

Lavet i en lidt dum opsætning, da de rigtige bænke og stænger var optaget... det ændrer dog ikke på at vægten var puny

Supersæt med kabelcrunch og plate raises

-Kabelcrunch

3x10@60

-Plate raise

3x10@20

Det er en pinsel at komme igennem med denne slags træning, men til gengæld giver det habile pump, som jo ellers er en ting der ikke er for meget af i min træning... En 3-4 uger med det her og så tilbage til noget mere hjemmevant igen

Vægttræning i dag

I IFI hallen... Jeg havde belsuttet at give 10'ere i dødløft en chance

Dødløft

2x5@60

1x7@100

1x10@120

1x10@130

1x10@100

De er satme leee'. Det kommer til at kræve lidt tilvænning.

Træk til bryst (ca 90 sekunders pause)

5x10@70

Totalt brændt af efter dette

Barbell rows (ca 90 sekunders pause)

4x10@60

Kæft det var en kamp.. normalt kan jeg køre med 80-90 kilo...

Trisæt med curls. laterals, bencurls

EZ bar curl

3x10@35

Laterals

3x10@11

Bencurl

3x10@40

Også en leed omgang....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der er dælme tryk på for tiden...

jeg skal som en del af min PhD til USA i 6 måneder og vi skal afsted om 3 uger... Det er derfor det kniber lidt med opdateringerne for tiden. Der simpelthen bare rigtigt travlt med at blive færdig i laboratoriet, slåsse med SKAT, lave ansøgninger om penge, rode med visum osv. Men jeg får da trænet 2-3 gange karate og 2-3 gange vægte i ugen.

Har også fundet en pancration klub og en kickboxing klub i USA, som jeg skal checke ud. Det eneste karate der er i den by vi skal til, er sådan noget old-school noget med mærkelige stillinger og kun markering i sparring og kamp.

Hvad der så er mere nederen er at der har været problemer med brown recluse spiders, i det område vi skal bo, men jeg har fået at vide at det skulle være i orden nu. Jeg er ikke skdegod med edderkopper i forvejen, så det er ikke så godt at vide at der rent faktisk at nogle små sataner, som det rent faktisk kan være skidt at blive bidt af...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er det vist på tide at begynde at update lidt igen

jeg har haft rigtigt travlt med at få forberedt mig til vores tur til usa (vi skal afsted om 9 dage nu) med alt hvad det indebærer af visum ansøgning, finde lejlighed, sygesikring, finde børnehave osv. Og jeg har erfaret at amerikanerne ikke er nær så gode til at kaste alt på nettet, som vi er her i københavn, hvilket gør det lidt sværere.

Jeg får dog med rimelighed passet både karate og vægte, omend jeg godt nok synes jeg er puny for tiden. Stress og mindre vægttræning har kostet 3-4 kg, hvilket også kan mærkes på styrken... Denne uge holder jeg dog pause, da der var en klovn, som ikke rigtigt forstod at tilpasse farten i øvelserne til graden af kontrol, hvilket resulterede i en 1,5 cm cut i overlæben, som kostede to sting. Tak for lort, spasser!

Vægttræning foregår for tiden sammen med kæresten i ifi hallen, da hun er i gang med vægttab efter graviditeten. Jeg er hoppet på squatfathers bill starr intil videre

Box squat

1x5@50

1x5@70

3x5@80

Military

1x5@40

1x5@45

1x5@50

1x5@55

1x5@60

Der er lidt endnu, men jeg havde ondt i min venstre triceps på grund af en stivkrampe vaccination, som virkeligt bider denne gang

Goodmornings

1x8@50

1x8@60

1x8@70

2x8@80

Dælme lang tid siden sidst

Kropshævninger

4x10@mig

Incline DB pres

1x8@25

1x8@30

1x6@30

måtte opgive på grund af smerter i min venstre arm

Face pulls

2x8@25

Og det var det...

Hvis min læbe arter sig, kan der måske blive tale om lidt karate på lørdag igen...

Link to comment
Share on other sites

Hi Champ

Håber i får en rigtig god tur. Jeg kontaktede ham du henviste mig til, som dog ikke havde mulighed for at påtage sig opgaven. Så jeg blev sendt lidt i ring desværre. Men det var et forsøg værd.

Den Bill Star du kører, er det den Squat Father i sin tid "byggede til mig" ? Som er det sidste trænings program han postede?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke skdegod med edderkopper i forvejen, så det er ikke så godt at vide at der rent faktisk at nogle små sataner, som det rent faktisk kan være skidt at blive bidt af...

som en af dine stille læsere måtte jeg dog lige give mit besyv her. Jeg har aldrig været specielt glad for edderkopper, hvorfor en af mine venner konsekvent sender alt vedr. edderkopper som han kan finde.

Følgende link fik jeg i dag:

http://www.telegraph.co.uk/earth/main.jhtm...easpider122.xml

Det er på eget ansvar :tongue:

Held og lykke med PhD udlandsopholdet :bigsmile:

med venlig hilsen

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Hi Champ

Håber i får en rigtig god tur. Jeg kontaktede ham du henviste mig til, som dog ikke havde mulighed for at påtage sig opgaven. Så jeg blev sendt lidt i ring desværre. Men det var et forsøg værd.

Den Bill Star du kører, er det den Squat Father i sin tid "byggede til mig" ? Som er det sidste trænings program han postede?

TAK!

yes, det er squatties layout, men med mindre ændringer... Frivend erstatter andre bagkæde øvelser to gange og kropshævninger erstatter pulldown.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

som en af dine stille læsere måtte jeg dog lige give mit besyv her. Jeg har aldrig været specielt glad for edderkopper, hvorfor en af mine venner konsekvent sender alt vedr. edderkopper som han kan finde.

Følgende link fik jeg i dag:

http://www.telegraph.co.uk/earth/main.jhtm...easpider122.xml

Det er på eget ansvar :tongue:

Held og lykke med PhD udlandsopholdet :bigsmile:

med venlig hilsen

AxBard

jamen tak for det da... Som en lille hilsen tilbage kan du prøve at søge på "brown recluse spider bite" på google pics... der er også noget interessant fotomateriale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så fik jeg trænet for første gang herovre i guds eget land. Jeg var nede i universitetets Student Recreation Center eller bare "Rec center" og det lader godt noks KU pendant en del tilbage at ønske. Med andre ord er det ret hidsige faciliteter... 20 indendørsbaner til basket, indendørs soccer, volley osv. 16 squash baner, kampsportsrum, bordtennis, strækrum, indendørs 400 m track, forholdsvis godt frivægtsrum, 50 m svømmebaner, varmvandsbassin med lazy river og jeg kunne blive ved. Da jeg har fået status af guest scholar har jeg adgang mod betaling, hvor de studerende har gratis adgang. En del af forklaringen ligger sikkert i at selve placeringen ikke er så glorværdig. De fleste unge vil sikkert gerne ud til kysterne for at gå på college/uni, så de må gøre lidt ekstra ud af campus her i midtvesten.

Jeg har også kigget lidt efter kampsport, men har ikke helt besluttet mig endnu. Der er tre karateklubber på campus, men det er allesammen noget meget traditionel karate (af den slags med mærkelige stillinger og meget fokus på kata), så det ser ikke så attraktivt ud. Der er også ju jitsu i Rec center, hvilket kunne være sjovt, men jeg har nu mest kig på en MMA klub, som ligger lidt uden for byen. Den er en del af American Top Team Franchiset, som skulle være ganske fornuftigt. Men det kommer nok til at vente til jeg har skaffet mig en bil....

Jeg fik lavet

OL squat

2x5@45 lbs

1x6@135 lbs

2x6@185 lbs

1x2@185 lbs

Det hele var nemt nok, men allerede i tredje sæt satte min DOMS ind, så jeg tænkte at det nok var smartest at holde inde

Frivend+push press

1x1/3@115 lbs

2x1/3@135 lbs

3x1/3@165 lbs

De har sådan nogle rigtigt tykke bumper plates, som ser meeeget tunge ud

Kropshævninger (smalt fat, parallel fatning)

3x8@mig

Føltes let, men det sikkert fordi jeg er blevet en pind, eller endnu mere pindagtig end før

Bænkpres

2x10@115

Maverulninger

2x20@mig

og så hjem... Nåja jeg løb ned til centeret og det var sgu ikke et vidnesbyrd om min gode form... næsten tre uger stort set uden rigtigt træning er bare ikke godt for formen... Men det kommer vel tilbage... Til gengæld er madkulturen lige til højrebenet i forhold til at bulke lidt, så det vil jeg så småt begynde at forsøge mig med igen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share