vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

Det vil jeg gøre.

Ville der være noget i vejen for at lave forsøg på mennesker? Altså hælde ½L light sodavand i en fastende og tage blodprøver med jævne mellemrum.

næh, det synes jeg ikke. Det er måske vare vært at få fundet den slags forskning for tiden. Nu skal det jo være noget med aldring....

godt at se dig tilbage i gymmet :)

Tak, men det var nu kun en stakket stund... Siden starten af november har min datter været syg over halvdelen af tiden, samtidig med at jeg er flyttet, har bygget om, og har en PhD der snart skal afleveres... Nu trækker det dog meget for at komme i gang igen.

Du havde engang et hoppe-felt eller noget ligende med i Thor (laaang tid siden) som kunne måle kraft eller springstyrke eller hvad ved jeg. Hvad hed den dims?

Bump

Angående bumpet så har jeg ikke kigget på det endnu... Du kan evt. add'e mig på skype eller msn (jeg er ikke svær at finde) og bumpe mig igen, så skal jeg nok komme frem ti ldet på et eller andet tidspunkt.Den omtalte hoppemåtte har jeg ikke længere adgang til, og jeg kan ikke huske dens mærke. Jeg ved dog der er kommet flere bedre og billigere produkter af den type på markedet. Vi har fået en ny, jeg tror jeg kan låne, hvis du er interesseret?

Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg gøre.

Ville der være noget i vejen for at lave forsøg på mennesker? Altså hælde ½L light sodavand i en fastende og tage blodprøver med jævne mellemrum.

næh, det synes jeg ikke. Det er måske vare vært at få fundet den slags forskning for tiden. Nu skal det jo være noget med aldring....

godt at se dig tilbage i gymmet :)

Tak, men det var nu kun en stakket stund... Siden starten af november har min datter været syg over halvdelen af tiden, samtidig med at jeg er flyttet, har bygget om, og har en PhD der snart skal afleveres... Nu trækker det dog meget for at komme i gang igen.

Du havde engang et hoppe-felt eller noget ligende med i Thor (laaang tid siden) som kunne måle kraft eller springstyrke eller hvad ved jeg. Hvad hed den dims?

Bump

Angående bumpet så har jeg ikke kigget på det endnu... Du kan evt. add'e mig på skype eller msn (jeg er ikke svær at finde) og bumpe mig igen, så skal jeg nok komme frem ti ldet på et eller andet tidspunkt.Den omtalte hoppemåtte har jeg ikke længere adgang til, og jeg kan ikke huske dens mærke. Jeg ved dog der er kommet flere bedre og billigere produkter af den type på markedet. Vi har fået en ny, jeg tror jeg kan låne, hvis du er interesseret?

Link to comment
Share on other sites

Angående bumpet så har jeg ikke kigget på det endnu... Du kan evt. add'e mig på skype eller msn (jeg er ikke svær at finde) og bumpe mig igen, så skal jeg nok komme frem ti ldet på et eller andet tidspunkt.Den omtalte hoppemåtte har jeg ikke længere adgang til, og jeg kan ikke huske dens mærke. Jeg ved dog der er kommet flere bedre og billigere produkter af den type på markedet. Vi har fået en ny, jeg tror jeg kan låne, hvis du er interesseret?

Det er helt fint hvis du ikke har tid. Du listede en del ting i svaret til Blackmoore der burde have prioritet.

Jeg er mest af alt interesseret i konceptet bag 'felterne', altså hvordan de virker, men er lidt på bar bund efter keywords jeg kan google.

Link to comment
Share on other sites

Det er helt fint hvis du ikke har tid. Du listede en del ting i svaret til Blackmoore der burde have prioritet.

Jeg er mest af alt interesseret i konceptet bag 'felterne', altså hvordan de virker, men er lidt på bar bund efter keywords jeg kan google.

felterne måler udelukkende hang time, udfra hvilken man kan udregne max højde på hoppet. Flere af dem kan også måle kontakttid, som kan bruges til at sige noget om spændstighed og indirekte strækrefleksaktivitet

Link to comment
Share on other sites

Hej min beskidte ven aka Dr. Krååådt

Jeg ved godt at du i din egen log og diverse tråde har travlt med at grave litteratur frem til diverse spørgsmål så det er ikke noget der haster. Har jeg ikke ret i at jeg et sted har læst at du har skrevet at aspartam og eller andre sødestoffer gav et insulinrespons og derfor kunne trigge sult hos individer der er på diæt?

Link to comment
Share on other sites

Hej min beskidte ven aka Dr. Krååådt

Jeg ved godt at du i din egen log og diverse tråde har travlt med at grave litteratur frem til diverse spørgsmål så det er ikke noget der haster. Har jeg ikke ret i at jeg et sted har læst at du har skrevet at aspartam og eller andre sødestoffer gav et insulinrespons og derfor kunne trigge sult hos individer der er på diæt?

Jo, det er ihverfald dokumenteret i dyr, men jeg har ikke kunnet finde noget på om det er dokumenteret i mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Og så er der sket noget helt usædvanligt... Jeg har rent faktisk været nede og træne... I går var jeg nede i the gym og smede den lidt. Femina, Krumborg, DBM og sikkert flere fra MOL/bb.dk var i huset.

Personlige forhold,flytterod, ombygning, en PhD der presser lidt og så en datter med det vildeste vuggestuesyndrom (siden oktober eller november har hun været syg over halvdelen af tiden), har fucket alt hvad der minder om planlægning og træningsmuligheder op, men jeg håber meget at der er ved at være ro på igen. Sidst jeg trænede lagde jeg mærke til at jeg har noget sværere ved at stabilisere over det knæ, der driller, så jeg vil implementere lidt træning for knæstabilitet fremover. Såfremt alt går vel og jeg nu kan komme rigtigt i gang igen, vil jeg lave lidt stations/cirkeltræning her fra starten, så jeg kan få lidt work capacity op igen.

opvarmning/stabilitet

Overhead squat

3x8@20

1x8@30

Kørte helt fint. Der var ikke nok ballade med at knække i ryggen forneden under squat og ikke nogen smerte i knæet. 40 kg næste gang med krydsede fingre

Lunges/udfald til ustabilt underlag

3x8@30

Basis

Stationstræning A

kørt med ad hoc pauser, men så hurtigt som muligt

A1 - Frivend

6x5@60

A2 - Military press

6x5@40

A3 - kropshævninger (uhg, smalt greb)

6x5@mig

Supplement

Decline crunches

1x10@mig

2x10@mig+10

45graders hypers

1x10@mig

2x10@mig+10

Rumænsk dødløft

1x20@60

instant onset muscle soreness

Her dagen efter har jeg fået god fullbody doms. Så bliver det spændende om det bliver til dooms i morgen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nææ, men dog. Efter endnu en omgang børnepest har jeg fået trænet igen

Pistols (på ustabilt underlag)

3x3@mig

puha, de var svære. flere reps næste gang

Stationstræning A

A1 - bænkpres

10x5@60

A2 - chest-supported rows

10x5@50

A3 - dødløft

10x5@100

Argh, det var sgu hårdt. Jeg har høestet massive doms på den omgang. Det har bidt en smule i det dårlige knæ. Nu ved jeg også snart om jeg skal opereres...

jeg har forresten forfattet en blog post

http://kropblog.dk/

Link to comment
Share on other sites

Ohøj Sømand, jeg ved ikke hvor meget respons du får på din blog men en ivrig læser vil gerne opfordre dig til at fortsætte. Det er spændende og relevant læsning jeg gør mig uden at niveauet stiger til kemiske formler og kvantefysik. Keep up the good work, din Lunau :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ohøj Sømand, jeg ved ikke hvor meget respons du får på din blog men en ivrig læser vil gerne opfordre dig til at fortsætte. Det er spændende og relevant læsning jeg gør mig uden at niveauet stiger til kemiske formler og kvantefysik. Keep up the good work, din Lunau :wub:

Enig!

Og få så din røv ned i teh gym!

Link to comment
Share on other sites

jeg skal nok komme i the gym. Jeg vil bare helst være der for at træne....

Hey skipper,

Opereres? Det lyder voldsomt. Er det det?

Håber at rende på dig i The Gym en af dagen og pønser på en thortur (!) på torsdag. Var det noget?

Jeff

nej, hvis jeg skal have lavet noget har de sagt at det kan laves i lokalbedøvelse og at jeg ville kunne træne igen ret hurtigt bagefter.

Ohøj Sømand, jeg ved ikke hvor meget respons du får på din blog men en ivrig læser vil gerne opfordre dig til at fortsætte. Det er spændende og relevant læsning jeg gør mig uden at niveauet stiger til kemiske formler og kvantefysik. Keep up the good work, din Lunau :wub:

du er jo min muse, thomas. Jeg føler mig helt inspireret igen. Der er en ting på vej, som jeg tror jeg kan få gjort færdig i aften....

jeg fik trænet igen (yes, IGEN)

denne gang var det karate plus submission rassling i karate klubben. Det var først halvanden times karate og så en times submission.

Fuck jeg har ondt mange steder i dag....

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Jeg tillader mig at bumpe igen, mht. insulinrespons og kunstige sødemidler.

Ohøj Sømand, jeg ved ikke hvor meget respons du får på din blog men en ivrig læser vil gerne opfordre dig til at fortsætte. Det er spændende og relevant læsning jeg gør mig uden at niveauet stiger til kemiske formler og kvantefysik. Keep up the good work, din Lunau :wub:

Repped. Det er en rigtig spændende blog.

Link to comment
Share on other sites

Enig med de andre. Det er en supergod blog.

Men når det er sagt, så forstår jeg simpelthen ikke, at du gider bruge så meget tid på det, og så alligevel stoppe to meter før du er i mål hver gang. Der er aaaalt for mange slåfejl, kommafejl og sætninger, der lige skulle have været omskrevet, og der er aaaaalt for meget vrøvl, du skulle have holdt i dit eget hoved (alle dine undskyldninger, dine personlige forhold, dit brok og dit 'tak for lort'...).

Skulle bloggen ikke netop bruges til også at nå ud til et lidt andet publikum end dine mol-buddies? Skulle den ikke fremstå forholdsvist seriøs? Hvis ja til begge, må du virkeligt asap oppe dig lidt på udformningen. Det kan være cool nok at være laid back med det overflødige, formelle, men så bliver modtagergruppen også derefter. Og hvis der er nogen, der fortjener en gigantisk stor modtagergruppe, så er det jo dig :smile:

Ha, og sorry, jeg er bare mega skrap idag. Mine (voksne) elever gemte sig bag en måtte under styrketræningen her til aften, fordi jeg var så ond...

Link to comment
Share on other sites

Enig med de andre. Det er en supergod blog.

Men når det er sagt, så forstår jeg simpelthen ikke, at du gider bruge så meget tid på det, og så alligevel stoppe to meter før du er i mål hver gang. Der er aaaalt for mange slåfejl, kommafejl og sætninger, der lige skulle have været omskrevet, og der er aaaaalt for meget vrøvl, du skulle have holdt i dit eget hoved (alle dine undskyldninger, dine personlige forhold, dit brok og dit 'tak for lort'...).

Skulle bloggen ikke netop bruges til også at nå ud til et lidt andet publikum end dine mol-buddies? Skulle den ikke fremstå forholdsvist seriøs? Hvis ja til begge, må du virkeligt asap oppe dig lidt på udformningen. Det kan være cool nok at være laid back med det overflødige, formelle, men så bliver modtagergruppen også derefter. Og hvis der er nogen, der fortjener en gigantisk stor modtagergruppe, så er det jo dig :smile:

Ha, og sorry, jeg er bare mega skrap idag. Mine (voksne) elever gemte sig bag en måtte under styrketræningen her til aften, fordi jeg var så ond...

ha, det er noteret!

og jeg ved at godt at "ha"'et skulle virke afvæbnende og ironisk og alt muligt, men jeg tager det rent faktisk seriøst.

Link to comment
Share on other sites

speaking of blogging, så fik jeg forfattet et nyt indlæg i går aftes. Det handler om noget som jeg selv synes er overordentligt interessant og noget som i mine øjne markerer starten på en ny tid....

http://kropblog.dk/forskning/cyberdieting.htm

Spændende Anders, og godt skrevet som sædvanlig. Ved du hvordan det foregår rent praktisk hvis man gerne vil testes? eller har jeg bare ikke læst grundigt nok på den side du linker til i artiklen :tongue:

Edit: jeg fandt svaret på deres hjemmeside :smile:

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Spændende Anders, og godt skrevet som sædvanlig. Ved du hvordan det foregår rent praktisk hvis man gerne vil testes? eller har jeg bare ikke læst grundigt nok på den side du linker til i artiklen :tongue:

Edit: jeg fandt svaret på deres hjemmeside :smile:

nejnej, du skal ikke tro på dem. Det hele går gennem mig. Du skal bare betale 300 dollars, så skal jeg nok ordne det for dig :tongue:

Rigtig gode og interessante blogindlæg :smile:

tak, du. vilde træninger du får fyret af som sædvanlig

fik trænet igen

Torsdag stod den på karate, hvilket var ok. Dog ingen sparring. Ingen karate lørdag pgagraduering (som jeg ikke skal med til)

Vægte fredag aften i The Gym

opvarmning

overhead squat

2x6@20

1x6@30

1x6@40

2x6@50

Lunges til ustabilt underlag

3x6/6@50

Stationstræning A

A1 - military press

10x5@40

A2 - Kropshævning (uhg, smal)

10x5@mig

A3 - frivend

10x5@60

ialt 10 runder på 25 minutter. Det var hårdt.

Supersæt B

B1 - Rumænsk dødløft

3x10@80

easypeasy, men sikkert nok til at dræbe mine baglår alligevel

B2 - EZ bar curl

1x8@45

2x8@35

Link to comment
Share on other sites

Det er den her tråd jeg snakkede om i telefonen. Superspændende og for mig at se det allermest oversete og mindst diskuterede aspekt af al slags træning og ja, alting i det hele taget. Det mentale aspekt. Og så et syn på organismen ikke som en samlesæt af systemer men som ét system eller en enhed om du vil.

http://www.fortified-iron.com/forum/index.php?showtopic=235183848

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nå, jeg har fået trænet nogle gange siden sidst, men ikke fået logget det. Jeg har også fået taget lidt mere hul på karaten igen. Af samme grund dropper jeg nu stationstræningen, da eventuel anaerob udholdenhed nok skal komme på den konto.

Seminaret sidste weekend er vel overstået, selvom det desværre blev med et lille minus på den økonomiske side. Ugen både før og efter var lidt hektiske, først emd at få de sidste ting på plads og derefter for at få afviklet puklen af syltet arbejde.

Torsdag karate - fortsætter træning

Træning med sempai Signe (tror jeg hun hedder)

lidt kedelig træning, synes jeg

Vægte bagefter

i the Gymzorz, hvor jhax brændte ypperligt

Bænkpres

1x5@50

1x5@60

1x5@70

1x5@80

2x5@60

Jeg kunne nok godt have lavet en 5'er på 85, men ingen grund til at straine for hårdt.

Bentover rows

1x8@50

1x8@60

1x8@70

1x8@80

1x8@60

Alle undtagen de 80 var ret stricte og med torso langt nede

Front squat

1x5@40

1x5@50

1x5@60

2x5@70

De 70 var faktisk overraskende lette, men jeg ville ikke gå længere op på grund af knæet

Stivbenet dødløft

1x12@60

1x15@90

Det var nok til at jeg kunne mærke at der var sikret doms. Ingen grund til at overdrive det

Arm krøl

3x10@35

Fransk pres

3x10@35

lang, lang tid siden

Fik også lavet lidt assorteret mave og strukket lidt ud

Det lader altså til at jeg er cirka 20-30% under, hvor jeg burde være, for overkroppen og ldit mere for underkroppen, men det sidste kommer der ikke til at ske noget med, før min knæsituation er mere afklaret. jeg har haft noget laboratorie arbejde, som er blevet ved med at drille mig, men så snart det er afsluttet, skal jeg skrive mine artikler og afhandling, hvilket burde tillade at der kan ligges lidt træning ind undervejs. Håber godt nok snart på at jeg kan finde ud af at blive helt stabil igen...

Fredag karate - kamptræning

Rigtigt god træning med sempai allan

Primært stødtræning

herefter sparring, som gik over forventning. På trods af min form fik jeg delt mere ud end jeg modtog og jeg magtede endda at økonomisere passende med gassen, hvilket jeg ellers er dårlig til.

Link to comment
Share on other sites

Træning i IK99, altar of true bodybuildingz

MarianneBB var ved at skride, men Samvittigheden, Nissen, Albacore og Armada var i huset.

Bænkpres

1x5@50

1x5@60

1x5@70

2x5@80

2x5@70

2x5@60

bedre end sidst. Sune kommenterede på at mine albuer flagrer. Det har han ret i. Forklaringen er nok bare at jeg er ude af træning og at det er lidt for tungt... Blah... 80 kg tungt..

OL squat

1x5@50

1x5@60

1x5@70

5x5@80

1x2@100

de 80 var egentlig ikke så slemme, så jeg prøvede de 100 som ikke føltes særligt meget tungere.

Kropshævninger (ohg, medium bredde)

1x9@mig

1x7@mig

1x6@mig

1x6@mig

korte pauser

GHR

3x8@mg

god maskine! Det blev kørt indimellem det andet

Hammer curl

2x8@21

Stående overhead tri extensions

2x12@31

Kæft det er et cirkus dernede, men de drenge er godt nok ved at være store... Jeg startede med at føle mig ramt fordi jeg lige havde set en youtube video med en dreng på 15 der squattede 220, men det blev ikke rigtigt bedre af at komme derned. Ah, well, det kommer nok igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

et par træninger under bæltet

i AK Thor for første gang i lang tid, torsdag før påsken

Opvarmning

lidt mckenzie udstrækning og OH squat

Råtræk/overhead squat

5x2/2@40

2/2@50

2/2@60

1/2@65

Jeg ville egentlig have lavet lidt frivend og pushpress også, men jeg havde lidt ondt i håndleddet og albuen (karate opstarts issues)

Military press

1x5@40

4x8@50

2x12@40

OL squat

1x5@50

1x5@60

4x8@80

Og en smule dips, DB rows og kropshævninger, men ikke rigtigt nok til at det tæller...

I går i the gym i en pause fra laboratorie arbejdet

Opvarmning

for lidt

Front squat

1x5@50

1x5@60

1x5@70

3x5@80

Godt med skub i undervognen. Det skal nok komme tilbage

Frivend

2x5@50

1x5@60

3x5@80

Så kom pulsen også op

Military press

1x8@40

3x8@50

1x12@40

Kropshævninger

4x8@mig

Link to comment
Share on other sites

karate

argh, jeg kom for sent og røg direkte i pudetræning, og derefter forholdsvis hård sparring, hvor jeg gassede totalt og bagefter bare fik RIGTIGT mange prygl... Jeg kastede også en lille smule op..

Bagefter var det på Bar dutski til noget dyr cafemad og en enkelt highly anabolic fadøl.

vægte i cirkus99

Marianne, queen of female swoleness, albacore og armada var i huset. Jeg følte mig egentlig rimeligt peppet, men mistede pusten lidt, da jeg kom derned, men sjovt og hyggeligt var det.

Dødløft fra klods (ca 5cm)

3x5@60

2x5@90

2x5@120

4x5@130

OMG, hvor er jeg blevet puny.

Rumænsk dødløft

2x10@90

Indimellem blev der kørt lidt mave

hanging leg raises (fødderne helt op til stangen)

4x5@mine ben

Langsomt ned. Den kommer til at gøre nas i morgen.

EZ bar curl

1x8@30

3x8@40

Tror ihvertfald det er en 10 kgs stang

Fuck jeg jeg blevet en svækling... Det fede ved at være utrænet er at man lettere responderer, heldigvis.. Håber dælme at jeg kommer derop af snart, for det er nederen at være en kælling, når man løfter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share