vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

Årh, for helvede, Anders...

Egentlig har jeg lyst til at afslutte den sætning med en grinende smiley, da hele situationen jo er temmelig.. hmm.. kringlet. Men det hele sat i kontekst, er det sgu' for tragi-komisk til at en sådan smiley er på sin plads.

Jeg håber, at i får reddet trådene ud, så du ikke får skyld for at have lukket det bedste gym i kbh. :wink:

Ellers supergode indlæg på din blog, jeg var ret glad for dit sidste dåping indlæg - super godt skrevet i en tone, hvor alle kan være med.

Link to comment
Share on other sites

efter en uge med roskilde syge fik jeg endelig trænet igen, denne gang i IK99 med alle idioterne i huset i går. Ingen nævnt ingen glemt.

Front squat

3x5@50

3x8@85

Bænkpres

2x5@50

3x8@80

Kropshævninger

3x10@mig

de var sgu lette, selvom jeg kørte dem rimeligt langsomt og med fuld ROM

Rumænsk dødløft

2x10@100

Derefter ville Erik ud og rulle på græsplænen, hvilket vi så gjorde. Det var sjovt omend et par skridtbeskyttere (og en knæbeskytter for mit vedkommende) nok havde gjort det lidt nemmere/sikrere. Jeg er slet ikke nogen god bryder, men det er alligevel vildt hvor meget forskel relativt lidt træning gør i denne sammenhæng. Erik er alligevel næsten 20 kg tungere end mig og jeg havde rimeligt godt styr på ham.

Link to comment
Share on other sites

Derefter ville Erik ud og rulle på græsplænen, hvilket vi så gjorde. Det var sjovt omend et par skridtbeskyttere (og en knæbeskytter for mit vedkommende) nok havde gjort det lidt nemmere/sikrere. Jeg er slet ikke nogen god bryder, men det er alligevel vildt hvor meget forskel relativt lidt træning gør i denne sammenhæng. Erik er alligevel næsten 20 kg tungere end mig og jeg havde rimeligt godt styr på ham.

God stil :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

gaah i søndags lavede jeg en brøler. Efter træning i lørdags var jeg godt træt i ryggen og søndag formiddag kom jeg til at sidde møgdårligt og spille Call of Duty 4 (FTW!!!) og så fik jeg ondt i ryggen. Det er simpelthen for dumt.. Jeg ved godt at jeg skal sidde ordentligt når jeg er træt i ryggen, men den svipsede lige.. Jeg kan som regel også først mærke det når jeg rejser mig op... Så der var lige nogen dages pause...

Jeg har gået og skubbet et større søvnunderskud foran mig og kombineret med gal country/punk koncert tirsdag aften var jeg totalt stegt i går. Sandsynligvis af de nævnte årsager jeg var recordbreaking træt, puny og uoplagt. Og slap

Front squat

2x6@20

2x5@50

1x6@70

1x8@90

2x6@90

Sidste gang føltes de 85 ellers lette, men i dag var det godt nok tungt... Mon ikke det kommer tilbage..

Military press

6x10@50

Kropshævninger (ohg, medium)

6x8@mig

Dagens sjove indlæg var ptpou der i en historie fra de varme lande indledte med "Første gang jeg fik to tøser med i seng, var...." Det synes jeg var voldsomt sjovt. Brormanden var også i huset.

Bagefter fik jeg dejlig snackeren (is og durum)

Link to comment
Share on other sites

Hey mester

Fyrer lige et spørgsmål op i din log, da din PM-inbox er fuld, might wanna take a look at that..

Da jeg har ganske god fremgang lige p.t. med min træning, på trods af relativt få pas pr uge, ville jeg lige høre om noget. Er der nogle vitaminer, mineraler eller andre kosttilskud (med effekt, jeg har lige læst dit blogindlæg) som man kan tage, som vil være godt for ens træning og generelle helbred? Jeg spørger ikke om ting, der gør, at jeg kan benche 190 om to uger, det er ikke mirakelmidler jeg leder efter overhovedet, jeg kunne bare godt tænke mig at vide om der var nogle ting jeg med fordel kune indtage sammen med mine hovedmåltider. Lige nu tager jeg bare fiskeolie og en multivitaminpille, men hvad kunne være godt som crunchy extras, B, C, E-vitaminer, jern, zink, hvidløg, eller noget helt tredje.. eller hvad?

Har tænkt på kreatin, men jeg vil mene, at jeg ikke har nok pas pr. uge til at det kan betale sig, hvad mener du?

Håber du har tid til et lille svar :smile:

Vh Thor

Link to comment
Share on other sites

mja. når man snakker almindelige mikronæringsstoffer, så er der ingen evidens for en præstationsfremmende effekt udover den anbefalede daglige tilførsel. der er nogle få ting på chrom, zink og B6 vitamin, men det er virkeligt ikke meget.

Så hvis du vil have andet end en almindelig multivitamin og e 6 stykker frugt og grønt om dagen og fed fisk nogle gange i ugen (evt. alternativt olietilskud), er det sandsynligvis både billigere og bedre (mht præstationsfremmende effekt) at bruge det på kreatin end ekstra mikronæringsstoffer. Hvis du er kreatin non-responder er der andre muligheder, men det kan vi snakke om hvis det er tilfældet.

Håber det var til nogen hjælp

Link to comment
Share on other sites

mja. når man snakker almindelige mikronæringsstoffer, så er der ingen evidens for en præstationsfremmende effekt udover den anbefalede daglige tilførsel. der er nogle få ting på chrom, zink og B6 vitamin, men det er virkeligt ikke meget.

Så hvis du vil have andet end en almindelig multivitamin og e 6 stykker frugt og grønt om dagen og fed fisk nogle gange i ugen (evt. alternativt olietilskud), er det sandsynligvis både billigere og bedre (mht præstationsfremmende effekt) at bruge det på kreatin end ekstra mikronæringsstoffer. Hvis du er kreatin non-responder er der andre muligheder, men det kan vi snakke om hvis det er tilfældet.

Håber det var til nogen hjælp

Hey igen :smile:

Fint svar, det kunne jeg sagtens bruge til noget. Mht til kreatin, vile jeg dog høre, om det kan betale sig, når jeg kun træner to gange i ugen? Jeg mener da at have hørt, at man helst skal have en højere træningsfrekvens, for at det kan betale sig? Jeg ved ikke om jeg er non-responder, jeg prøvede kreatin engang for 8 år siden, der havde det en meget lille effekt, men der vidste jeg heller ikke, at man skal drikke ekstra meget vand, så det kan godt have været det, der var fejlen.

Link to comment
Share on other sites

kreatin kan stort set altid betale sig. Det har faktisk også en begrænset virkning slev når man ikke træner.

Nå, men jeg fik lige klemt en spontantræning ind i går aftes i the gym, hvor Brormanden, Biiver, Bertel, Ægget og sikkert nogleflere var i huset...

Front squat

2x6@20

2x6@50

1x4@80

1x5@90

Gad ikke fronte den mere

OL squat

3x5@100

alt for tungt og gjorde lidt ondt i knæet

Frivend

2x5@50

3x5@80

easypeasy

Bænkpres

2x6@60

4x5@90

punypunypuny

Kropshævninger (ohg, medium)

2x8@mig

udført meget langsomt og fonda agtigt

Det hele tog lidt over 30 minutter

Brormanden speedede rundt fordi han skulle i form til noget adventure race i weekenden (WTF?!?!). Der er nogen der beskylder mig for at have voksenDAMP, men i forhold til ham er jeg en regulær alzheimer. Jeg tror godt jeg kunne bruge lidt flere ekcitatoriske neurotransmittere....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træning lørdag i the gym

Ægget, Svanen og sikkert også et par andre var til pre-"DM i BB" afbrænding inden

supersæt A

A1 - military press

2x5@30

2x8@50

1x8@60

A2 - kropshævninger (langsomme og stricte, ohg, medium bredde)

2x5@mig

2x8@mig

1x12@mig

Supersæt B

B1 - Bænkpres

2x5@60

3x8@80

B2 - BB rows (Striiict og fuld ROM)

3x8@70

supersæt C

C1 - Dips

3x8@mig+2 røde bands

C2 - upright rows

3x8@40

Supersæt D

D1 - EZ curl

3x8@55

D2 - triceps pushdown

3x8@whatever

Undervejs dukkede SimoinHP og KristianS op. Simon blev ved med at løbe efter mig for at tvinge en gun mål ud af mig og selv om jeg dodgede i lang tid fik han mig til sidst. Han målte den højre gun til 41.5, hvilket faktisk er en gun PR, s det var jo slet ikke så dårligt igen.

bagefter var det afsted til DM i BB sammen med Sir Prise, hvor jeg endte med at sidde ved siden af Den Tyndarmede Jøde og Multiallergikeren, som jeg herefter kunne genere med "det sagde hun pgså i går"-jokes.

Tirsdag

karate med Sempai Nick

Fin træning med lidt af hvert. Min karate-træningsstand taget i betragtning var jeg egentlig ret god. Under sparringen fik jeg ihvertfald delt langt mere ud end jeg måtte æde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brugte bare et psykologisk trick, nemlig at prøve at ramme din forfængelighed ved at sige "Den ser ud til at være 35-36cm" (selvom den of course så ud til at være +40), så vidste jeg du ville flexe op! :tongue: Goe' guns! :cool:

ahaaah, måske lavede jeg bare reverse/reverse sajkålodjæ på dig, fordi jeg i virkeligheden gerne ville have dig til at måle mine guns....

Træning i går aftes med Sir Prise, hvor Den Tyndarmede Jøde, LP, og Femima var i huset

Pushpress

3x5@50

4x4@80

Ok skub i apparatet

Smal bænk

2x8@70

1x10@70

havde lidt ondt i skulderen efter karate, så tog den lidt med ro

Kropshævninger (uhg, smal)

1x20@mig

1x14@mig

1x10@mig

OL squat

2x6@50

3x10@80

kørte fint nok. Kørte dem meget forsigtigt, pga knæet.

Lunges

2x8@50

let nok, men instant onset glute soreness

Goodmorning

2x12@50

superlet

skumler lidt på at give sheiko et skud til her snart. De lave procenter i squatten tror jeg vil passe ok med mit knæ. Og det virkede jo ret godt for mig i USA. Er også ved at købe lidt Supps sammen med IK aberne.

Link to comment
Share on other sites

karate igen med Sempai Allan

Den stod på sabaki (kampkontrol), så det var masser af parade/sidestep/sovepille/takedown komboer. der blev lavet noget sparring/sabaki/king of the hill noget til sidst, samtidig med lidt træning i høje cirkelspark. Det sidste gav mig ondt i hoften og en fiber i den venstre lyske.

Fuck jeg er smadret. Jeg har DOMS fra vægtene, ondt i knæet efter træning (det gør altid ondt 12-16 timer efter træning, men det er overordnet set i bedring), ondt i begge albuer (de er lidt skrøbelige), 3 vabler på størrelse med 5-kroner under fødderne og så mange buler på underarmene at selv mine buler har buler.

Imorgen står den vist på vægte igen

Link to comment
Share on other sites

karate igen med Sempai Allan

Den stod på sabaki (kampkontrol), så det var masser af parade/sidestep/sovepille/takedown komboer. der blev lavet noget sparring/sabaki/king of the hill noget til sidst, samtidig med lidt træning i høje cirkelspark. Det sidste gav mig ondt i hoften og en fiber i den venstre lyske.

Fuck jeg er smadret. Jeg har DOMS fra vægtene, ondt i knæet efter træning (det gør altid ondt 12-16 timer efter træning, men det er overordnet set i bedring), ondt i begge albuer (de er lidt skrøbelige), 3 vabler på størrelse med 5-kroner under fødderne og så mange buler på underarmene at selv mine buler har buler.

Imorgen står den vist på vægte igen

Havde du været min hund så havde jeg slæbt dig ud på marken men jagtriflen og en spade :tongue:

Ps. Kender følelsen af at være slidt. Mærkede det også idag og tage også 3 fridage nu :smile:

Link to comment
Share on other sites

hargh.. det gik hverken værre eller bedre end at jeg fik en voldsom forkølelse som stadig hænger ved. Jeg har ikke rigtigt turde trænet vægte, da jeg har prøvet lidt for mange gange at træne med en forkølelse, som så bagefter er blevet til halsbetændelse eller lignende.

Jeg fik dog klemt en karate træning ind i går aftes. Det var med Sempai Flemming, så den stod på basis og kata en masse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Så fik jeg fanme trænet igen... Efter to forkølelser, hvoraf den ene i virkeligheden viste sig at være en halsbetændelse, problemer med ryggen, ondt i mit knæ (skaden fra USA), personlige issues, stress og usund livsstil, så prøvede jeg at træne igen og det var sweet. Jeg kunne bare mærke hvordan kroppen pressede dårligdommene ud igen

Anygays. Det var i går i IFI hallen, som jeg ikke har været i over et år

15 minutters mobilisering og opvarmning

supersæt A

A1 - OL squat (armada squat om man vil - med ekstra meget hælkile)

3x8@60

A2 - Dips

3x12@mig

Supersæt B

B1 - Pistols

3x3/3

B2 - Military press

3x8@40

Supersæt C

C1 - Dødløft fra klods (2 skiver)

2x8@60

1x8@80

1x8@100

C2 - Get up sit up

3x10@20

Supersæt D

D1 - Pulldowns (uhg, smal)

2x8@60

2x8@70

D2 - W. hypers

3x15@mig+15

15 minutters mobilisering, prehab og udstrækning

I dag er mit knæ ømt, men det har det jo været efter træning siden jeg startede efter skaden. Det bliver dog ikke værre, ser det ud til. Generelt har lægerne dog sagt at hvis den træningsinducerede ømhed ikke er blevet bedre til næste forår, skal jeg overveje om jeg vil skæres i... Ryggen er fin nok (men træt). knock on wood.

Link to comment
Share on other sites

Efter min DOMS var overstået, var jeg til karate igen lørdag. Det var en helt almindelig sabaki træning med lidt sparring. Selve træningen var fin ok og jeg høstede udover de obligatoriske prygl også et par blodvabler på tæerne... Sådan er det at holde pause fra barfodssport

I dag var jeg i ifi hallen og brænde lidt

10 min mobilitetstræning

Squat

2x8@70

2x8@70 (box)

box squat var bedre end almindelig.

1ben benpres

2x8@50

Frivend

2x8@50

2x5@70

Bænkpres

4x5@70

chest-supported rows

4x8@50

10 minutters mobilitetstræning og udstrækning

og selvom det selvfølgelig er opstartsvægte så føler jeg mig godt nok puny.....

Jg har prøvet mig frem emd lidt forskellige stillinger og teknikker i squat og det ser ud til at jeg har fået mig noget posterior pelvic tilt, som generer min lænd. Jeg tror måske at min knæskade har gjort at jeg har kompenseret lidt på en måde som har ført til mine lænde problemer... The bottom line er nok ihvertfald at jeg må droppe alm squat indtil videre. Derudover må jeg nok neddrosle underkropstræningen i en periode, indtil jeg har fået styr på det... Det giver mig så bare en legitim undskyldning for at disco'e den aw'. Så skal der satme brændes guns og patværk i det næste stykke tid...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vægte i går i IFI hallen

nå så fik jeg tid til at træne lidt igen... Jeg har haft en pause på grund af mit knæ som stadig driller efter en brækket knæskal, og en dårlig lænd som jeg tror stammer fra knæet på en måde. Derudover har der været lidt personlige forhold som ikke har gjort det nemmere... Nu håber jeg dog på at jeg kan få startet op igen, uden at min krop brokker sig alt for meget.

Vægten er dalret helt ned til 83-84 kg hvilket er det laveste i meget, meget lang tid. Jeg er begyndt på Bill Starr med bænk, frivend og box squat samt en smule assistance arbejde. Kosten er den almindelige suppleret med 3 liter skummet/dag og 5 g kreatin.

Bænk

1x8@20

1x5@60

1x5@70

1x5@75

1x5@80

1x5@82,5

OMG jeg er blevet puny

Frivend

1x5@50

1x5@55

1x5@60

1x5@65

1x5@70

Det kunne godt have været lidt tungere, men mine tomler var ved at blive revet af... Låsegrebet kræver lige lidt tilpasning

Squat

Jeg kunne mærke en smule i lænden, så jeg eksperimenterede lidt med box, placering af stang og fødder

1x5@40

1x5@50

1x5@60

1x5@70

1x5@75

Jeg har ikke besluttet endelig hvad jeg skal køre med fremover

Kropshævninger

2x8@mig

kunne allerede nu mærke DOMS'en var ved at sætte ind

Dips

2x12@mig

avs

Næste gang skal jeg nok køre frivend, bænk, squat, som Bill siger

Link to comment
Share on other sites

fuck, hvor jeg fik lede doms efter den sidste omgang. jeg fik først trænet igen torsdag eller fredag og det var sgu ikke sjovt....

Frivend

1x5@50

5x5@70

easypeasy

Squat

1x5@40

5x5@60

gjorde lidt ondt i knæet, men jeg var forsigtig

bænkpres

1x5@5

4x5@40

det gjorde så mega nas i pattøjet. Mine DOMS var hverken helt eller haævt ovre, men jeg havde besluttet at jeg ville laave bare en lille smule.

Decline getup situp

3x10@mig

45grader hypers

3x10@mig@15

Rumænsk dødløft

2x10@70

meget let, men instant doms

Mine baglår har været helt stegt siden da, så jeg er først klar til at træne igen nu (eller næsten klar). Jeg vil forsøge at klemme en træning ind i eftermiddag eller aften...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fra "Cut til sommer":

Kunstige sødemidler øger også insulin frisættelsen og bidrager dermed til sultfornemmelsen

Hvor godt er det understøttet videnskabeligt? Det forskning jeg har kunnet finde (hurtig overfladisk google) har alt sammen været på rotter, med noget der ligner ret høje doser.

Link to comment
Share on other sites

Fra "Cut til sommer":

Hvor godt er det understøttet videnskabeligt? Det forskning jeg har kunnet finde (hurtig overfladisk google) har alt sammen været på rotter, med noget der ligner ret høje doser.

jeg har nok udtalt mig lige bastant nok om kausaliteten dér, ift. den for hånden værende evidens, men jeg mener bestemt at have læst at hvis man i en normalvægtig population tilfører non-nutrive sødemidler, fører det til øget nettoindtag. Næsten al litteraturen om det handler dog om at erstatte sukkersødede sodavand med non-nutrive sødede sodavand, så det er pissesvært at finde igen. Jeg skal nok lede efter den, men jeg er lidt hårdt spændt for. Du kan evt. pinge mig om en uge eller to, så skal jeg nok give det en bedre effort.

Men den med insulin responset kan jeg også kun lige finde i dyr lige nu. Jeg kan ikke huske om jeg har set det dokumenteret i mennesker:

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6T2M-3V5DWX7-7&_user=641710&_coverDate=11%2F30%2F1998&_rdoc=1&_fmt=high&_orig=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_acct=C000034378&_version=1&_urlVersion=0&_userid=641710&md5=a412ab8e78d5cb1fc68096ef50d52830

Link to comment
Share on other sites

jeg har nok udtalt mig lige bastant nok om kausaliteten dér, ift. den for hånden værende evidens, men jeg mener bestemt at have læst at hvis man i en normalvægtig population tilfører non-nutrive sødemidler, fører det til øget nettoindtag. Næsten al litteraturen om det handler dog om at erstatte sukkersødede sodavand med non-nutrive sødede sodavand, så det er pissesvært at finde igen. Jeg skal nok lede efter den, men jeg er lidt hårdt spændt for. Du kan evt. pinge mig om en uge eller to, så skal jeg nok give det en bedre effort.

Men den med insulin responset kan jeg også kun lige finde i dyr lige nu. Jeg kan ikke huske om jeg har set det dokumenteret i mennesker:

http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6T2M-3V5DWX7-7&_user=641710&_coverDate=11%2F30%2F1998&_rdoc=1&_fmt=high&_orig=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_acct=C000034378&_version=1&_urlVersion=0&_userid=641710&md5=a412ab8e78d5cb1fc68096ef50d52830

Det vil jeg gøre.

Ville der være noget i vejen for at lave forsøg på mennesker? Altså hælde ½L light sodavand i en fastende og tage blodprøver med jævne mellemrum.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du havde engang et hoppe-felt eller noget ligende med i Thor (laaang tid siden) som kunne måle kraft eller springstyrke eller hvad ved jeg. Hvad hed den dims?

Du kan evt. pinge mig om en uge eller to, så skal jeg nok give det en bedre effort.

Bump

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share