vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

karate træning i går

Opvarmning

Ekstra udstrækning

tekniktræning på spark

Nogle fuldstændigt hjernedøde nedtagtninger (upraktiske og farlige)

lidt sparring

Fuck jeg er rusten... Jeg måtte lige æde et drøn til hver nyre under sparringen. Så kan man lære det.

Link to comment
Share on other sites

Hey Anders,

Rygtet siger, at der er noget MMA Sparringshold i CSA i dag kl. 1730 - jeg prøver selv at nå det, men det er lidt usikkert. Ellers må vi finde noget i næste uge!

Link to comment
Share on other sites

Hey Anders,

Rygtet siger, at der er noget MMA Sparringshold i CSA i dag kl. 1730 - jeg prøver selv at nå det, men det er lidt usikkert. Ellers må vi finde noget i næste uge!

Det lyder lige bisset nok.. Jeg vil gerne lige lidt mere i svingninger først

Næste uge er nok bedre

Link to comment
Share on other sites

i går var jeg i ik99 for første gang postamerika. Jeg var så knippeløm i det meste af kroppen, at det eneste jeg kunne lave var lidt bænk. Simon, Erik og MarianneB var i huset.

Bænkpres

2x5@50

1x5@70

1x5@80

2x3@90

[email protected]

2x3@100

1x3@80

med talrige forstyrrelser fra aberne dernede....

I dag stod den på sabakitræning i karateklubben

Karate

klumpfodbold (en bylt som bold, 10 strækkere/maverulninger/whatever efter hver scoring

lidt strækkere/reaktionsøvelser/maverulninger/air squats

udstrækning

sabakiøvelser med forsvar mod spark

sparring

Cirkeldoomtræning (med noget pudespark og reaktionsøvelser

Det var en rigtigt fin træning og timingen er allerede blevet meget bedre. Til gengæld har jeg nu 3 blødende vabler på størrelse med 5'ere på fødderne. De gør naaaas

Derefter var det ned i ik99 hvor jeg havde en fræk aftale med Erik, hvor også simon, MarianneB, Kim-tri/lynkineseren/Mr. Disc slip, Tunen, Nissen og sikkert et par mere var til stede

Dødløft

2x5@50

1x5@80

3x5@120

1x20@140

Tbar rows

5 sæt. jeg kender ikke vægten

Træk til bryst (ohg, medium bredde)

4 sæt. jeg kender ikke vægten

og så var jeg brændt af

Der gik selvfølgelig en del kæwe i den og undervejs og da jeg skred var der godt nok dømt reality check. Det lignede en bizar uhellig forening mellem cirkus benneweis og fear and loathing i las vegas. Simon/Doc, Nissen og Tunen stener rundt i deres spraglede tights og hjemmelavede bb-tees og ligner 80'er-BB-anakronismer på crack, mens Erik temmeligt agiteret diskuterede friedmans økonomiske teorier med simon. Det er meget, meget mærkeligt, men har også sin egen underlige charme.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Haargh... der har været lidt stille i loggen, da jeg har haft travlt med at skrive et par sager for iform og været forholdsvis optaget af det lille krapyl herhjemme... Desuden har jeg en pinlig bekendelse.. Jeg har fået lidt skavanker i den højre skulder - og jeg mistænker Wii sports tennis for at være synderen... Det er satme pinligt...

Jeg har trænet karate to gange siden sidst og begge træningspas har været gode. Jeg har bedre kontrol i sparringenen end jeg havde håbet på, men fleksibiliteten lader nu stadig noget tilbage at ønske. Det er det jeg siger, hvis man vil sparke folk i hovedet er det lettere at hive deres hoveder ned, end at hive sit ben op... Mine fødder har ikke vænnet sig til at træne på trægulv endnu, til gengæld. Jeg har haft den ene kæmpestore blodvabel efter den anden og efterfølgende har det gjort røv naller... avs.

Jeg har trænet med vægte tre gange, hvor jeg ikke så godt kan huske hvad jeg lavede den første, så jeg springer den over og går til den sidste vægttræning. Knæet er i bedring og jeg tror det er sandsynligt at jeg kan begynde at træne ben rigtigt igen om et par uger eller tre.

Vægte i forgårs

Front squat

2x6@20

3x6@50

Smal bænk

1x15@50

3x10@70

Kropshævninger

3x10@mig

Vægte i går

Supersæt A

A1 - Skrå HV pres

1x6@21

1x6@31

3x6@36

1x6@31

jeg er bare så puny med håndvægte

A2 - HV Rows

1x6@31

1x6@36

1x6@41

3x6@46

A3 - Laterals

1x8@11

[email protected]

3x8@16

1x8@11

Så er der blog indlæg igen

Link to comment
Share on other sites

Yderligere empirisk bevis for din konklusion:

http://www.eatliver.com/img/2008/2781.jpg

jeg tænkte faktisk på om jeg skulle bruge det billede, men gik efter en dansk pige istedet. Marie Bagger er også meget fin, men jeg kunne ikke finde nogle gode billeder...

Heps,

saa lige at du havde vaeret forbi Thor. Kan du ikke lige smide en hilsen fra mig til drengene naeste gang du ser dem?

Pas paa dig selv og Gusen,

Niske

will do og lige over

jeg har været flittig i går

Først vægte i the gym...

Er ved at omskole fruen til power squat da hun gerne vil have noget mere booty. Hun har ellers et nydeligt OL squat, men der er bare mere bootay i power squat, så sådan blev det. Biiver hjalp også til.

supersæt A

A1 - Military

2x6@40

8x8@50

A2 - pullups (ohg, medium)

2x4@mig

8x8@mig

Fik et helt anstændigt pump i det meste af overkroppen. De blev kørt med rimelig kort pause.

supersæt B

B1 - Rumænsk dødløft

2x10@100

Det er lang tid siden sidst, så den bee

B2 - Mavemaskine

2x12@100

Karatetræning

Om onsdag er det normalt shihan Casper der har træningen, men i går var det altså en anden, så det blev en masse kedelig basis og røvsyge kombinationer. Der var dog et par gode hints til baglæns cirkelspark. For første gang i lang tid tænkte jeg at håbet for at lære det ikke var totalt slukket. Men basis gnaver pede...

Submission/Nogi BJJ

så var det submission tid... Vi lærte et par indgange til omoplata fra scarf hold, som var meget fikse. Det blev også til en smule rulning, men desværre var der alt for stor forskel mellem dem der var der, så jeg kunne mule de andre med 99% sikkerhed, selv når de fik mount. Instruktøren har desværre valgt en undervisningsstruktur, som jeg ikke er så stor fan af. Der kører en måned cirka med teknikker fra hver position og først når man er gennem dem alle (alle positioner), mener han at vi skal til at rulle for alvor. Problemet er bare at til den tid vil jeg mene de fleste har glemt det de lavede for 2 måneder siden, idet de jo ikke har prøvet at bruge det til noget..... Der ville jeg nok bare tage 1-2 teknikker til hver position og skifte mellem positionerne fra gang til gang, så man kunne komme i gang med at bruge det noget hurtigere og først derefter komme de mere flabede ting på

Link to comment
Share on other sites

Submission/Nogi BJJ

så var det submission tid... Vi lærte et par indgange til omoplata fra scarf hold, som var meget fikse. Det blev også til en smule rulning, men desværre var der alt for stor forskel mellem dem der var der, så jeg kunne mule de andre med 99% sikkerhed, selv når de fik mount. Instruktøren har desværre valgt en undervisningsstruktur, som jeg ikke er så stor fan af. Der kører en måned cirka med teknikker fra hver position og først når man er gennem dem alle (alle positioner), mener han at vi skal til at rulle for alvor. Problemet er bare at til den tid vil jeg mene de fleste har glemt det de lavede for 2 måneder siden, idet de jo ikke har prøvet at bruge det til noget..... Der ville jeg nok bare tage 1-2 teknikker til hver position og skifte mellem positionerne fra gang til gang, så man kunne komme i gang med at bruge det noget hurtigere og først derefter komme de mere flabede ting på

Enig. Det duer ikke hvis man lærer et hav af teknikker hvor 'modstanderen' samarbejder hvis ikke man får prøvet dem lidt af når der er kamp om tingene.

Iøvrigt ret fedt at du kan mule allesammen :devil:

Er der ikke nogle +90kgs folk der hvor du træner med lidt maa'?

Men ellers siger min træner at man skal prøve at rulle med mange forskellige 'sværhedsgrader' så man både prøver at være overlegen, have de lige udmattende kampe, samt at få tæsk :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Enig. Det duer ikke hvis man lærer et hav af teknikker hvor 'modstanderen' samarbejder hvis ikke man får prøvet dem lidt af når der er kamp om tingene.

Iøvrigt ret fedt at du kan mule allesammen :devil:

Er der ikke nogle +90kgs folk der hvor du træner med lidt maa'?

Men ellers siger min træner at man skal prøve at rulle med mange forskellige 'sværhedsgrader' så man både prøver at være overlegen, have de lige udmattende kampe, samt at få tæsk :bigsmile:

Den eneste jeg ikke kan mule er vores shihan i klubben. Selvom han er næsten 50 er han i djævelsk god form og selvom, han ikke er en vildt god bryder, så er han enormt unrelenting og meget udholdende, hvilket gør ham ret svær at tumle. Men mon det ikke kommer...

Link to comment
Share on other sites

Karate lørdag

til lørdagstræningen blev der gået til den. Hurtig opvarmning og herefter en masse træning i at tage standbenet som counter mod cirkelspark. Herefter igen stod den på lidt kamp og endeligt noget cirkeltræning. Kampen gik op og ned. Jeg blev sparket i hovedet ikke mindre end 3 gange, men fik også lavet et par fornuftige nedtagninger. En af dem der traf mig i potten er en ny sortbælte i klubben, som er sparkefetischist (=han slår som en kælling og er også ringe til at forsvare sig mod slag). Jeg må se at komme i lidt bedre form, så jeg bedre kan gå ind under sparkeafstand og så bare slå ham ned, så han kan lære det.

Vægte søndag

Fik lige klemt lidt hurtig træning ind midt i tronfølgeafstemning og syg kæreste

supersæt A

A1 - Bænk

2x6@50

3x10@80

A2 - Squat

2x6@20

3x6@60

Knæet bliver stadig bedre, men der er lidt vej endnu.

A3 - DB rows

2x5@30

1x10@41

2x10@51

Incline DB pres

1xmange@31

fik en røvfuld faaarced af lassefar

Hammer curl

1xmange@21

Ditto mht. faarced

Link to comment
Share on other sites

Har været semi flittig igen

Vægte mandag

Supersæt A

A1 - Military

2x5@30

1x5@40

1x5@50

1x5@60

1x5@65

1x4@70

Helt ok skub i teh delticles, synes jeg selv

A2 - Kropshævninger

2x5@mig

1x5@mig+10

1x5@mig+20

1x5@mig+30

1x3@mig+40

.. og så forstrakte jeg et eller andet i underarmen, så ikke mere sjov her

Rumænsk dødløft

2x10@110

Vægte onsdag

Havde ungerne med. Kraft og Jasmin var i huset. Kraft har fået nogle KB's som han lader stå nede i the gym.

OL squat

2x8@20

3x6@60

Knæet bliver stadig bedre.. Nu tror jeg ikke der går mere end 2-4 uger før jeg kan begynde at give den lidt gas igen

Bænk

2x5@50

2x5@80

2x5@90

1x5@100

Kettlebell snatch

1x12@40

(skulle lige vise snatch, så kunne man jo lige så godt tage den tunge kugle)

Frivend

2x5@60

2x3@80

Kæft det river godt i huden på lårene. Men let nok

Karate onsdag

Sædvanlig god træning me shihan Casper

Basis. Hele apparatet igennem

Grundlæggende Sabaki. Parade, positionsskifte og kast. Forlæns og baglæns.

pudetræning

Submission tjavs onsdag

Her var jeg godt nok stegt... En lidt rådden dag, vægte, og karate forinden havde efterladt min hjerne i en tilstand noget ringere end optimal.

Vi øvede en indgang til triangle fra side mount og to indgange til omoplata fra sidemount. Herefter rullede vi lidt, hvor jeg fik et godt fif til en lure en kimura ud. Jeg performede ikke særligt godt, idet jeg gav to guillotines væk, men det tilskriver jeg træthed. Til gengæld fik jeg shihan i en triangle, hvilket vist er første gang jeg har snydt ham fra guard.

Og idag har jeg så ondt i nakke/ryg at det ikke bare er DOMS men DOOMS.

Link to comment
Share on other sites

Bedste herre,

I en tidligere log har du brugt et excel-ark til kost beregninger, hvor man også selv kunne lægge ting ind.

Du var i en fjern fortid så venlig at lægge linket op, men jeg kan ikke finde det længere, og da min hardisk nu er brændt (yep helt fysisk) og rigtige mænd som kendt er ikke tager backup (men græder meget :crybaby: ) har jeg mistet det.

Så derfor - kan du finde det frem og reposte??? :bowdown: :bowdown: :bowdown:

på forhånd tak

hæg

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker mange gange, det fungerer fint.

BTW er "the Gym" et besøg værd?

med ønske om en hyggelig weekend

hæg

JAmen tak i lige måde da. The gym er helt sikkert et besøg værd. absolut et af de fedeste gyms i kbh, hvis ikke DET fedeste.

:4thumbup: for en god blog. Yderst interessant og god læsning. Ser frem til flere gode indlæg fremover!

Tak for det. Jeg vil prøve at forfatte noget igen snart, men der er travlt

Så til den almindelige logning

Baaah. Så er min barsel ovre og den rigtige arbejdsuge melder sin ankomst. Jeg synes sgu det er lidt svært at starte det hele op igen.

Jeg mener at kunne huske at jeg var nede og kaste med vægte torsdag eller fredag, men jeg kan ikke rigtigt huske hvad jeg i givet fald lavede...

Karate LørdagHer havde vi besøg af shihan Takumi Nigashidani, som var og vise lidt ægte japansk ninja stil frem. Han er 3.-4. dan i både kyukushinkai, Gojo ryu og Ashihara karate, så han er en bisset fætter. Selvom han er midt i 50'erne må jeg sige at han er en af de hurtigste mennesker jeg nogensinde har set. Fuck, det gik hurtigt. Selve træningen handlede om Uraken altså baghåndsslag, hvilket ikke er så egnet til sportskarate, da den primære applikation er at slå folk over næseryggen, hvilket 1) ikke kan læade sig gøre med handsker og 2) ikke er tilladt i nogen kampsporter uden handsker. Men det var meget sjovt. Interessant nok kom disse teknikker i Takumi's hænder til at ligne noget der minder en del om Wing Chun.

Til gengæld rev flere af disse slag helt vildt i skulderen på den dårlige måde... Det var noget med den måde man skal snappe i kroppen på.

Vægte søndag

Her var hele familien nede og kaste lidt med klodser. Biiver holdt os ved selskab. Fruen lavede en tentativ styrketest, så hun så småt kan begynde at finde et niveau for styrken.

Jeg selv havde præsteret at fået en fiber i inderlåret under karate, så jeg brugte den første halve time på at få den varmet op, så jeg kunne bevæge mig

Dødløft fra rack (5 cm under knæet)

2x6@60

3x5@100

3x4@140

3x3@170

Supersæt A (korte pauser)

A1 - Incline DB pres

1x6@20

4x6@31

2x6@36

A2 - Kropshævninger (ohg, medium)

6x6@mig

totalt puny. Ved ikke hvad der lige skete der

Rear laterals

3x10@5

Link to comment
Share on other sites

Træning i teh gym i går med hele familien. Fruen brændte i dødløft, mikro var irriterende og junior blev drillet af Anton

OL squat

2x6@20

3x6@60

1x5@80

1x6@60

Det går stadig bedre... Glæder mig til at brænde igennem igen

Supersæt A

A1 - dips

2x5@mig

1x34@mig (rep pr)

1x16@mig

1x15@mig

1x9@mig

A2 - Rows

1x10@50

4x8@80

fik et helt stabilt pump i kroppen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share