gymnastik folk..


Pumperh
 Share

Recommended Posts

Til de nylige verdensmesterskaber i Danmark var den højeste mandlige deltager 183cm. Så jeg vil nok tvivle på, at jeres gymnast med den højde var en elitegymnast.

du tager helt fejl..., når det netop er tilfældet, at manden har set en gymnast på over 180 cm, så må det da være gængst.... :superman: desuden er store vægte ikke imponerende..... det er tunge derimod..

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Til de nylige verdensmesterskaber i Danmark var den højeste mandlige deltager 183cm. Så jeg vil nok tvivle på, at jeres gymnast med den højde var en elitegymnast.

topic er "gymnatik folk.." hvem taler om elitegymnaster, ingen tvivl om han var på et højt niveau, men elitegymnast vil jeg ikke udtale mig om hvor vidt han var eller ikke var..

Til Yetti "store vægte ikke imponerende..... det er tunge derimod.." afslut dog det flueknepperi - har du ikke noget bedre at tage dig til?

Link to comment
Share on other sites

topic er "gymnatik folk.." hvem taler om elitegymnaster, ingen tvivl om han var på et højt niveau, men elitegymnast vil jeg ikke udtale mig om hvor vidt han var eller ikke var..

Jeg tror, at du missede min pointe, den gik ikke på, at lige netop han ikke var til VM, men at han alene pga højden ikke har nogen chance for at klare sig på topplan indenfor gymnastik, hvor det mere er normen at være 165cm.

Derfor vil jeg tillade mig at tvivle på, at han og hans træningsform repræsenterer en typisk topgymnast.

Link to comment
Share on other sites

Til Yetti "store vægte ikke imponerende..... det er tunge derimod.." afslut dog det flueknepperi - har du ikke noget bedre at tage dig til?

lige pt. nopes, men det er taget til eftertragtning... :tongue:

desuden refereres der udelukkende til elite gymnaster (se links) og til det netop afsluttede vm i århus..., så jeg tror, flere af os snakker om elite gymnaster...

Link to comment
Share on other sites

Det jo evident at deres træningsmetoder giver hypertrofi! For mig er det mest interresante spørgsmål, hvordan de formår at opbygge så meget muskelmasse uden at være i massivt kalorieoverskud. Det strider vel mod de gængse anbefalinger!
For syv syttende: De træner HØJ intens styrketræning i form af pullups, dips, handstand pushups og hiver jern. Kombineret med cardio.

Hvor er hokus pokussen? Desuden kunne de fleste af gymnasterne snildt tage 15-20 kg mere på i muskelmasse - hvis det var det de ville - ikke mindst pga deres "normal" størrelse ben.

Power factor træning, der hvor man køre hvor musklen er stærkest, kan give utrolige styrke og hypertrofi fremgang
Beklager den køber jeg ikke hvad angår hypertrofi. Skal der squattes og benpresses så ser man sgu sjældent folk med store lår opnået ved kvarte benbøjninger. Statisk træning kan øge styrken. Men kan ikke stå alene når der skal induceres hypertrofi.

Men hvis det er åbner jeg gerne et center bestående af reb og ringe, et par fugtige måtter i kan rulle rundt på, og et springbræt at træne ben på. Medlemskabet kommer ikke til at koste mere end i FitnessDK :smile:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Beklager den køber jeg ikke hvad angår hypertrofi. Skal der squattes og benpresses så ser man sgu sjældent folk med store lår opnået ved kvarte benbøjninger. Statisk træning kan øge styrken. Men kan ikke stå alene når der skal induceres hypertrofi.

Er helt enig. Statisk træning og tung partial træning er et glimrende supplement til træning for styrke. Til hypertrofi-træning stinker det. Hele Power-Factor systemet er baseret på gætterier og hokus-pokus, og tager overhovedet ikke udgangspunkt i hvad videnskaben har påvist i forhold til statisk træning. Det er da også for længst gået i glemmebogen, og bruges stort set kun af folk som har fejlkøbt bogen uden at vide bedre.

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
det er jo ikke nogen disiplin hvor der bliver brugt ben ud over.. måtten og de gange hvor de løber

Benene er meget i brug!

Er selv springgymnast og jeg ved at statisk træning er et vigtigt element, hvis det skal se ud. Det kan godt umiddelbart være det ikke ligner de bruger benene når de svinger sig rundt i armene, men som der også er blevet sagt, så er benene med til at skabe fart. Hofteleddet er jo i brug hele tiden, det vil man også let kunne se, og benene er helt strakte. På den måde kan de svinge sig op i fart. :bigsmile:

Ankjær

Link to comment
Share on other sites

Benene er meget i brug!

Er selv springgymnast og jeg ved at statisk træning er et vigtigt element, hvis det skal se ud. Det kan godt umiddelbart være det ikke ligner de bruger benene når de svinger sig rundt i armene, men som der også er blevet sagt, så er benene med til at skabe fart. Hofteleddet er jo i brug hele tiden, det vil man også let kunne se, og benene er helt strakte. På den måde kan de svinge sig op i fart. :bigsmile:

Ankjær

Godt at vi fik det på plads. Jeg er sikker på at der er mange der har holdt vejret siden oktober 2006. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg ogsaa blande mig lidt :)

Nu har jeg dyrket spring/rytme gymnastik i mange aar, og stoeder ofte ind i prof. gymnaster, og den med benene holder overhovedet ikke.

Naar en redskabsgymnast traener gulv, belaster han baade ben og arme med op til 5 gange hans egen kropsvaegt, godt nok i faa sekunder, men det er alligevel naaet der saetter kaempe krav til de stabiliserende muskler.

Hos powertumblere er belastningen endnu storre og her traenes der 8 spring kombinationer istedet for 3 eller 5.

De fleste af de gymnaster jeg kender traener da ogsaa ben med tunge vaegte netop for at kunne holde til den belastning og for at faa bedre afsaet.

Andre herinde naevner at Hoejden skulle vaere en afgoerende faktor for hvor langt man kan naa i gymnastikken elite. Men nu daekker ordet gymnastik jo over et bred vifte af dicipliner, fx. er Danmarks bedste powertumbler If Ofodile, bare kaempe stor. Jeg vil forsoege at finde nogle stats paa ham.

Med venlig hilsen

Christian

Edited by christian_dk
Link to comment
Share on other sites

Thorhauge

man er ikke bare stor hvis man har stor biceps osv....

vil gætte på at denne gut er rimelig cut da over flødie skulle kunne miste ham hans 1ste plads

når man siger stor går der mange faktor ind i billedt, højde, vægt, clean muskelmasse, thickness og symetri

se fx lee priest over for arnie

Link to comment
Share on other sites

Thorhauge

man er ikke bare stor hvis man har stor biceps osv....

vil gætte på at denne gut er rimelig cut da over flødie skulle kunne miste ham hans 1ste plads

når man siger stor går der mange faktor ind i billedt, højde, vægt, clean muskelmasse, thickness og symetri

se fx lee priest over for arnie

Så det der über-fløde skal man holde sig fra? :w00t::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Her er statsne paa Danmarks bedste powertumbler:

Navn: If Ofodile

Højde: 186

Vægt: 90 kg.

Han er i øvrigt her fra Svendborg og en af mine bekendte. Jeg er tilbøjeligt til at sige at de stats er i underkanten endda?

Thorhauge

man er ikke bare stor hvis man har stor biceps osv....

vil gætte på at denne gut er rimelig cut da over flødie skulle kunne miste ham hans 1ste plads

Ja - at sige at If er rimelig cut er vist en underdrivelse!

Men netop med tanke på hvordan If er bygget, så kan jeg godt forstå hvorfor snakken tit falder på gymnaster som værende udstyret med svage ben. Ingen tvivl om at If's ben er utroligt stærke -jeg har set ham tumble :crazy: - men rent symmetrisk ser de små ud i forhold til hans overkrop. Men det hele passer nok ret godt i weight/strenght forholdet. Det er jeg ret sikker på at If har styr på, på trods af at han arbejder i et konkurrerende træningscenter :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Han er i øvrigt her fra Svendborg og en af mine bekendte. Jeg er tilbøjeligt til at sige at de stats er i underkanten endda?

Jeg fandt dem ogsaa bare et tilfaeldig sted paa nettet, og tror ogsaa at det er lige i underkanten, for hold kaeft han er stor.

Jeg maa indroemme at jeg ikke ved om det blot er en vandrehistorie i gymnastik verdenen, men det siges at If, praesterede at oedelaegge en fiberbane (og saarn en satan er sgu haard), og at han derfor ikke er tilladt at springe i nogle klubber her i DK. For de folk her paa MOL der har stiftet bekendtskab med en fiberbane saa ved de ogsaa at, atfor at oedelaegge saadan en, saa skal der sgu nogle ben muller til.

med venlig hilsen

Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share