gymnastik folk..


Pumperh
 Share

Recommended Posts

Det jo ren nonsens

Cykel rytter bruger selvfølgelig heller ikke doping, for deres imponerende muskelvækst kan sagtens opnås uden, din argumentation giver ingen mening.

:dry:

hør nu her wiseass, de cykelryttere der ikke bruger doping har også imponerende muskelmasse. Det er et simpelt spørgsmål om at musklerne responderer på den store arbejdsmængde de bliver udsat for.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe, jeg har sgu aldrig set en cykelrytter med imponerende muskelmasse :laugh:

Men pointen er godt nok. Gymnasterne vil selvfølgelig respondere på al den træning de laver. Kan ikke forstå hvorfor folk undre sig over deres ok masse. De laver jo næsten ikke andet end at træne. De fleste er sikkert i stand til at lave lige så mange onearmede chinups som den alm. Mol'ler er istand til at lave med 2 hænder.

Så størrelsen kan sagtens opnås blot med kropsvægtøvelser.

Men dette udelukker self. ikke at nogle tager steorider alligevel. Som alt andet topsport kan man ikke helt komme udenom dopingen. Hvor meget det så er udbredt indenfor gymnastik skal jeg ikke kunne udtale mig om. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det jo ren nonsens

Cykel rytter bruger selvfølgelig heller ikke doping, for deres imponerende muskelvækst kan sagtens opnås uden, din argumentation giver ingen mening.

:dry:

Du argumenterer jo slet ikke? Eller er dit argument, at fordi (nogle, går jeg ud fra vi kan blive enige om?)cykelryttere doper sig, så gør gymnaster også?

Nu er det jo en kendt sag, at masser af cykelryttere er blevet taget for doping. Hvor

mange gymnaster er blevet taget? Det er vel relevant, hvis man skal bruge din beskyl.... øh argument til noget...

Edit: Og det er ikke fordi jeg er pverbevist om at alle gymnaster er rene, jeg synes bare det er for letkøbt (læs: latterligt) at skrige doping, bare fordi nogen spørger hvor gymnaster har deres masse fra.

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg har sgu aldrig set en cykelrytter med imponerende muskelmasse :laugh:

Men pointen er godt nok. Gymnasterne vil selvfølgelig respondere på al den træning de laver. Kan ikke forstå hvorfor folk undre sig over deres ok masse. De laver jo næsten ikke andet end at træne. De fleste er sikkert i stand til at lave lige så mange onearmede chinups som den alm. Mol'ler er istand til at lave med 2 hænder.

Så størrelsen kan sagtens opnås blot med kropsvægtøvelser.

Men dette udelukker self. ikke at nogle tager steorider alligevel. Som alt andet topsport kan man ikke helt komme udenom dopingen. Hvor meget det så er udbredt indenfor gymnastik skal jeg ikke kunne udtale mig om. :smile:

Jeg kender et par topryttere der i offseason har en benmuskelmasse der ville få selv Henning Friis til attabe kæben! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

ok... de er på doping og har ingen ben styrke!! :4thumbup:

Fordomme kommer ikke af sig selv, ser jeg....

Gymnaster er selvfølgelig vældig godt trænede, fordi de har en utrolig stor workload... gennem rigtig mange år!! De fleste af dem har formentligt trænet gymnastik fra 5-6 års alderen, og man bruger altså et anseeligt tidsrum på sine arme med kropsvægt + den ekstra kraft, der udvikles gennem adskillige spring, når man tager af med armene...

Spændingen på musklen bliver ekstrem stor sammen med et stort workload = hypertrofi!!

Kan måske sammenlignes lidt med klatre folk... de bruger en helt vanvittig mængde tid med at klatre... og har utrolig styrke, men samtidig en vanvittig udholdenhed!! Og de er generelt også relativt veltrænede, altså en stor workload de er conditionerede til...

De fleste vægt folk har trænet, fra de var 14-15 år, hvor de første 2-3 år er det med hovedet under armen i forhold til de allermest basale træningsprincipper, mens gymnasternes træning er strukturet af trænere samt de relativt tidligt for kost råd oven i....

Så jeg kan absolut ikke se, hvorfor gymnaster skulle anvende doping, udover at minimere deres restitutions tid...! og det tvivler jeg skam også en del på...., da deres træninger sagtens kan deles op i hård træning, teknik træning mv.

Yet

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

ok... de er på doping og har ingen ben styrke!! :4thumbup:

Fordomme kommer ikke af sig selv, ser jeg....

Det er der ingen der har skrevet :wink:

Og nu er alt vel også relativt. I forhold til en BB'er eller styrkeløfter som er dem der er flest af på boardet, så ER de altså lidt nogle diskopumpere, men på den måde at de er meget overkropsdomineret, hvilket jo ikke er så mærkeligt, da de jo hypertrofere de steder de har brug for.

Og JO. Doping bliver brugt i alle sportsgrene lige fra Skak til synkronsvømning, så at doping næmest ikke bliver brug en en sport som kræver ufattelige træningsmængder og max. præstationer af ens krop er en smule naivt at tro :wink:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Vrøvl! Coach Sommers siger: "Leg work is very important for us. Without it, a world class gymnast wouldn't be able to jump ten feet into the air while performing multiple flips and twists. But remember, for gymnasts, it's important to build explosiveness and strength without large gains in mass, as this would have a serious impact of our relative strength-to-weight ratio."

Og videre:

"One of my student’s, JJ Gregory, far exceeded my own modest accomplishments. On his first day of high school weight lifting, JJ pulled a nearly triple bodyweight deadlift with 400 pounds at a bodyweight of 135 and about 5’3" in height."

Nu ved jeg godt dødløft ikke primært er en benøvelse, men der skal altså gode ben til at dødløfte 180 kg når man selv vejer 60!!

Sjovt så klog man bliver på nettet. Tænk hvor meget jeg ville vide om gymnasters træning hvis jeg bare havde læst lidt mere på nettet, istedet for at dyrke sporten.

Selvfølgelig bliver der trænet ben, men ikke noget i nærheden af hvad der bliver brugt af energi på overkroppen.

I de 2 øvelser hvor der bliver brugt ben, er der et fjedergulv eller et springbræt. Moment er kodeordet. Det opretholdes både ved at presse med benene og, mindst lige så vigtigt, at presse med armene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da på ingen måde deres ben halter efter resten af kroppen, gymnaster har en, efter min mening, ret velproportioneret fysik.

Nu ved jeg nul og niks om deres træning, men alle sportsfolk på topplan træner dag ud og dag ind i timevis, og det giver altså masse og styrke i de muskler der bruges. GVT og sheiko er nok ikke lige de termer gymnasterne tænker i, de træner vel "bare", og så følger resten med.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt så klog man bliver på nettet. Tænk hvor meget jeg ville vide om gymnasters træning hvis jeg bare havde læst lidt mere på nettet, istedet for at dyrke sporten.

Selvfølgelig bliver der trænet ben, men ikke noget i nærheden af hvad der bliver brugt af energi på overkroppen.

I de 2 øvelser hvor der bliver brugt ben, er der et fjedergulv eller et springbræt. Moment er kodeordet. Det opretholdes både ved at presse med benene og, mindst lige så vigtigt, at presse med armene.

Har du noget at sige til de specifikke quotes jeg postede? Jeg hev jo ikke ligefrem påstandende ud af røven, vel?

Nu quoter jeg jo faktisk en mand der nok ved en del mere end både du og jeg om at træne gymnaster på topniveau. Du taler ud fra din personlige erfaring, fint nok, men nu er der jo et stykke fra dansk "rimelig højt niveau for min aldersklasse," og så til internationalt niveau.

Jeg går da ud fra Morten Olsen ved mere end mig om fodbold, selvom jeg jo faktisk spillede i mesterrækken som lilleput. :wink:

Link to comment
Share on other sites

hør nu her wiseass, de cykelryttere der ikke bruger doping har også imponerende muskelmasse. Det er et simpelt spørgsmål om at musklerne responderer på den store arbejdsmængde de bliver udsat for.

:laugh:

Lidt pudsigt at kalde mig wiseass, når du ikke har forstået mit indlæg :blink:

læs hvad Onkel Troels har skrevet, han er åbenbart den eneste der har fattet pointen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo en kendt sag, at masser af cykelryttere er blevet taget for doping. Hvor

mange gymnaster er blevet taget? Det er vel relevant, hvis man skal bruge din beskyl.... øh argument til noget...

Ronni Coleman er heller ikke taget for doping, ergo er han ren

Edit: Og det er ikke fordi jeg er pverbevist om at alle gymnaster er rene.
jamen så er vi jo i bund og grund enig.
jeg synes bare det er for letkøbt (læs: latterligt) at skrige doping, bare fordi nogen spørger hvor gymnaster har deres masse fra

jeg synes bare det er for letkøbt (læs: latterligt) at skrige op, bare fordi man nævner ordet doping i en tråd

Link to comment
Share on other sites

jeg synes bare det er for letkøbt (læs: latterligt) at skrige op, bare fordi man nævner ordet doping i en tråd

Dvs. at din pointe bare var at doping måske nok også i en eller anden ukendt udstrækning bliver brugt i gymnastik? Synes bare ik man kommer så langt med den :smile:

Ville da være langt mere spændende at se på deres faktiske træningsmetoder og lign. frem for bare at konstatere, at der nok bliver brugt doping i alle sportsgrene.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt så klog man bliver på nettet. Tænk hvor meget jeg ville vide om gymnasters træning hvis jeg bare havde læst lidt mere på nettet, istedet for at dyrke sporten.

Selvfølgelig bliver der trænet ben, men ikke noget i nærheden af hvad der bliver brugt af energi på overkroppen.

I de 2 øvelser hvor der bliver brugt ben, er der et fjedergulv eller et springbræt. Moment er kodeordet. Det opretholdes både ved at presse med benene og, mindst lige så vigtigt, at presse med armene.

Men nu styrketræner de så nok også, så fjedergulv og springbræt er nok ikke den eneste form for træning af ben de får.. :blink: Og set i perspektivet af, at der i et alm. fullbody baseret på basisøvelser, ikke laves mere end 2 øvelser for benene pr. træning, er det da heller ikke så underligt? Overkroppen består bare af flere muskler end underkroppen.

/L

Link to comment
Share on other sites

Dvs. at din pointe bare var at doping måske nok også i en eller anden ukendt udstrækning bliver brugt i gymnastik? Synes bare ik man kommer så langt med den :smile:

Ville da være langt mere spændende at se på deres faktiske træningsmetoder og lign. frem for bare at konstatere, at der nok bliver brugt doping i alle sportsgrene.. :smile:

du har en god pointe der :wink:

ikke mere doping snak herfra :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ville da være langt mere spændende at se på deres faktiske træningsmetoder og lign. frem for bare at konstatere, at der nok bliver brugt doping i alle sportsgrene.. :smile:

Enig enig. Vi har hørt at de laver chinups. Derudover træner de ved at trække sig op i et reb. Anaerob træning generelt...

Link to comment
Share on other sites

Ronni Coleman er heller ikke taget for doping, ergo er han ren

jamen så er vi jo i bund og grund enig.

jeg synes bare det er for letkøbt (læs: latterligt) at skrige op, bare fordi man nævner ordet doping i en tråd

Min pointe var, at når der blev spurgt om hvordan gymnaster opnår deres fysik, så er det irrelevant at svare "doping." Cykelryttere og Ronnie Coleman bruger også doping, men alle tre grupper (Coleman er vist stor nok til at defineres som en gruppe :innocent: ) har jo vidt forskellige fysikker. Ergo er "doping" ikke relevant.

Link to comment
Share on other sites

Det er der ingen der har skrevet :wink:

Og nu er alt vel også relativt. I forhold til en BB'er eller styrkeløfter som er dem der er flest af på boardet, så ER de altså lidt nogle diskopumpere, men på den måde at de er meget overkropsdomineret, hvilket jo ikke er så mærkeligt, da de jo hypertrofere de steder de har brug for.

Og JO. Doping bliver brugt i alle sportsgrene lige fra Skak til synkronsvømning, så at doping næmest ikke bliver brug en en sport som kræver ufattelige træningsmængder og max. præstationer af ens krop er en smule naivt at tro :wink:

Nu bilder jeg mig ind, at jeg kan læse mellem linierne nogle gange...

De hypertrofere vel sagtens, fordi de træner på den måde de gør... Der er sku ikke mange andre atleter, der bruger så meget tid på deres arme...!! læs evt. linked til Christopher Sommer interviewet...!!

Doping.... tjaa hvis vi skal have den diskussion, skal vi vel også have en definition af doping!? Hellere være naiv end kynisk - makker!! Er glasset halvt fyldt eller er det omvendt!?

See ya on tha flipside, Yet

Link to comment
Share on other sites

Nu bilder jeg mig ind, at jeg kan læse mellem linierne nogle gange...

De hypertrofere vel sagtens, fordi de træner på den måde de gør... Der er sku ikke mange andre atleter, der bruger så meget tid på deres arme...!! læs evt. linked til Christopher Sommer interviewet...!!

Doping.... tjaa hvis vi skal have den diskussion, skal vi vel også have en definition af doping!? Hellere være naiv end kynisk - makker!! Er glasset halvt fyldt eller er det omvendt!?

See ya on tha flipside, Yet

Er ikke din makker :wink:

Forstår ikke hvorfor du har brug for at få defineret ordet Doping..

Link to comment
Share on other sites

De gymnaster du ser i tv træner formentlig noget der ligner 4-7 timer om dagen, hver dag. Specielt de østeuropæiske og de asiatiske gymnaster begynder i en meget tidlig alder. Jeg tror ikke at der er nogle af dem der bruger tid med at løfte vægte. De er stort set også kun et sæt biceps og en ryg.

Mht. højde så er mit bud, at de er 160-175 cm høje.

Da jeg gik på idrætshøjskole havde vi en østeuropæisk gymnast, han var min 190cm høj og løftede (STORE)vægte hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke din makker :wink:

Ok, så fik vi da afklaret det....

Forstår ikke hvorfor du har brug for at få defineret ordet Doping..

Fordi der rent faktisk forelægger mange forskellige definitioner af doping (mere eller mindre uofficielle), hvis du ellers har fulgt debatten....!? Hvad du så nok ikke har...!! :blush:

Og mit indlæg var egentlig også mest en reaktion på din skrå sikkerhed, om hvorvidt alle/mange veltrænede gymnaster er dopede eller ej..! Men det ved du selvf. en masse om... Kan du ikke lige smide et par referencer, når du er ved at sprede din viden om emnet!? :bigsmile:

Yet

ps. alle er uskyldige, til andet er bevist (kald det naivt, hvis du ønsker)

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Da jeg gik på idrætshøjskole havde vi en østeuropæisk gymnast, han var min 190cm høj og løftede (STORE)vægte hver dag.

Til de nylige verdensmesterskaber i Danmark var den højeste mandlige deltager 183cm. Så jeg vil nok tvivle på, at jeres gymnast med den højde var en elitegymnast.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share