Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Hej Sødde post-11838-1168550014.gif

Det med træningen i dag skal du ikke blive alt for frustreret over. Psyken spiller endnu mere ind på ens overskud end man lige går rundt og regner med :smile: Derudover har du haft manglende appetit, som jo i sig selv giver nedsat energi :unhappy:

Det lyder ikke godt med din ryg. Men hvis I allerede nu får lokaliseret problemet, så kan det jo være at du rent faktisk kan bruge styrketræningen til at gøre din ryg endnu stærkere :bigsmile: Jeg synes dit postede billede er rigtig godt. Som du selv siger er din øvre ryg rigtig godt udviklet :4thumbup:

HELD & LYKKE I MORGEN

Knus Pia (Bambi) post-11838-1168550363.gif

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hejsa Maria og Pia....!!

Dejligt med lidt opbakkende ord :wub: , selv om jeg ikke tager det så tung med træningen idag - er selv af den holdning at der skal være plads til sådan nogle dage, satser heller ikke på min træning imorgen bliver noget at råbe hurra for, da jeg nok er lidt øm i ryggen, efter endnu en tur hos kiropraktoren :smile: Men så er det jo godt det er en fredagstræning og man i stedet kan træne kæbemusklerne :blahblah:

Trod jeg er lidt chokket over hvad kiropraktoren fandt ud af, så er jeg samtidig også meget glad for endelig at få noget brugbart, så jeg kan få fundet nogle øvelser der kan styrke de muskler der trænger til det og derved opnå en god balance, så jeg fremover ikke skal gå med de samme problemer :bigsmile: Om ik andet så er det jo bedre, end hvis han havde sagt det var noget man ikke kunne gøre noget ved, men måtte affinde sig med man ikke kunne træne tung dødløft og squat fremover :blink:

KnuZZer Anita

Link to comment
Share on other sites

Om ik andet så er det jo bedre, end hvis han havde sagt det var noget man ikke kunne gøre noget ved, men måtte affinde sig med man ikke kunne træne tung dødløft og squat fremover :blink:

Det er da helt kanon, at han har været positiv i forhold til din træning. Det er kun gode tegn. Der er jo også folk der får atvide at de ikke kommer til at kunne træne mere pga. et eller andet, og så viser det sig alligevel, at de ingen problemer har efterfølgende. Så det skal nok gå alt sammen post-11838-1168551481.gif

Knus Pia (Bambi)

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

. Der er jo også folk der får atvide at de ikke kommer til at kunne træne mere pga. et eller andet, og så viser det sig alligevel, at de ingen problemer har efterfølgende. Knus Pia (Bambi)

Har jeg aldrig fået af vide :innocent: De skal bare luk de læger der påstår det :laugh::devil::superman:

God bedring, optræning eller hva jeg skal sige, med ryggen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak Casper :bigsmile:

Jeg glæder mig ligefrem til jeg får af vide hvordan jeg kan rette op på det, men nu må vi se hvad røntgenbilledet siger imorgen... !! Det er jo min svaj ryg/hybermobilit der er djævlen til alt ondt :devil:

Og til dig Pia... Så har det hjulpet :4thumbup: Jeg tror alligevel ik på lægerne når de siger sådan noget... Man ser, som du selv siger, alt for ofte at folk modbeviser det :smile:

KnuZZer til jer begge to

Anita

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan dælme godt mærke kiropraktoren havde fat i mig i går, har har pænt ondt i lænd og balder i dag :unhappy:

Hvilket også resulterede i en pjækdag - ku slet ik lige overskue at skulle ned og sidde p træstole og lytte til et ekstrem kedeligt foredrag :bigsmile: Men jeg fik også godkendt kurset i går og kursets lærer er sensor idag, så der burde ik være nogen der opdager jeg er væk, udover de andre kursister :laugh:

Men i går var så min sidste dag på skolebænke i forbindelse med min uddannelse :blink:

Den næste uge bliver rigtig hård, jeg har 2 eksamer på fredag, den ene er et udenadslære fag som jeg har meget svær ved og jeg ved af erfaring jeg nærmer mig en tilstand af sindsyg dagene op til eksamen :laugh:, derudover skal jeg også op og forsvare mig speciale :blink:

Så træningen den næste uge vil blive noget anderledes, for det første vil en del af træningerne blive afslyst og de dage jeg træner, vil træningen være enten tidlig morgen eller sen aften, da jeg ikke får læst hvis jeg lægger træningen midt på dagen. Da jeg på ingen måder er morgenmenneske, tror jeg det bliver om aften :laugh:

Efter fredag er jeg færdig med min uddannelse og har 1½ uges ferie :superman: hvor jeg bare skal træne, træne og træne endnu mere :devil:

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: Om ik andet så er det jo bedre, end hvis han havde sagt det var noget man ikke kunne gøre noget ved, men måtte affinde sig med man ikke kunne træne tung dødløft og squat fremover :blink:

Godt du har fået lokaliseret problemet :bigsmile: . Tag bestik af situationen og

"afreager" derefter. Du skal nok blive "tuffet" op, hvis ikke i dødløft og squat, så

med en stor "biceps" .Du har :kickass: ego til det(The ultimate :cool: female).

Når du kommer i orden, så få det bedste ud af det."Enjoy the ride while you are here."

Bedste ønsker herfra :cool:

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

Godt du har fået lokaliseret problemet :bigsmile: . Tag bestik af situationen og

reager derefter. Du skal nok blive "tuffet" op, hvis ikke i dødløft og squat, så

med en stor "biceps" .Du har :kickass: ego til det(The ultimate :cool: female).

Når du kommer i orden, så få det bedste ud af det."Enjoy the ride while you are here."

Bedste ønsker herfra :cool:

Hvor er du sød... Har desværre fået meget dårlige nyheder hos kiropraktoren idag, så var ked af du ik kom i OBBC og trøstede mig :blush:

Når jeg lige få lidt ro på skal jeg nok skrive et indlæg omkring besøget hos kiropraktoren i dag :unhappy:

KnuZ

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Hvor er du sød... Har desværre fået meget dårlige nyheder hos kiropraktoren idag, så var ked af du ik kom i OBBC og trøstede mig :blush:

Når jeg lige få lidt ro på skal jeg nok skrive et indlæg omkring besøget hos kiropraktoren i dag :unhappy:

KnuZ

:unhappy: Uhjj, det lyder ikke godt :cry:

Ser frem til at høre mere :unhappy:

Knus

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var som sagt til kiropraktor i dag og han havde en mistanke, som var grunden til han ville have taget røntgenbilleder (6 stk :blink:) desværre viste hans mistanke sig at være rigtig, så min situation er noget mere vanskelig end først antaget, da det er en længere historie, kommer den i et indlæg fo rsig selv senere, med tilhørende røntgenbilleder, til dem der har lyst til at se dem.

Efter kiropraktoren, kører jeg ned i OBBC, hvor jeg sad og stirrede tomt ud i luften i en lille time ude ved receptionen :unhappy: Havde det ærligtalt ikke særlig godt, men fik da heldigvis lettet min røv og bevæget mig ind for at træne ryg og biceps, desværre mødte jeg ik rigtig nogen af dem jeg kendte - kunne ellers godt have brugt en sludder :blahblah: , men formåede da at træne mit humør op til et lidt bedre stadie :wink:

Bagskulder maskine:

2 x 10 rep x 10 kg

2 x 10 rep x 12,5 kg

2 x 8 rep x 15 kg

2 x 6 rep x 17,5 kg

Jeg lavede dem meget langsom, så jeg var sikker på at ramme de rigtige muskler, og puttede ikke flere rep og kilo på end jeg kunne klare med rigtig udførsel.

DB siddende enarms curl: (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 10 kg

2 x 8 rep x 11 kg

Første og sidste gang jeg laver den øvelse, den gik lige i betændelsen i underarmen :unhappy:

Hyperextension:

4 x 15 rep x mig

De første 10 gik som regel fint, derefter gjorde det ondt i lænden - jeg er ikke rigtig klar over om det var helt godt eller skidt at gå i gang med denne øvelse.... Måtte bruge en del tid på at strække ryggen ud mellem de 4 sæt... Men her bagefter har jeg ik fået mere ondt, så tror det har været godt nok jeg gik i gang.. men skal i hver fald ikke have kilo på.

DB enarms curl: (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 12 kg

2 x 8 rep x 12,5 kg

DB one arms row:

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 27 kg

1 x 8 rep x 29 kg

1 x 8 rep x 32 kg

1 x 8 rep x 34 kg (NY PR)

Jeg havde masser af overskud ved de 32 kg.. så kunne lige så godt lave ny pr.. den gamle pr er på 32,5 kg

BB curl:

1 x 8 rep x 20 kg (25 kg)

1 x 6 rep x 20 kg (25 kg)

Det var alt for tungt... tror stangen må have vejet 15 kg, hvor je gregnede med 10 kg.. gad ik til at ændre på det.. så stoppede i stedet for..

Træningstid: 2 timer

KnuZ Anita

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

2. besøg hos kiropraktoren

Jeg som troede, jeg bare skulle styrke nogle svage muskler :blink::crybaby::crybaby: Næ nej der lå noget mere bag, som kiropraktoren havde på fornemmelse, men undlod at informere mig om, før han havde set røntgen billederne idag, som desværre viste at hans fornemmelse var rigtig.

Til dem der har lidt forstand på det, så er diagnosen: Arcolyse L5, grad 1. anteriolistese L5/51 :blink:

Til alle andre, kommer der en mere brugervenlig forklaring, så godt som jeg nu kan forklare det (og husker det).

De få gode nyheder:

Han skulle måle min mave, så han kunne fortælle røntgen, hvor mange cm, der skulle stråles igenne. Hans kommentar var at jeg ikke skulle stå og trække maven ind - måtte sp fortælle ham at det gjorde jeg heller ik :blush: Hans kommentar var så: Sikke en flad mave du har :4thumbup:

Det første røntgenbillede, som er taget forfra, viser at min rygsøjle er meget flot lige og at mit bækken og hofteskål sidder som det skal :bigsmile:

post-12744-1168622702_thumb.jpg

De dårlige nyheder:

Mit røntgenbillede taget fra siden viser at jeg har et skred i ryggen. Man skal kunne tegne en fin kurve fra rygvirvel til rygvirvel, hvilket man kan hos mig, men fra den sidste rygvirvel og til halebene er der ikke den lige kurve hos mig... hvilket vil sige at jeg er blevet mere svajrygget fordi det har rykket sig.

post-12744-1168622922_thumb.jpg

Det er ikke noget der er sket fra den ene dag til den anden, men skyldes at jeg er født med lidt brusk (eller hvad det nu hedder), så det vil med tiden skride.

Nå men han fik taget yderligere 4 røntgen, hvor de 2 af den var taget fra 45 graders vinkel på højre og venstre side.

post-12744-1168623117_thumb.jpg post-12744-1168623147_thumb.jpg

Hans pedagoiske forklaring af de to billeder, lød på at rygvirvlerne kan ses som en hund, altså har de øjne, øre, snude, hals osv... hvis man på røntgenbilledet ser en sort streg på hundens hals, kalder man det at hunden har halskæde på - spørg mig ik hvad det betyder ud over det :blink: Men på min nederste rygvirvel har den ene side en lille halskæde på og den anden side en stor halskæde på :laugh: Hvilket vis betød at min hund har "tabt" hovedet, altså er ved at gå i stykker, for det sorte er ikke knovle, men noget andet - måske brusk, kan ik huske hvad det var.

Som man tydeligt kan se, er det ikke smart hverken at dødløfte eller squatte når ens ryg er sådan - hvilket også resulterede i at han kunne fortælle mig at det var slut med squat og dødløft for mit vedkommende :cry3: og der faldt min verden fra hinanden - godt nok påvirker det ikke mit mål om at stille op til DM - men jeg elsker simpelthen at squatte :unhappy:

Jeg spurgte ham om der ikke var bare en lille mulighed for jeg kunne træne mig op til at kunne squatte - han så ret skeptisk ud, og synes helt sikkert jeg skulle holde mig til benpres, men han kunne os se jeg ikke accepterede det. Så han lovede mig at jeg nok skulle få lov til let squat og han skulle nok vise mig hvordan jeg måtte træne det (skal kippe mit bækken mens jeg træner - hvilket er svært i squat).

Så nu er planen at han skal i gang med at behandle mig tirsdag - jeg skal have gang i nogle øvelser så jeg kan få styrket korsetmusklerne i det nederste af lænden og have gang i balde musklerne.. sideløbene håber jeg at kunne kører lidt let squat.... og håber jeg med tiden kan kører lidt rigtig squat en gang imellem.

Endvidere bliver min lillebror sendt til røntgen, da hans rygproblemer med 90% sikkerhed er nøjagtig det samme.

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

DB one arms row:

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 27 kg

1 x 8 rep x 29 kg

1 x 8 rep x 32 kg

1 x 8 rep x 24 kg (NY PR)

Jeg havde masser af overskud ved de 32 kg.. så kunne lige så godt lave ny pr.. den gamle pr er på 32,5 kg

Det må vist være en taste fejl det der..! :tongue: Ellers gode rows søde..! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ej hvor røv! :dry:

Det er virkelig noget lort at få at vide sådan noget! Ved selv hvordan det er ikke at kunne squatte og dødløfte, og man føler jo at man ikke træner "rigtigt" og ikke får det maksimale ud af det.

Men op på hesten igen - Træningen kan sagtens køre uden, kan jeg fortælle dig :smile:

Du kan jo også håbe på at squatten alligevel kommer op at køre engang igen. Jeg krydser hvert fald fingre for dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:unhappy: Uhjj, det lyder ikke godt :cry:

Ser frem til at høre mere :unhappy:

Knus

M :elvis:

nej, som du nok har læst er det ik den bedste besked jeg har fået :blush:

:unhappy: Jamen så da en lille trøster i det virtuelle univers. cheer :cheer: up og

hvis den ikke hjælper må du få en "rigtig" trøster senere. :blahblah::laugh:

Jeg tror jeg klarer mig med den virtuelle trøst :bigsmile: Men synes godt nok det er noget værre pis.. Ikke særlig fedt ik at må løfte tungt :nonono:

Det må vist være en taste fejl det der..! :tongue: Ellers gode rows søde..! :4thumbup:

:laugh::laugh: Ja det har du ret i søde.. Som du nok har kunne gætte skulle der stå 34 kg :blink: Hvilket jo er rigtig mange kilo :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ej hvor røv! :dry:

Det er virkelig noget lort at få at vide sådan noget! Ved selv hvordan det er ikke at kunne squatte og dødløfte, og man føler jo at man ikke træner "rigtigt" og ikke får det maksimale ud af det.

Men op på hesten igen - Træningen kan sagtens køre uden, kan jeg fortælle dig :smile:

Du kan jo også håbe på at squatten alligevel kommer op at køre engang igen. Jeg krydser hvert fald fingre for dig :bigsmile:

Tark Keler... !!

Ja heldigvis påvirker det ikke DM - der findes jo andre øvelser, men de er jo ik nær så sjove og gode :blush:

Jeg håber også jeg får mulighed for at squatte igen, men taget i betragtning hvor stor en risiko der er for at jeg ødelægger mig ryg, så er det nok begrænset hvad der kan lade sig gøre, uanset hvordan det kommer til at gå.

KnuZ Anita

Hey girl

Ja der er sgu nok ikke så meget der kan hjælpe på dit humør lige nu. Men sender dig alligevel lige en varm tanke. Håber det lysner lidt de næste dage. Husk på det Casper har sagt. Det er ikke altid at lægerne får ret.

post-11838-1168625504.gif

Knus Pia (Bambi) :wub:

Mange tak Pia.... !!

Har os en af de dage hvor jeg har lidt brug for de søde tanker :blush:

Jeg håber da heller ikke lægens dom er helt sand, men desværre kan man jo tydelig se på røntgenbillet, at det på ingen måder kan være sund at smide mange kilo på skulderne :blink:

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita

... jeg vil ikke sige at jeg er ked af at jeg skubbede dig i armene på Inge men derimod glad på dine vegne at du langt om længe har fundet ud af hvad dit konkrete problem er!!!

Nu har du noget konkret at arbejde ud fra og ved inden længe hvordan du skal træne uden om din ryglidelse!!

Synes sgu det er flot så hurtigt Inge har fundet ud af hvad du fejler.... jeg siger bare: "Reumatolog ... go home!!!"

KLØ PÅ :4flex:

No

Link to comment
Share on other sites

Hey Nita,

Ja, det er sgu noget røv :4ranting: men modstand gør os stærkere :devil: Selvom jeg endnu kun kender dig "online" og selvom det ikke er vanvittigt længe, så har jeg alligevel en klar fornemmelse af dit "fighter gen" :superman: Klart at du lige skal have pusten igen og se på det fra alle sider, men lur mig om du ikke i løbet af kort tid har en klar plan over hvad du skal gøre, hvordan, hvornår og hvormeget :bigsmile:

Hvis der er noget jeg kan gøre her fra Kjøvenhavnstrup, udover selvfølgelig at sende bunker af støttende, positive og heaaaalende tanker :hippy: så må du endelig sige til! :flowers:

KæmpeKNUS

Maria :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita

... jeg vil ikke sige at jeg er ked af at jeg skubbede dig i armene på Inge men derimod glad på dine vegne at du langt om længe har fundet ud af hvad dit konkrete problem er!!!

Nu har du noget konkret at arbejde ud fra og ved inden længe hvordan du skal træne uden om din ryglidelse!!

Synes sgu det er flot så hurtigt Inge har fundet ud af hvad du fejler.... jeg siger bare: "Reumatolog ... go home!!!"

KLØ PÅ :4flex:

No

Hej Norah :bigsmile:

Nej, jeg er sku også glad for du anbefalede mig ham - for han har da virkelig fat i den lange ende... Dog havde jeg ik lige regnet med at få den diagnose som jeg har fået :blink:

Og ja... Reumatologer er da ik en pind værd.. i hver fald ik hende den gamle der har klinik overfor Frank A :laugh:

Jeg håber lidt du evt. vil bruge lidt tid sammen med mig en dag i OBBC og vise mig hvilke maskiner der er værd at bruge, jeg kan slet ik overskue alle de maskiner der er i OBBC og kan slet ik se hvilke der er gode og hvilke der er spild af tid... og nu hvor jeg ik kan kører dødløft, squat osv kunne det være rart med nogle alternative øvelser :bigsmile:

Jeg går så ud fra mit nye program vil være præget af en del øvelser jeg får at Inge - og en masse alternative øvelser til squat og dødløft... og selvfølgelig de almindelige øvelser jeg kan kører med ryggen.

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Hey Nita,

Ja, det er sgu noget røv :4ranting: men modstand gør os stærkere :devil: Selvom jeg endnu kun kender dig "online" og selvom det ikke er vanvittigt længe, så har jeg alligevel en klar fornemmelse af dit "fighter gen" :superman: Klart at du lige skal have pusten igen og se på det fra alle sider, men lur mig om du ikke i løbet af kort tid har en klar plan over hvad du skal gøre, hvordan, hvornår og hvormeget :bigsmile:

Hvis der er noget jeg kan gøre her fra Kjøvenhavnstrup, udover selvfølgelig at sende bunker af støttende, positive og heaaaalende tanker :hippy: så må du endelig sige til! :flowers:

KæmpeKNUS

Maria :elvis:

Hejsa Maria... !!

Hehe... Ja jeg må nok give dig ret... Jeg har generelt meget fighter i mig... og der skal en del til at vælte mig af pinden... Så du kan være sikker på jeg nok skal finde en løsning... Skal bare lig ehave tid til at sluge diagnosen :blush:

Nu du selv tilbyder... så ku jeg faktisk godt trænge til lidt massage :tongue:

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Maria... !!

Hehe... Ja jeg må nok give dig ret... Jeg har generelt meget fighter i mig... og der skal en del til at vælte mig af pinden... Så du kan være sikker på jeg nok skal finde en løsning... Skal bare lige have tid til at sluge diagnosen

Jep, I know! og det er sgu forståeligt! :wink:

Nu du selv tilbyder... så ku jeg faktisk godt trænge til lidt massage :tongue:

KnuZ Anita

Me too!!! :laugh: en gang i mellem kunne det sgu være meget rart m. et styk mandfolk m. gode hænder :innocent::laugh:

En omgang distancemassage hermed på vej :bottom::tongue:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Hey Anita :wub:

Sikke noget med diagnosen, ikke lige den bedste nyhed - men forhåbentligt tager det ikke modet fra dig.

Squat er forhåbentligt ikke helt slut endnu, men uanset hvad så håber jeg da det bedste :smile:

Krams

Hey Sune :bigsmile::wub:

Ja det er ik lige den nyhed man drømmer om at få at vide - men der skal dog lidt mere til at vælte mig om kuld... Jeg bliver bare stædig og vil kæmpe mod at få lov at squatte igen :superman: Men kan godt se det ik ser så godt ud med hensyn til squatten... Har rimelig stor chance for at ødelægge min ryg rigtig meget hvis den skal have så tungt et pres på sig :unhappy:

KnuZ Anita

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share