Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Hej Venze :bigsmile:

Den sidste video ser rigtig fin ud. Har lidt svært ved at se hvad forskellen er på den øvelse og den anden du lavede, hvor du havde svært ved at gøre hoften fri? :blink: Men her lykkes det da super :4thumbup:

Jeg vil gerne se din box-squat via msn en af dagene. Lige nu har jeg lidt trvlt. Skal snart i bad og gøre mig nytårsklar :tongue:

Knus og godt nytår fra Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Venze :bigsmile:

Den sidste video ser rigtig fin ud. Har lidt svært ved at se hvad forskellen er på den øvelse og den anden du lavede, hvor du havde svært ved at gøre hoften fri? :blink: Men her lykkes det da super :4thumbup:

Jeg vil gerne se din box-squat via msn en af dagene. Lige nu har jeg lidt trvlt. Skal snart i bad og gøre mig nytårsklar :tongue:

Knus og godt nytår fra Pia (Bambi) :wub:

Det klarer vi bare en dag med lidt mere tid :bigsmile: - jeg havde heller ikke selv for meget tid igår, skulle jo gøres glimmer glammer klar :slut:

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Så er ferien overstået for mit vedkommende og den næste måned skal jeg gennemføre 2 kurser og 2 eksamener.

Uge 1: Kursus i personaleledelse (4 etcs-point)

Uge 2: Kursus i virksomhedsudvikling (4 etcs-point)

D. 19 januar: 2 eksamener; uorganisk kemi og mundtlig eksamination i mit afgangsprojekt

Det er hvis de nemmeste point på hele min uddannelse :cool: , men ellers skulle begge kurser være meget spændende og brugbare. Man lærer blandt andet hvordan man forhandler løn, forbereder sig til jobsamtaler osv. Sideløbende og i uge 3 står den på eksamenslæsning. Hvorefter jeg har ferie til d. 1 februar :bigsmile:

Dagens træning....!!

Dagens muskelgrupper var bryst og triceps og da der ik var nogen at snakke med, blev det en effektiv og hurtig træning.

Træningstid: 1 time

DB bench press: (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 15 kg

2 x 10 rep x 17,5 kg

2 x 8 rep x 20 kg

DB incline bench press: (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 12,5 kg

2 x 8 rep x 15 kg

DB Fly/close grip bench press: (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 10 kg

2 x 8 rep x 12,5 kg

Dips:

Jeg var simpelthen for træt, må erkende jeg skal ligge den øvelse i starten af træningen, med mindre jeg bruger mere tid på træningen og derved ikke bliver lige så udkørt :tongue:

DB standing triceps extension:

2 x 10 rep x 20 kg

2 x 8 rep x 20 kg

Cable standing fly: (Ib pr. arm)

2 x 10 rep x 20 Ib

2 x 8 rep x 25 Ib

Cable push-down:

2 x 10 rep x 50 Ib

2 x 8 rep x 55 Ib

Super effektiv træning, jeg kunne næsten ikke styre bilen hjem selv om der er servostyring på :devil: Det har også sat sig godt i underarmen, hvilket gør jeg ikke helt har fuld kontrol over fingermotorikken :laugh: Så det er top nice.

Jeg har nu fundet ud af hvornår første træning i OBBC finder sted, jeg havde håbet jeg fik tid mellem jul og nytår, men nej. Så i weekenden vil jeg tage mig god tid til at se stedet an og få gennemført en træning. Da de lukker kl 17 om lørdagen, tror jeg det ender med at jeg vælger søndag. Jeg glæder mig helt vild, for hver dag der går bliver jeg mere og mere træt af at træne hvor jeg træner og ser mere og mere frem til at komme ned i OBBC. Det var meningen jeg kun skulle have enkelte træninger i OBBc i starten, men tror det ender med jeg rykker alle træninger, foruden nogle enkelte fællestræninger med det gamle slæng i HH.

KnuZZer Anita :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens muskelgrupper var bryst og triceps og da der ik var nogen at snakke med, blev det en effektiv og hurtig træning.
Sorry :cry:
Det var meningen jeg kun skulle have enkelte træninger i OBBc i starten, men tror det ender med jeg rykker alle træninger, foruden nogle enkelte fællestræninger med det gamle slæng i HH.

KnuZZer Anita :superman:

Kool and the Gang :cool:
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.... !!

Igen en hurtig og effektiv træning, da jeg var alene i hulen, i dag var det dog min egen skyld, da jeg kom et par timer før en normalt, hvilket skyldes vores lærer gik kl 12 og bedte os lave gruppearbejde til kl 16 :blink: Øh... Kl 13.45 blev vi enige om at vi havde været dygtige, men jeg er nu ret sikker på vi får en anden mening når vi skal fremlægge imorgen, men det gør ik noget, skal ikke have karakter for det :bigsmile:

Dagens muskelgrupper var biceps og ryg uden dødløft :smile:

Træningstid: 1 time

BB bent-over row:

Med overhåndsgreb og med fokus på bred fatning og træk til det nederste ribben, for at aktivere lidt andre muskler end ved DB one arm row.

2 x 10 rep x 20 kg

2 x 10 rep x 30 kg

2 x 8 rep x 35 kg

Den er hård med bred fatning og så højt et træk, men sidder til gengæld rigtig godt i det øverste af ryggen :bigsmile:

BB curl:

2 x 10 rep x 20 kg

2 x 8 rep x25 kg

DB one arms row:

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 27,5 kg

1 x 8 rep x 30 kg

1 x 8 rep x 32,5 kg (NY PR og håndvægt rekort)

Jeg elsker simpelthen den her øvelse :wub: Styrken og grebsstyrken er øget :superman:

DB pronerede incline shrugs: (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 15 kg

2 x 8 rep x 17,5 kg

Denne gang sad alle løft lige hvor de skulle, sidst var jeg tilbøjelig til at bruge skulder og nakke

DB one arm curl (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 10 kg

Stoppede pga træthed i underarmene .

Træningen igår og idag har givet stor respons på min underarm, selv om jeg ik har kørt nogle af de øvelser der plejer at ramme min underarm. Jeg er derfor lidt bekymret om det kan være noget begyndende seneskinde betændelse, efter den sidste bieps øvelser, havde jeg så lidt kræfter i mine fingre, at jeg næsten ikke kunne holde på en 10 kg håndvægt eller hive mine strømper op, det har jeg sku ikke prøvet før :crazy:

Er der nogen der kender til det, som enten kan berolige mig med at det er helt normal, eller om det kan være signaler på betændelse/træthed i underarmen ? Ligeledes, hvad jeg så skal gøre hvis det er sidste mulighed.

Endvidere fik jeg også en positiv oplevelse, min biceps er vokset :bigsmile: Normalt når jeg spænder og holder om armen føles den bare spændt og buler lidt ud, men i dag kunne jeg tage fat om den som var den en lille bold :4thumbup: Det er nok ikke sket fra den ene dag til den anden, men opdagede det første i dag... !! Dejligt at den begynder at få lidt form, for den er sku lidt bagud i forhold til muskelvæksten på resten af kroppen :laugh:

God aften til alle på MOL

KnuZ Anita :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det ik en fordel at give det lidt ro - eller skal det bare trænes væk :blink:

Vil jo helst ik gøre det værre end det er :bigsmile:

Når jeg begynder at kunne mærke det, så holder jeg mig bare væk fra de øvelser, hvor jeg kan mærke det irriterer.

Ingen grund til total pause, grundet lidt irritation. Hvis det bliver meget slemt, kan en total pause dog være nødvendig, men tror det ikke :wink:

Link to comment
Share on other sites

Endvidere fik jeg også en positiv oplevelse, min biceps er vokset :bigsmile: Normalt når jeg spænder og holder om armen føles den bare spændt og buler lidt ud, men i dag kunne jeg tage fat om den som var den en lille bold :4thumbup: Det er nok ikke sket fra den ene dag til den anden, men opdagede det første i dag... !! Dejligt at den begynder at få lidt form, for den er sku lidt bagud i forhold til muskelvæksten på resten af kroppen :laugh:

God aften til alle på MOL

KnuZ Anita :smile:

:banana3: :banana3: Lyder bare godt!!!! :4thumbup: :4flex: :4flex:

Knus

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg begynder at kunne mærke det, så holder jeg mig bare væk fra de øvelser, hvor jeg kan mærke det irriterer.

Ingen grund til total pause, grundet lidt irritation. Hvis det bliver meget slemt, kan en total pause dog være nødvendig, men tror det ikke :wink:

Har altid trænet det væk - måske ikke det smarteste, men har da virket :wink:

Hejsa Keler og Casper

Tak for jeres råd :bigsmile: om ikke andet så er I jo enige om at jeg ikke skal stoppe med min træning, hvilket jeg så vil lade være med :superman:

Så må jeg jo prøve mig lidt frem, og slappe lidt af i den øvelser hvor det bliver værre.

Og når jeg får det som jeg gjorde under træningen i dag, kommer det sku helt af sig selv jeg ikke kan fortsætte --> jo med 3 kg håndvægte :laugh:

KnuZ Anita

:banana3: :banana3: Lyder bare godt!!!! :4thumbup: :4flex: :4flex:

Knus

M :elvis:

Ja det sku ik helt dårligt :laugh: Håber så bare det er muskelmasse og ikke væskeophobning :tongue:

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Opdatering på kosten

Så er vi kommet over jul og nytår :bigsmile: Jeg må indrømme der gik ged i min kost mellem jul og nytår, men gjorde nu heller ikke det store for at få det til at fungere det var jo jul :blush:

Denne uge er lidt en spændende prøvelse, da det er første gang jeg skal have kosten til at fungere, hvor jeg ikke har fri eller går hjemme og selv disponerer min tid. Jeg var ik i tvivl om det nok skulle gå, men forventede jeg i starten ville have lidt start vanseligheder, hvilket ikke har været tilfældet. Det hele har bare kørt, selv min proteinpandekage firefox-crepes.gif om aftenen, som er det måltid jeg har sværest ved at få passet, da jeg er pænt doven efter kl 20 :laugh:

Kosten den næste periode er ca som vist herunder:

post-12744-1167851943_thumb.jpg

Bemærkninger til kosten:

Jeg skal med tiden have fjernet proteinbaren, da den indeholder for meget sukker/fedt, men lige nu fungerer det ikke med en shake, men det kommer det til.

Jeg ved ikke om de 1900 kcal er mit ligevægtsindtag, men jeg prøver mig lidt frem, det værste der kan ske er at jeg taber 1 kg og det overlever jeg bestemt :laugh:

Ellers synes jeg selv det begynder at se godt ud, men mange måltider bestående af fornuftige madvarer :cool: Med et godt forhold mellem protein, kulhydrater og fedt. Dog bliver det hele tiden tilpasset så det bliver bedre og bedre, i takt med jeg får mere og mere overskud :wink:

/Anita

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Generelt okay fordeling, måske liiidt mere naturlig protein. Dog synes jeg din morgenmad halter en del. Det er der du skal ha flest kals. ned. Der din krop har brug for energi til dagens opgaver. Så smid din Olie derop i det mindste. Og gerne en shake (ik lige huske om der var det....)

Efter træning skal der altså os andet ned end en prot bar. 35g protein + ½-1gcarbs pr kg. kropvægt + 5g kreatin (evt NOZ, V12 eller hva der ellers findes)

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita :bigsmile:

Squ da lidt sjovt at vi får problemet på samme tid :blink: Jeg vil helt klart aflaste armen fra de øvelser der også rammer underarmen meget, ellers kan det ende med at det bliver helt slemt og jeg er nødt til at holde en længere pause - Hvilket jeg sjovt nok ikke er interesseret i :sneaky2:

Det der bekymre mig mest lige nu, er den skriftlige eksamen på fredag. 2 timers turbo skrivning i hånden, er sgu ikke det fedeste med seneskedehinde betændelse :nonono:

TILLYKKE med PR c636.gif Nice girlpower.

Knuz Pia (Bambi) c763.gif

Link to comment
Share on other sites

Generelt okay fordeling, måske liiidt mere naturlig protein. Dog synes jeg din morgenmad halter en del. Det er der du skal ha flest kals. ned. Der din krop har brug for energi til dagens opgaver. Så smid din Olie derop i det mindste. Og gerne en shake (ik lige huske om der var det....)

Jeg kan ik spise mere, har endda skiftet fra havregrød til havregryn med mælk for at få meget ind, dog var der proteinpulver i min grød, så du kan godt have ret i je gburde få en shake til min morgenmad også. Det vil jeg arbejde hen imod.

Min olie har jeg ikke overvejet så meget, men du kan da godt have ret i den gør mere gavn der :blush:

Efter træning skal der altså os andet ned end en prot bar. 35g protein + ½-1gcarbs pr kg. kropvægt + 5g kreatin (evt NOZ, V12 eller hva der ellers findes)

:superman:

Jeg får ikke en bar efter træning, men en shake med ca. 30 g protein og en banan. Baren får jeg før træning, da jeg altid kører direkte fra skole/arbejde til center og ik lige kan få det til at fungere med shake :bigsmile: Kreatin er ikke på programmet lige nu, men det kommer det snart igen, men virker ikke til jeg har respons på kreatin, jeg prøver dog en periode igen inden længe :bigsmile:

Tak for konstruktiv kritik

Anita :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ik spise mere, har endda skiftet fra havregrød til havregryn med mælk for at få meget ind, dog var der proteinpulver i min grød, så du kan godt have ret i je gburde få en shake til min morgenmad også. Det vil jeg arbejde hen imod.

Min olie har jeg ikke overvejet så meget, men du kan da godt have ret i den gør mere gavn der :blush:

Jeg får ikke en bar efter træning, men en shake med ca. 30 g protein og en banan. Baren får jeg før træning, da jeg altid kører direkte fra skole/arbejde til center og ik lige kan få det til at fungere med shake :bigsmile: Kreatin er ikke på programmet lige nu, men det kommer det snart igen, men virker ikke til jeg har respons på kreatin, jeg prøver dog en periode igen inden længe :bigsmile:

Tak for konstruktiv kritik

Anita :bigsmile:

Okay :smile:

Dog synes jeg du skal overveje carbs til efter træning :smile: Og ja mere rigtig kost 1time før træning os. Dog kan en protbar være reserve til de trælse stressede dage :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita :bigsmile:

Squ da lidt sjovt at vi får problemet på samme tid :blink: Jeg vil helt klart aflaste armen fra de øvelser der også rammer underarmen meget, ellers kan det ende med at det bliver helt slemt og jeg er nødt til at holde en længere pause - Hvilket jeg sjovt nok ikke er interesseret i :sneaky2:

Det der bekymre mig mest lige nu, er den skriftlige eksamen på fredag. 2 timers turbo skrivning i hånden, er sgu ikke det fedeste med seneskedehinde betændelse :nonono:

TILLYKKE med PR c636.gif Nice girlpower.

Knuz Pia (Bambi) c763.gif

Ja det er sku lidt pudsigt... Jeg har sagt det før og siger det igen, vi burde træne sammen :laugh:

Jeg håber din arm klarer eksamen på fredag, men mon ik det først er bagefter du får ondt i den, man har som regel ikke tid til smerter under en eksamen :laugh:

Godt at høre det går som det skal med kosten PR-girl..! :tongue:

Og du er vist blevet lige lovlig glad for de der store smileys..! :laugh:

Tak Anders

Og så lige en fin smiley til dig... og ja.. har lige fået taget mig sammen til at lære det i dag, hvilket I nok kan se :laugh:

3d-herisson-signe.gif

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Okay :smile:

Dog synes jeg du skal overveje carbs til efter træning :smile: Og ja mere rigtig kost 1time før træning os. Dog kan en protbar være reserve til de trælse stressede dage :smile:

Jeps... Som sagt, jeg ændre kosten stille og rolig.. !! Ændre jeg alt på en gang, går det bare galt... !!

Men når en ting kører har jeg overskud til at arbejde med en ny ting :bigsmile: Så er glad for at få lidt forslag til forbedringer, som jeg stille og rolig kan arbejde mig hen imod :cool:

Alt i alt skulle det gerne ende med at blive helt i top :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeps... Som sagt, jeg ændre kosten stille og rolig.. !! Ændre jeg alt på en gang, går det bare galt... !!

Men når en ting kører har jeg overskud til at arbejde med en ny ting :bigsmile: Så er glad for at få lidt forslag til forbedringer, som jeg stille og rolig kan arbejde mig hen imod :cool:

Alt i alt skulle det gerne ende med at blive helt i top :4thumbup:

Hva med vitaminer og mineraler?

Synes du skal overveje produktet NOZ :superman: Det max klasse :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeps... Som sagt, jeg ændre kosten stille og rolig.. !! Ændre jeg alt på en gang, går det bare galt... !!

Men når en ting kører har jeg overskud til at arbejde med en ny ting :bigsmile: Så er glad for at få lidt forslag til forbedringer, som jeg stille og rolig kan arbejde mig hen imod :cool:

Alt i alt skulle det gerne ende med at blive helt i top :4thumbup:

Super at det kører.... dejligt med lidt opdatering så man kan få lidt inspiration... :4thumbup:

Miss female

Link to comment
Share on other sites

Hva med vitaminer og mineraler?

Synes du skal overveje produktet NOZ :superman: Det max klasse :superman:

Ja, jeg har da vitaminpiller og husker dem næsten hver dag - er virkelig vanedyr og det tager tid før min krop vænner sig til nye rutiner, men er de først kodet ind, så misser jeg heller ikke en dag. C-vitaminer står også på hylden og bliver tage de dage hvor jeg får en vitaminepille.

Jeg skal igang med at bruge powerdrive og har egentlig bestemt mig for lidt mere, men ikk ehaft overskud til at sætte mig ind i de enkelte produkter. Der findes nogle som hjælper til øgest testetoron niveau og anabolsk niveau, men jeg ved ik om det er lovligt og noget for mig.

Ligeledes kender jeg ikke rigtig til virkningen af f.eks. NOZ og de andre du nævner.

Jeg har fået anbefalet Horses power da jeg ik reagere så kraftigt på kreatin, men det er ulovligt i danmark og jeg vil jo heller ikke bruge de ulovlige produkter, selv om jeg nu ik helt forstår hvorfor det er ulovligt, når de andre lande har gjort det lovligt.

Super at det kører.... dejligt med lidt opdatering så man kan få lidt inspiration... :4thumbup:

Miss female

Ja, jeg er også glad for kroppen har affundet sig med at det er mig der bestemmer, sådan har det bestemt ikke altid været :blush: Men tager man en ændring af gangen, så er det ikke så slemt, det har i hver fald virket for mig :w00t:

KnuZ Anita :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er også glad for kroppen har affundet sig med at det er mig der bestemmer, sådan har det bestemt ikke altid været :blush: Men tager man en ændring af gangen, så er det ikke så slemt, det har i hver fald virket for mig :w00t:

KnuZ Anita :tongue:

Ja det gør jeg også.... jeg er nu igang med at sætte mig lidt ind i vitaminer osv. (Angel har hjulpet en hel del)... men desværre kan jeg ikke komme ind på den hjemmeside hvor jeg kan købe powerdrive.. Men ellers skal jeg igang... Jeg glemmer også ofte min vitamin pille, men nu vil jeg stille dem i skabet med glas så glemmer jeg det ikke da det er det første jeg tager ud hver morgen... Men det er også super vigtigt for mig at tage tingene lidt af gangen ellers bliver det bare for meget... :blush:

keep up the good work...

miss female

Link to comment
Share on other sites

Ja det gør jeg også.... jeg er nu igang med at sætte mig lidt ind i vitaminer osv. (Angel har hjulpet en hel del)... men desværre kan jeg ikke komme ind på den hjemmeside hvor jeg kan købe powerdrive.. Men ellers skal jeg igang... Jeg glemmer også ofte min vitamin pille, men nu vil jeg stille dem i skabet med glas så glemmer jeg det ikke da det er det første jeg tager ud hver morgen... Men det er også super vigtigt for mig at tage tingene lidt af gangen ellers bliver det bare for meget... :blush:

keep up the good work...

miss female

Ja det er vigtig at tage en ting af gangen, derfor har jeg heller ikke såmange kosttilskud endnu, da jeg synes det var vigtigere at få kosten til at fungere inden jeg begyndte at arbejde med diverse tilskud.

Dog er der selvfølgelig det nødvendige som protein, olie og vitaminer... !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share