Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Jeg får helt ondt i mine knæ af at kigge på din squat video! Du skal helt sikkert ikke vinkle din fødder så meget ud! Det er meningen vinklen af dine fødder skal følge ca. knæets vinkel udaf. Ellers ser OH squatten godt ud, og hvis du kan komme ned der, kan du også når du har stangen på ryggen! :cool::smile:

Fødderne følger da fint knæene :blink:

Der er da intet i vejen for at vinkle fødderne ud af. Tror der er noget du har misforstået :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Styrkeløftere skal under vandret for at de kan blive godkendt. Men du har ret i at en styrkeløfter oftest kun går lige under vandret og ikke meget mere, da det jo er vægten på stangen der tæller.

Men styrkeløftere har også vidt forskellige teknikker. Nogle har meget knævandring og nogle har står bredt andre smalt. Men de fleste vil gå efter at have stangen placeret langt nede på nakken og undgå alt for meget knævandring. Det har du ret i :smile:

Du har skam fat i meget af det helt rigtige :bigsmile: Men som jeg skrev ovenfor så vil de flestes stil være en blanding. Bredden på armene har ikke noget at gøre med om det er et powersquat eller et OL squat. Mange styrkeløftere holder meget smalt for at opnå et bedre spænd i ryggen. Dog kræver det god skuldermobilitet, og hvis har stangen meget lavt placeret kan det være svært.

Hehe! Du kan jo ihvertfald variere stresset på dine muskler ved at skifte standbredde senere hen. En superøvelse til indlårene er brede squats. Men i starten gælder det om at finde en naturlig rar standbredde :smile:

Mange tak Troels :4jumpy:

Jeg er blevet en del klogere :innocent: og skal prøve at finde min teknik... Er ked af YouTube er så langsom, ville gerne vise min OL-squat, den er nemlig rigtig godt, men den kommer i loggen når den er loadet færdig. Så hvis jeg arbejder mig ud fra min OL-squat kan det ik gå helt galt.

Lyder godt! Du har en rigtig god indstilling, så du skal nok blive en rigtig vild squatter :4thumbup:

Det er jo en af de øvelser hvor jer tøser faktisk godt kan følge helt godt med os fyrer :superman:

Ja da :devil: Der går ik lang tid så står jeg i OBBC og squatter 150 kg uden udstyr :blink:

Hvis det sker, så gir jeg sku en omgang eller to :crazy::superman:

KnuZ Anita :cool:

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Måske bare mig der har lort i øjende, men synes stadig det ser ud som fødder står meget unarturligt. Og ja selvfølgelig skal fødderne vinkles! :wink:

Jeg tror også mine fødder vinker lidt for meget, men det er ikke det der er mit primære problem, men nærmere en måde hvorpå jeg har kunne komme bare lidt ned.

Link to comment
Share on other sites

Ja da :devil: Der går ik lang tid så står jeg i OBBC og squatter 150 kg uden udstyr :blink:

Hvis det sker, så gir jeg sku en omgang eller to :crazy::superman:

KnuZ Anita :cool:

Hvorfor ikke.... du har jo bygningen til det!! :4flex:

Når jeg har kunne lave 130 kg uden udstyr med mine lange stænger og knævandring langt ind i helved så kan du vel også snilt snuppe et par gange kropsvægt :innocent::wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke.... du har jo bygningen til det!! :4flex:

Når jeg har kunne lave 130 kg uden udstyr med mine lange stænger og knævandring langt ind i helved så kan du vel også snilt snuppe et par gange kropsvægt :innocent::wink:

Hvor er du dejligt optimistisk Norah :wub:

Jeg ved ik helt om jeg vil sammenligne mig med dig :blink: Du har jo trænet i rimelig mange år :innocent:

Men har da næsten været nede med 110 kg, så med en ordentlig teknik, er det vel ikke ulogisk at jeg kan træne den op til et godt stykke over 100 kg :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er du dejligt optimistisk Norah :wub:

Jeg ved ik helt om jeg vil sammenligne mig med dig :blink: Du har jo trænet i rimelig mange år :innocent:

Men har da næsten været nede med 110 kg, så med en ordentlig teknik, er det vel ikke ulogisk at jeg kan træne den op til et godt stykke over 100 kg :superman:

Self kan du det .... for satan da ... vi har fitnessdrenge på 80-90 kg i OBBC som repper med 200 kg - så kan en fitnessnips som dig vel godt tage en med 150 kg for en enkelt rep :wink:

Jeg skal nok heppe heppe :cheer:

p.s. At jeg har trænet i mange år er absolut ikke en fordel - for er MINUS eksplosiv pga alle de år med BB træning og fokus på lang koncentrisk og eccentrisk fase!! Så du har klart overtaget :innocent:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Self kan du det .... for satan da ... vi har fitnessdrenge på 80-90 kg i OBBC som repper med 200 kg - så kan en fitnessnips som dig vel godt tage en med 150 kg for en enkelt rep :wink:

Jeg vil ik skuffe dig :rolleyes:

Jeg skal nok heppe heppe :cheer:

Så skal du også være iført lyserød kort nederdel og lyserøde pongponger :cheer::wub:

p.s. At jeg har trænet i mange år er absolut ikke en fordel - for er MINUS eksplosiv pga alle de år med BB træning og fokus på lang koncentrisk og eccentrisk fase!! Så du har klart overtaget :innocent:

Tror alligevel ik jeg vil gå i kamp med dig :innocent: Men da mine ben er min klart stærkeste muskel, så kan det jo være, men vil slet ikke konkurere i bænkpress :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet en del klogere og skal prøve at finde min teknik... Er ked af YouTube er så langsom, ville gerne vise min OL-squat, den er nemlig rigtig godt, men den kommer i loggen når den er loadet færdig. Så hvis jeg arbejder mig ud fra min OL-squat kan det ik gå helt galt.
Det lyder meget fornuftigt at starte med en smal stand og så arbejde den ud af. :smile:
Self kan du det .... for satan da ... vi har fitnessdrenge på 80-90 kg i OBBC som repper med 200 kg - så kan en fitnessnips som dig vel godt tage en med 150 kg for en enkelt rep

Det begrænser sig vidst en hel del?

Link to comment
Share on other sites

:cheer::cheer::cheer::cheer:

DEAL :cool:

:crazy_pilot:

Bare der er nogen der samler mig op hvis jeg ender med at ligger med 150 kg over på mig

Det lyder meget fornuftigt at starte med en smal stand og så arbejde den ud af. :smile:

Det begrænser sig vidst en hel del?

Ja mon ik der nok skal komme en rigtig flot ANITA-squatstil ud af det :yahoo:

Jamen, så vil jeg da tage dig på ordet. Hermed noteret :4signme::strat::cooldance:

Det er du bestemt også velkommen til hvis det en dag lykkedes :firebounce: - også ved de 140 kg :blink:

Link to comment
Share on other sites

Endelig kom de OL-squat også på video! God stil :cool:

Det overflødiggør i den grad de sidste to siders skriverier i loggen gør det ikke?

Tak Morten :bigsmile: Det jo fordi det er dig der har lært mig OL-sqaut at den er så fin :laugh:

Jeg synes ik det overflødiggør de sidste sider, for jeg vil jo også gerne have samme flotte stil i min power-squat, og har fåt sat en masse ting på plads, jeg har misforstået det en lille smule :innocent:

Godt nytår til dig min ven :superman:

Hey Nita :cheer:

Vil lige ønske dig og dine kære et

FORRYGENDE NYTÅR OG 2007

Glæder mig til at følge dig på din vej og til at skulle :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: og tømme lunger til September!!!!!

Knus

M :elvis:

Hejsa Maria :bigsmile:

Du må også have et rigtigt godt nytår - det bliver bestemt også spændende at følge dig det næste år :4thumbup:

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share