Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Ja jeg gad faktisk også godt have en træningsmakker ala´min egen støbning. Der er nogle af pigerne fra min klasse der ind imellem spørger til min træning og siger at de også gerne vil igang, men at det skal være sammen med en anden :blink: Det vil umuligt komme til at fungere for mig, når de sikkert kommer for at løfte 2 kg håndvægte, strække ud og :blahblah::laugh: De tror man bliver ligesom Arnold hvis man tager lidt bønner på :tongue:

Jeps - Det ville ikke være at foretrække.... !

Vil nu egentlig heller ikke kunne affinde mig med en fast træningspartner, alt for besværlig i længden og få det til at passe sammen, men enkelte træninger ville da være helt i top - Men som du siger, med en af samme støbning :4flex: :4flex:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeps - Det ville ikke være at foretrække.... !

Vil nu egentlig heller ikke kunne affinde mig med en fast træningspartner, alt for besværlig i længden og få det til at passe sammen, men enkelte træninger ville da være helt i top - Men som du siger, med en af samme støbning :4flex: :4flex:

Right :4thumbup: Jeg er helt enig. Nogle gange skal jeg bare afsted og så få kroppen banket igennem uden alt for meget :blahblah: Andre gange er det meget hyggeligt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hov hov... det er da os alle der er seje.... Dig med.... !! Spændende at følge din diæt... Hopper selv med på vognen i december/januar (hygge diæt), men lige nu koncentrerer jeg mig om mit afgangsprojekt.

Puha.. december er da en svær måned at gå på diæt i.. mit mål i december er bare ikke at tage på... andet er vidst for urealistisk

Link to comment
Share on other sites

Puha.. december er da en svær måned at gå på diæt i.. mit mål i december er bare ikke at tage på... andet er vidst for urealistisk

Når man har eksamen 2 januar :blink::dry: , så er der alligevel ikke så meget julehygge - og er i det hele taget ikke til julemad.. så diæt de dage jeg ikke skal andet, men dog hygge diæt... ! :blush::blush:

Så regner da stærkt med at holde formen eller måske smide lidt fedt i løbet af december og januar.. hvorefter der skal smides godt med masse på igen :devil:

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Når man har eksamen 2 januar :blink::dry: , så er der alligevel ikke så meget julehygge - og er i det hele taget ikke til julemad.. så diæt de dage jeg ikke skal andet, men dog hygge diæt... ! :blush::blush:

Så regner da stærkt med at holde formen eller måske smide lidt fedt i løbet af december og januar.. hvorefter der skal smides godt med masse på igen :devil:

puha... jeg jeg har ogs en stor eksame 10 januar... men der skal altså være tid til julehygge (både mad og socialt samvær) - så må man træne det hårdere.. det skulle der gerne blive tid til i december...

Link to comment
Share on other sites

Nyder min træningsfrie uge

Jeg har måtte erkende at jeg træner for tit og for tungt til et 2. split program. Tidligere fungerede det fint med 2 dages pause for hver muskelgruppe... men men.. nu skal jeg vist op på 3-4 dage, kan jo ikke lade være med at træne røv tungt. :devil:

Jeg har derfor udnyttet tiden til at sammensætte et nyt program - et 3. split program - da jeg tror det vil passe mig fint. 2. split er for lidt opdelt, men kun 1 muskelgruppe pr. træningsdag er i hver fald for meget opdelt lige nu.

3. split opdelingen er:

Dag 1: Ryg og biceps/forarm

Dag 2: Bryst og skulder

Dag 3: Ben/balder, triceps og abs

Jeg har loaded en oversigt over de enkelte øvelser der skal laves de enkelte dage, hvis nogen skulle have lyst til at se det :bigsmile::bigsmile: :

3._split_program_d._18._november_2006.doc

Jeg har valgt øvelserne ud fra to aspekter. At det er en øvelser jeg har det godt med og nøje studie af hvilke muskler de enkelt øvelser tager fat i. Så jeg f.eks. undgår 3 øvelser for bagskulder og ikke har nogen for den foreste del af skulderen.

Jeg vil meget gerne høre folks meninger om programinddelingen og øvelsesvalget - det er dog ikke sikkert jeg ændre i programmet, der er jo mange forskellige holdninger til udarbejdelse af et program. :cool:

Ellers må I alle have en fortsat god weekend.

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita :bigsmile:

Dejligt at du nyder dine fridage :4thumbup:

Nu er jeg ikke den store ørn til at lægge programmer, men umiddelbart ser det rigtig spændende og hårdt ud :devil: Jeg overvejer selv at begynde at kører 3 split fordi jeg er begyndt at løbe lidt inden jeg styrketræner og så er der ikke helt energi til at kører 3 muskelgrupper igennem bagefter. Tror måske dit program kan inspirere mig :tongue:

Fortsat go weekend.

Knuz Pia (Bambi) :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg overvejer selv at begynde at kører 3 split fordi jeg er begyndt at løbe lidt inden jeg styrketræner og så er der ikke helt energi til at kører 3 muskelgrupper igennem bagefter. Tror måske dit program kan inspirere mig :tongue:

Hejsa Pia

Du skal være mere end velkommen til at bruge mit program som udgangspunkt til dit det nye og får du brug for lidt hjælp til at få det passet ind med dine øvelser og det antal du har brug for - så siger du bare til :4thumbup: :4thumbup:

Hilsen Anita

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Pia

Du skal være mere end velkommen til at bruge mit program som udgangspunkt til dit det nye og får du brug for lidt hjælp til at få det passet ind med dine øvelser og det antal du har brug for - så siger du bare til :4thumbup: :4thumbup:

Hilsen Anita

Tak skal du have Anita :bigsmile: Jeg siger nok snart til, for har faktisk bestemt mig for at begynde at kører 3-split fra næste uge af :cool: det bliver lidt spændende :tongue:

Knuz Pia (Bambi) :wub:

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagscardio

Jeg har været i jylland og besøge familien og en veninde fredag/lørdag og idag har jeg siddet ved min pc og skrevet på projektet hele dagen, så det var en hel fornøjelse at komme ud i det fri.

:walking: :walking: :walking: :walking: :walking:

PowerWalk i 60 min

:walking: :walking: :walking: :walking: :walking:

Jeg fandt en rigtig dejlig rute i en skov ned langs en å, med masser af forhindringer i form af stigninger, små broer osv... Rigtig dejligt tur, trods jeg var tæt på at farre vild i skoven :blush: ....

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagscardio

Jeg har været i jylland og besøge familien og en veninde fredag/lørdag og idag har jeg siddet ved min pc og skrevet på projektet hele dagen, så det var en hel fornøjelse at komme ud i det fri.

:walking: :walking: :walking: :walking: :walking:

PowerWalk i 60 min

:walking: :walking: :walking: :walking: :walking:

Jeg fandt en rigtig dejlig rute i en skov ned langs en å, med masser af forhindringer i form af stigninger, små broer osv... Rigtig dejligt tur, trods jeg var tæt på at farre vild i skoven :blush: ....

Det er kanon at gå/løbe i skovområder osv i disse tider. Det er enorm hyggeligt :smile:

Det var da godt at du kunne finde tilbage :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det er kanon at gå/løbe i skovområder osv i disse tider. Det er enorm hyggeligt :smile:

Det var da godt at du kunne finde tilbage :laugh:

Hej la Cour...!

:bigsmile: Og velkommen til min log :bigsmile:

Jeps - Det var en super dejligt tur - naturen er kanon flot lige for tiden. Der var bare alt for mange stier at vælge imellem :blush: Hvilket jo er en god ting når man lærer området lidt at kende, så man kan variere turen - ikke sjovt at gå/løbe den samme tur hver gang :wink:

Link to comment
Share on other sites

:devil::devil:I'm back :devil::devil:

Efter hele 5 dages pause - puha det var hårdt til sidst.

Idag var første dag med mit nye program - 3. split - og tro mig, jeg har glædet mig som et lille barn til at give den gaz :firebounce::firebounce:

Onsdags træning

Der skulle trænes ben, triceps og mave. Grundet mit nye program have jeg en del nye øvelser idag, front squat, leg extensions, triceps extension og box-squat (til godkendt dybde).

Ben/balder:

Leg extension:

2 x 10 rep x 15 kg

Var rimelig skeptisk overfor denne øvelse - men det var nu egentlig meget god - så den får lov at blive i programmet :4thumbup:

Box-squat: (til godkendt dybde)

2 x 10 rep x 50 kg

2 x 8 rep x 60 kg

Det kræver lige lidt tilvending at træne helt ned til godkendt dybde - så valgte at køre lette vægte - men med tiden kommer den forhåbentlig mere vægt på. :superman:

Front squat:

2 x 10 rep x 25 kg

2 x 8 rep x 35 kg

Hold fast der kom tøs over mig - av for helvede hvor gjorde det ondt i mine arme og kunne slet ikke mærke det i mine ben, måtte give mig og bruge tøse skum dimsen til at lægge på stangen - POP NITTE :sneaky2: . Ellers en god øvelse for mine arme, de var total smadret bagefter. Men kan se fordelen ved øvelsen, så når bare armene lige vænner sig til det, så jeg kan få nok væt på til at benene kan mærke det, så bliver det jo helt top :4thumbup: .

Squat:

2 x 10 rep x 70 kg

2 x 8 rep x 80 kg

Her burde jeg så være stoppet ifølge programmet.... men men men .... min ben skreg efter mere, de var på ingen måder brændt af :wub: ... alt for meget energi i dem endnu, så jeg lod mig selvfølgelig overtale og to lige lidt flere sæt.

2 x 6 rep x 90 kg

2 x 3 rep x 95 kg

Mine ben ville så slet ikke blive trætte, kunne nærmest ikke mærke jeg havde trænet, men kunne jo ikke blive ved med at blokere det ene af de 2 stativer der er i centret, så stoppede.... Der sku ikke meget tøs over de ben :nonono::nonono: ... De vil næsten aldrig blive trætte.... Nogen der kender en super øvelse som kan overvinde mine ben ?

Triceps:

Kabel triceps pull-down med reb:

2 x 10 rep x 60 Ib

2 x 8 rep x 65 Ib

Dips:

1 x 5 rep x mig (NY PR)

2 x 4 rep x mig

Super overskud idag..... Kan mærke der er ved at komme lidt flow på, nu hvor jeg kan lave mere end et par stykker.... :smile::tongue:

BB lying triceps extension:

2 x 10 rep x 20 kg

2 x 8 rep x 20 kg

DEJLIG ØVELSE :wub::wub::wub:

Mave:

Mave på bold:

1 x 20 rep x mig

2 x 15 rep x mig

Træningen tog 1 time og 45 mig... koncentreret og god træning med masser af overskud... men som sædvanligt alt for meget overskud i mine ben.... !! Var glad for de nye øvelser, dog kræver front squat en del tilvænding i mine arme.

Link to comment
Share on other sites

:devil::devil:I'm back :devil::devil:

Efter hele 5 dages pause - puha det var hårdt til sidst.

Idag var første dag med mit nye program - 3. split - og tro mig, jeg har glædet mig som et lille barn til at give den gaz :firebounce::firebounce:

Onsdags træning

Der skulle trænes ben, triceps og mave. Grundet mit nye program have jeg en del nye øvelser idag, front squat, leg extensions, triceps extension og box-squat (til godkendt dybde).

Ben/balder:

Leg extension:

2 x 10 rep x 15 kg

Var rimelig skeptisk overfor denne øvelse - men det var nu egentlig meget god - så den får lov at blive i programmet :4thumbup:

Box-squat: (til godkendt dybde)

2 x 10 rep x 50 kg

2 x 8 rep x 60 kg

Det kræver lige lidt tilvending at træne helt ned til godkendt dybde - så valgte at køre lette vægte - men med tiden kommer den forhåbentlig mere vægt på. :superman:

Front squat:

2 x 10 rep x 25 kg

2 x 8 rep x 35 kg

Hold fast der kom tøs over mig - av for helvede hvor gjorde det ondt i mine arme og kunne slet ikke mærke det i mine ben, måtte give mig og bruge tøse skum dimsen til at lægge på stangen - POP NITTE :sneaky2: . Ellers en god øvelse for mine arme, de var total smadret bagefter. Men kan se fordelen ved øvelsen, så når bare armene lige vænner sig til det, så jeg kan få nok væt på til at benene kan mærke det, så bliver det jo helt top :4thumbup: .

Squat:

2 x 10 rep x 70 kg

2 x 8 rep x 80 kg

Her burde jeg så være stoppet ifølge programmet.... men men men .... min ben skreg efter mere, de var på ingen måder brændt af :wub: ... alt for meget energi i dem endnu, så jeg lod mig selvfølgelig overtale og to lige lidt flere sæt.

2 x 6 rep x 90 kg

2 x 3 rep x 95 kg

Mine ben ville så slet ikke blive trætte, kunne nærmest ikke mærke jeg havde trænet, men kunne jo ikke blive ved med at blokere det ene af de 2 stativer der er i centret, så stoppede.... Der sku ikke meget tøs over de ben :nonono::nonono: ... De vil næsten aldrig blive trætte.... Nogen der kender en super øvelse som kan overvinde mine ben ?

Triceps:

Kabel triceps pull-down med reb:

2 x 10 rep x 60 Ib

2 x 8 rep x 65 Ib

Dips:

1 x 5 rep x mig (NY PR)

2 x 4 rep x mig

Super overskud idag..... Kan mærke der er ved at komme lidt flow på, nu hvor jeg kan lave mere end et par stykker.... :smile::tongue:

BB lying triceps extension:

2 x 10 rep x 20 kg

2 x 8 rep x 20 kg

DEJLIG ØVELSE :wub::wub::wub:

Mave:

Mave på bold:

1 x 20 rep x mig

2 x 15 rep x mig

Træningen tog 1 time og 45 mig... koncentreret og god træning med masser af overskud... men som sædvanligt alt for meget overskud i mine ben.... !! Var glad for de nye øvelser, dog kræver front squat en del tilvænding i mine arme.

Go GIRL :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: sådan

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita :bigsmile:

Dejligt at du vender tilbage med så meget energi - det var det jeg sagde :4thumbup:

Leg extension:

2 x 10 rep x 15 kg

Du laver denne øvelse i maskine ik? Jeg kører den selv og synes den rigtig go´, men tror der er stor forskel på friktionen i maskinerne. Jeg kører nemlig med 55 kg, men i et andet center jeg trænede i kunne jeg knap tage 10-15 kg :blink:

Helt vildt at du ikke bliver træt i benene af at kører squat :crazy: Det er nok en af mine dårligste øvelser. front squat kan jeg slet ikke arbejde med, det gør alt for ondt i armene. Jeg er derimod glad for at kører lunges i smith stativ. Bare sørg for at komme laaaaangt ned, så garantere jeg dig for at dine balder er ristede dagen efter :devil:

Jeg er også startetet på dips igen. Engang kunne jeg tage 10, så holdt jeg otte måneders pause, så kunne jeg knap nok lave én, og nu kan jeg lave ca. 6 :4thumbup: Så mon ikke snart der kommer en ny PR i denne øvelse :laugh:

Når du kører triceps extension (går ud fra at det er Fransk Pres) knækker dine skuldre også helt vildt? Det gør mine, fatter ikke lige hvad der sker :eh:

Ellers rigtig FED omgang træning du har fået fyret af - altid spændende at følge din log :w00t:

Knuz Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Jeg er derimod glad for at kører lunges i smith stativ. Bare sørg for at komme laaaaangt ned, så garantere jeg dig for at dine balder er ristede dagen efter :devil:

Jeg har i en periode kørt lunges dog ikke i smith stativ.. hader det stativ, vil have det i fri vægt, den kan heller ikke slå mine ben ud. :blush:

Når du kører triceps extension (går ud fra at det er Fransk Pres) knækker dine skuldre også helt vildt? Det gør mine, fatter ikke lige hvad der sker :eh:

Nej det synes jeg ikke mine skuldre gør.. men bevæger heller ikke mine skulder så meget, mest mine arme der bøjer.... !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i en periode kørt lunges dog ikke i smith stativ.. hader det stativ, vil have det i fri vægt, den kan heller ikke slå mine ben ud. :blush:

Hvis du vil have øvelser der slår benene ud, så er her 2 rigtig gode forslag..! :devil:

Walking lunges:

http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps...lkingLunge.html

Single leg split squat

http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps...SplitSquat.html

Den sidste er nok nær den ondeste jeg har prøvet...! :superman:

Vi kan jo ikke have du går og føler, at bentræningen ikke er tilstrækkelig..! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have øvelser der slår benene ud, så er her 2 rigtig gode forslag..! :devil:

Walking lunges:

http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps...lkingLunge.html

Single leg split squat

http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps...SplitSquat.html

Den sidste er nok nær den ondeste jeg har prøvet...! :superman:

Vi kan jo ikke have du går og føler, at bentræningen ikke er tilstrækkelig..! :tongue:

Tak Anders...!

Den første får jeg nok lidt problemer med, da centret er ret lille og pladsen meget udnyttet - måske ude foran centret :laugh::laugh:

Men den sidste ser faktisk ret ond ud, tror da lige balancen kommer på en prøve. Har også overvejet at begynde at træne squath på en BOSU som vender som et vippebræt - ond øvelse. :blink:

Men må også indrømme mine ben så småt er begyndt at blive lidt stive - ville også være mærkeligt hvis de slet ikke reagerede på dagens bentræning.

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Tak Anders...!

Den første får jeg nok lidt problemer med, da centret er ret lille og pladsen meget udnyttet - måske ude foran centret :laugh::laugh:

Men den sidste ser faktisk ret ond ud, tror da lige balancen kommer på en prøve. Har også overvejet at begynde at træne squath på en BOSU som vender som et vippebræt - ond øvelse. :blink:

Men må også indrømme mine ben så småt er begyndt at blive lidt stive - ville også være mærkeligt hvis de slet ikke reagerede på dagens bentræning.

/Anita

Ellers må du jo bare fordoble antallet af sæt squat..! :devil:

Men gør da som Coleman, smid stangen på nakken og trask udenfor.. Dog er det nok sjovere i Arlington, Texas end her i kolde DK..! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ellers må du jo bare fordoble antallet af sæt squat..! :devil:

Men gør da som Coleman, smid stangen på nakken og trask udenfor.. Dog er det nok sjovere i Arlington, Texas end her i kolde DK..! :tongue:

Klart jeg vælger sidste mulighed... Morgen PW på tom mave udført som gående lunges med 50 kg på skuldrene :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ellers må du jo bare fordoble antallet af sæt squat..! :devil:

Men gør da som Coleman, smid stangen på nakken og trask udenfor.. Dog er det nok sjovere i Arlington, Texas end her i kolde DK..! :tongue:

Hold da op Anders, Det er da hele udfordringen herhjemme, når frosten er kommet og så lave walking lunges uden for - det er ren Rocky 3 :4thumbup: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Front squat tungt nok så burde de ben være fucked :superman: Og så smid lidt leg extension, Leg curl og lunges ind. Så burde det spille. Ellers er der ik nok kg på stangen :superman:

Jeps... der er muligheder nok... Må bare igang.... tror 20 rep i squat kan slå dem omkuld, det har jeg hørt fra andre... !! Må prøvelidt af det hele...

Link to comment
Share on other sites

Hold da op Anders, Det er da hele udfordringen herhjemme, når frosten er kommet og så lave walking lunges uden for - det er ren Rocky 3 :4thumbup: :superman:

Synes personlig jeg vil tage patent på walking lunges udendørs med vægt og tom mave... den må skulle hedde... Anita Walk :wub::wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share