Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdagens træning - Bryst og skulder

Min triceps har været helt død hele dagen efter en god træning igår, så det var hårdt at træne bryst idag. Så fremover skal triceps trænes efter bryst :wink: . Mine ben har haft det fint, dog kunne leg extension mærkes i det nederste af forlåret.

Idag var der 3 nye øvelser på programmet: BB inline bench press, DB arnold press og cable standing fly. Jeg havde det godt med alle 3 øvelser og vil fortsat bruge dem i programmet.

Fik mig en træningspartner idag..... En af drengene, som jeg har trænet lidt med en gang før... Det fungerede rigtig fint, selv om han er lidt stærkere end mig :4thumbup: :4thumbup: Men dejligt med lidt hjælp :blush::blush: .

BB flat bench press:

2 x 10 rep x 35 kg

2 x 8 rep x 40 kg

Masser af styrke, men da jeg jo skulle igennem 4 bryst øvelser idag, måtte jeg hellere spare på kræfterne.

BB incline bench press:

2 x 10 rep x 30 kg

2 x 6 rep x 32,5 kg

Det er så dejligt med nye øvelser, man aner ikke hvor stærk man er.... Efter de første 2 sæt, vidste jeg ikke om der skulle 2,5 kg eller 5 kg på, for en sikkerhedsskyld valgte jeg 2,5 kg og haha... kunne jo kun tage 6 rep, med lidt hjælp fra min makker.... godt jeg ikke satte 5 kg på. :laugh::laugh:

DB arnold press:

2 x 10 rep x 6 kg

2 x 8 rep x 7 kg

Okay øvelse, men kan vist godt have lidt tungere vægte næste gang.

DB lateral raise:

2 x 10 rep x 7 kg

2 x 8 rep x 8 kg

Cabel standing fly: (Ib for hver arm)

2 x 10 rep x 20 Ib

2 x 8 rep x 25 Ib

Tog udgangspunkt i min makkers styrke, han havde 60 Ib, så jeg regnede med jeg skulle bruge 40 Ib, da han jo er lidt stærkere - SNYDT - 20 Ib passede.... ØV :nonono: ... Men lidt teknik så er jeg på toppen.

DB flat bench press: (kg for hver arm)

2 x 10 rep x 12,5 kg

2 x 8 rep x 15 kg

Var godt nok ved at være brugt, det sidste løft var vist mere min makkers fortjeneste end det var min.

DB lying rear lateral raise:

2 x 10 rep x 7 kg

2 x 8 rep x 8 kg (NY PR)

Den var NEM :devil::devil:

Super hård træning..... Skal have ændret mit program - ikke triceps før bryst, tror jeg vil kører tilceps og bryst samme dag... og i stedet køre skulder sammen med ben træningen, hvor jeg før havde triceps....

Link to comment
Share on other sites

:nonono:

:tongue:

Der skal da ikke spares på noget som helst..! :wink:

UNDSKYLD :innocent: Det skal aldrig ske igen :blink:

Ej, den var nu også tung nok, men da det var første gang jeg skulle prøve 4 bryst øvelser på en dag, ville jeg heller have lidt ekstra energi i sidste øvelse, jeg kunne fyrre af, en bruge det i starten og så gå helt kold...

Link to comment
Share on other sites

UNDSKYLD :innocent: Det skal aldrig ske igen :blink:

Ej, den var nu også tung nok, men da det var første gang jeg skulle prøve 4 bryst øvelser på en dag, ville jeg heller have lidt ekstra energi i sidste øvelse, jeg kunne fyrre af, en bruge det i starten og så gå helt kold...

Excuses... Excuses..! :tongue:

Nu ved du det bare til næste gang..! :wink::superman:

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg været til det årlige tjek hos tandlægen, nul huller og det så ganske fint ud. :4thumbup:

Ellers har jeg ikke lavet så meget end at være i centret, effektiv træning og en masse snakken :blahblah::blahblah: Men det er jo også fredag :innocent:

Fredagens træning:

3. dag i streg med mit nye program og tror ikke jeg overdriver hvis jeg har DOMS i ALLE muskler foruden ryg og biceps, som skulle have tur idag. Må sige det nye program som har indeholdt ca. 3 nye øvelser hver dag, kan mærkes på kroppen. Det påvirkede dog også den sidste del af dagens træning, da både DOMS og kalorie underskud pga. diæt har snuppet de sidste kræfter. Dog fik jeg endnu en gang sat nye PR og taget en ny øvelse i brug: BB reverse curl.

Kabeltræk til bryst:

1 x 10 rep x 45 kg

1 x 8 rep x 50 kg

2 x 6 rep x 55 kg (NY PR)

Dejligt med ny PR, dog har jeg svært ved at holde numsen i sædet, men mon ikke det kommer i takt med styrken.

DB one arms curl: (kg. pr arm)

2 x 10 rep x 12,5 kg (NY PR)

2 x 8 rep x 12,5 kg

Plejer at have 10 kg i de 2 første sæt, men ikke idag. :devil:

Sumo-dødløft:

2 x 8 rep x 50 kg

2 x 6 rep x 60 kg

2 x 6 rep x 65 kg

2 x 3 rep x 70 kg (NY PR)

Jeg tror jeg er ved at være klar til at køre 10 rep i første sæt med 50 kg, der var mere styrke end jeg havde forventet. :4thumbup:

BB reverse curl:

2 x 10 rep x 15 kg

1 x 8 rep x 17,5 kg

1 x 5 rep x 17,5 kg

Skulle have haft 8 i sidste sæt, men det blev dælme for tungt :nonono: . Er dog lovlig undskyldt da det er første gang jeg prøver øvelsen :innocent: - dog gik træningen ned af bakke herfra :unhappy::unhappy:

Kabel seated row:

2 x 10 rep x 45 kg

2 x 8 rep x 50 kg (NY PR)

Puha den var tung - Lavede ny PR, men også kun lige... Meget lidt overskud tilbage

BB preacher curl:

2 x 10 rep x 15 kg

1 x 7 rep x 17,5 kg

1 x 5 rep x 17,5 kg

Nej nej nej.... kører normalt 17,5 kg i de første sæt og 20 kg i de sidste sæt... gik ned i vægt, og kunne ikke endgang tage 8 rep i de sidste 2 sæt.... POP NITTE :sneaky2::nonono:

Skulle have haft en rygøvelse mere, men blev enig med mig selv om, at det vist måtte vente til næste uge, der var bare ikke flere kræfter tilbage - Men det gør ikke så meget, for jeg har virkelig brændt kroppen helt igenne de sidste 3 dage og lavede en masse nye PR, selv om jeg er på diæt.... og lytter til min krop, og kunne mærke sidste øvelse alligevel ikke ville have været noget værd.

I næste uge vil kroppen være mere vandt til de nye øvelser, og så skal der sparkes røv... igen :devil:

Men nu skal min krop godt nok have weekend - tror jeg kan præstere at have DOMS overalt imorgen :crazy::crazy:

Link to comment
Share on other sites

KOSTEN:

:4eat::4eat::4eat: :4eat: :4eat::4eat: :4eat: :4eat::4eat:

Lige for tiden er jeg på hygge diæt :blush: hvilket betyder, at det ikke er det vigtigste, at jeg følger min diæt, men at mit afgangsprojekt bliver afsluttet ordentlig. Jeg følger det så godt jeg kan, indtil videre har det kørt fint med at følge det de 5 hverdage og så tage det lidt mere med ro i weekenden. Ligeledes vejer jeg heller ikke maden, men ved hvor meget det ca. fylder på min tallerken.

Jeg ved faktisk ikke hvad mit ligevægts indtag er, men har valgt at gætte på det er ca. 1900 kcal. Og får derfor ca. 1400 kcal lige nu. Tiden vil vise om det er passende.

Jeg har valgt at have en kostplan som indeholder mad jeg kan lide og som er meget proteinrigt. Da det for mig er vigtig der er nem og smager godt. Jeg gider simpelthen ikke bruge tid i køkkenet hvis jeg kan slippe :blush: .

:4eat::4eat::4eat::4eat::4eat::4eat::4eat::4eat::4eat:

Morgenmad: omkring kl 7

60 g havregryn

200 g skummetmælk

5 g chokolade proteinpulver

Havregryn er sundt og mættende - så det spiser jeg selvfølgelig.

Mellemmåltid 1: omkring kl 10

1 stk. frugt

Lige for tiden får jeg sjældent dette måltid.... Men det er meningen jeg skal have det..

Middagsmad: Omkring kl 11.30

100 g grov rugbrød (2 skiver)

200 g magert kød (som regel 2 store skiver hamburgryg/skinke)

stærk sennep

Jeg koger en stor skinke eller hamburgryg i weekenden, skærer den i store skiver som fryses ned i poser med 2 stk.

Mellemmåltid 2: omkring kl 18

20 g proteinpulver

250 g skummetmælk

1 stk banan

Dette måltid får jeg kun de dage jeg har været nede og træne, hvilket så også er alle 5 hverdage for tiden.

Aftensmad: omkring kl 19.30

125 g magert kød (som regel 5% hakket oksekød)

100 g frosne grøntsager (som regel green wokmix fra coop)

100 g frosne grøntsager (som regel østen mix fra coop)

Steg på en pande og krydder med peber og chili, spises med sukkerfri ketchup

Kødet pakkes også i små poser og fryses, så jeg har en til hver dag. Når kødet er svitset tilsættes de frosne grøntsager. Smager vidunderligt.

Det giver:

125 g protein (35 %)

160 g kulhydrater (45 %)

33 g fedt (20 %)

Samlet ca. 1400 kcal

:4eat::4eat::4eat::4eat::4eat::4eat::4eat::4eat::4eat:

Det jeg kan lidt ved denne madplan er at jeg hovedsageligt får mit protein fra kød, det er dejligt nem og så får jeg både 3 meget forskellige måltider, morgenmad, rugbrød og varm mad. Så jeg blvier ikke træt af det, frem for hvis man skulle have rugbrød alle 3 måltider.

Link to comment
Share on other sites

Planen som sådan ser ganske fin ud.. Men hvor er kyllingen..? :tongue:

Og så vil jeg mene du godt kan tåle at spise et måltid mere inden sengetid.. :smile:

Morgenmad: omkring kl 7

60 g havregryn

200 g skummetmælk

5 g chokolade proteinpulver

Havregryn er sundt og mættende - så det spiser jeg selvfølgelig.

Min erfaring er at havregrød mætter mere, så "slipper" du for mælkens kcal og kan få lidt mere proteinpulver i (15-20 gr). Desuden er det super lækkert med kanel og sødemiddel i.. :smile:

Aftensmad: omkring kl 19.30

125 g magert kød (som regel 5% hakket oksekød)

100 g frosne grøntsager (som regel green wokmix fra coop)

100 g frosne grøntsager (som regel østen mix fra coop)

Steg på en pande og krydder med peber og chili, spises med sukkerfri ketchup

Kødet pakkes også i små poser og fryses, så jeg har en til hver dag. Når kødet er svitset tilsættes de frosne grøntsager. Smager vidunderligt.

Her ville jeg bytte oksekødet ud med kylling, men det er vist mere en smagssag..! :4mewantfood:

Og grøntsagen over alle grøntsager er jo grønne bønner.. :w00t::smile:

Det giver:

125 g protein (35 %)

160 g kulhydrater (45 %)

33 g fedt (20 %)

Generelt ser det rigtig fornuftigt ud IMO. Også med fordelingen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Anders

Mange tak for dine kommentar.... !!

Hvad kylling angår, så spiser jeg også kylling, da min middagsmad og aftensmad er noteret som magert kød, men mine smagsløg er mere til oksekøden og hamburgryg/skinke. Men der er vi jo alle forskellige :blush:

Den ene af grøntsagsblandingerne - green wokmix, består hovedsageligt af grønne bønner, ærter og spinat... smager super.. kan varmt anbefales. :4thumbup: :4mewantfood: :4thumbup:

Jeg har overvejet havregrøden i lang tid, men da jeg er stort B menneske, får jeg mig ikke taget sammen til det om morgen - men jeg tror jeg vil prøve det en af dagene, for må jo klart give dig ret og jeg kan generelt godt lide grød :wub:

Hvad vil du forslå inden sengetid ? Kan regne ud det gerne må være proteinrigt, men ved ikke lige hvad det skulle være.

Anita

Link to comment
Share on other sites

Jeg har overvejet havregrøden i lang tid, men da jeg er stort B menneske, får jeg mig ikke taget sammen til det om morgen - men jeg tror jeg vil prøve det en af dagene, for må jo klart give dig ret og jeg kan generelt godt lide grød :wub:

Det tager 5 min. at lave frøken..! :wink:

Hvad vil du forslå inden sengetid ? Kan regne ud det gerne må være proteinrigt, men ved ikke lige hvad det skulle være.

Anita

Hmm.. Der er mange muligheder, alt lige fra en shake, til kød til en proteinpandekage..

personligt er jeg mest til pandekagen..! :tongue: Men det er vist kun fantasien og lysten til at stå i køkkenet der sætter grænser..! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det tager 5 min. at lave frøken..! :wink:

:alright:

Hmm.. Der er mange muligheder, alt lige fra en shake, til kød til en proteinpandekage..

personligt er jeg mest til pandekagen..! :tongue: Men det er vist kun fantasien og lysten til at stå i køkkenet der sætter grænser..! :wink:

Jeg er ikke gode venner med shakes - men pandekagen er helt i top og den kan jo laves om eftermiddagen.... !! Så det vil jeg da begynde at lave, er faktisk også pænt sulten kl 22...

Takker for rådene... :wub:

Link to comment
Share on other sites

:alright:

Jeg er ikke gode venner med shakes - men pandekagen er helt i top og den kan jo laves om eftermiddagen.... !! Så det vil jeg da begynde at lave, er faktisk også pænt sulten kl 22...

Takker for rådene... :wub:

hejsa

jeg har erfaring med at hvis ikke jeg får noget sent aften ved en 20-21 tiden så er jeg bare mega sulten - men det er også ofte det skal være noget lækkert så jeg blender tit lidt frosentfrugt fx. røde bær og lidt mælk og så putter jeg noget vanilie eller jordbær prot. pulver ned i og så lidt SØD - man kan ikke smage proteinpulveren med det gør bare at man er mæt hele natten og ikke sulten næste morgen...

miss female

Link to comment
Share on other sites

hejsa

jeg har erfaring med at hvis ikke jeg får noget sent aften ved en 20-21 tiden så er jeg bare mega sulten - men det er også ofte det skal være noget lækkert så jeg blender tit lidt frosentfrugt fx. røde bær og lidt mælk og så putter jeg noget vanilie eller jordbær prot. pulver ned i og så lidt SØD - man kan ikke smage proteinpulveren med det gør bare at man er mæt hele natten og ikke sulten næste morgen...

miss female

Takker for rådet, men vil nok mest anvende sådan en shake når jeg ikke er på diæt, den indeholder en del kulhydrater, som min krop ikke har brug for om natten :nonono: . Jeg er ikke lækkersulten om aften, om natten sover jeg og om morgen propper jeg morgenmad i munden....

Men lækker det lyder den :4mewantfood:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Takker for rådet, men vil nok mest anvende sådan en shake når jeg ikke er på diæt, den indeholder en del kulhydrater, som min krop ikke har brug for om natten :nonono: . Jeg er ikke lækkersulten om aften, om natten sover jeg og om morgen propper jeg morgenmad i munden....

Men lækker det lyder den :4mewantfood:

/Anita

man behøver jo ikke så meget frugt... jeg har i morgen planlagt at tage en om eftermiddagen - mest fordi jeg skal igang med mere protei- bestemt ikke min yndlings spise (drikke) hvor jeg normalt ville så lidt frugt så tager jeg bare lidt mindre frugt og lidt mælk og protein pulver.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

:bigsmile:

Smider lige en hilsen her også...

Satme nogen respektable kilo du fyrer rundt med under et træningspas.... DAMMMM you rock girl :4thumbup: :devil:

Keep it up - :superman: Iver (Michael).....

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile:

Smider lige en hilsen her også...

Satme nogen respektable kilo du fyrer rundt med under et træningspas.... DAMMMM you rock girl :4thumbup: :devil:

Keep it up - :superman: Iver (Michael).....

Hey Michael....!!

Tark.... !! :blush:

Jeg synes også selv vægtene begynder at ligge i den gode ende :4flex:

Anita

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg igen været skyld i at en masse unge mennesker ligger med tømmermænd idag :beerchug: - men jeg kan jo godt bruge pengene (arbejder som bartender).

Normalt vågner jeg ved 10-11 tiden efter en nattevagt, men idag vågnede jeg kl. 14.30 :crazy::mad: Jeg var helt rundt på gulvet, har da aldrig sovet så længe før :sleeping: . Skulle have nået så meget i dag, ville f.eks. have prøvet at lave havregrød, men de ide var lidt tam, når jeg nu vågnede så sent :nonono::nonono:

I stedet har jeg lige oprettet et galleri og uploadet de billeder jeg ligger inde med, så I også kan følge lidt med i kroppens udvikling - 11 stk foto i alt.

I må meget gerne komme med ris og ros :4thumbup:

Fortsat god søndag til jer alle :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita,

Ville da lige smide en hilsen i din log - det er dejligt at opdage flere og flere tøser, der elsker at løfte tungt! :bigsmile:

Undrer mig dog lidt, hvordan du kan holde styrken vedlige (eller endda øge?) på de små 1400 kcal (og selv på de 1900)?? Jeg kan ikke klare mig med mindre end 2700-3000 kcal om dagen for bare at vedligeholde vægten og energien :blink:

Skal i hvert fald følge din log og dine PR's fremover, keep it up :4thumbup:

-Anna.

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita,

Ville da lige smide en hilsen i din log - det er dejligt at opdage flere og flere tøser, der elsker at løfte tungt! :bigsmile:

Undrer mig dog lidt, hvordan du kan holde styrken vedlige (eller endda øge?) på de små 1400 kcal (og selv på de 1900)?? Jeg kan ikke klare mig med mindre end 2700-3000 kcal om dagen for bare at vedligeholde vægten og energien :blink:

Skal i hvert fald følge din log og dine PR's fremover, keep it up :4thumbup:

-Anna.

Hejsa Anna

Velkommen til min logbog.... !!

Angående min diæt og alle mine PR, så skal du huske jeg kun er på hygge diæt, jeg følger den ikke 100% for tiden, gør jeg først fra d. 17 december hvor jeg er færdig med mit projekt, så jeg er ikke nede på 1400 kcal alle dage. Men alligevel, så har jeg ikke problemer med at udvikle mig selv om jeg er i underskud. Men selvfølgelig bliver je ghurtigere træt i musklerne og der er ikke så meget styre i dem på diæt. Men skulle jeg have 3000 kcal, så ville jeg vist bulke kraftigt :w00t: Du må have et stort stofskifte eller noget :crazy::blink:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Anna

Velkommen til min logbog.... !!

Angående min diæt og alle mine PR, så skal du huske jeg kun er på hygge diæt, jeg følger den ikke 100% for tiden, gør jeg først fra d. 17 december hvor jeg er færdig med mit projekt, så jeg er ikke nede på 1400 kcal alle dage. Men alligevel, så har jeg ikke problemer med at udvikle mig selv om jeg er i underskud. Men selvfølgelig bliver je ghurtigere træt i musklerne og der er ikke så meget styre i dem på diæt. Men skulle jeg have 3000 kcal, så ville jeg vist bulke kraftigt :w00t: Du må have et stort stofskifte eller noget :crazy::blink:

/Anita

Det må jeg nok have.. :blush: Og så rører jeg mig ret meget i løbet af dagen, så det har nok også noget med det at gøre.. Ved bare, at da jeg lå på ca 2200-2400, så skete der INGENTING med mine muskler! :mad: Så man må vel lytte til sin krop.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Super dag - den virksomhed hvor jeg har været i praktik og nu skriver mit afgangsprojekt for, har idag offentliggjort min kommende ansættelse fra 1. februar. :alright: :banana3: :banana: Har vidst det med 90% i 6 mdr, men dejligt endelig at være 100% sikker... !

Mandagens træning

Jeg kom lidt sent ned i centret - trænede fra kl 16.30 - 18.00, hvor det var ben og skulder der var på programmet.

Leg extension:

2 x 10 rep x 15 kg

2 x 8 rep x 20 kg

DB Arnold press: (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 7 kg

1 x 10 rep x 8 kg

1 x 10 rep x 9 kg

1 x 10 rep x 10 kg

2 gang jeg prøver denne øvelse og som man kan se, var jeg slet ikke klar over hvor meget jeg kunne løfte :blink: . Næste gang starter jeg med 10 kg i de første sæt og snupper 12,5 kg i de sidste sæt. :devil:

DB Lying Rear Lateral Raise: (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 8 kg

2 x 8 rep x 9 kg (NY PR)

Dejligt med ny PR og den var ikke så tung, tror faktisk også jeg lavede ny PR i den i sidste uge, så må sige der er stor fremdrift i skuldrene for tiden. :4thumbup: :4thumbup:

DB Lateral Raise: (kg pr. arm)

2 x 10 rep x 8 kg

2 x 8 rep x 9 kg (NY PR)

Som sagt - stor udvikling i skuldrene for tiden. :superman::w00t:

Box-squat: (til godkendt dybde)

2 x 10 rep x 50 kg

2 x 8 rep x 70 kg

Squat: (til lidt over vandret)

2 x 10 rep x 80 kg

2 x 10 rep x 85 kg

De var satme tunge idag, ikke det mindste overskud :nonono: .

Front squat:

2 x 10 rep x 30 kg

1 x 8 rep x 40 kg

1 x 3 rep x 40 kg (AV AV AV)

Den øvelse er bare røv, jeg kan slet ikke få det til at fungere :sneaky2: - mine arme gør ondt og mine ben kan slet ikke mærke det fordi der er så få kilo på, men armene siger stop :nonono: . I sidste sæt ved nr. 3, sagde skulderen lige noget der ikke var særlig godt :blink: , så jeg stoppede og heldigvis var der ikke sket noget med skulderen.

Split squat:

2 x 10 rep x 70 kg

I sidste sæt med venstre ben tilbage sagde rygge et lille knæk ved 7 rep, jeg stoppede og tænkte.... HVAD FANDEN SKER DER IDAG :blink::blink: ... stoppede... efter lidt udstrækning af ryggen, var der ikke noget at mærke, så igen var jeg heldig... Har kun en gang før prøvet at få et lignende smeld... Måske min krop ikke kan klarede de tunge løft pga . diæten.

Ellers en god træning - foruden de sidste 2 øvelser. Burde ellers være frisk efter weekende og løftede ikke endgang tungt - forstår det ikke lige... !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share