Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:cool: Hej POWERGIRL :cool:

Du skal holde focus på hvad dit mål er(fittnes) og lade være med at blive distraheret

af den :devil: gode øvelse SUMOSTYLE.

Men hvis du endelig skal køre den, så skal du skifte mellem tung og let.

Grundtræning i dødløft er 10 rep på ca 50%. Start på 5sæt.Ingen lette dage.

Ok når du er nået 10sæt. :devil:

Opbyggende til max kan være 5repx5sæt på ca 65%på første tunge

dag efter endt grundtræning.

Da det måske ikke er så tungt(ifølge dig) kan du sætte focus på :bomb: eksplosion.

Når vægten lige er lettet fra gulvet rykker du igennem og logger ud. Jeg lover dig

at du :sleeping: sover godt den dag. Good going POWERGIRL :cheer:

Opstart efter grundtræning kan også være 3rep,5sæt den første tunge dag :devil: og

focus på eksplosion kg påca70-75%. :crazy: Bygge op til 10sæt. :bottom: av av

:roflmao::roflmao: Hvis du gør det(focus på eksplosion) skal du nok komme af med dine agrrrr........

Husk ingen ordentlig lyd uden forspil.><Ingen grundtræning..ingen ordentlig top .

Gem din top til hver 3. -4. måned. Så kommer der mere kg på.

Og ja, hvis du vil dødløft skal du fastlægge dagene POWERGIRL .

Glem ikke bentræning i samspil med dødløft. Indret 2 benbøjdage mellem 2 dødløftdage. :4whip:

Således:benbøj,benbøj dødløft,ben,ben,dødløft,ben,ben,dødløft osv.

:devil: VIGTIGT.Gennemfør aldrig en træning hvis du ikke er oplagt :sleepy: Gå hjem

og kom igen imorgen. :nissecool:

Jeg skal lige tænke den igennem i forhold til mine andre øvelser og komme med et bud på nyt program..

Er dog ikke glad for de meget lette kilo jeg skal løfte.... det jo ik sjovt... men må bide det i mig...

Kan bare ikke helt se hvordan resten af rygtræningen skal fordeles, kan jo ikke kun træne ryg hver 5 dag... skal vel have en ryg dag mere uden dødløft.. eller ?

God træning til dig..

KnuZ Anita

Link to comment
Share on other sites

Kridt er tilladt i OSK. :nissecool:

(Skamløst reklame, sådan er vi. :nissetunge: )

Solid dødløft du holder dig ellers. :bigsmile:

holsting

Skal du ned og træne nu? Vi ser dig jo aldrig i klubben mere... :poking:

Ja synes da også selv det kører meget godt, trods jeg kun har haft den på programmet et par måneder.... :blush:

Nu skal squatten også bare op at køre ordentlig.... den mision tages der fat i i næste uge

Link to comment
Share on other sites

Jeg har leget lidt med et muligt udfald af nyt program, hvor der tages særlig hensyn til dødløft:

Jeg træner ikke det samme de samme dage, men har et 6. dags program - hvor je gholder fri hver tirsdag og de fleste søndage... ! Derfor rykker programmet lidt uge for uge, så der går 7-8 dage mellem hver dødløft dag.

Dag 1: Ryg med dødløft (skift mellem let og tungt) + biceps

Dag 2: Bryst (tung) + triceps

Dag 3: Squat (let) + skulder

Dag 4: Ryg uden dødløgt + biceps

Dag 5: Bryst (let) - triceps

Dag 6: Squat (tung) + skulder

Jeg vil aldrig få en tung dødløft før tung squat.

Dødløft er inddelt i 3 faser:

Fase 1 (grundfase):

start med 5 x 10 rep x 50 kg (50%)

øger med 1 sæt pr. gang indtil jeg når til 10 sæt

Ingen forskel på lete og tunge dage

Fase 2 (Opbyggende fase):

start med 3 x 5 rep x 75 kg (75%) på første tunge dag

øger med 1 sæt pr. gang indtil jeg når til 10 sæt

Her er jeg i tvivl, hvad gør jeg som forskel på tunge og lette dage? 70 kg på lette og 75 kg på tunge ?

Fase 3 (maxtest):

Test af max

I alt 14-15 dødløftstræninger med 7-8 dage imellem, så der går 3-4 mdr. mellem maxtest (fanme lang tid :blink: )

Har jeg forstået det nogenlunde rigtig :blush:

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Jeg har leget lidt med et muligt udfald af nyt program, hvor der tages særlig hensyn til dødløft:

Jeg træner ikke det samme de samme dage, men har et 6. dags program - hvor je gholder fri hver tirsdag og de fleste søndage... ! Derfor rykker programmet lidt uge for uge, så der går 7-8 dage mellem hver dødløft dag.

Dag 1: Ryg med dødløft (skift mellem let og tungt) + biceps

Dag 2: Bryst (let) + triceps

Dag 3: Squat (tung) + skulder

Dag 4: Ryg uden dødløgt + biceps

Dag 5: Bryst (tung) - triceps

Dag 6: Squat (tung) + skulder

Jeg vil aldrig få en tung dødløft før tung squat.

Dødløft er inddelt i 3 faser:

Fase 1 (grundfase):

start med 5 x 10 rep x 50 kg (50%)

øger med 1 sæt pr. gang indtil jeg når til 10 sæt

Ingen forskel på lete og tunge dage

Fase 2 (Opbyggende fase):

start med 3 x 5 rep x 75 kg (75%) på første tunge dag

øger med 1 sæt pr. gang indtil jeg når til 10 sæt

Her er jeg i tvivl, hvad gør jeg som forskel på tunge og lette dage? 70 kg på lette og 75 kg på tunge ?

Fase 3 (maxtest):

Test af max

I alt 14-15 dødløftstræninger med 7-8 dage imellem, så der går 3-4 mdr. mellem maxtest (fanme lang tid :blink: )

Har jeg forstået det nogenlunde rigtig :blush:

Slet slet ikke træne 6 dage i træk! Så det sku ikke tungt nok :wink: 3 dage On 1 Off er godt. Så se om du ik kan tilpasse programmet sådan :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

I starten står der jeg bruger 7-8 dage på at træne en 6 dags program.... Så bare rolig, ikke 6 dage i streg... !!

Ups :crazy:

Ellers er dette super:

Dag 1: Ryg

Dag 2: Bryst

Dag 3: Pause/evt cardio

Dag 4: Biceps/Triceps

Dag 5: Ben

Dag 6: Skulder

Dag 7: Fri/evt cardio

Ville aldrig bruge en hel træning på let dødløft. Hellere gi den max gas den ene gang om ugen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ups :crazy:

Ellers er dette super:

Dag 1: Ryg

Dag 2: Bryst

Dag 3: Pause/evt cardio

Dag 4: Biceps/Triceps

Dag 5: Ben

Dag 6: Skulder

Dag 7: Fri/evt cardio

Ville aldrig bruge en hel træning på let dødløft. Hellere gi den max gas den ene gang om ugen :bigsmile:

Hej Casper... !

Jeg tror du er kommet ind midt i det hele - jeg er ved at få hjælp af Holsting til et program som har bestemte formål... og jeg har så flettet det sammen med mit eget program og min egen hverdag...

som siger jeg skal holde fri tirsdag, da jeg ike har mulighed for at træne der..

Samtidig har jeg fået ordre på jeg skal variere imellem let og tung foruden i grundfasen... !

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Slet slet ikke træne 6 dage i træk! Så det sku ikke tungt nok :wink: 3 dage On 1 Off er godt. Så se om du ik kan tilpasse programmet sådan :nissetunge:

Man kan sagtens træne 6 dage i streg..! :nissecool: Og stadig holde det tungt og lee'd..! :devil: :xmas:

EDIT:

Så længe du er opmærksom på evt. overtræning, kan du sagtens køre på med det du har skrevet der..! :xmas: Personligt mener jeg det er bedst at ramme musklerne 2 gange om ugen, istedet for kun en..! :bigsmile:

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Hej Casper... !

Jeg tror du er kommet ind midt i det hele - jeg er ved at få hjælp af Holsting til et program som har bestemte formål... og jeg har så flettet det sammen med mit eget program og min egen hverdag...

som siger jeg skal holde fri tirsdag, da jeg ike har mulighed for at træne der..

Samtidig har jeg fået ordre på jeg skal variere imellem let og tung foruden i grundfasen... !

/Anita

Tror bare jeg går i seng :blush:

Link to comment
Share on other sites

Et lille referat...

Jeg kører tung for tit og risikere at køre min ryg træt... derfor der bliver lavet om på programmet, så dødløft får nogle andre regler.... Kan stadigvæk træne tung ryg i form at row osv.

Ellers varierer jeg selvfølgelig imellem let og tung i de alminedelige øvelser..nogle gange er det også godt med let teknik træning med højere rep, andre dage skal man afreagere og have lidt tungere løft....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har leget lidt med et muligt udfald af nyt program, hvor der tages særlig hensyn til dødløft:

Jeg træner ikke det samme de samme dage, men har et 6. dags program - hvor je gholder fri hver tirsdag og de fleste søndage... ! Derfor rykker programmet lidt uge for uge, så der går 7-8 dage mellem hver dødløft dag.

Dag 1: Ryg med dødløft (skift mellem let og tungt) + biceps

Dag 2: Bryst (let) + triceps

Dag 3: Squat (tung) + skulder

Dag 4: Ryg uden dødløgt + biceps

Dag 5: Bryst (tung) - triceps

Dag 6: Squat (tung) + skulder

Jeg vil aldrig få en tung dødløft før tung squat.

Dødløft er inddelt i 3 faser:

Fase 1 (grundfase):

start med 5 x 10 rep x 50 kg (50%)

øger med 1 sæt pr. gang indtil jeg når til 10 sæt

Ingen forskel på lete og tunge dage

Fase 2 (Opbyggende fase):

start med 3 x 5 rep x 75 kg (75%) på første tunge dag

øger med 1 sæt pr. gang indtil jeg når til 10 sæt

Her er jeg i tvivl, hvad gør jeg som forskel på tunge og lette dage? 70 kg på lette og 75 kg på tunge ?

Fase 3 (maxtest):

Test af max

I alt 14-15 dødløftstræninger med 7-8 dage imellem, så der går 3-4 mdr. mellem maxtest (fanme lang tid :blink: )

Har jeg forstået det nogenlunde rigtig :blush:

Yuo got the idea.Men pas på med at træne 2 tunge ben på samme uge uden en let dag imellem.

Ben skiftevis let/tung efter samme princip .Fase 1,2,3Men ikke op til 10 sæt.Bygge op fra 3-4sæt

til ca8 sæt. Du har fat i det rigtige POWERGIRL. :cool:

Fase 3 er tricky for det gælder om at kende dagsformen.4,3,2,1 rep i 4 arb sæt(hård).

opvarmning op til de rep tæller ikke med som arb sæt.

Fase 3 uge 1,4rep. uge 2,3rep. Uge 3,2rep. uge4,1rep i et sæt. Regn næste tung træning ud efter

forrige tunge træningspas.

Man kan køre 1rep på 100%,2rep på 90-92%,3rep på 85-87%,4rep på 80-85%

SÅDAN ER DET BARE med disse procenter.Max hver 4. uge også i dødløft.

Pas på du ikke brænder din ryg af i død da den er mere sårbar end ben/squat.

Du kan ikke blive ved med at maxe :devil:

det stopper ca ved 16.uge.

Og du skal gøre forskel på lette(ca60%3repx5sæt) og tunge dage i dødløft.

På de lette dage har du mulighed for at træne teknik som smitter af på de tunge dage.

Go for it POWERGIRL.evt PM :cool: Pas på dine knæ :shades: .

Og antallet af træningsdage er OK :4thumbup: men så er der ikke tid til så meget andet. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ups :crazy:

Ville aldrig bruge en hel træning på let dødløft. Hellere gi den max gas den ene gang om ugen :bigsmile:

Så brænder du hurtig af og det afhænger stadig af focus (hvad er dit mål)

Måske man kunne træne supersæt med lette dødløft og små håndvægtsøvelser

eller mavetræning(det sparer tid).

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens træne 6 dage i streg..! :nissecool: Og stadig holde det tungt og lee'd..! :devil: :xmas:

EDIT:

Så længe du er opmærksom på evt. overtræning, kan du sagtens køre på med det du har skrevet der..! :xmas: Personligt mener jeg det er bedst at ramme musklerne 2 gange om ugen, istedet for kun en..! :bigsmile:

Dank jou :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Et lille referat...

Jeg kører tung for tit og risikere at køre min ryg træt... derfor der bliver lavet om på programmet, så dødløft får nogle andre regler.... Kan stadigvæk træne tung ryg i form at row osv.

Ellers varierer jeg selvfølgelig imellem let og tung i de alminedelige øvelser..nogle gange er det også godt med let teknik træning med højere rep, andre dage skal man afreagere og have lidt tungere løft....

That´s my POWERGIRL selfølgelig kan du træne row men efter dødløft og ben

den pågældende dag :cool:

Link to comment
Share on other sites

Yuo got the idea.Men pas på med at træne 2 tunge ben på samme uge uden en let dag imellem.

Ben skiftevis let/tung efter samme princip .Fase 1,2,3Men ikke op til 10 sæt.Bygge op fra 3-4sæt

til ca8 sæt. Du har fat i det rigtige POWERGIRL. :cool:

Fase 3 er tricky for det gælder om at kende dagsformen.4,3,2,1 rep i 4 arb sæt(hård).

opvarmning op til de rep tæller ikke med som arb sæt.

Fase 3 uge 1,4rep. uge 2,3rep. Uge 3,2rep. uge4,1rep i et sæt. Regn næste tung træning ud efter

forrige tunge træningspas.

Man kan køre 1rep på 100%,2rep på 90-92%,3rep på 85-87%,4rep på 80-85%

SÅDAN ER DET BARE med disse procenter.Max hver 4. uge også i dødløft.

Pas på du ikke brænder din ryg af i død da den er mere sårbar end ben/squat.

Du kan ikke blive ved med at maxe :devil:

det stopper ca ved 16.uge.

Og du skal gøre forskel på lette(ca60%3repx5sæt) og tunge dage i dødløft.

På de lette dage har du mulighed for at træne teknik som smitter af på de tunge dage.

Go for it POWERGIRL.evt PM :cool: Pas på dine knæ :shades: .

Og antallet af træningsdage er OK :4thumbup: men så er der ikke tid til så meget andet. :cool:

Halløjsa...!

Det med squat er en fejl :blush: , den ene dag skulle have været let - nemlig dag 3, for har brug for teknik dig i squat :bigsmile: .

Ja, jeg tror også jeg er ved at fange pointen - dog skal jeg lige have det skruet helt sammen med mit nuværende program.... !! Så det passer med at squatten og får nogle faser.... ! Puha hvor bliver det små indviklet... !! :nissecool:

Hilsen Anita

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share