Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Det kan jo også vise sig at du har haft en muskelbristning. Det kunne ihf. tyde på det eftersom du har skrevet at ømheden pludselig opstod midt i din træning og ikke efterfølgende, som ellers er kendetegnet for DOMS. Jeg fik selv en muskelbristning i min læg i sidste uge under træning og det føltes også, som meget kraftige DOMS. Det strækte helt vildt meget i læggen. Det er jo ikke sikkert at det har det du har været ude for, men nu ved du at muligheden er der. :smile:

Den dag hvor det opstod under træning, der trænede jeg forlår og ikke læg.. !!

Den dag jeg trænede læg, kom det først dagen efter og blev så værre og værre i takt med der gik flere og flere dage, hvor det toppede på 3. dagen... Så det har vist været en god gang DOMS.... !! Dog toppede højre læg på 2. dagen og var frisk på 3. dagen.. !!

/Anita

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Målebåndsopdatering

Jeg havde målebåndet fremme igår.. og hold da fast der er sket noget den sidste måned... !!

De sammenlignede tal er fra 24 juni og 28 juli....

Mave (tykkeste sted): 78 cm --> 71 cm = -7 cm

Mave (taljen): 69 cm --> 67 cm = -2 cm

Lår (tykkeste sted): 57 cm --> 54,4 cm = -2,5 cm

Ryg (målt under brystet): 79 cm --> 78 cm = -1 cm

Ryg (målt på brystet): 92 cm --> 83 cm = -9 cm

Læg (tykkeste sted): 35 cm --> 34,5 cm = -0,5 cm

Overarm (spændt): 32 cm --> 31 cm = -1 cm

Som man kan se er maven, lår og brystet der hvor der er svundet en del... Sjovt at se hvor mange cm der er røget omkring brystet, men unden at der er røget det store omkring ryggen, men må også indrømme der ik er meget bryst tilbage :laugh: Sammenlagt har jeg i år smidt 14 cm omkring det tykkeste sted på maven :blink: og mine lår har sammenlagt i år tabt 5,5 cm pr. stk :blink:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29/7-07

Jeg fik det rigtig skidt under min spisedag igår, specielt om aften, hvor jeg egentlig egentlig kun fik lidt vidt brød og en smule ovnsteg pomfritter, som ekstra tilbehør til min normale mængde kød og grønt... Da jeg også fik det skidt forrig weekend under min diæt, bestemte jeg mig egentlig for at jeg fremover ik vil have spisedag, det er bare ikke det værd hvis jeg skal ligge med mavekramper osv grundet en sart mave :dry:

Men her til morgen kom forklaringen så.. Jeg fik min menstration, og den flittige læser kan sikkert huske jeg lige har haft den, det er faktisk kun 6 dages siden den stoppede :blink: Man må vist sige der er godt og grundigt kludder i min cyklus :laugh: Men til gengæld har jeg så fundet ud af, hvad jeg ikke har været klar over før, min mave er meget sårbar dagene op til min menstration, så ud over at jeg i forvejen har en sart mave, så bliver den bare for sart til spisedag lige før en mens :blush: Så det vist godt den snart stopper, så jeg kan have mine spisedage i fred og ro :4thumbup:

Ellers har mine ben det bare super efter en ½ hviledag, så der var godt spark på under dagens cardiotræninger... Til gengæld sidder gårsdagens pronere incline shrug hele vejen ned i ryggen :crazy:

Morgentræning:

60 min PW fra kl 10.30

Middagstræning:

Jeg gav min nabo lift med ned i OBBC, da hans nummerplader blev stjålet i nat :laugh:

Cardio:

45 min på Arctraineren fra kl. 13.40

Havde igen taget en jumbobog med, besluttede på forhånd jeg måtte stå med den de første 30 min, hvorefter den skulle have fuld knald på de sidste 15 min... Maskinens kalorietæller sagde 600 kcal :wink:

1 bens rotary calf:

2 x 15 rep x 55 Ib

2 x 12 rep x 65 Ib

2 x 10 rep x 75 Ib

Supersættet med:

Mave på bold:

4 x 10 rep x mig

Eftermiddagstræning:

50 min PW fra kl 16

Mit diættemperament kom lige på endnu en prøve her over middag... Men efter 50 min PW var jeg kølet af igen :laugh: Jeg kan slet ik styre min humør for tiden, der skal bare så lidt til at det skifter, og da jeg normalt er meget rolig som person og aldrig bliver sur, så kan jeg slet ik finde ud af at håndtere det.. !! Jeg tør slet ik tænke på hvor slem jeg kan ende med at blive i slutningen af diæten.. !! Dog kan jeg allerede mærke fremskridt, for hver gang bliver jeg bedre til at holde hovedet kold, og ikke lade det gå ud over andre...

Imorgen starter arbejdet igen.. Glæder mig til at komme ind i en fast rytme igen, da diæten/træningen så er nemmere at styre.. Men gider ærlig talt ikke arbejde :laugh: Glæder mig dog til at vise formen frem til kollegaerne, en del af dem har jeg ik set i 4-6 uger :w00t:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Målebåndsopdatering

Jeg havde målebåndet fremme igår.. og hold da fast der er sket noget den sidste måned... !!

De sammenlignede tal er fra 24 juni og 28 juli....

Mave (tykkeste sted): 78 cm --> 71 cm = -7 cm

Mave (taljen): 69 cm --> 67 cm = -2 cm

Lår (tykkeste sted): 57 cm --> 54,4 cm = -2,5 cm

Ryg (målt under brystet): 79 cm --> 78 cm = -1 cm

Ryg (målt på brystet): 92 cm --> 83 cm = -9 cm

Læg (tykkeste sted): 35 cm --> 34,5 cm = -0,5 cm

Overarm (spændt): 32 cm --> 31 cm = -1 cm

Som man kan se er maven, lår og brystet der hvor der er svundet en del... Sjovt at se hvor mange cm der er røget omkring brystet, men unden at der er røget det store omkring ryggen, men må også indrømme der ik er meget bryst tilbage :laugh: Sammenlagt har jeg i år smidt 14 cm omkring det tykkeste sted på maven :blink: og mine lår har sammenlagt i år tabt 5,5 cm pr. stk :blink:

/Anita

Det er rigtig flot CM tab. Kender godt det med brystet :blush: Da jeg startede med at træne igen for 6 år siden troede nogle jeg havde fået opererede mine bryster mindre :blush: De var på magisk vis bare blevet mindre

Link to comment
Share on other sites

Normalt har jeg en lang lunte og er meget tålmodig, lige for tiden skal der bare ingenting til før jeg hakker på folk, snerre af folk osv :dry:

Tror vist bare jeg skal være glad for, at vi ikke skal sidde og pille navle sammen i dagene op til DM alligevel. :w00t::laugh:

Jeg er røv bleg

Nogle der sagde albino :rofl2:Sorry kunne altså ikke lade være. :wink: Jeg synes det ser rigtig flot ud. Sjovt at se et fullbody billede. Det bliver rigtig flot når du lige får lidt farve på og en bling bling bikini på. :slut::wub: Spændt på at hører/se hvilken farve og cut du har valgt. :tongue4:

Glæder mig til, at vi forhåbentlig kan arrangere en fællestræning engang i løbet af efteråret (efter DM), med et evt. efterfølgende restaurant besøg, da vi vel begge skal fylde lidt på depoterne hen over vinteren. :innocent::smile:

Knus Pia (Bambi) :flowers:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Nice picture Nita, det ser rigtig godt ud.

Flere af dem :biggrin:

Mange tak Sune :4jumpy:

Der skal nok komme flere billeder, der er faktisk planlagt en dag hvor der skal tages lidt billeder om ca. 14 dage, efter en omgang prøve væskeudtømning og farvning :bigsmile:

Det er rigtig flot CM tab. Kender godt det med brystet :blush: Da jeg startede med at træne igen for 6 år siden troede nogle jeg havde fået opererede mine bryster mindre :blush: De var på magisk vis bare blevet mindre

Ja det smutter sku når man taber sig.. Men jeg synes nu det er helt okay, det er jo tegn på det går den rigtige vej :bigsmile:

Tror vist bare jeg skal være glad for, at vi ikke skal sidde og pille navle sammen i dagene op til DM alligevel. :w00t::laugh:

Nogle der sagde albino :rofl2:Sorry kunne altså ikke lade være. :wink: Jeg synes det ser rigtig flot ud. Sjovt at se et fullbody billede. Det bliver rigtig flot når du lige får lidt farve på og en bling bling bikini på. :slut::wub: Spændt på at hører/se hvilken farve og cut du har valgt. :tongue4:

Glæder mig til, at vi forhåbentlig kan arrangere en fællestræning engang i løbet af efteråret (efter DM), med et evt. efterfølgende restaurant besøg, da vi vel begge skal fylde lidt på depoterne hen over vinteren. :innocent::smile:

Knus Pia (Bambi) :flowers:

Mange tak Pia..

Farverne til bikini/badedragt er valgt og imorgen skal jeg ned til skrædderen... Jeg har også fået bestilt mine sko, de skulle komme begge par mandag/tirsdag :slut:

Selvfølgelig skal vi have en fællestræning med spisning... Men det bliver nok ikke lige efter DM, hvis alt går efter planen, skal jeg jo holde formen i en del uger bagefter... !! Men med det samme jeg er off-season så jeg max frisk... !!

KnuZZer Nita

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 30/7-07

Første dag på arbejde efter 2 ugers ferie :wink: Og egentlig også en god dag, men kæft hvor var jeg bare konstant sulten :nonono: Min mave skal vist lige ind i rytmen igen :laugh:

Morgentræning:

62 min PW fra kl. 4.55

10 min posering fra kl. 6.00

Eftermiddagstræning:

Norah og jeg startede nyt program idag, og har samtidig aftalt vi ikke skal træne fast sammen, da vores hverdag er ved at blive for stresset til at vi kan få det til at hænge sammen, men vi vil så ofte som mulig ramme samme tid alligevel :wink:

Dagen omgang stod på ben, læg og ryg.. Jeg var ik i fandens til stor træningshumør efter alt for lidt søvn i nat (skal lgie vende døgnrytmen).. !! Men vi kom da igennem træningen med lidt sludren...

OH Chins:

3 x 5 rep x mig

Supersættet med:

45 grader leg press: (let)

2 x 12 rep x 136 kg

2 x 12 rep x 161 kg

2 x 12 rep x 186 kg

Leg extension:

1 x 12 rep x 50 Ib

1 x 10 rep x 60 Ib

1 x 10 rep x 70 Ib

1 x 10 rep x 80 Ib

Supersættet med:

Prone leg curl:

1 x 12 rep x 40 Ib

1 x 10 rep x 50 Ib

1 x 10 rep x 55 Ib

1 x 10 rep x 60 Ib

TechnoGym pull-down:

1 x 12 rep x 40 kg

1 x 10 rep x 45 kg

1 x 8 rep x 50 kg

Læg i donkey:

1 x 10 rep x 90 kg

1 x 10 rep x 110 kg

6 x 10 rep x 100 kg

En del sæt var med 2 sek. pause i toppen..

Styrketræningstid: 1 time 10 min

Da vi skule forbi skrædderen kl 19, kunne det for mit vedkommende ikke betale sig at køre hjem, så jeg lavede mit cardio i OBBC og spiste derefter min medbragte madpakken, hvorefter jeg hentede Norah... !!

Cardio:

35 min på ArcTraineren fra kl 17.30

Der var godt gang i benene og pulsen blev presset op i det gode område på 165-175... Måskinen beregnede forbrændingen til 530 kcal.. !!

Som nævt var vi derefter hos skrædderen... og nøj hvor bliver det bare pling pling :slut: Vi valgte et andet stof til bikinien end først antaget, men det passer mig fint, kan bedre lide det nye stof :wub: Nå men alt det er jo egentlig en hemmelighed, så det må I vente med at se til DM :tease:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Du bliver bare så lækker smukke :slut:

Glæder mig til at smøre din muskuløse og spænstige krop ind i brunecreme :tongue:

:slut::slut::slut:

Mange tak søde... Jeg glæder mig skam også til jeg skal smøres ind af DIG :wub:

Har total kriller i kroppen efter at have set på alt det pling pling.... det bliver så fint :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hey Nita!

Wow for et billede - lækre muskuløse lår :4thumbup: Du er jo hot! :tongue4:

Rigtig flot cm tab også!

Keep going :cool:

Tark søde Anna :4winkkiss:

Og bare rolig, jeg er så småt ved at få blod på tanden, og lyst til at gi det hele en ordentlig skalle de næste måneder... Så jeg fortsætter i samme stil :crazy_pilot:

Kram Nita

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så blev der tid til et benbillede :bigsmile:

Jeg er røv bleg og lyset er ikke det bedste... men man kan da se at benmuskulaturen begynder at tage form :wink: Dog er det også stadigvæk tydeligt at jeg er kvinde og har nogle fedtdepoter der skal tyndes ud i de næste uger :smile:

post-12744-1185653975_thumb.jpg

Lårene måler hver ca. 54-55 cm, hvilket er 4-5 cm jeg har tabt i omkreds på hver ben under de sidste 10 ugers diæt :bigsmile:

/Anita

FOR SATAN anita... Du sparker jo røv... Super flot fremgang... For dælen jeg glæder mig til DM....

Link to comment
Share on other sites

FOR SATAN anita... Du sparker jo røv... Super flot fremgang... For dælen jeg glæder mig til DM....

Tak Iver :flowers:

Bliver spændende at følge de næste uger, hvor benene/blader gerne skulle begynde at blive hakket... !!

Glæder mig også til at høre dig nede fra salen til DM :laugh:

kram Nita

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tak Iver :flowers:

Bliver spændende at følge de næste uger, hvor benene/blader gerne skulle begynde at blive hakket... !!

Glæder mig også til at høre dig nede fra salen til DM :laugh:

kram Nita

Det skal du ikke glæde dig til... Har investeret i "Cheerleader kostume" og lavet "pong ponger" også... :laugh::laugh::laugh: Passer så godt til min fee' mavse... :laugh::laugh: He he - nej skal du nok råwe af dig...

Det kører jo - og med din vejleder (gode vejleder) skal det nok lykkedes... :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det skal du ikke glæde dig til... Har investeret i "Cheerleader kostume" og lavet "pong ponger" også... :laugh::laugh::laugh: Passer så godt til min fee' mavse... :laugh::laugh: He he - nej skal du nok råwe af dig...

Ej det glæder jeg mit meget til at se... tror du bliver hammer lækker i det tøj :cheer::cheer::cheer:

Det kører jo - og med din vejleder (gode vejleder) skal det nok lykkedes... :superman:

Ja det håber jeg også.... Om ik andet, så er jeg i hver fald i gode hænder hos Norah :wub:

Kram

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 31/7-07

Dagen startede med jeg vågnede 4 timer senere end jeg skulle :blink: kl. 4.30 var åbenbart for tidlig for min lille krop :laugh: Jeg blev derfor også nød til at droppe morgentræningen og skynde mig på job, hvor jeg endda kom 15 min for sent, trods jeg har flex :nonono: Nå men, mon ik bare kroppen lige skal vænne sig til den ik har ferie mere, og at den derfor skal møg tidlig op..

Eftermiddagstræning:

Jeg snuppede lidt ekstra cardio i OBBC før træningen, nu jeg ik nåede min morgentræning.. !! Ellers bød dagen på bryst, biceps, skulder og læg sammen med Norah.. !!

Træningen var generelt præget af meget lidt styrke, overskud og lyst... !! Centret var seriøs proppet med store krudtgæster, det er åbenbart populært at tage på udflugt til OBBC og det var bare det sidste jeg havde brug for, nu hvor træningen ik lige spillede 100%, så til sidst gemte jeg mig i et fjernt hjørne med lægmaskinen... for en gang skyld var det en fornøjelse at sidde og ikke lave andet en læg træning :laugh:

Cardio:

15 min på ArcTrainer fra kl. 15.35

Maskinen beregnede forbrændingen til 214 kcal...

DB lateral raise:

2 x 12 rep x 2 @ 6 kg

2 x 10 rep x 2 @ 7 kg

2 x 8 rep x 2 @ 8 kg

Supersættet med:

DB flad bænk:

1 x 12 rep x 2 @ 17 kg

1 x 10 rep x 2 @ 18 kg

1 x 8 rep x 2 @ 19 kg

1 x 10 rep x 2 @ 18 kg

1 x 12 rep x 2 @ 17 kg

Sidst kørte jeg op til 21 kg... Men kunne kun lige klare de 19 kg, så lavede pyramidebænk i stedet for... !!

DB UH front raise:

3 x 10 rep x 2 @ 8 kg

Supersættet med:

DB flyes:

1 x 10 rep x 2 @ 12 kg

2 x 10 rep x 2 @ 13 kg

DB skulderpres:

2 x 10 rep x 2 @ 13 kg

2 x 8 rep x 2 @ 13 kg

Så svagt... Ku næsten ik klare de 13 kg :blink:

DB incline curl:

3 x 8 rep x 2 @ 10 kg

BB spider curl:

3 x 12 rep x stangen (omkring 15 kg)

Siddende læg i david:

8 x 10 rep x 50 kg

Styrketræningstid: 1 time 40 min

Bestemt ikke nogen træning at råbe hurra for... !! Men mon ik bare kroppen har været lidt småtræt, og så hjalp det heller ikke ligefrem at de var så mange idioter i OBBC idag... !! Efter en shake og et farvelknus til Norah, fortsatte jeg med dagens intervaltræning.. !

20 min intervaltræning på ArcTrainer:

-- 2 min opvarmning

-- 14 min interval (9 intervaller @ 30 sek anaerob og 65 sek aerob)

--4 min nedkøling

~300 kcal

Det gik super med intervaltræningen idag, selv om det var første dag med 9 intervaller... Pulsen er begyndt at falde hurtigerer og hurtigere efter de anaerobe intervaller, så jeg er knap så tæt på at dø :tongue: Utroligt så hurtigt ens form kan ændres :w00t:

Jeg skyndte mig hjem fra OBBC, da jeg mere eller mindre er løbet tør for mad.. Så skulle lige have lavet en stor gryde kødret og kogt kyllinger, så jeg også kan få mad med på arbejde imorgen...! Men nu skulle der også være mad til 1 uges tid igen... !!

Og dagen positive nyhed... Begge mine konkurencesko er kommet med posten :slut: og jeg kan også passe dem :yo:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Centret var seriøs proppet med store krudtgæster

.... og så hjalp det heller ikke ligefrem at de var så mange idioter i OBBC idag... !!

/Anita

Hov hov! Det kan godt være jeg er enorm og vanvittigt cut, men jeg tager ikke krudt! :cry:

Jeg har bare nogle sjove gener :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Hov hov! Det kan godt være jeg er enorm og vanvittigt cut, men jeg tager ikke krudt! :cry:

Jeg har bare nogle sjove gener :chicken:

Jamen Morten... Du jo heller ikke en gæst i OBBC, du sku da et af de dejlige medlemmer :wub:

Men du nåede faktisk også at gå før det blev rigtig slemt... Vi var total omringet af krudthoveder i slutningen af træningen :blink:

Link to comment
Share on other sites

UHHHH...... det lyder godt med dine sko!! :w00t:

Glæder mig til at se ... nu skal vi jo rigtigt til at øve sammen på de tynde spidser :wink:

... og tænk - os to i matchende bikinier :innocent:

OG KÆFT JA --> DER VAR MANGE KLAMME MÆND I DAG :crazy: nøøøøjjjj ham den spændte rødmossede med tatoveringer med hans mørke makker var nasty på den ufede måde :cry:

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

UHHHH...... det lyder godt med dine sko!! :w00t:

Glæder mig til at se ... nu skal vi jo rigtigt til at øve sammen på de tynde spidser :wink:

... og tænk - os to i matchende bikinier :innocent:

Ja vi bliver så flotte :slut: Glæder mig også til vi skal stå og smøre hinanden ind :wub:

Nu skal jeg så bare også lære at gå på de spidse hæle :blush: Vi må finde en dag hvor vi kan lave lidt sko/poserings øveri :bigsmile:

OG KÆFT JA --> DER VAR MANGE KLAMME MÆND I DAG :crazy: nøøøøjjjj ham den spændte rødmossede med tatoveringer med hans mørke makker var nasty på den ufede måde :cry:

Ja de var seriøs de værste... Det lyste langt væk hvad de havde puttet i deres krop :cry:

Krammer Nita

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 1/8-07

Jeg har bare haft en dag der føltes alt for lang på job... Jeg var kronisk sulten og ved at gå i brædderne af træthed - Heldigvis var vi kun 2 på kontoret, så jeg kunne snuppe et par powernap på kontorstolen :laugh: Midt i det hele kommer min kollega ind og siger, ej nu kan jeg ikke mere, jeg går ud i bilen og sover lidt :crazy: hun var åbenbart lige så træt, og jeg så sjovt nok ik mere til hende den dag :laugh:

Normalt smider jeg mig ikke på sofaen før alt træning og forberedelse af mad er ordnet... Men idag gik jeg direkte hjem og tog 1 time på øjet før jeg lavede noget som helst andet :wink:

Morgentræning:

64 min PW frakl 4.50

10 min posering fra kl 6.00

Aftentræning:

63 min PW fra kl. 17.20

Syntes mine fødder føltes lidt underligt på sidste PW-tur... billedet forklare hvorfor :laugh:

post-12744-1185988398_thumb.jpg

Ikke første gang det er sket (dog første gang hvor det sket på begge fødder på en gang), må vist hellere snart få købt nogle ordentlige strømper jeg kan gå i :innocent:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Jeg har de seneste dage undersøgt priser på dreamtan og protan, havde egentlig regnet med at bestille det fra Loaded, men de skulle have 1000 kr + porto for 3 x protan og 1 x dreamtan :crazy: Der blev jeg så lige en nærrigrøv og undersøgte det udenlandske markede.. !!

Jeg har sikkert ikke fundet det billigste sted, men med porto har jeg kun givet 510 kr :4thumbup: Det sku da en besparelse der vil noget :bigsmile:

Hvis der er andre der ik har bestilt endnu, så kan I jo evt tjekke hjemmesiden:

http://www.allstarhealth.com/

Det bliver så spændende at se om jeg også får det jeg tror jeg har bestilt :laugh:

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg har bare haft en dag der føltes alt for lang på job... Jeg var kronisk sulten og ved at gå i brædderne af træthed - Heldigvis var vi kun 2 på kontoret, så jeg kunne snuppe et par powernap på kontorstolen Midt i det hele kommer min kollega ind og siger, ej nu kan jeg ikke mere, jeg går ud i bilen og sover lidt hun var åbenbart lige så træt, og jeg så sjovt nok ik mere til hende den dag

Normalt smider jeg mig ikke på sofaen før alt træning og forberedelse af mad er ordnet... Men idag gik jeg direkte hjem og tog 1 time på øjet før jeg lavede noget som helst andet

Ha ha - lyder som om du er ved at være ramt af diæten... Og træningen og det ene og det andet... :laugh::laugh::laugh: pludselig gør man ting man ALDRIG har gjort... F.eks. sove på sofaen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg har de seneste dage undersøgt priser på dreamtan og protan, havde egentlig regnet med at bestille det fra Loaded, men de skulle have 1000 kr + porto for 3 x protan og 1 x dreamtan :crazy: Der blev jeg så lige en nærrigrøv og undersøgte det udenlandske markede.. !!

Jeg har sikkert ikke fundet det billigste sted, men med porto har jeg kun givet 510 kr :4thumbup: Det sku da en besparelse der vil noget :bigsmile:

Hvis der er andre der ik har bestilt endnu, så kan I jo evt tjekke hjemmesiden:

http://www.allstarhealth.com/

Det bliver så spændende at se om jeg også får det jeg tror jeg har bestilt :laugh:

/Anita

hejsa

Jeg gjorde faktisk det samme sidste år... Det kan godt svare sig - helt sikkert....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share