Cardio - 10 min. efter vægtløftning.


Deluxe
 Share

Recommended Posts

Hold yer horses.

Jeg kan ikke på stående ford huske hvorfor man skal lade være med at lave cardio efter træning, men jeg mener det har noget at gøre med forringet restittuering efter træning.

Jeg mener at "man" anbefaler en større afstand mellem cardio og træning. fx træning morgen, cardio aften.

Vil prøve at se om jeg kan huske hvor jeg læste det.

Link to comment
Share on other sites

Litopsi har linket til en god artikel - læs den!

Dette har været diskuteret mange gange her på MOL, nedenstående afspejler, som jeg ser det, udfaldet af de diskussioner.

Efter styrketræning risikere man at sætte kroppen i karbolsk tilstand med cardioarbejde- dvs man risikere at nedbryde i stedet for at opbygge. Hvis man dyrker ´cardioarbejde med en intensitet der væsentligt overskrider opvarmning er det åbenlyst at man ikke vil kunne yde sit optimale. Summa amummarum - adskild de to former mest muligt i tid.

Link to comment
Share on other sites

ALDRIG ALDRIG ALDRIG cardio efter styrektræning!!! Kroppen er i en katabolsk tilstand, og den har brug for at få tilført næring.

Hold dem vidt adskilt, morgen/aften.

(Det er det samme som de andre siger, men repetition er godt!!!)

Nu går din diæt så godt, at jeg næsten ikke tør gi' dig gode råd… Men personligt ville jeg foretrække at holde cardio'en på et minimum og istedet regulere kalorierne ved hjælp af diæten. Det går lidt hurtigere med cardio, men jeg erfare at jeg holder mere på mine muskler ved ikke at brænde for meget energi af på cardio, men gemme så meget som muligt til at skubbe vægte… Bare en tanke… :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg cykler 10 min hjem - op ad bakke - efter endt træning(vel formuleret)....

Det vil jeg jo mene ikke betyder noget(næsten) - oder was  

Det tror jeg ikke at du skal miste din nattesøvn over... ;) Meningen med ovennænte problemstatus med hensyn til cardio efter træning, var at ens kortisol niveau er kraftigt accelreret, og kroppen har brug for at få tilført energi (post-shake, bananer, rosiner osv) til at stoppe den muskelnedbrydende effekt. Hvis du ikke drikker en shake/cacao eller ligende efter endt træning, vil jeg helt klart ánbefale at du begynder på det, eller at du spiser et måltid mad hurtigst muligt efter træning...

Link to comment
Share on other sites

:lol:

Nu er jeg ikke ligefrem "superseriøs" som mange andre herinde(al respekt), og for mig betyder det ikke alverden, og jeg får 90% eller 100% udbytte af træningen - men hvis jeg fandt penge i budgettet til at købe en spand pulver ville det jo være ok...... :w00t:

Arrivederci Franz (og alle jer andre)

Søren :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Thomas Eriksen ->

Det eneste triatler er gode* til er triathlon.

*Prøv at sammenligne elitetriatleter med f.eks. eliteløbere. Der er en væsentlig forskel. Triathleter er kun middelgode til svømning, cykling og løb. Gode, tja alt er relativt!

Der findes ingen sportsgrene som er komplementære. Man bliver f.eks. aldrig en god løber af at styrketræning eller en god svømmer af at løbe osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share