Veteran gonnabe


heffehurtig
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg igen begyndt at træne. Damn jeg er bare så ustabil, men det er da godt, man ikke helt glemmer, at der er noget, der hedder træning.

Det foregår i The Gym på Nørrebro og er for tiden meget beskedent, hvad der bliver flyttet af vægte, men skal nu nok komme igen med tiden...

Må nok se at få mig kigget omkring hvad angår faciliteter, for dels er der ganske langt til Nørrebro fra Brønshøj, hvor jeg bor og dels er der ikke helt penge at rutte med til flere end ét medlemskab...

Jeg er dog glad for atmosfæren og udstyret i The Gym, så det kan være jeg bare må se at få prioriteret lidt anderledes hvad angår penge. Er holdt op med at ryge, men den tusindkroneseddel om måneden går nemt til vinylskiver og husleje...

Sådan lidt fullbody for tiden med noget ben foran, bænk, dødløft, tentative chinups og den slags.

Link to comment
Share on other sites

Way to be.

Tillykke med fødselsdagen Jeff.

Tak for det Thyge :-)

Fødselsdagstræning i The Gym

Frivend

50 kilo

diverse set op til tredive gentagelser. Det var helt hjernedødt hårdt at få fyret op for nervesystemet. Ligesom om opvarmningen på fyrre føltes som 90 kilo!

Ben foran

70x6

70x6

70x6

70x6

70x6 jeg kan mærke hoften skride mod højre. Min skævhed er muligvis blevet mere udtalt af at være værk fra vægtene?

Bænk

60x10

60x10

60x10

60x10 højre skulder er ikke god, men hvis jeg laver en stor bue og spænder grundigt op, kan det gå.

bentover rows

60x12

70x10

70x10

70x10 det er nok den øvelse, der føles bedst for tiden. Ingenting der gør ondt og lidt styrke. De er nok alt det brolæggerarbejde, der trods alt har sat sig.

Lidt forsøg på laterals og på nogle db pres over hovedet, men den højre skulder er bare ikke glad.

Reverse hypers

20x15

20x15

20x15 den er jeg glad for. Lader til at hjælpe nogle ting på plads i nedre ryg, som alm hypers ikke kan. Et vægtigt argument for at træne i The Gym.

Her dagen efter er jeg ret øm især i traps, men også lår og røv. Og i skulderen føles det som om det er på bagsiden i omegnen af skulderbladet, den er gal. Vil prøve med noget rotator cuff træning og nogle foroverbøjede laterals for at se, om det kan være en myose, der trænger til noget arbejde og så hvis jeg kan finde en, der vil massere lidt på det...

Det er ikke i flyvende stil at det her comeback foregår...enten er det en lang pause fra aktivitet, der har mørnet mig, eller også er det alt det fysiske ikke-symmetriske arbejde jeg har lavet i tidens løb, der sætter sine spor i leddene.

Kan ikke helt få stemningen op at flyve den her gang. Det er lige som om, det er blevet lidt nogle andre grunde jeg har til at træne end før i tiden. Nu er det mere noget med at vise sig selv den anstændighed at pleje fysikken med henblik på at holde den stærk og vital og så for den mentale udfordring i at transcendere min egen magelighed.

Det føles nu stadig helt fantastisk bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Tentativ runde i The Gym onsdag aften. Fik en sludder med Henrik, der er bærer en fantastisk fysik rundt med sig på to gange træning i ugen. Energibundt. Og fan af Quotsa to boot.

diverse opvarmning og håndledsudstrækning.

Overhead squat

50x8

50x8

50x8

50x8 ingen problemer med at finde dybden, men den trækker noget i håndleddet. Kørte den derfor en del smallere end trækgreb.

flad pres med db

25x12

25x12

25x12

25x12

chinups

x4 jeg er noget væk fra at kunne køre den i meningsfulde sæt endnu.

reverse hypers

20x15

20x15

20x15 igen; jeg er meget glad for denne her

laterals

9x12

10x10

10x10

dead bugs m ca 5kg kettlebell

ad burn

ad burn

ad burn

alting foregik i sådan en slags stort supersæt.

fik også kørt lidt rotatorcuff inadvendt i kabeltrækket. Det hjalp faktisk med det samme, lader det til.

Udmærket at få rørt sig lidt. I dag torsdag tager jeg ud og hilser på i Thor. Det skal blive god hygge at hilse på dem derude:-)

Link to comment
Share on other sites

Ved du hvad din skævhed skyldes?

Jeg gik længe og havde lidt nas i lænden og var generelt lidt skæv, men tilskrev det min benlængde, hvori det ene ikke stå mål med det andet. Fys og læge så det ikke, men min kiro fik det fixet af no time ved at knække lidt låst SI-led, lidt ribben og thorakale hvirvler.

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg faktisk ikke. Og det er egentlig også for dårligt, jeg aldrig har fået det røntgenfotograferet.

Engang i løbet af i år, hvis jeg kan få en tid på idrætsfysiologisk eller lignende, der vil stille ressurser til rådighed for en fattigrøv...

Siden jeg har haft problemer så længe, jeg kan huske, er chancerne for at en kiropraktor kan ordne det med et snuptag nok beskedne.

Link to comment
Share on other sites

Her dagen efter er jeg ret øm især i traps, men også lår og røv. Og i skulderen føles det som om det er på bagsiden i omegnen af skulderbladet, den er gal. Vil prøve med noget rotator cuff træning og nogle foroverbøjede laterals for at se, om det kan være en myose, der trænger til noget arbejde og så hvis jeg kan finde en, der vil massere lidt på det...

http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/8_weeks_to_monster_shoulders

Læs den artikel. "Re-hab" delen (de første 4 uger) har hjulpet en del på min ene skulder. Den klikker ikke så højlydt længere når jeg roterer overarmen.

Reverse Hypers er lækre. Jeg kørte ghetto-udgave (bold på bænk) og det hjalp straks på min lænd.

Link to comment
Share on other sites

Det ved jeg faktisk ikke. Og det er egentlig også for dårligt, jeg aldrig har fået det røntgenfotograferet.

Engang i løbet af i år, hvis jeg kan få en tid på idrætsfysiologisk eller lignende, der vil stille ressurser til rådighed for en fattigrøv...

Siden jeg har haft problemer så længe, jeg kan huske, er chancerne for at en kiropraktor kan ordne det med et snuptag nok beskedne.

Men fjollet ikke at udelukke muligheden smile.gif Håber du får styr på det. Vi ses i Gym for the wyn.

Link to comment
Share on other sites

TjR: Udmærket artikel. Det er med at være på forkant.

Krumborg: Jeps!

Torsdagens træning med fuldt hus i thor

diverse opvarmning inkl 1 times cykeltur fra brønshøj...

frivend

50x5

50x5

50x5

50x5

50x5 barsk

stående træk

40x3

40x3

40x3 hård ved håndleddene men kunne ellers godt huske nogenlunde, hvordan man gør

bentover rows

60x12

70x10

70x10

70x10 jeps

ben foran

70x8

70x8

70x8 den føltes godt i dag, så det var dejligt

lidt fjollerier i bb lokalet med håndvægte over hovedet og sådan.

føltes dejligt. bagefter

Link to comment
Share on other sites

lørdag formiddag i the gym

rumænsk dødløft

60x10

60x10

60x10

60x10

stem

40x6

40x6

40x6

40x6

bænk

60x8

60x8

60x8

en del mavehalløj

en del til skuldrene bla rotatorcuff ext, bent over laterals.

foamrolling - den er ny, men føles godt.

reverse hypers

20x15

25x15

20x15

det er ikke meget, jeg kan holde til...!

Link to comment
Share on other sites

Hej Heffe.

Jeg så faktisk godt dit CUMback for nylig, så velkommen i pumpe-verdenen igen! Ja, det har kørt godt for mig det sidste halve år, men hvor er man afhængig af et sidekick under vl-øvelser... Eller er det bare mig? Synes ikke man kan finde 100% gejst til de store bevægelser, hvis man står alene med det. Nu er min iver for træning så heller ikke, hvad den var. Kunne forstå du selv havde et lidt anderledes syn på træning, end førhen..

Hvorom alting er, så følger jeg med herinde igen! :smile:

ARGHHHHHHHHHHHH!

Edited by Dr. pattøj
Link to comment
Share on other sites

Hey Pattøjet - Tak for velkomstilbage igen hilsen :blush: Tænk hvad det kunne blive til, hvis man havde holdt ved fra starten af!

Det er svært at holde damp på futtoget, når man kører solo. Bare jeg er nede i the Gym, som er et cool sted med semiseriøse mennesker, er det ikke det samme som i Thor, hvor det er vægtløftning. Og det viser så bare med al tydelighed, at det er vl'en der trækker, når det kommer til stykket. Hvad med ham Allan, der lærte dig løftene, er han der ikke længere?

May the motivation be with you :4mewantfood: Jeg skal nok holde øje, også selvom jeg ikke får skrevet i tide og utide :wink:

Dagens runde, der startede lidt småtræls med en mindre forstrækning i glaslænden og gjorde resten af runden til en øm affære tilsammen med sådan en nasty trækningshovedpine. Der er en sammenhæng :sneaky2: Hvem var ham kiropraktikeren, der havde fikset krumborg...?

stående træk

40x3

40x3

40x3

40x3

50x3

50x3

50x3 go'e takter og fart på..

trækhiv

70x5

70x5

70x5

70x5 åh disse minder...

stem

40x6

40x8

40x6

40x6 ingen bøvl med højre skulder! den trænger jo bare til at få noget at klemme på :smile:

ben bag

70x10

70x10

70x10 skæve skrog drejer mod højre..

chins

x4

x4

x4

x4 pludselig er jeg oppe på 8-10 stykker igen :laugh:

laterals

10x12

10x12

10x12 super med noget front raise halløj for da burn

ben over laterals

et sæt med en eller anden vægt...

Ikke en træning præget af voldsom energi eller agression. Det tager sin tid at finde sporet igen.

det var det. brusebad og hjem til en film og noget steg, der var tilovers fra weekenden. mmmm...

Link to comment
Share on other sites

Ingen årsag :superman:

Det er godt at høre, jeg ikke er den eneste "piveskid" så. Vl er fedt... Bare ikke uden makker!

Jeg bor i Blodense nu, og har gjort det to år. Allan holder til nede i Slemborg :wink: Det var tider!

3´ere med 50 kg. i råtræk! Det tyder allerede godt. Om få måneder er du på toppen igen.

God brænder! :devil:

Link to comment
Share on other sites

To træninger til logbogen

onsdag aften i the Gym med en halvbalret lænd, så let og forsigtigt

lunges

30x8

30x8

30x8 ikke sikker på reps men deromkring

bænk

60x8

60x8

60x8

60x8

60x8 let og luftig men ikke 100% sikker på højre skulder..

kropshævninger

x3

x3

x3

x3

x3

x3

x3

x3 det er vildt så fesen jeg er her. Det kommer normalt noget hurtigere igen. mystisk, men fedme er jo en udfordring.

lidt pullovers for at strække ud.

nogle få reverse hypers

en masse udstrækning og noget foamrolling til lænden. Kan tydeligt mærke, at den højre erector er større end den venstre. Det må være alt det hash, der har gjort mig så skæv...

Og så torsdag i Thor

Jeg havde gået og healet på mig selv og varmede rigtigt grundigt op med kondicykel, superman, lunges udstrækning og længe på stangen alene og så gik det ok med ryggen..

frivend

op til

60x5

60x5

60x5

70x3

70x3

60x5 på nogle af dem fik jeg virkelig ramt banen, så det sang.

stående træk

50x3

50x3

50x3

50x3

50x3

50x3 lette nok men lidt svært at ramme teknikken helt. kan ikke rigtigt få forspændet på haserne til at spille og har tendens til at komme på forfoden. Vægtløftning er kontraintuitivt! Man skal ganske enkelt gøre det modsatte af det, man har lyst til og så kan det ikke undgå at blive smukt. Lyst til at bruge ryggen til 1stehivet? Lad være. Lyst til at skubbe røven bagud? Lad være. Lyst til at træne arme? Træn ben. Osv...

trækhiv

70x5

70x5

70x5

70x5 brugte en masse krudt på at blive på hælen og slæbe på vægten.

ben bagpå

70x10

80x10

80x10 det kørte såmænd fornuftigt og var ikke helt ødelagt efter sæt, så deett.

og så lidt mavegøgl på gulvet og noget udstrækning. Udmærket træning :smile:

Sluttede af med at hoppe under den iskolde bruser efter at have været i bad. Det skulle hjælpe på restitutionen. Det hjalp helt sikkert på vågenheden!

Link to comment
Share on other sites

to træninger til bogen. Den første er fra i lørdags og lå i forlængelse af krop&kraft seminaret i The Gym. Noget af et cirkus med hvad der forekom at være 50 mennesker, der kæmpede om pladsen. Og så lavede Sune Bak dødløft, så der var heller ikke mange skiver tilovers... :nonono:

Ellers en god dag med utroligt meget muskelklogskab, som jeg forgæves har forsøgt at fortrænge lige siden. Kim Lynge var god og dejligt dogmatisk at høre på. Så var der Lonnie, som ramte et eller andet i mig angående skadesforebygning. Mest af alt rart at få noget kød og blod på noget af alt det træningsteori man skimmer på nettet. Godt arrangement og tager klart med en anden gang.

Så var det med spareribs og bajer på bagefter og fik ansigt på nogle internetmennesker. De er ikke så åndssvage i virkeligheden, som på nettet og det kan man jo håbe gør sig gældende for en selv også.

traaaning

full contact twists som jeg fik vist af lonnie, der forresten lige reppede 15 af i kropshævninger fra strakt arm til kraveben :crazy: pr på 22...

5kgpå stangen x en masse repsx3sæt

ben foran

forsøgte at overtale Kim Lynge til at køre noget ben, men han sagde, han ikke gad varme op til det. Så spurgte jeg, om det var fordi det tog så længe men så var det pludselig noget, med at han lige havde været på La Santa i træningslejr. Så er det måske lyv, at han kan bene 275? Hvem ved?

op til

70x5

80x5

80x5

80x5

70x10 det fungede ret fint og ingen bøvl med ryg.

bent over rows tomler udad

70x10

80x10

80x10

80x10 udmærket med lidt roooows

stem

40x8

40x8

40x8 pissesvag presser, det er jo helt vildt!

frivend

70x2

70x2

70x2

70x2

70x2

70x2 eller sådan ca. megamystisk at køre frivend sidst i passet :blink: vildt langsom

lavede også nogle stivarmede pushups imellem sæt.

mandag i Thor

grundig opvarmning med étbensaltmuligt. lunges, karatekid osv.

stående træk

op til

50x3

50x3

55x3

55x3

55x3

50x3 det kørte fint

ben bag

80x8

80x8

80x8

80x8 benene var en bitte smule mærkede fra lørdag, så helt fint bare at få lidt reps igennem. Vil forsøge at få placeret bentræning så tidligt som muligt fremover, så jeg kan være frisk til det.

trækhiv

80x5

80x5

80x5

80x5

lidt forsøg på bænk men højre skulder gjorde ondt så skiftede til:

kb floor press

22x10

22x10

22x10

22x12 den kan jeg til gengæld slet ikke mærke i skulderen undtagen på den gode måde.

diverse udstrækning.

har meldt mig til klubmesterskab d 17 April. Det skal nok blive hygge.

Så var jeg til læge i dag for at høre om jeg kunne få en henvisning til idrætsfysiologisk klinik på Bispebjerg Hospital på grundlag af, at jeg mere eller mindre kronisk døjer med min lænd og har gjort det i snart tyve år. Så fik jeg at vide, at den slags kunne han kun gøre, hvis man var syg og tilbød selv at undersøge mig på fredag. Det har jeg taget imod. Skal vi gætte på, at jeg får at vide, jeg bare skal lade være med at dyrke vl, trods det, at jeg har problemer uanset, hvad jeg gør? Og at jeg arbejder som brolægger og altså har en kritisk interesse i at holde mit næringsgrundlag, min krop, i orden. Det er ikke hjælp til selvhjælpsfilosofien, der trykker budgettet hos den almindelige praktiserende læge i DK...

Forudseelse: Han undersøger mig og siger så, at han intet kan finde, der er galt og nægter at hjælpe mig til at få en røntgen, scanning, fagspecifik analyse på problemet eller hvad der nu skal til for at komme videre og eventuelt en dag komme til bunds i problemet.

Vi får se. Jeg skal hvert fald nok sørge for at fake nogle symptomer, hvis jeg tilfældigvis ingen har den dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

hej heffe...Hyggeligt at hilse på til seminaret i lørdags. Mht. Kim Lynge, så har han fået godkendt 275kg i squat - det er dog med udstyr. De 280kg i dødløft han snakkede om, har måske været fra hans vægtløfter tid, eller til træning. Han har tilsyneladende ikke fået dem godkendt - de er ihvertfald ikke bogført på styrke.dk

Link to comment
Share on other sites

Hej Prehn, lige over :smile: Lad mig lige gøre det helt klart, at jeg tror 100% på hvad han sagde! Mener han nævnte 235 i fronten og var det 285-290 i backsquatten fra vlmagtsdagene? Og de 280 lyder som om det vel kunne være fra vl-sammenhæng idet han lige fik sneget ind, det var med doh. i givet fald kunne det så også være med vl-sko på, da de fleste vægtløftere bare beholder dem på og sætter en ære i at køre meget bendominante dødløft. Det er så ren spekulation.

Min 'coach' ude i Thor, Flemming Krebs mange-gange dansk mester dl-ede 270 i vl-sko godt nok m stropper. Til gengæld vejede han omkring de 80 kilo på tidspunktet :crazy:

Har i øvrigt set dine videoer - det ser fan'me godt ud!

Link to comment
Share on other sites

Så var det med spareribs og bajer på bagefter og fik ansigt på nogle internetmennesker. De er ikke så åndssvage i virkeligheden, som på nettet og det kan man jo håbe gør sig gældende for en selv også

Jeg går ud fra at det må være mig, du mener :tongue:

Hyggeligt at hilse på :smile:

Mht lægen; Du træner kun for ikke at slide dig ned med dit arbejde, der forøvrigt er grunden til at du har ondt. Du har forøvrigt ikke rigtigt trænet på det sidste, da du netop har ønsket at give det ro. Det gør ondt hele tiden, og forhindrer dig i at leve dit liv som du ønsker det. Siger han stadig nej, kræver du at få en anden vurdering. Der er ikke noget flovt i at brokke sig lidt ekstra, når det drejer sig om den slags skader. Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra at det må være mig, du mener :tongue:

Hyggeligt at hilse på :smile:

Mht lægen; Du træner kun for ikke at slide dig ned med dit arbejde, der forøvrigt er grunden til at du har ondt. Du har forøvrigt ikke rigtigt trænet på det sidste, da du netop har ønsket at give det ro. Det gør ondt hele tiden, og forhindrer dig i at leve dit liv som du ønsker det. Siger han stadig nej, kræver du at få en anden vurdering. Der er ikke noget flovt i at brokke sig lidt ekstra, når det drejer sig om den slags skader. Held og lykke med det.

Gode pointers, men jeg synes bare det er ærgerligt, at skulle ud i alle mulige søforklaringer, når jeg egentlig mener, det burde give bedre mening at have en ærlig intention om at holde sig selv sund og rask. Jeg har en plan, der går ud på at ringe til ham hver gang, der er lidt bøvl med ryggen, indtil han sender mig videre.

Hvad med din træning? Jeg synes også du nævnte noget skadeværk, eller er det bare indbildning?

Link to comment
Share on other sites

Onsdagsrunde i Thor med eliten, Per og Krebs. Per havde en tung dag med nogle gode 3'ere i stød på 95.

Grundformstræning

Opvarmning og udstrækning. Ryggen havde det helt perfekt ved træningsstart.

Frivend, ben for, opadstødskompleks

pyramide op til

75x3

75x3

75x3

75x3

75x3 mener der var fem serier.

ben foran

70x8

75x8

75x8

75x8 temmelig lette og ikke specielt anstrengende

rdl

50x10

70x10

70x10

70x10

diverse kettlebell øvelser

windmills

12x10

12x10

Havde ikke så meget gas så droppede den ellers planlagte robevægelse. Lidt besvær i lænden efter, men ingen deciderede smerter udover den obligatoriske hovedpine, som dog er til at overse.

Skulle måske have lagt lidt pres ind set i bakspejlet. Næste gang

Link to comment
Share on other sites

Hey Jeff, godt at se dig herinde igen. Lort med skævheden, men lad os håbe du får en ordentlig behandling denne gang.

Keep Liftin'

/NIcholas

Tak i lige måde Måtten.

Ja, jeg regner med at komme til bunds i det rygproblem denne gang.

Spekulerer lidt på, hvad jeg vil gøre, hvis jeg får at vide, jeg bevæger mig på randen af en alvorlig nedslidning, diskusprolaps eller andet alvorligt...Fingers x'ed :smile:

Og go' træning til dig også.

Link to comment
Share on other sites

Forresten, hvis nogen der læser dette har behov for at få lavet noget indkørsel, omfangsdræn, betonstøberi, udendørs tømrerarbejde etc. så ska de være meget velkomne til at rette henvendelse. Vi laver noget godt arbejde og så er vi ikke de dyreste.

Gad vide om jeg nu agerer i strid med boardets retningslinjer? Det håber jeg ikke...

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Tak i lige måde Måtten.

Ja, jeg regner med at komme til bunds i det rygproblem denne gang.

Spekulerer lidt på, hvad jeg vil gøre, hvis jeg får at vide, jeg bevæger mig på randen af en alvorlig nedslidning, diskusprolaps eller andet alvorligt...Fingers x'ed :smile:

Og go' træning til dig også.

Be careful! Rygproblemer er noget SHITF****!

By the way:

LYYYYYYYYYYYYYYD!

Link to comment
Share on other sites

Femina - det må vi have kigget på. Der er en mulighed lørdag formiddag 10.00-10.30 og ellers hedder det mandag ca 16.00 eller torsdag ca 16.00 Det er de tidspunkter, jeg påtænker at komme i Thor næst i hvert fald og det er der, hvor der er mest action derude. Du siger bare til :smile:

Træning i The Gym, som var næsten tomt, hvilket stred lidt mod mine forventinger - forårsvejr plejer at være = træningsmania.

opvarmning db lunges a 10 kilo og diverse udstrækning

Stående træk + trækben

50x3+3

50x3+3

50x3+3

50x3+3

50x3+3

50x3+3

50x3+3

dp press flad

25x10

27.5x10

27.5x10

27.5x10

kropshævninger oh

x5

x4

x4

x4

x4

x4

x4

x2 ville have 30 reps men fik 31

reverse hyper

20x15

20x15

20x15

ab wheel rollouts

x10

x8

x8 den er hård mand!

foam rolls - her kan jeg meget tydeligt mærke, at højre erector er større end venstre. Alt i højre side er også mere doms'et end i venstre. Lige fra skuldre til knæ...

rotator cuff

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share