Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

HSF - WSB, Deadlift, DE lower body

Stadigvæk ramp-up uge.

Deadlift - sumo

5 x 70 kg

5 x 70 kg

5 x 110 kg

3 x 150 kg

2 x 190 kg

Titan velocity 42 sumo

2 x 210 kg - halv

2 x 210 kg - halv

2 x 230 kg - halv

2 x 230 kg - halv

2 x 230 kg - halv

2 x 250 kg - halv

2 x 250 kg - halv

Tryout af velocity dragt. Den følte egentlig ok omkring lår og hofte, stropperne er dog for lange og skal syes.

Squat - DE

5 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

5 x 130 kg

3 x 150 kg

3 x 150 kg

3 x 150 kg

3 x 150 kg

3 x 150 kg

Alle uden bælte. Ingen knæbind før i næste uge, da jeg stadig er skadet af formandens bind.

Gluteham raises

10

10

10

10

10

Leg curls

10 x 30 kg

10 x 30 kg

10 x 30 kg

Roman chair

10

10

10

1 liter kakaomælk, ananas sodavand undervejs + proteinshake bagefter.

Ok omgang, stadigvæk uden de store højdepunkter. Morgenvægten siger 113,8 kg. Idag bliver der et attack på NFL bænken uden bænktræning først, så må jeg se hvad den kan trække.

Link to comment
Share on other sites

Hej Conscience

Først og fremmest tillykke med det gode DM resultat! :4thumbup:

Dernæst har jeg et lille spørgsmål. Jeg har igennem længere tid læst lidt med på sidelinjen her i din log og er efterhånden blevet noget nysgerrig omkring din programmering. Er det sådan, at du evt. kort kan udlægge den WSB template du kører eller måske bare smide et link til, hvor man kan læse lidt omkring den. Syntes nemlig det ligner den afveksler lidt fra den udgave jeg har fundet af WSB, som formentligt er en begynder/original udgave.. :smile:

På forhånd tak! :smile:

Hey,

Mange tak og rart at høre at der er nogen der følger lidt med.

Jeg har vedhæftet min nye template. Jeg skal tilføje at jeg har en overvejelse omkring programmet som jeg overvejer at implementere. Umiddelbart fornemmer jeg at der er for kort imellem lower body passene, hvis der skal gåes hård på begge dage.

Den ene løsning kunne være at rykke onsdagspasset til tirsdag og dermed skabe en ekstra dag. Problemet er så blot at det er to ME dage i træk

Anden løsning kunne være at flytte fredagens Deadlift + DE squat til tirsdag og så tage den tunge ME lower bodydag om fredagen.

WSB template.xls

Link to comment
Share on other sites

Her er templaten som jeg overvejer at ændre den til. Ønsket om at bænkpress 3 gange om ugen har gjort det lidt mere besværligt.

Da jeg førhen har kørt WSB så var udlægningen:

Man: ME lower body/DE Deadlift

Ons: ME Upper body

Tor: Support: Calf/bicep/shoulder/rotator

Fre: Deadlift/DE lower body

Lør: DE Upper body

WSB template II.xls

Link to comment
Share on other sites

Her er templaten som jeg overvejer at ændre den til. Ønsket om at bænkpress 3 gange om ugen har gjort det lidt mere besværligt.

Da jeg førhen har kørt WSB så var udlægningen:

Man: ME lower body/DE Deadlift

Ons: ME Upper body

Tor: Support: Calf/bicep/shoulder/rotator

Fre: Deadlift/DE lower body

Lør: DE Upper body

Ja det store problem ligger nok i at få det struktureret bedst muligt i henhold til, hvor man ønsker, at ligge lidt fokus. Begge udgaver ser spændende ud.. Må lige kigge lidt nærmere på dem i aften, hvor jeg har mere tid.. :smile:

Dog et lille supplerende spørgsmål. Oprindeligt når man læser om WSB køres der så ikke til max single på ME dagene? evt. 6 eller 7 sæt op til en max single.. Har dog lagt mærke til, at du på dine ME dage i alle 3 af de store ofte kører op til en tung double eller tripple i stedet. Er det bevidst for, at mindske skadespotentialet ved ikke, at skulle helt op på 1RM eller ligger der eventuelle andre begrundelser bag? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja det store problem ligger nok i at få det struktureret bedst muligt i henhold til, hvor man ønsker, at ligge lidt fokus. Begge udgaver ser spændende ud.. Må lige kigge lidt nærmere på dem i aften, hvor jeg har mere tid.. :smile:

Dog et lille supplerende spørgsmål. Oprindeligt når man læser om WSB køres der så ikke til max single på ME dagene? evt. 6 eller 7 sæt op til en max single.. Har dog lagt mærke til, at du på dine ME dage i alle 3 af de store ofte kører op til en tung double eller tripple i stedet. Er det bevidst for, at mindske skadespotentialet ved ikke, at skulle helt op på 1RM eller ligger der eventuelle andre begrundelser bag? :smile:

Jeg ved nu ikke om den oprindelige WSB udlægning foreskriver singler alene, det tror jeg egentlig ikke.

Når jeg som regel holder mig fra single serier'ne, så er det som du skriver pga skadespotentialet er en smule højere og at jeg synes restitutionstiden på nervesystemet er uhensigtsmæssig lang. Nogle gange slutter jeg dog af med en enkelt single i en double serie, blot for at slutte en smule højere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved nu ikke om den oprindelige WSB udlægning foreskriver singler alene, det tror jeg egentlig ikke.

Når jeg som regel holder mig fra single serier'ne, så er det som du skriver pga skadespotentialet er en smule højere og at jeg synes restitutionstiden på nervesystemet er uhensigtsmæssig lang. Nogle gange slutter jeg dog af med en enkelt single i en double serie, blot for at slutte en smule højere.

Det er nok bare mig der generelt fortolker ud fra den oprindelige udlægning af WSB fra den udgave jeg har læst før. :laugh: Men syntes klart det virker mere fornuftigt, at holde sig oppe omkring ens 2-3RM i stedet..

Har kigget lidt nærmere på begge templates og de ser begge ganske interessante ud. Kan godt se dit dilemma i valget mellem, at ændre formatet eller bibeholde det, som det er.. udgave 1 med 4 dage uden rest er hård kost. Men 2 ME dage i rap er også hårdt for CNS selvom der dog ikke direkte involveres de samme muskler, som prime movers.

Men når jeg får startet op på min første omgang bliver det nok i det oprindelige format med 4 ugentlige pas og jeg derfor vil undlade det ekstra BP pas. Så må jeg ændrer lidt i det med tiden.. Ihvertfald mange tak for hjælpen! :smile:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

HSF - WSB, DE Upper Body

Loerdagens traening:

DE Bench - NFL attack

5 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

3 x 130 kg

2 x 150 kg

1 x 170 kg

NFL Bench

32 x 102,5 kg

Forbedring med 5 rep siden sidst, men stadigvaek ikke helt godt nok.

Pin press

5 x 70 kg

5 x 100 kg

3 x 130 kg

3 x 130 kg

3 x 130 kg

3 x 130 kg

3 x 130 kg

3 x 130 kg

Dumbell extentions

10 x 17 kg

10 x 17 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

Wede grip pull to front

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 80 kg

6 x 100 kg

6 x 100 kg

6 x 110 kg

6 x 110 kg

6 x 110 kg

Concentration curls

10 x 17 kg

10 x 17 kg

10 x 17 kg

10 x 17 kg

10 x 17 kg

10 x 17 kg

super set m.

Calf raises

30

30

30

30

og

Side bends

10 x 44 kg

10 x 44 kg

10 x 44 kg

Fin nok omgang idag. En forbedring af NFL baenken, men dog ikke helt nok til at slå bjoerklund af pinden.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Björklund er den regerende MESTER på almaegtige 35 reps af os der har proevet her i DK.

Beerman postede et klip på ironsport, hvor der er en NFL aspirant som trykker 49 reps ud i god stil :bigsmile:

Impressive, men ogsaa juiced med stor sandsynlighed og saa er det ikke helt saa sjovt at sammenligne.

Gav det noget pump paa patten?

Link to comment
Share on other sites

Hov hov, min ven. Jeg ville blive meget overrasket, hvis han er juiced (kender ham trods alt rimeligt godt). Du kender jo ikke manden, så synes det er et upassende postulat at poste på et offentligt forum.

Det var som som Spoer er inde paa, ham der lavede 49, jeg mente. :smile:

Link to comment
Share on other sites

HSF - WSB, ME Upper body

Traening med Skaarup for en gangs skyld.

Benchpress

8 x 60 kg

8 x 60 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

5 x 140 kg

3 x 170 kg - slingshot

3 x 200 kg - slingshot

2 x 205 kg - slingshot

2 x 210 kg - slingshot

3 x 200 kg - slingshot

3 x 200 kg - slingshot

Jeg blev opmundret til at tage en single på 215 kg, men tog nogle reps på lavere kilo istedet.

Pinky grip board press

5 x 140 kg

5 x 170 kg

5 x 180 kg

5 x 180 kg

5 x 180 kg

5 x 180 kg

Alle til den almaegtige gulvtaeppeklods, som er 16 cm cirka. Tonnage ialt 10950 kg

Dips

10

10

10

10

10

Bench-rows

10 x 60 kg

8 x 80 kg

6 x 90 kg

6 x 90 kg

6 x 90 kg

6 x 90 kg

6 x 90 kg

Band pull aparts

10

10

10

10

Rotator og lateral raises - dropped

Ok omgang idag. Baenkstyrken foeltes for opadgående. Eneste nedtur er at jeg har en tenderende hoejre tennisalbue som jeg ikke kan slippe af med. Rotator cuff og laterals med en ynkelig vaegt irriterer helt vildt, hvorimod tung baenkpress og dips overhovedet ikke kan maerkes. Nu har det vaeret der i 2 mdr og jeg er godt traet af det :mad: voltaren og isning synes ikke at vaere nok. Selv et par omgange akupunktur og ultralydsbehandling har ikke kunne tage det.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Ok omgang idag. Baenkstyrken foeltes for opadgående. Eneste nedtur er at jeg har en tenderende hoejre tennisalbue som jeg ikke kan slippe af med. Rotator cuff og laterals med en ynkelig vaegt irriterer helt vildt, hvorimod tung baenkpress og dips overhovedet ikke kan maerkes. Nu har det vaeret der i 2 mdr og jeg er godt traet af det :mad: voltaren og isning synes ikke at vaere nok. Selv et par omgange akupunktur og ultralydsbehandling har ikke kunne tage det.

Der er en længere tråd her inde om albueproblemer. Mest Don Mega, der har opdateret den. Kan være du kan finde noget i den?

Link to comment
Share on other sites

Ok omgang idag. Baenkstyrken foeltes for opadgående. Eneste nedtur er at jeg har en tenderende hoejre tennisalbue som jeg ikke kan slippe af med. Rotator cuff og laterals med en ynkelig vaegt irriterer helt vildt, hvorimod tung baenkpress og dips overhovedet ikke kan maerkes. Nu har det vaeret der i 2 mdr og jeg er godt traet af det :mad: voltaren og isning synes ikke at vaere nok. Selv et par omgange akupunktur og ultralydsbehandling har ikke kunne tage det.

Is og akupunktur, er kun symptombehandling. Massage (dyb) og udstraekning vil jeg tro er vejen frem.

Ultralyd er saadan lidt so-so i min optik... Tror skaden skal vaere paa et meget tidligt stadie og/eller man skal droppe traening helt for at faa en effekt. Og igen, vil skaden sikkert dukke op igen.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Der er en længere tråd her inde om albueproblemer. Mest Don Mega, der har opdateret den. Kan være du kan finde noget i den?

Txs, jeg tager et kig og ser om jeg kan finde noget.

Is og akupunktur, er kun symptombehandling. Massage (dyb) og udstraekning vil jeg tro er vejen frem.

Ultralyd er saadan lidt so-so i min optik... Tror skaden skal vaere paa et meget tidligt stadie og/eller man skal droppe traening helt for at faa en effekt. Og igen, vil skaden sikkert dukke op igen.

Hvile er ikke en option foer jeg er igennem EM. Massage vil jeg gerne have...også på albuen :tongue:

Men jeg må hellere få gjort hvad jeg nu kan, så det ikke udvikler sig, eller endnu bedre...kan forsvinde.

Jeg har fået lidt forskellige råd fra Niels som anbefalede at traene med kompression fra enten sportstape eller et bånd rundt om underarmen for at korte den del af hvor senerne/musklerne arbejder, så problempunktet kan få hvile. Jeg snakkede også lige med Vagn som anbefalede et Re5 behandlingsforloeb, som havde taget naesten alle de smerter som han havde i albuen.

Link to comment
Share on other sites

HSF - WSB, Deadlift, DE lower body

Sneglen var i huset som den eneste.

Rackpulls

5 x 70 kg

5 x 70 kg

5 x 120 kg

5 x 170 kg

3 x 220 kg

3 x 220 kg

3 x 250 kg

3 x 270 kg

3 x 290 kg

3 x 300 kg

Alle trukket konventionelt fra lige over knæ.

DE Squat

5 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

3 x 140 kg

3 x 140 kg

3 x 180 kg - loose wraps

3 x 180 kg - loose wraps

3 x 180 kg - loose wraps

3 x 180 kg - loose wraps

3 x 180 kg - loose wraps

3 x 180 kg - loose wraps

Alle uden bælte.

Goodmornings

8 x 60 kg

8 x 60 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

Reverse hypers

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

10 x 45 kg

Roman chair

10

10

10

10

Pre workout: påskeæg med nugat. Undervejs: 2 liter mælk undervejs og så en proteinshake bagefter.

Ok omgang. Jeg er mere eller mindre helet op og de løse wraps generede ikke. Morgenvægt 115 kg :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share