jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Ikke så slem dag som forventet.

Selvfølgelig er jo øm, men ikke noget for alvor at tale om.

Angående cigaretter, så fik jeg ikke helt stoppet. Fik skåret det med 3/4 dele. Gik ellers fint, men så høvlede opgaverne på arbejdet ned og jeg følte mig presset = så måtte jeg lige nappe en cigaret. Det taget i betragtning så faktisk pænt at få skåret så langt ned. Nu har jeg ikke røget siden kl 13, så måske lykkes det alligevel i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I er sjove. :tongue:

Dagens træning.

Havde lidt travlt da jeg skulle nå hjem til håndbold. De sidste øvelser blev derfor taget med kort pause og curls blev sprunget over i dag.

Squat:

8*40 kg

8*45 kg

Gik fint. Teknikken var bedre end sidst. 45 kg mærkes men der kunne tages mere.

Bænkpres:

8*42,5 kg

7*42,5 kg

SL dødløft

8*50 kg

8*55 kg

Skulle lige koncentrere om ikke at lave almindelige dødløft. I begge runder kom jeg i enkelte rep til at bruge benene lidt for meget. Men trods dette var 55 kg stadig let. Overvejer at gå over til ren dødløft. Det er jo min ynglingsøvelse. Og med kun to sæt af hver øvelse så burde det kunne lade sig gøre at køre både squat og dødløft.

Maveøvelse:

8 reps

8 reps

Military:

8*25 kg

6*25 kg

De 20 kg sidst var alt for lette. Næste stang hed 25 kg. Lige i overkanten. Men fair nok.

Pull downs:

8*40 kg

9*40 kg

Tager lige en omgang mere med 40 kg. Næste gang igen ryger den på 45.

Dejlig omgang træning, der trods korte pauser mellem set kørte glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Mødte op til træning med ok øm lænd og baglår. Dog ikke mere end jeg regnede med jeg kunne træne det væk. Og det var netop resultatet.

Squat:

8*50

8*50

Fin teknik (bliver nærmest bedre og bedre jo mere der kommer på stangen). Kun sidste rep i sidste sæt var bare en anelse tung. Der er plads til flere kg endnu.

Bænkpres:

8*42,5

8*42,5

Dødløft:

8*70

8*70

Meget pudsigt. Nu "ville kroppen" helst lave stiff legged dødløft så jeg skulle bruge lidt energi på at koncentrere mig om at lave almindelig dødlødt teknik. Det kostede lidt på timingen og de 70 kg var derfor ret tunge. Tager det samme næste gang og får teknikke på plads.

Mave:

10*25

10*25

Har aldrig fundet en maveøvelse jeg finder god. Så i mangel af bedre tog jeg maskine til at lave mave på. Der er plads til forbedring.

Military:

8*25

8*25

Puha, det var hårdt. Næste stang hedder 30 kg og den kan jeg næppe tage nu. Venter lige til jeg kan tage 2*10*25 førend jeg skifter til 30 kg.

Pull downs:

9*40

9*40

Næste gang 45 kg.

Curls blev sprunget hvilket ikke er en katastrofe. Tager dem næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Har aldrig fundet en maveøvelse jeg finder god. Så i mangel af bedre tog jeg maskine til at lave mave på. Der er plads til forbedring.

Prøv decline straight-legged sit ups :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fin træning. Eneste irriterende ting var, at jeg ikke fik set ordentligt på de foreslåede mave-øvelser så jeg endnu engang måtte tage den i maskine. Håber jeg næste gang har en bedre øvelser på tegnebrættet.

Squat:

8*55

8*55

Vægtmæssigt stadig ikke hårdt. Men teknikken drillede lidt i dag. For med 55 kg på stangen så gjorde det ondt der hvor stangen lå på nakken. Så jeg rykkede den længere ned på "hylden" med muskler. Men det forrykkede balancen en anelse og derfor blev kroppens hældning i op-fasen ikke helt optimal. Men noget kæmpe problem er det ikke. Vi stadig sætte den op til 60 kg næste gang, da det er en mindre detalje jeg lige skal have justeret.

Dødløft:

8*70

8*70

BB var optaget af fyr med mange sæt. Tog derfor dødlødt lige efter squat. Ikke optimalt. Teknikken var næsten helt på plads, men jeg var nu lidt træt efter squatten.....så den var tung. Tager 75 kg næste gang.

Bænkpres:

8*45

8*45

Overraskende nemt. Næste gang 47,5.

Mave:

8*30

8*30

Pull downs:

8*45

7*45

Military:

9*25

9*25

Fint. Prøver med 30 kg næste gang.

Curls:

8*9

8*9

Tager 10 kg næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Ret beset er der jo ikke nogen af de foreslåede maveøvelser, som virker mere spændende end mine normale mave øvelser pt. På sigt er de fine, da de giver mulighed for progression.

Problemet er (og her må der meget gerne gives råd), at det er enormt svært at mærke hvornår man træner sine abs og hvornår man snyder. Der er ikke en eneste øvelse jeg kender, hvor "snyd" er sværere at opdage end i maveøvelser.

Når jeg træner helt almindelige cruches, så synes jeg det går fint inddtil 5 reps. Men så hakker det lidt. Men uden problemer (formentlig ved ubevidst brug af hoftebøjere) så tages også de sidste 5 reps uden megen problemer, det selvom jeg kan mærke, at nu bruger "hakker" jeg mere i min udførelse end før.

Det irriterende er, at grænsen mellem at man kører rene abs og at man snyder er lillebitte og midt under øvelsen så opdager jeg sjældent at nu snyder jeg.

Bundlinien er dog, at jeg vil køre rene crunches med armene på brystet. Dagens træning vil jeg koncentere mig om at kun at køre 100 % rene abs reps. Så snart jeg mærker at andet end abs hælper aktivt med, så stopper jeg. Så må jeg derudfra måle hvor jeg står. Det uandet om jeg så tager 4+3 reps i rene crunches.

Link to comment
Share on other sites

Ret beset er der jo ikke nogen af de foreslåede maveøvelser, som virker mere spændende end mine normale mave øvelser pt. På sigt er de fine, da de giver mulighed for progression.

Problemet er (og her må der meget gerne gives råd), at det er enormt svært at mærke hvornår man træner sine abs og hvornår man snyder. Der er ikke en eneste øvelse jeg kender, hvor "snyd" er sværere at opdage end i maveøvelser.

Når jeg træner helt almindelige cruches, så synes jeg det går fint inddtil 5 reps. Men så hakker det lidt. Men uden problemer (formentlig ved ubevidst brug af hoftebøjere) så tages også de sidste 5 reps uden megen problemer, det selvom jeg kan mærke, at nu bruger "hakker" jeg mere i min udførelse end før.

Det irriterende er, at grænsen mellem at man kører rene abs og at man snyder er lillebitte og midt under øvelsen så opdager jeg sjældent at nu snyder jeg.

Bundlinien er dog, at jeg vil køre rene crunches med armene på brystet. Dagens træning vil jeg koncentere mig om at kun at køre 100 % rene abs reps. Så snart jeg mærker at andet end abs hælper aktivt med, så stopper jeg. Så må jeg derudfra måle hvor jeg står. Det uandet om jeg så tager 4+3 reps i rene crunches.

Jada situps, kunne være en løsning en kort periode - bare indtil du er sikker på at du kan mærke, hvornår og hvordan du gør det rigtigt. Jeg har dog selv i årevis brugt en lidt speciel version af noget der minder lidt om Reverse Bench Crunch m. bækken tilt - til selvsamme på klienter, men det virker bedst/måske kun, når jeg er fysisk tilstede, men du kunne prøve at lege lidt med det - det er da et forsøg værd. Når du træner dine abs rigtigt, så er du ikke i tvivl.

Ellers så prøv Reverse Incline Crunch hvor du fokusere på at låse hoften og dine knæ, sug navlen ind som om du prøver på at få den til at bounche mod rygsøjlen, og herefter prøver du på at presse den ud igennem .. ja .. som om navlen bliver skubbet ud bagi imens den hele tiden tiltrækkes op imod rygsøjlen.. fokuser på at flexse lænde ryggen, mens du synkronisere vejrtrækningen rigtigt til bevægelsen og din kropsposition, det skal være sådan at fleksionen i sig selv rent fysisk t altså med mavemuskulaturen alene medføre udånding, og modsat indånding - langsomt over længere tid, øger du ROM mere og mere, til du kan lave det fulde crunch perfekt - se JS billederne til maveartiklen sixpack til sommer og læs artiklen, for ordentlig instruktion.

M.V.H

Helio

PS; Du får i øvrigt aldrig sat hoftebøjerne helt ud af spil, ligegyldigt hvad - men der er som du siger, stadig en rigtig og forkert måde, at udføre abs øvelser på, så absne laver mest muligt af arbejdet.

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Jeg takker for input. Indtil videre kører jeg dog almindelige crunches. Senere går jeg over til noget andet.

Sidste uge blev spoleret af overarbejde og dårlig mave.

Dagens træning:

Squat:

8*60

8*60

Stadig ok let. Næste gang 65 kg.

Bænkpres:

8*50

7*50

Dødløft:

8*70

8*70

Gik fint. Næste gang 75 kg.

Mave:

9 reps

9 reps

Næste gang jeg efter 10 reps og så skal der vægte på.

Pull downs:

8*45

8*45

Næste gang 50 kg.

Military:

8*30

5*30

Puha, den var hård......som forventet. Der skal arbejdes indtil den kommer op på 2*8 reps.

Curls:

8*10

8*10

Næstet 11 kg.

Link to comment
Share on other sites

Puha, sen træning. Var træt. Samtidigt skyndte jeg mig også en anelse mellem sæt og øvelser, for at nå hjem til landskamp. Så der var ikke rigtigt knald på i dag.

Squat:

8*65

8*65

Første dag det føltes lidt tungt. Teknikken var fin, fin. Næste gang 70 kg.

Bænkpres:

8*50

7*50

Manglede en spotter og turde ikke tage sidste rep. Men den ville sikkert havde været der. Stadig 50 kg næste gang.

Dødløft:

8*75

8*75

Teknikken fin. Men noget tung. Kan godt mærke at jeg lige inden har trænset squat. Både ben og ryg er ikke super friske efter squat. Men fair. Synes det er dejligt at træne både squat og dødløft, så jeg lever med, at dødløften ikke bliver helt så eksplosiv, som den kunne være, hvis den blev trænet alene.

Mave:

8*+2,5 kg reps

8*+2,5 kg reps

Pull downs:

8*45

8*45

Var ved at være lidt flad nu.

Military:

8*30

5*30

Ingen fremgang. Men jeg var også helt flad her.

Curls:

8*12

5*12

Ville helst have øget til kun 11 kg....men det var der ikke. Så nappede 12 kg, selvom de var lidt for tunge.

Meget træt trillede jeg hjem til landskamp.

Tror også at trætheden skyldes, at jeg bruger ret meget tankevirksomhed på en pige fra arbejdet (har fortalt om det i OT tidliger). Kan simpelthen ikke greje hende. Afviser mig venligt men bestemt når jeg tager initiativ, og når jeg lægger afstand til hende så flirte hun rimeligt heftigt. Meget underligt idet hun simpelthen ikke virker som "en flirt" type pige.

Men pis hun er sød og dejlig.......det er jo latterligt. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tror også at trætheden skyldes, at jeg bruger ret meget tankevirksomhed på en pige fra arbejdet (har fortalt om det i OT tidliger). Kan simpelthen ikke greje hende. Afviser mig venligt men bestemt når jeg tager initiativ, og når jeg lægger afstand til hende så flirte hun rimeligt heftigt. Meget underligt idet hun simpelthen ikke virker som "en flirt" type pige.

Men pis hun er sød og dejlig.......det er jo latterligt. :laugh:

Fortsæt med at træne. Jo større patter du får, jo mere attraktiv bliver du! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share