jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Ikke forstået.

Du skriver du ikke ved hvad du skal bruge en psykolog til, derefter erkender du at psykolog-hjælp ville være fint bare det ikke kostede dine penge.

Hvad koster en psykolog time? 500 dask? Så er det jo bare et spørgsmål om det er givende eller ej. Dette afhænger af to faktorer: dig og psykologen. Hvis du bare fortæller en brøkdel af det du skriver herinde, så tror jeg osse en kompetent person vil kunne stille de rette spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En psykolog koster vist i nærheden af 700 kr. timen.

Men helt ærligt, hvad er det han skal hjælpe mig med?

Fortælle

- at verden er meget bedre end jeg tror

- at min fortid betyder mindre end jeg tror

- at verden er fuld af håb og tro

- at livet skam giver mening for alle

- at det er naturligt at jeg er vred og skuffet

- at man skaber sin egen virkelighed

- at når man virkeligt lever så er smerte en del af livet

- at man selv bestemmer hvad der betyder noget og hvad der ikke betyder noget

Jeg mener, hvad er det lige han skal fortælle mig som jeg ikke allerede ved bedre end han nogensinde har fattet som bare en ren skygge af virkeligheden????

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Dagens råd nr 1:

tag en vægtstang (gerne en god en)

Sæt mange skiver på

smid den på gulvet

dødløft den

Gør det igen

gør det igen

og gør det til det sortner for øjnene og alle tanker er blæst ud af kraniet.

Rid på endorfinerne

Gå hjem fra gymmet som en gladere mand.

Dagens råd nr 2:

Jeg kender næsten ingen der har haft den perfekt barndom. Der er sgu næsten altid et svigt et sted, en skilsmisse, en nær bedstefar/mor der døde, en far/mor der arbejdede for meget, alkoholisme, misbrug, psykiske sygdomme, forældre der døde, problemer med skolen, mobning i skolen fordi man var før høj/lav/tyk/tynd, problemer med det modsatte køn osv..osv..osv.

jeg ved godt du ikke har haft det nemt, og det er ikke dit valg hvem du har som familie. Men det er dit valg stadigvæk at lade disse elementer være såstor en del af dit liv. Du vælger jo åbenbart at såre din familie "tilbage" nu her.

Du er 36..dvs at du har nu officielt været voksen i længere tid end du har været barn.

jeg tror det du skriver og fortæller så meget om det her ikke har så meget en terapeutisk effekt, som at det er med til at fastholde dig i et mønster hvor du holder dig selv nede.

Med andre ord kan mine 2 råd, som måske nok lyder lidt for kække, men dog alligevelt er dybt seriøst ment samles til "Mere fysisk arbejde, mindre mental sjælesorg, mere accept af livet som det er, mindre bebrejdelser over ting der ikke kan ændres"

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke valgt at såre nogen.

Det var dem som valgte.

Efter de valgte side mod mine venner og jeg, så var det såre simplelt at jeg krævede en uforbeholden undskyldning overfor mine venner førend jeg ville se dem igen, ever.

Det er det modsatte af at vælge at såre nogen. Det er blot at sige, at der er grænser, og hvis folk bryder disse grænser, så må de også sige undskyld.

Link to comment
Share on other sites

Hvad skulle du bruge en psykolog til?? Tja hjælpe dig til at tage dit liv på dine skuldre og finde en moden og god vej frem.. Jeg har brugt mange penge på det -og det er det bedste jeg har gjort. Men dit valg!

Link to comment
Share on other sites

Yes, så skete det endeligt. Hun stoppede whatever det nu var vi havde sammen, og dikterede ikke mere kærlighed/flirt/varme mellem os fremover.

Det var forventet, og naturligvis følger jeg hendes ønske selvom det er det sidste jeg har lyst til i livet.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så lærte man da det. Livet er fuld af små overraskende grusomheder. Ud af det blå (efter jeg fuldt ud havde accepteret og respekteret hendes "krav"), så fik jeg afslutningsvis lige fået forklaret af hende, at jeg var klam og psykopat.

LOL, den havde jeg godt nok ikke set komme. Altså man er klam og psykopat, når man fuldt respekterer et andet menneskes krav og absolut intet gør for at "genere" et andet menneske. LOL, det er da fantastisk. Efter nærmest ufattelig omtanke, nænsomhed, hensyntagen og ægte respekt for et andet menneske, så er den andens dom at man er klam og psykopat. Nice. Virkeligt, fantastisk nice. You gotta love life.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hvordan er vedkommende endt med den forfejlede konklussion?

'Pyt

Ja tak, og hvordan leverede hun det?

Fuck da den smatso, hun har været en lige så stor del af det selv- Fået spændingen af at blive begæret af en fremmed, mens hun havde fætter leverpostej derhjemme til at give tryghed!! Hun er da SÅ fucking uncool :sneaky2:

EDIT: Beklager sprogbrugen, men er indigneret på dine (og mit køns) vegne! Typical female behaviour...

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Jeg har intet bud der giver bare perifær mening. Seriøst. Jeg stod

fuldstændig lamslået og tænkte "ehhhhhh, what????!".

Det lyder da mystisk i og med at det lød som om I havde fundet en balance.

Hvad gik forud for at hun dikterede at jeres "flirt" skulle stoppe?

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, lidt svært at forklare.

Jeg har jo ikke ligefrem været tilbageholdende med at være "sød" overfor hende (selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser).

Men i mandags syntes hun at jeg følte for meget hende.

Jeg fortalte hende, at hun krævede det umulige. Når hun var sådan som hun var overfor mig, så kunne jeg ikke bare undertrykke at jeg holdt af hende. Så hvis hun blev ved at være så kærlig overfor mig, så måtte hun også accepterer at jeg nødvendigvis holdt meget af hende. Så jeg sagde at hun måtte bestemme sig. Enten fortsatte vi som hidtil havde gjort, men så måtte hun også accepterer at jeg holdt meget af hende. Eller også så måtte hun holde op med at være sådan overfor mig, hvis hun vitterlig ikke vil lade mine følelser betyde noget reelt for hende.

I dag svarede hun så. Pænt hårdt, men dog rimeligt. At så måtte vi droppe det vi havde sammen. Jeg svarede senere på dagen, trist men fattet, at det var jeg ked af, men sådan måtte det jo så være...........og vupti, så var jeg klam og psykopat. Ehhhhhhhhh, whut, wusss, what?????????

Link to comment
Share on other sites

I dag svarede hun så. Pænt hårdt, men dog rimeligt. At så måtte vi droppe det vi havde sammen. Jeg svarede senere på dagen, trist men fattet, at det var jeg ked af, men sådan måtte det jo så være...........og vupti, så var jeg klam og psykopat. Ehhhhhhhhh, whut, wusss, what?????????

Var det på mail eller face to face hun leverede den?

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, lidt svært at forklare.

Jeg har jo ikke ligefrem været tilbageholdende med at være "sød" overfor hende (selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser).

Men i mandags syntes hun at jeg følte for meget hende.

Jeg fortalte hende, at hun krævede det umulige. Når hun var sådan som hun var overfor mig, så kunne jeg ikke bare undertrykke at jeg holdt af hende. Så hvis hun blev ved at være så kærlig overfor mig, så måtte hun også accepterer at jeg nødvendigvis holdt meget af hende. Så jeg sagde at hun måtte bestemme sig. Enten fortsatte vi som hidtil havde gjort, men så måtte hun også accepterer at jeg holdt meget af hende. Eller også så måtte hun holde op med at være sådan overfor mig, hvis hun vitterlig ikke vil lade mine følelser betyde noget reelt for hende.

I dag svarede hun så. Pænt hårdt, men dog rimeligt. At så måtte vi droppe det vi havde sammen. Jeg svarede senere på dagen, trist men fattet, at det var jeg ked af, men sådan måtte det jo så være...........og vupti, så var jeg klam og psykopat. Ehhhhhhhhh, whut, wusss, what?????????

Umiddelbart kan det godt tyde på at dine følelser har været stærkere og mere ægte end hendes. (Ikke der med sagt at hun ikke har leget med, men hun har måske gjort det for bekræftigelsens skyld, og fordi det var hyggeligt). Det har muligvis været meget overvældende for hende at erfare hvor "seriøs" og forelsket du egentlig var hende. I så høj grad at hun har måtte slå fuld bak ud af det. Det kan være forklaringen på hendes voldsomme udbrud

Link to comment
Share on other sites

Det kan være forklaringen på hendes voldsomme udbrud

Synes ikke det giver en logisk forklaring på, hvorfor hun skulle kalde jarvig "klam og psykopat" - med mindre hun har de samme følelser, og derfor er såret over, at jarvig havde sat et ultimatum.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det giver en logisk forklaring på, hvorfor hun skulle kalde jarvig "klam og psykopat" - med mindre hun har de samme følelser, og derfor er såret over, at jarvig havde sat et ultimatum.

Ikke ud over det kunne være hendes måde at forholde sig til det faktum at hun måske har rodet sig længere ud i noget end tiltænkt. At hun prøver at vende det til en bebrejdelse at han har forelsket sig i hende, og derfor selv er uden skyld.

Måske et vild skud.

Link to comment
Share on other sites

Ikke ud over det kunne være hendes måde at forholde sig til det faktum at hun måske har rodet sig længere ud i noget end tiltænkt. At hun prøver at vende det til en bebrejdelse at han har forelsket sig i hende, og derfor selv er uden skyld.

Måske et vild skud.

Men han fortalte hende for et stykke tid siden at han var smaskforelsket i hende og det lød jo som om hun havde tryglet om at beholde relationen som den var! S å det burde ikke ikke lige have kommet bag på hende nu...

Link to comment
Share on other sites

Ikke ud over det kunne være hendes måde at forholde sig til det faktum at hun måske har rodet sig længere ud i noget end tiltænkt. At hun prøver at vende det til en bebrejdelse at han har forelsket sig i hende, og derfor selv er uden skyld.

Måske et vild skud.

Det ville jo kræve, at hun enten ingen erindring havde om forløbet eller var helt uden empatisk forståelse for jarvigs situation....eller at hun er atten og opfører sig som en på 16.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Men han fortalte hende for et stykke tid siden at han var smaskforelsket i hende og det lød jo som om hun havde tryglet om at beholde relationen som den var! S å det burde ikke ikke lige have kommet bag på hende nu...

Enig. Men er det ik tit sådan, at mange synes det er hyggeligt med bekræftelse. En der kan li en, synes man er dejlig , smuk, fantastisk. Noget som man ikke hører så tit der hjemme som engang. Men uden at man vil bytte det der hjemme ud med noget andet.

Måske man gerne vil holde fast i denne "flirt" men uden at det skal udvikle sig. Hun har forsøgt at holde fast i det, men alligevel måtte erkende at Jarvig`s følelser var noget stærkere end hendes, og at det ikke kunne fortsætte sådan.

Alternativt føler hun sig enormt manipuleret med, og det er gået op for hende.

HVis vi tænker tilbage , sagde Jan selv noget kraftigt efter at have sagt til hende at de måtte stoppe deres forhold som det havde været. Godt nok langt fra så bombastisk, men også i følge nogle lidt ekstremt. Det er lidt det samme hun gør nu jo

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share